Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh otce, kterému zavraždili syna, smutek otce, který musí pochovat své dítě, emotivní drama otce, který si pro spravedlnost musí dojít sám. Po útoku neonacistů na partu studentů zůstane na zemi ležet mrtvý ubodaný kluk. Policie koná, pachatelé jsou dopadeni, společnost se bouří proti holohlavým náckům, ale to všechno je jenom na chvíli. Zděšená rodina brzy sleduje, jak jsou vrazi po chybném rozhodnutí soudkyně propuštění na svobodu, nikoho už to nezajímá a jednání policie připomíná chování zkorumpované instituce. Zůstává jen zlomená rodina bez jakékoliv šance na spravedlnost a viníci, kteří se jí smějí do očí. Zoufalý otec s touhou po spravedlnosti se pouští do boje se všemi. S policií bez zájmu, s podplaceným soudnictvím, s mafií, která kdesi v pozadí tahá za nitky. Dokáže tváří v tvář zavedenému prohnilému systému uspět? Dokáže zároveň překonat vlastní výčitky a odpustit sám sobě? (Bontonfilm)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (122)

Tosi 

všechny recenze uživatele

Zarputilého otce hrál Roman Luknár velmi dobře, ještě kdybych mu tak rozuměl každé slovo. Slovensky tedy umím dobře, ale on ve filmech často nesrozumitelně huhlá. Z filmu sršela jeho naprostá bezmoc dovolat se spravedlnosti, až se klasicky otvírala kudla v kapse. Tyhle filmy se musí točit, i když nebudou dokonalé. ()

TheEvilTwin 

všechny recenze uživatele

Slovensko je absurdní země, pokud je schopna neodsoudit 4 vrahy, kteří očividně na veřejném záznamu zabili člověka a jejich čin se nedá popřít, ale i tak je neodsoudit na základě nezařazení důkazu nebo jiných právních kliček. Herecké výkony jsou nepřesvědčivé (jako ostatně většina českých/slovenských filmů), soudní proces, na kterém podobné zahraniční filmy staví většinu svého úspěchu, se tady odbyl v pár minutách, a zbytek je víceméně rodinné drama. Drama o ztrátě syna, které není úplně špatně podáno, ale na druhou stranu je to dlouhé, utahané a až příliš okatě a neuvěřitelně poukazuje na zkorumpovanost, špinavost a neochotu soudního systému. Pokud by se tvůrci drželi více na uzdě, tuto myšlenku jen lehčeji naznačili a nechali ji divákovi vrtat v hlavě, udělali by lépe. Nejsem úplně cílovka a film jsem zhlédl ze zvědavosti kvůli Momovi a Molochovi, ale i tak bych film objektivně nezařadil více než do průměru. ()

Reklama

jakeer 

všechny recenze uživatele

Nedokážem sa rozpamätať, prečo som na tom nebol v kine. Snažím sa totiž chodiť na všetkých päť filmov, ktoré sa na Slovensku za rok natočia. Je to už niekoľký film v poradí, ktorý hovorí o nefunkčnosti nášho štátu. V porovnaní s výpravným Únosom či Sviňou kvitujem civilnejšie poňatie. V tomto prípade to bolo nevyhnutné, keďže kľúčový je boj otca s veternými mlynmi. Luknár podal asi najlepší herecký výkon, aký som mal možnosť vidieť v slovenskom filme. Tá autentickosť mi dokonca pripomínala škandinávsku kinematografiu. Bohužiaľ, ďalší herci sa nepridali, lebo ich postavy sú aj z pohľadu scenára skôr karikatúrou. Preto aj tie mnohé výčitky k uveriteľnosti celého procesu - arogancia štátnej moci nie je ani na Slovensku taká doslovná. ()

freddy 

všechny recenze uživatele

Ve špatný čas na špatném místě se může ocitnout každý z nás. A může to mít vpravdě tragické následky. Třeba i smrt, pokud narazíte na bandu nácků někde na samotě uprostřed noci. Tento slovenský film podle skutečných událostí je velmi tísnivý, vlastně hodně smutný a v divákovi mnohdy kypí hněv ze zoufalého pocitu nespravedlnosti a chybějícího selského rozumu. Vynikající a především uvěřitelné herecké výkony dělají z tohoto filmu strhující zážitek, který nemůže nudit, a jenž logicky vyvolává otázky. Oceňuji debatu s režisérem po skončení, kdy jsem se dozvěděl řadu zajímavostí. Za mě vpravdě nečekaný, a o to více dokonalý zážitek. [Noir Film Festival 2019] ()

Fr 

všechny recenze uživatele

„AKO STE ICH MOHLI PUSTIT?...“ /// Říká se, že není větší bolesti, než když rodič pohřbívá dítě… Stroze a jednoduše podanej boj jedince proti systému. Žádná Vendeta. Tady jde vo to dostat ty svině před soud. Ta střední část – i při tý minutáži trochu zdlouhavá. Nejde se opájet „spravedlivým“ příběhem – musí to mít i tempo! Takže nečekejte „revenge“ film, ale drama, ve kterým se všechno odehrává oficiální cestou. A tak to taky dopadlo… /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Jsem národní socialista. 2.) Často mi čtou: „V meně Slovenskej republiky…“. 3.) Přemejšlím, jestli chci být jako Vetchý nebo jako Luknár. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()

Galerie (56)

Zajímavosti (12)

  • Inspirací pro film Ostrým nožom se stal skutečný případ z roku 2005, kdy parta skinheadů zavraždila v Bratislavě vysokoškolského studenta a nikdy nebyla potrestána. Jde o jeden z nejpalčivějších případů moderního Slovenska, který ukazuje i na bolesti a otázky české společnosti. Je spravedlnost dostupná opravdu pro každého? Pro všechny lidi bez rozdílu, i pro obyčejného učitele a jeho běžnou rodinu střední třídy? „V době, kdy Daniela Tupého zabili, jsem byl přibližně v jeho věku. O osudné bitce i vraždě jsem toho hodně slyšel, mezi mladými celý případ hodně rezonoval, smrt se silně dotkla celé naší generace. Mnohem smutnější, než samotná vražda, je ale nespravedlnost, která následovala,“ říká k filmu režisér Teodor Kuhn. (Zdroj: Bontonfilm)
  • Vo filme možno počuť autentické nahrávky z programov z roku 2005, akými sú napríklad Rádiožurnál, vtedajšie správy Slovenskej televízie, ale aj prvá séria Slovensko hľadá SuperStar (vrátane známej skladby "Kým vieš snívať"). (GTS_PUNK)
  • Snímok bol skutočnými udalosťami z roku 2005 len inšpirovaný. Mená postáv a viaceré okolnosti sa udiali v prípade vraždy Daniela Tupého inak. Dôvodom bolo, že vyšetrovanie nie je ukončené, páchatelia nie sú usvedčení a okolnosti prípadu sú príliš citlivé. (cingi.t)

Související novinky

Noir Film Festival 2019: Zítřek nemá šanci

Noir Film Festival 2019: Zítřek nemá šanci

17.08.2019

7. ročník unikátní přehlídky klasik, ale i pozapomenutých klenotů z bohaté pokladnice filmu noir představí snímky tematizující loupež, výběrovou retrospektivu noirových děl Fritze Langa, rozmanitou… (více)

Reklama

Reklama