poster

Trhlina

  • Slovensko

    Trhlina

Thriller / Horor / Mysteriózní

Slovensko, 2019, 111 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • MIMIC
    ****

    Dokážem si predstaviť, ako báječne si film užil divák bez znalosti predlohy. Mnohé závažné a šokujúce dejové zvraty sa totiž vo filme vo vzťahu ku knihe zopakovali jedna k jednej, logickou otázkou teda je, čo také mohlo osloviť čitateľa, ktorý mal naopak to šťastie, že najprv zhltol knihu. Film totiž stavil na vysokú popularitu literárnej predlohy. Je to jednoduché. Mária Havranová (ktorá si mala ponechať toto nádherné dievčenské meno) je najväčší súčasný slovenský ženský sexsymbol, a to sa zaobíde úplne bez mejkapu (!). Matej Marušin najväčším mužským sexsymbolom bude až vo chvíli, keď sa ostrihá nakrátko, je šťastie, že vo filme ho vidno väčšinou v čiapke. Už jeho fyziognómia stojí za návštevu kina ako nejaký špeciálny bonus. Režisér je však určite zvedavý na iné, takže - široko-ďaleko neexistuje lepší mysteriózny triler. To menej lichotivé nasleduje. Niektoré scény sú zostrihané príliš unáhlene (doslova blesková návšteva cvokhausu v noci), vidno, že strih primárne slúžil tomu, aby bola dĺžka materiálu určená pre seriál prispôsobená potrebám filmu. Uprednostniť seriál pred kvalitami filmu je niečo, čo nikdy nepochopím, aj keď žijem v kapitalistickej spoločnosti. Režisér sa totiž do dejín kinematografie zapisuje filmami, nie seriálmi. Z dôležitých vecí tu hapruje budovanie napätia. Ak viem, že robím hororový mysteriózny triler, alfou a omegou je napätie, ktoré by síce malo byť kolísavej intenzity, ale nikdy nezmiznúť (vo filme Votrelec je tam permanentne, bez odľahčujúcich scén). Ak idem do kina na niečo strašidelné, potrebujem sa báť k posraniu (napr. oceňujem zvuky, ktoré vydáva to malé chlapča v lese). Napätie musí vystupovať z plátna vo "vysokom reliéfe", ako asambláž, a to i v úvodnej polhodinke. Čosi také sa najlepšie dosahuje hudbou, či skôr - v tomto žánri - nápaditým hudobným alebo zvukovým motívom, ktorý by mal jemne vibrovať aj v pokojnejších častiach (motív v Trhline však zďaleka nie je tak dobrý, ako sa píše). Aby si to človek uvedomil, nemusí mať štátnice z dejín kinematografie. Keďže dávam štyri hviezdy, všetko ostatné je samozrejme fajn a nepociťujem potrebu to rozoberať.(21.2.2019)

  • sidzej
    ****

    Bebjak milo prekvapil. Na slovenské pomery veľmi dobre produkčne aj réžijne zvládnutý mysteriózny thriller za aký by sa nemusela hanbiť ktorákoľvek európska produkcia. Za málo peňazí veľa muziky. Oceňujem predovšetkým skvelé budovanie atmosféry ktorá vrcholí mrazivým záverom v pohorí Tribeč ktoré odhalí nejednú zaujímavú pointu. Herecky tiež ok a veľké uznanie patrí aj hudobnej stránke ktorá sa na výslednej atmosfére výrazne podieľala. Viac podobných kúskov poprosím. A bavilo ma to viac než dajme tomu Záhada Blair Witch z podobného súdka.(27.1.2019)

  • Enšpígl
    ***

    Moc jsem se těšil, že v Blavě uvidím slovenský film a Petera mám rád, takže nebylo během mého pobytu co řešit. Bohužel, zejména první část mě přišla taková trošku nezdravá řekněme. Aby se chodili dělníci dívat na trezor uprostřed místnosti jak na svatýho dindinda a vzdychali jak nejde otevřit to se mě nějak nezdá. A živě si představuji jak studenti lačnící po informacích sbírají papírky ze země a čtou si je. Sestavená parta se dala do kupy takovým fofrem, že jsem ani nepostřeh jak. Pak přišla zajímavá část, která měla silné pasáže, dobrou hudbu a atmosféru, ovšem tvrdit že jsem pochopil epicentrum dění, to tedy fakt nemohu. Ještě k hercům, podle mě to nebyl dobrý casting, příliš přehravání a žádné velké sympatie, jedině Tomáš Maštalír snese přísnější měřítko.(25.1.2019)

  • vyfuk
    ***

    Trhlina se i přes nepřízeň hodnocení zdála být jako skvělá věc. Už jenom tím, že jde o další ambiciózní slovenský film, který se nakonec konečně dostal i do Česka. Na tohle naše filmografie v celku trpí. Slovenských filmů je zde silně pomálu, ale doufám, že se to zlepší. Film je pro mne asi stejná záhada, jako pro postavy samotné prostředí. Máme zde postavy, které jsou takové všeljaké a nedokážete si k nim vytvořit pořádný vztah a dialogy mezi nimi jsou stejně logické jako prohlášení SPD. Film také trpí na zvláštní pojetí kompozic, střihu a podobných i technických záležitostí. Scény totiž mnohdy jsou někdy zcela zbytečné a nedokáží nějak přímo a logicky navázat na sebe. Plus k tomu divný psycho barák na začátku, který vlastně ani není předmětem příběhu a pak se vydáte do hor. Film obsahuje docela dost věcí, které dokáží dost dobře navodit atmosféru, ta dokáže být mnohdy shozena právě nepřirozenými konverzacemi mezi sebou, ale dejme tomu. Hory dokáží navodit suprovou atmosféru, která dokonce i v něčem dokáže předčit Záhadu Blair Witch a film umí docela dobře zužitkovat podmínky ke svému prospěchu. Mind fucky se taky najdou a nejde o nic špatného. To, co zde asi bych vyzdvihl nejvíce je hororová atmosféra v oblasti strachu samotného. Dobrý horor umí být hodně dobrý tím, že vlastně nevíme čeho se bojíme. Tady je to splněno na jedničku. V mnoha případech jednoduchost světel rozcházejících se do různých stran, tuna světel a těžkého zvuku dokáží navodit takovou atmosféru až z toho mrazí. Co se týče konce ani nemluvit. Ale jak by řekl pan Werrich: "Jenže! Vždycky se objeví nějaké "jenže", co mění běh světa." Máme zde totiž film, ze kterého jsem odcházel v celku pochroumaný a to film by i nějak měl splnit. To jsem nějak doufal a očekával. A hlavně se mi to dlouho u hororu nestalo. Proto jsem byl za toto strašně rád. A dokonce to i ukazuje moji určitou slabost pro tento film. Jenže! Zároveň jde o film, kterému ale bohužel nedokážu odpustit skoro až školáckou scenáristiku a provedení filmu technicky. Nejhorší na tom bude, že až se na film třeba podívám za 5 let, tak bude prostě stejný. A v rámci mé mysli a názoru možná i horší, protože budu okolo filmu i docela uvědomělejší. Kdo ví.(17.5.2019)

  • emdvojka
    *

    Jozef Karika nám ponúkol mrazivý príbeh plný vykreslovania postáv ich vzájomného priateľstva i rivality a v konečnom dôsledku i strašidelný pocit v pohorí Tribeč. Ale čo do pekla mal znamenať tento film?No čo som mohol čakať...stovky strán knihy sa nedali natrieskať do 111 minút filmu. Vznikol teda zlepenec, ktorý sa síce drží predlohy, ale strašne veľa rozhovorov, pocitov a viet ostáva vynechaných. Prebehlo mi to tam pred očami tak rýchlo, že som sa nestačil ani spamätať a pritom film mal skoro dve hodiny. Ale nepíšem, že som sa bavil, pretože tvorcovia aj tak nedokázali udržať príbeh pokope a preto nie je púť týchto štyroch nešťastníkov ani trošku tragická, nemá v sebe tú atmosféru tajomna a strachu, pre ktorú Trhlinu čítalo tisíce ľudí. Moja žena, ktorá bola so mnou v kine knihu nečítala a celé to tam pretrpela so slovami, že vôbec nerozumela pohnútkam osadenstva ani príbeh samotný. Na toto Karika nemôže byť hrdý. Sklamanie roka.(26.1.2019)

  • - V knihe sa uvádza, že cesta zo Zlatých Moraviec do Nitry je cesta smrti. Z knihy nie je jasné, v akom čase sa príbeh odohrával, ale v súčastnosti už táto cesta nie je taká nebezpečná, pretože existuje rýchlostná cesta PR1BINA, na ktorú sa presunula väčšina premávky. Otvorená bola v roku 2011. (Milsa)

  • - Trhlina bola pôvodne natočená ako trojdielna miniséria určená pre televízne vysielanie. (emdvojka)

  • - S návštevnosťou 83 266 divákov a tržbami 494 386 eur sa premiérový víkend filmu Trhlina stal dovtedy najúspešnejším víkendom slovenského filmu v domácich kinách. Prekonal tak štart filmu Čiara (2017), ktorý taktiež režíroval Peter Bebjak. [Zdroj: hnonline.sk] (JurincoLM)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace