Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Nekompromisný komisár Betti (Maurizio Merli) je preložený z Ríma do svojho niekdajšieho pôsobiska v Neapole, aby pomohol tamojšej polícii v boji proti bujnejúcej kriminalite. Šéfovi miestnej Camorry, prezývanému Generál, sa Bettiho príchod príliš nepozdáva a ihneď po príchode mu adresuje "varovanie". Ani to však komisára neodradí, aby okamžite po príchode na nové miesto začal s razantným vyšetrovaním. (Karamanlis)

(více)

Recenze (15)

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Další Lenziho povedený kousek ze subžánru poliziotteschi, odehrávající se tentokrát ve městě Neapol. V překladu něco jako Násilný Neapol! Hlavní roli zde vytvořil Maurizio Merli, už podruhé jako policejní komisař Betti (viz "Roma Violenta" a třetí a poslední díl ze série "Italia a mano armata"), který byl do Neapolu přesunut, muž známý svými nekompromisní metodami má město vyčistit od všech možných zločinců a vyděračů, ve městě to opravu vře a místní kriminální delikty všeho druhu jsou tu na denním pořádku. Akce střídá akci a je těžké se místy opravdu orientovat. Film má pozvolnější rozjezd ale i zde jsou některé památné scény, nejvíce utkvějí v paměti jednoznačně automobilové a dvě samostatné motorkářské honičky-nebo jakési rychlé úprky na čas, z nichž ta první točená snad přímo z jedoucí motorky opravdu neměla chybu! Jistou Lenziho originalitu pak nesou překvapující násilné vychytávky jako chlap nabodnutý na bodec plotu, mladá žena, jejíž tvář byla za jízdy odírána protějším vlakem lanovky (taky pěkná scéna, v níž Merli pronásledoval jednoho ze zločinců) nebo bowlingová koule puštěná normálně dráhou přímo do hlavy přivázaného muže, au, au to muselo bolet.. Násilí a množství akce a jistá působnost tedy zůstávají, jen příběh a herecké výkony spolu s nějakou větší charakteristikou jednotlivých postav jsou o trochu slabší, a působí spíš sekundárním dojmem, tedy oproti jiným jeho zločineckým krimi ze 70' let, především "Almost Human" nebo "Roma Mano Armata". Komentář zde jako druhý v pořadí. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Špinavé a surové jako většina žánrových snímků z té doby. Neapol je zde skutečně brutální, a pokud by taková bývala i skutečnost, tak by tam asi nikdo žít nechtěl. Jakoby se zde naplňovalo ono známé: Vidět Neapol a zemřít. Samozřejmě je to film, byť 70. léta byla v Itálii drsnější. Snímek je plný násilí, mrtvol nepočítaně. Ale nejhorší snad nejsou ani tak naturalistické scény (nabodnutí na plot, uhoření, rozbití hlavy bowlingovou koulí ad.), jako všeobecné násilí a jeho tolerance obyvatelstvem, které ze strachu raději zavírá oči. A tak si jdou gangsteři s policí po krku i sami sobě navzájem. Mafie tu nevypadá ani tak jako chobotnice, nýbrž spíše jako hydra - useknete jednu hlavu a místo ní narostou nejméně dvě nové. Jedna z nejnapínavějších scén je závod na motorce, aby byl šéf včas na správném místě. Pokaždé si u těchto filmů říkám, kde filmaři vyhrabou takových zločineckých tlam....tedy kromě těch známých (Saxon, Sullivan, Zamuto). Ženy byly tentokrát odstaveny na vedlejší kolej, což zamrzí.... ()

giallo 

všechny recenze uživatele

Umbero Lenzi. Jméno povětšinou nenáviděného režiséra, který prakticky dokázal "okopírovat" jakýkoliv žánr, ale díky jeho rutinérství nikdy nedosáhl žádného většího úspěchu tak jako např. Fulci, Argento nebo Deodato. Narozdíl od většiny, pro mě znamená jeho jméno v 70. letech záruku dobré zábavy a na jeho giallo či poliziotteschi filmy se vždy rád podívám. Film Violent Naples se řadí do již zmiňovaného poliziotteschi a také patří do triologie o policistovi Bettim. Kvalitou bych řekl, že je na pomezí přesně mezi prvním (výborný) a třetím (lehce nadprůměrný). Komisař Betti se opět s ničím nepáře, akce střídá akci, tu zase nějaká ta honička či bitka a tak pořád dokola. V Lenzi se nezapřou horrorové kořeny a tak nám dopřeje i nějakou tu vypečenou gore scénu (Karlosem již zmiňované, např. bowlingová koule v obličeji, otřískání hlavy oběti o tramvaj nebo lump nabodnutý na plot). No a co říct na konec? No že alespoň v mých očích se Lenzi našel v jednom řánru a to právě v poliziotteschi. A velice vřele mohu doporučit i jeho další kousky jako Rome Armed to the Teeth (první díl o Bettim) nebo II Trucido e lo sbirro vydaný řitkou. ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Krutý Řím byl skutečně krutý, ovšem Lenzi v Neapoli ještě přitvrzuje a přidává vysloveně exploatační prvky. Násilí tu pak působí jako běžná součást lidského života a ti dobří to v takovémto světě rozhodně nemají lehké. Komisař Betti se i v dalším pokračování stává prakticky jediným majákem spravedlnosti, o nějž se tříští vlny moří zločinu. Ale ač nehodlá zločincům ustoupit ani o píď, zdá se že proti bezskrupulózní mafii vedené bezcitným Generálem nemá ani on velkou naději na úspěch. Nebo existuje nějaké východisko? Výborné  poliziotteschi, jež se mi líbilo o kapičku prolité krve i víc než první část z Říma.  Silnější čtyřka. ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Komisár Betti ( Maurizio Merli ) prichádza vlakom z Ríma do Neapola. Bez rešpektu sa púšťa do boja s miestnou mafiou... Bettiho poznáme z predchádzajúceho filmu Krutý Rím ako nekompromisného policajta, ktorý sa neštíti používať rovnaké metódy ako zločinci, len aby ich dokázal zastaviť. Toto voľné pokračovanie je rovnako atraktívne a drsné ako príbeh z Ríma, dokonca ho v niektorých scénach ( mestská lanovka ) predčí. ()

borsalino 

všechny recenze uživatele

Na první pohled značně příkrá akční krimi, plná honiček, svištících kulek, ran a násilí, které místy hraničilo s tím nejhorším, co je možné, aby člověka vůbec napadlo. Z druhé strany však jde o obžalobu zkostnatělého systému, který není schopen reagovat na vzrůstající násilí a svými rigidními postupy a lidmi, kteří v represivním aparátu stojí, vývoj a změny v podstatě brzdí. To stojí životy policisty, ale také náhodné lidi. Na snímek volně navazuje Krutý Řím, kde se hlavní postava inspektora dále vyvíjí. ()

pepua 

všechny recenze uživatele

Když srovnám všechny tři díly, tak tenhle mi nakonec zpětně vychází jako nejlepší. Příběh má svoji logiku, nestřídají se tu zbytečně násilné scény a honičky atd... Lenzi samozřejmě dovede být krutý, ale celkově to do sebe zapadlo pěkně. Jako nejslabší mi teď vychází Roma Violenta, tak uvidíme, třeba se to za pár let zase změní... ()

Kangax 

všechny recenze uživatele

Vynikajúce poliziotteschi, založené na charizmatickej postave inšpektora Bettiho som videl ako posledné z trilógie (aj keď je druhé v poradí). S výnimkou slabšieho začiatku, je nabité skvelou presvedčivo nakrútenou akciou a s množstvom výborných nápadov. Na rozdiel od rok staršieho Roma violenta (1975) ide trochu v klasickejších koľajách eurocrimi. V Roma Violenta totiž inšpektor Betti likvidoval jednu anonymnú skupinku "vagabundov" za druhou a nestál proti žiadnemu konkrétnemu "finálnemu bossovi", tuto už má ale jasného protivníka v závere v podobe starého bossa Cammory zvaného Generál. Kým sa však Betti k nemu prebije a prestrieľa, odnesie si to zopár menších kriminálnikov, ktorý to schytajú občas fakt vypečene (často spomínané napichnutie na železný plot pri úteku). Známy režisér Umberto Lenzi zvládol film po všetkých stránkach bravúrne, jasne sa zameral na akciu, nápady a napr. taký charakter postáv je na úplne druhej kolaji. Ja toto len kvitujem, nepotrebujem pri podobnom filme nejakú romantickú zápletku, filozofovanie či milostné scény, čo len zdržujú...:) Podobné filmy pozerám len kvôli rýchlej akcii, prestrelkám a nahánačkám. Tých je vo filme požehnane, takže spokojnosť bola fakt vysoká... ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Uz sa mi stala hrozostrasna vec, ale skutocny teror a naprosta hroza - moje hodnotenie sa dokonca priamo az zhodovalo s miestnym uzivatelom menom Stoka, znamejsi z diskusii ako Kanal. No a samozrejme komentatorska bieda hlavne u giallo a poliziotteschi filmov pokracuje. K dispozicii mam bud Liventuru a jeho "brutalne dobre" - no tak to je velka bieda, podozrievam Liventuru z toho, ze asi ani nie je schopny dat dohromady suvetia, ktore nielenze maju uceleny zmysel, ale dokonca na seba logicky nadvazuju. Toho myslim Liventura asi ani nie je schopny. Ked opustim Liventuru, mam tu zase Karla Chrochta, teda Karlosa80. No a ten je znama firma tu na databaze- teda to, comu Karel Veri a co mysli smrtelne vazne, nad tym mi rozum stoji. No a par slov aj k polizzioteschi - takmer dokonale dielo. Umberto Lenzi ma podla mna nevyrovnanu filmografiu, kde na jednej strane ma planoby ako Zeny od Hluboke Reky, Velky Utok Zombies, ale na druhej strane fajne veci ako Milano odia- La Polizia non puo sparare, Il Giustiziere sfida la Citta, a povedzme Un Posto Ideale per uccidere. Takze tu konkretne sa Lenzi ako reziser zase predviedol, film neskutocne slape, Maurizio Merli /Osamely Rozzlobeny Policista, Il Commissario di ferro, Na Plny Plyn/ film slusne taha, Ivana Novak bola nadherna, fakt kus baby. Toto bol posledny kvalitny film Barryho Sullivana /Pat Garrett a Billy the Kid, Framed 1947 a Caused for Alarm tusim 1951/. Guido Alberti /Dva Muzi ve meste, Il Giustiziere sfida la Citta, Trojuhelnik mafie/ bol zrejme slusny herec, videl som aj Dzovanni Cianfrigliu /Policajt Drabem, Dva Vytecnici, Suda a Licha/. Pre Poliziotteschi ako zaner su typicke rvacky, autonahanacky, prestrelky ... a ked tak rozmyslam, moze byt nieco aj na tom, co napisal uzivatel Borsalino, kde toto poliziotteschi moze sluzit ako obzaloba skostnateneho systemu neschopneho rychlo a adekvatne reagovat na bujnejuci zlociny, rastucu moc mafie. Hlavne ked si uvedomime, ze statny aparat europskych statov je pomaly, tazkopadny a neefektivny - viacej zozerie nez vyplodi. Takze na tom asi nieco bude . 88 % ()

vitekpe 

všechny recenze uživatele

Nejlepsi je, jak lupic vylupuje banky ve trictvrte na jednu, pak skoci na tandem za rychlyho motorkare, a ten ho fofrem doveze k policajtum...protoze lupic se musi v ramci trestu hlasit kazdej den presne v jednu! :-) Dalsi zabavny kousek ve stylu poliziotteschi. No, a etuda s kulhajicim klucinou to cele jen podtrhuje... P.S.: Maurizio Merli je kral techto filmu. 4+ ()

JohnSmith 

všechny recenze uživatele

Ze začátku mě to moc nenadchlo, ale pak se to pěkně rozjelo a i když mi byla postava komisaře nesympatická, tak to je ve finále hodně pěkný thriller. ()

Satanizer 

všechny recenze uživatele

A vraj že Lenzi je Trasher, toto bolo 3tie Polizitteschi čo som od Lenziho videl no a proste ak on je trasher tak ja som asi kkt. Všetko podstatné už napísal Karlos. ()

DonBraso 

všechny recenze uživatele

Po Krutým Římu jsem nahodil další díl,který zakotvil do Neapole.Co napsat vlastně nového?Je to prostě Lenzi a komisař Betti,který je prostě nepřehlédnutelný i ve tmě.Spád to má opět neskutečný.Si člověk ani nevydechne a už se někam opět přesouváte,kde se něco začne dít.Tady prostě nebyl nikdy smysl dlouho něco řešit v detektivním měřítku.Prostě informace nějak přišla,rozbiju mu hubu,zavřu a jdu zas o kousek dál.Lanovka byla výborná scéna. ()

vlada67 

všechny recenze uživatele

Moje třetí setkání s žánrem poliziotteschi a musím říct, že jsem byl opět velice překvapen. Hned jak se objevily titulky, tak se na mě vynořila suprová hudba s melodií, kterou nelze dostat z hlavy. Film utíkal jako voda, protože se tam neustále něco děje. Je tam toho fakt strašně moc. Hlavně přepadávání, přestřelky, honičky, násilí (tramvaj a bowling byli originál). Komisaře Bettiho a jeho nekompromisní metody jsem si oblíbil okamžitě. Asi se stal můj hrdina. Z komentářů jsem se dozvěděl, že je to druhý díl trilogie o Bettim. Dost blbý byl ale osud toho malého kluka. Na přechodu si dělal z řidičů srandu, že nemůže normálně chodit. Jenže po velkém požáru garáže, kde zahynul jeho otec, si nějak zlomil stehenní kost a měl vystaráno. Každopádně je to skvělá a dechberoucí detektivka, ke které jsem zatím nenašel konkurenci. ()

Reklama

Reklama