poster

Insider: Muž, který věděl příliš mnoho

  • USA

    The Insider

  • Slovensko

    Dymová clona

  • Slovensko

    Muž, ktorý vedel priveľa

Thriller / Drama / Životopisný / Psychologický

USA, 1999, 157 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Sonnery
    *****

    Jééé ten začátek se rozjížděl pomalu, jako ten nejtlutší rychlobruslař z ČSSD, až jsem začal uvažovat o dvou až třech hvězdičkách. Pak mě najednou něco čaplo za nohy a vláčelo mě to děsivou rychlostí. Byla to atmosféra - nezapomenutelná, dechberoucí atmosféra. Dívalo se na to tak neskutečně, že ani teď si nejsem jistej, jestli jsem to viděl... P.S.: ... Pačína v originálním znění nenahradí ani dabing, co... no prostě dobrej dabing(23.5.2010)

  • HAL
    ****

    Média ve službách reality či snad realita ve službách médiím? Přičemž médii tu nemusí být označována jen televize, ve které se filmoví hrdinové i jejich reálné předobrazy zoufale snažily ukázat světu pravdu i přes to, že se je celý systém snažil zastavit, ale stejně tak dobře jde mezi média zahrnout i tento Mannův film jako celek - ve své prapodstatě vždy manipulativní s divákovými emocemi a jeho náhledem na předváděnou abstrakci reálného světa, přesto však se roztěkanou narací evidentně snažicí o co nejuvěřitelnější podání příběhu. A v důsledku se mu to i daří, i když z toho nutně vyplývá občasná nepřehlednost děje, mírná odosobněnost postav (za což může i striktně obchodní prostředí) a bohužel i problémy s gradací v přestřelené stopáži, takže místy působí trochu nudně... ale díky precizní režii dokáže i přes to pohltit. 9/10(14.1.2010)

  • Davies182
    *****

    Nejfantastičtější filmový zážitek poslední doby. Od Insidera jsem neočekával nic moc extra (shlédnul jsem jej pouhé dva dny po kino-premiéře Veřejných nepřátel; měl jsem na Manna takovou chuť - a jeho novější snímky jsem již viděl - že jsem si obstaral i tento). Příběh jsem neznal, a tak jsem čekal klasické, stokrát ohrané drama na způsob Labyrintu lží. Chyba lávky! Nelze samozřejmě tvrdit, že Mannův snímek z roku 1999 je totálně originální, ale rozhodně mne neskutenčně zaujal, překvapil, a hlavně držel v nervydrásajícím napětí po celou stopáž. Upřímně nikdy nepochopím, jak tento skvost může někoho byť i jen chvíli nudit: celá závažnost tématu, s jakou film operuje a Wigandův život ve strachu z příštích dnů je tu doslova hmatatelný. Dlouho jsem neviděl tak autentický film, který by mi dokázal vsugerovat depresivní pocit strachu, jež jsem spolu s Croweovou rodinou prožíval. Režisér je perfektní, a třeba ve scénce, kdy spící rodinku vystraší mýval, je atmosféra v očekávání tragického (Wigand s pistolí - dcerka) nesnesitelná. Jenže takových parádních okamžiků je napříč celým snímkem nepřeberné množství, a Mann nejvíce režijně exceluje ve chvíli, kdy si naštvaný Pacino a vyděšený Crowe nenechávají "srát na hlavu", a kdy je nepříjemně shazují jejich vlastní zaměstnavatelé a rodina. Tolikrát jsem si během stopáže v euforii nezanadával, ani nepamatuji. Netřeba se dále rozepisovat, tento snímek by měl vidět každý, kdo má rád konspirační dramatické filmy. Hned dvěma třešničkami na dortu jsou pak oba hlavní představitelé: roztěkaného, odhodlaného Crowea a zatvrzelého Pacina z hlavy hodně dlouho nedostanu... VIVAT!(13.7.2009)

  • Gimp
    ***

    Ten film je především dlouhý! A to tak, že i kdyby byl o polovinu kratší, pořád by byl dlouhý. Dalším problémem je to, že jsem starý! Ano a na tom filmu je to zle zle vidět. Události, které se odehrály před patnácti lety jsou jak z jinýho vesmíru - jestli cigarety splňují definici závislosti? Uf, no ani mě nenapadlo, že by o tom někdo mohl seriózně přemýšlet. Prostě to téma je grandiózně nezajímavé, překonané a detaily na upocené obličeje tomu moc nepomohou.(14.9.2010)

  • Anderton
    *****

    Môj najoblúbenejší Mannov film, kde mi vôbec nevadila jeho pomalá réžia, s ktorou mám občas problém. Film ale skôr stojí na hereckých výkonoch Pacina a Crowea ako na Mannovej réžii, takže je všetko v poriadku. Dráma o nekalých praktikách tabakového priemyslu vytvára zaujímavý paradox o americkej demokracii, kde ste bezmocní voči velkým korporáciám, ale v jednej z nich, v Hollywoode, môžete o tom natočiť film a zožať zaňho slávu.(7.7.2007)

  • Al Pacino

  • - Jedno z ocenění Emmy, které dostal Lowell Bergman, je vidět v jeho ložnici právě ve chvíli, kdy se chystá poprvé kontaktovat Wiganda. (becki_tu)

  • - Scéna, kdy upozorní Wiganda jeho dcera na podivný hluk zvenku, je odkazem na podobnou scénu z filmu Manhunter (1986), který také režíroval Michael Mann. (becki_tu)

  • - Třetí případ, kdy někdo ve filmu kouří cigaretu, je k vidění v momentě, kdy Wigand dává svou výpověď. Bergman krátce diskutuje s fotografem o tom, co se asi děje v soudní síni. Fotograf, který je zády ke kameře, právě při rozhovoru s Bergmanem kouří cigaretu. (becki_tu)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace