Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Katharine Hepburn ztvárňuje v tomto napínavém dramatu Ann Hamilton, dceru vědce (Edmund Gwenn), která si po nevydařeném románku bere pohledného, ale poněkud záhadného a vynalézavého podnikatele Alana Garrowaye (Robert Taylor). Ale manželské blaho je pouze krátkodobé, protože Alan se odmítá bavit o svém nezvěstném bratru Michaelovi. Pohřešovaný Michael se stává Anninou posedlostí, její zvědavost jí provokuje ještě více po náhodném setkání se Sylviou Burton (Jayne Meadows), mladou ženou, která figuruje v životech obou bratrů a navíc se velmi podobá Ann. Nehledě na Alanovy zoufalé obavy je Ann donucena vyřešit záhadu Michaela, až do okamžiku, kdy odhalí, že Alan mohl docela dobře svého vlastního bratra sám zabít…Undercurrent je významný tím, že v něm debutovala Jayne Meadows a je také význačným průlomem v kariéře Roberta Mitchuma. (J_Fiu)

(více)

Recenze (15)

elizabeth_ba 

všechny recenze uživatele

Potkáš-li čistě náhodou nějakýho krásnýho, bohatýho a úspěšnýho chlapa a bude-li tě chtít, bude za tím určitě nějaká obrovská kulišárna... I tak by se dal jednou větou charakterizovat tento film. Beztak o tom bude nějaký Murphyho zákon a když ne Murphyho, určitě paní Murphyové. :-) Robert Taylor byl opravdu super (jak jinak), dokonce jsem se i nějakou chvilku bála (sic), i když lidem zvyklým na dnešní thrillery by se to mohlo zdát směšné (ale mi zas vyhovuje, že tohle ve mně nevyvolává až tak děsivý pocity jako třeba Jezero smrti). Katherine Hepburn se mi sice ani nijak zvlášť nelíbila ani ve mně její herectví nezanechalo nějaký hluboký zážitek (třeba přijde v Lev v zimě) a Mitchuma jsme tam viděli dohromady asi tak 10 minut a to ještě od druhé půle filmu, ale protože Roberta jsem si tam užila dost a dost, tak mi to vůbec nevadilo. V téhle době se mu konečně podařilo „vydupat“ si ty role, o něž po celou dobu své herecké kariéry tolik stál (jak píše už Karkulka), kromě této, Johnny Eager (1942) a Conspirator (1949 s Liz Taylor) také High Wall (1947) a zřejmě ty konečně herecky komplikovanější role vyvrcholily obsazením do role Marca Vinitia v Quo vadis (1951) (kde ho sice herecky zastínil Ustinov), všechny zahrál výborně, ač ty předchozí role z konce XXX. let byly (až na výjimky) takové to veni, vidi, egi, když už jsme u toho starého Říma – přišel jsem, viděl jsem, zahrál jsem... Ale zpět k tomuto filmu. Pěkné scény se zvířátky - koně, pes. Ta scéna na tom srázu byla taky povedená. Snad jediná věc, která mi připadala jako naprostá pitomost byla, že měla Jayne Meadows (co hrála Sylvii Burton) být nějak podobná Katherine Hepburn (ať už obličejem nebo postavou), ale to je malá věc a nezkazí to celkový dobrý dojem z filmu. ()

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Katharine Hepburn za svoj život hrala v jedinej jednej noirovku, čo je strašná škoda. Bola by skvelá double crossing dame, bohužiaľ túto polohu si v Undercurrent neskúsila. Napriek tomu je to výborne vystavaný mysteriózny film v štýle Rebecca len s otvorenejšími noirovskými prvkami. I keď bolo rozuzlenie trochu odbité, príbeh skvelo rozvíjal tajomstvo a napätie z neho vyplývajúce a nenudilo ma ani úvodné budovanie motívov (čo ma teda riadne nudilo v Rebecce). Pravdaže to najlepšie na filme sú herci a to hlavne ústredné duo Hepburn/Taylor, ale aj Robert Mitchum, hoc v malej role, ich svojou charizmou skvelo dopĺňa. Záver na koňoch je úplne parádny! ()

classic 

všechny recenze uživatele

Zaujímavý, ale pomerne veľmi rozťahaný film s božskou Hepburn, ktorá sa dostáva do nebezpečnej HRY. Táto hra sa týka dvoch bratov, keď za jedného z nich, sa vydala, a ten druhý, je nezvestný, pritom ten dobrý, povedal niekoľko nepriaznivých vecí, na toho zlého. A ona sa stáva POSADNUTOU, tým človekom, ktorého zatiaľ ešte nestretla. To si, ale myslí Ona. Bola s ním na kus reči, pričom nemala tušenia, s kým sa zhovára. Títo bratia sa z celej svojej duše nenávidia, nevedia si prísť na meno, a celé je to akosi obalené rúškom tajomstva. Po určitom čase, sa karta obráti, a práve to vysvetlí, ako sa vlastne veci v skutočnosti majú. Katharine, je ako Femme Fatale, osudová žena Ann Hamilton, ktorá je kvalitnou vedkyňou, so starým štýlom obliekania sa. Stará škola. Zoznámi sa s významným podnikateľom Alanom Garrowayom, za ktorého sa vydá. Chodí do smotánkovej spoločnosti, v ktorej si zrovna dva krát nedôveruje. Necíti sa v nej, ako ryba vo vode, ako Alan sám, ktorý potrebuje k životu OBDIV a PUBLICITU. Na svetlo sveta začne presvitať život Alanovho brata, Michaela, o ktorom sa doteraz ani raz nezmienil. Ann sa Mikeom stáva naprosto fascinovaná, rada by zistila, o tejto bratskej kauze viac, a viac, čo najviac, pretože ju to extrémne trápi, až nemôže ani koľkokrát spať. Ako to tak v živote chodí, vŕta sa v záležitostiach, ktoré by sa jej mohli stať osudnými. Vždy si veľmi rád pozriem, čosi zo starého Hollywoodu, ktorý zaváňa okázalou kvalitou, akú vyhľadávam, aká už, dnes, nie je a ani nebude. Vincente Minnelli je skôr muzikálový expert, ako odborník na Film - Noir, ale má aj pár zárezov, ktoré stoja za moje povšimnutie. Dvaja Róbertovia, Taylor a Mitchum, sú perfektní, len škoda, je to, že druhý, nebol na plátne o čosi viac času, lebo na ten krátky čas, ktorý tu strávi, tak na plnej čiare zatieni samotného Taylora ! Pozor si dajte dámy na svojich ctených švagrov, na ktorých sa môžte pekne opáliť, alebo skôr na svoje polovičky, s ktorými bývate, niečo z toho sa môže zrútiť, ako domček z kariet. Byť medzi dvomi bratmi, môže byť pre naivnú ženu, nebezpečná HRA. ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Pozvoľne gradujúci noir so skvelou Katharine Hepburn a démonicky sympatickým a zároveň diabolským Robertom Taylorom. Idylka manželského súžitia sa začne rúcať pod ťarchou rodinného tajomstva. Bohužiaľ, tvorcovia na to potrebovali skoro dve hodiny, čo bolo prehnané. ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Noirové drama s tajemstvím, které způsobí rozvrat ve zdánlivě jasných vztazích. Motiv novomanželky, která je stále více posedlá svým švagrem, kterého nikdy neviděla, vytváří dojem až jakési psychologické detektivky. Její pátrání po minulosti a postupné odkrývání charakterů dvou bratrů, z nichž jednoho zná jenom zprostředkovaně a musí se tedy spoléhat na svědectví jiných lidí, ji zatahuje do stále větších problémů, zmatků a nezřetelného ohrožení. Atmosféra je skvělá, příběh výborný, bohužel, závěrečné vysvětlení je nelogické. I přesto ve mně snímek, kde má Mitchum snad jen tři scény, ještě dlouho dozníval. ()

Dale 

všechny recenze uživatele

Začína to ako klasická romantická komédia, no keď sa už po pár minútach stane to, čo malo byť až na konci - svadba, tak vám začne byť jasné, že ďalej to už asi bude iný žáner. Katherine tradičné skvelá, Taylor demonický, občas až prehnane. Slušný thriller. ()

liquido26 

všechny recenze uživatele

Příběh o ženě, která se provdá za bohatého podnikatele. Zezačátku to vypadá, že jejich štěstí nebrání nic kromě obav o to, aby mu byla reprezentativní manželkou ve společnosti a podobně. Postupem času se, ale do jejich vztahu vkrade někdo třetí - Allanův bratr Michael. Allan ani nikdo ze služebníků o něm nechtějí mluvit, a tak se Ann rozhodne zjistit pravdu o záhadném Michaelovi sama. Jediným problémem tohoto dramatu je to, že se strašně dlouho rozbíhá a má zbytečné dvě hodiny. Atmosféra ve druhé půlce byla úžasná a napínavá. Bohužel ta první půlka působí trochu jako nudné vyprávění o téměř idylickém manželství, které je narušeno záhadou. Určitě tam ta idylka a určitá bezstarostnost patřila, aby mohl patřičně vyniknout závěr, ale jenom si myslím, že to bylo zbytečně natahované a zdlouhavé. Herci samozřejmě výborní. Škoda, že Mitchum neměl moc prostoru. ()

Kangax 

všechny recenze uživatele

Psychologicky ladená dráma s prvkami noiru, jemne inšpirovaná hitchcockovou Rebekou (1941). Spodný prúd je výborný názov pre hlavnú zápletku, točiacu sa okolo čoraz silnejšej fascinácie hlavnej hrdinky (Katharine Hepburn) manželovým bratom, ktorého však nikdy nevidela. Prvá polovica filmu je síce prakticky len sledovanie zdanlivej novomanželskej idylky, ale bavila ma aj tak. Atmosféra pomaly hustne a postupne v druhej časti sa dočkáme viacerých dobrých režisérskych nápadov a kamerových záberov. Len škoda trochu presladenejšieho záveru, ktorý čiastočne znegoval poslednú temnú a násilnú polhodinu. ()

Topco 

všechny recenze uživatele

Musím použiť frázu „v jednotlivostiach silnejšie než v celku“ a som presvedčený, že ak by to nebolo také rozťahané, je to skvelý film. Goticky ladená melodráma ústiaca v noirový thriller, pričom za „noir“ kope najmä kamera Karla Freunda (viď skvelú nočnú scénu v stajni). Herci výborní (Taylor ako tajomný manžel dokáže byť desivý, Hepburn hrá obe polohy – peknú aj rozrušenú – dobre a Mitchum má čaro, len škoda, že je ho tu málo), takisto je skvelá hudba i kamera. Škoda len, že príbeh manželstva z vyššej spoločnosti, ktoré dobehne minulosť manžela, nie je kompaktnejší. 3,5* ()

zette 

všechny recenze uživatele

Dobre budovani atmosfery a slusne herecke obsazeni. Z filmu jsem ale spise zklamany, namet zajimavy, pribehu ovsem chybi vetsi uveritelnost a rychlejsi tempo. K tem nejlepsim noirovkam ma Undercurrent bohuzel daleko. ()

majo25 

všechny recenze uživatele

Dobré obsadenie, občas fungujúca atmosféra a nie nezaujímavý námet na mysterióznu drámu. Ale od trileru to malo ďaleko, keď si odmyslím záverečných 10 minút, tak vôbec. Premrštená stopáž má na svedomí zbytočne dlhé úvodné predstavovanie postáv a ich vzťahov a to podstatné sa začne diať až niekde ku koncu. Tajomný opar na celým dejom je v poriadku, občas sa podarili aj atmosferické okamihy, ale aj keď príbeh napriek značnej rozvláčnosti celkom nenudí, očakával by som od neho viac, hlavne na napínavosti a vierohodnejšej dovysvetlenosti. ()

KarKulA 

všechny recenze uživatele

Mysteriózní, napínavý od začátku do konce a s výborným castem. Hlavní postavou příběhu je Ann, hraná standardně dobrou Hepburn, která působí z počátku naivně a chvílema afektovaně, nicméně poté co se krátce po svatbě začnou vynořovat manželova podivná tajemství a on začíná dost nepřiměřeně reagovat, mění se v posedlého slídila a podezírá manžela z toho, že má něco společného se zmizením bratra - všechno je ale kapánek jinak a zapletenější. Mitchum tu bohužel příliš prostoru nemá, nicméně tu září Taylor jako manžel Ann, který se postupně mění v pěkného psychopata a vypadá opravdu ďábelsky. Pro Taylora je to první film po jeho návratu z vojenské služby ve 2sv.v. a jeden z mála filmů kde si zahrál vysloveně bad guye (podle mě jsou takové už jenom předválečný noir Johnny Eager, o něco pozdější protikomunistcký Conspirator a western The Last Hunt). Je to každopádně škoda že nedostal víc takových příležitostí, protože jako zločinec nebo psychopat byl podle mě naprosto dokonalý a perfektně se do takových rolí hodil. 4,5* A ještě si neodpustím poznámku - zajímalo by mě, jestli ta osoba co tu rozhazuje svůj "odpad" u všech těch noirů, některý z nich opravdu viděla..... Tímto tě zdravím R00kieee ()

Allontanato 

všechny recenze uživatele

Tohle že má být film-noir? Po prvních 20 minutách jsem tuto odlehčenou romantickou komedii nevypnul jen kvůli Katharine, a brzy poté jsem přestal doufat, že se ještě nějaké noirovky dočkám. První náznaky však v zápětí dorazily a po první hodině se to skutečně rozjelo. Slabý začátek dokonale vynahradil nadupaný závěr na koních a jediný noir v Katharinině kariéře jsem si skvěle užil. Za zmínku rozhodně stojí také opravdu skvělá hudba. 82 % ()

Reklama

Reklama