Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Mouzon
    odpad!

    modré memento scenáristické legendy československé kinematografie - netuším, jestli Papoušek tenhle film miluje, ale spíš bych si tipnul, že z něj rotuje v hrobě... podobně jako u Jiřího Menzela došlo blahé paměti k přerodu z fáze “dobrý tvůrce” do fáze “velký špatný”, i Papoušek tu (v zastoupení, což je dost podstatný - ale chyba nejspíš bude už v prvopočátku) předvádí obdobný myšlenkový veletoč a jarmark marnosti... připadá mi, aniž bych chtěl jakkoli zobecňovat, že tyhlety pocty a dodělávky šuplíkovejch děl velkejch mistrů a přebírání / přepisování jejich scénářů fungl novými týmy stojej častokrát za velký, modrý, nepříjemný kulový - někdy to možná žádá situace, ale někdy se o to ani kdokoli neprosí, což je přesně případ MILUJI TĚ MODŘE... chápu, že Šmídmajer miluje šedesátkový československý tvůrce (koneckonců jeho možná nejlepším filmem nejspíš navždy zůstane formanovskej dokument), my všichni je milujeme celým barevným spektrem, ale některý sny by si člověk neměl plnit - jako třeba aktualizaci a zfilmování scénáře šedesátkového barda, kterej je do současnosti přenesen takovým způsobem, že z toho má jeden dojem, jako by se snímek s jakoukoli současností (a konceptem reality jako takové) rozžehnal a nechal ji stranou... zároveň je to projekt tím podivnější, že asi nešlo o úplně lacinou záležitost (jako, jezdit z Prahy do Olomouce jen kvůli natočení vrátnice a iracionálního Rosťovo výstupu na Suškově soše je docela luxus)... to je ale všechno oukej - ať si lidé točí třeba cirkus Berousek balancující na špici brněnského orloje, mají-li na to prachy; už méně oukej je ale celkové vyznění filmu: 1.) holky zase jen na čumendu nebo jako karikatury - tybláho, z jistého úhlu pohledu vypadá česká kinematografie jako průmysl ovládaný mlsnými šedesátníky+, kteří by si rádi plácli, ale už je žádná nenechá, tak o tom pak točej filmy; 2.) “ne” není odpověď - kdo vymyslel, že je romantický (nebo vůbec přijatelný) uhánět holku imrvére den co den, přestože tato se jasně vyjádřila, že nemá zájem?; 3.) umělci jsou prolhaná prasata - tohle je taky pořád všude, ačkoli podobnej stereotyp byl vousatej už v době, kdy ho poprvý vynašli... ve výsledku tak máme před sebou efektně nasnímaný sexistický svět, který obývají povrchní a bezprizorní osoby, v němž sexuální obtěžování je prezentováno jako romantické chování - a kde umění je pouze prostředkem k ukájení vlastního libida...(25.1.2021)

  • Pitryx
    **

    Proč z té herečky v hlavní roli udělali rezavou poloopici to fakt nechápu. Byla mi protivná celý film. Kazila mi tím dojem furt a stále. Ovšem jinak jsem se dost bavil. Hlavně tím, že třiatřicetiletý chlap se chová jako čtrnáctiletý. Dám čtyřicet za některé opravdu legrační okamžiky. Podruhé netřeba.(2.6.2018)

  • Henry007
    **

    Další český film bez příběhu a sympatických postav. Je to o třicátníkovi umělci, jehož matka je šílená a otec svádí mladý holky. Týpek běhá mezi galerií a domovem, v prázdných ulicích Prahy často potkává svou múzu, která chodí s blbcem s náušnicí. Dialogy jsou umělé a interakce mezi postavami by ve skutečnosti byla naprosto jiná (např. Týpek holku bez svolení tajně vyfotí přes výlohu obchodu. Doma fotku počmárá pastelkou a další den jí fotku donese ukázat. A jí to vůbec nepřipadá ani trochu úchylný, že týpek, kterého nikdy neviděla, stojí před obchodem s její fotku vybarvenou modrou pastelkou. Tak se s tímto cizincem dá do přátelské řeči). Ocenit ale musím výběr lokací, některé pěkné záběry a uměleckou stylizaci (i když to je motivované jen tím, že je hlavní hrdina umělec - ničím jiným - s významem barev si mohli více pohrát a nepracovat jen s modrou). A taky je tam hodně ňader, což může být pro někoho důvod ke zhlédnutí snímku. P.S. Film One day (2011) chce vrátit svůj plakát zpět.(13.1.2019)

  • Olík
    **

    Pokud by jsme se bavili o malé neškodné televizní romantice na nedělní odpoledne, tak určitě proč ne? Dějová linka potěší dámskou část publika a hádám že ani tu mužskou vyloženě neurazí. Ač kýč jak zahradní trpaslík, tak i já jsem v ní našel něco co mne upoutalo....možná ta Národní galerie...fakt nevím. Ale pokud se budeme k této romantické komedii chovat jako k seriózně myšlenému celovečernímu filmu, tak to je potom jiný obraz. Řekněte mi upřímně, kdo si může dovolit přiklepnout hlavní roli borci, který je přirozený asi jako plejtvák obrovský v pokojovém akvárku. A vůbec všechno, prostě jak už jsem psal, působí to strašně televizně. S tímto projektem si chtělo dát trochu víc práce a výsledkem nemusel být špatný rom-com, ale takhle - ODFLÁKLÉ-!!!!(12.12.2017)

  • zdeny99
    ****

    Do reálného života až moc romanticky uhlazené a sladké, což ještě více znásobuje ta umělecká část filmu z prostředí galerie, focení, artistů. Takhle možná žijí herci a umělci v Praze, ale běžný člověk tak nežije, i proto je to pouze snová podívaná, ale přesto krásná. Restaurace žižkovské věže, Pražský hrad, zrzavá Nesvačilová to ještě umocňují. Jen ten sladkej klučina v hlavní roli (Václav Jílek) mi vadil. Ten byl sladkej až moc. [1933. hodnocení, 105. komentář, 38%](10.12.2020)

  • - Film obsahuje potitulkové scény. (Duoscop)

  • - Původní název scénáře "Jedním slovem tě miluji modře" byl zkrácen z toho důvodu, že vtip v názvu ukrytý údajně nikdo nechápal. (Zdroj: Miloslav Šmídmajer) (dwbmb)

  • - Jaroslav Papoušek, autor a režisér filmů o rodině Homolkových a spoluautor Formanových komedií Hoří, má panenko a Lásky jedné plavovlásky, napsal krátce před svou smrtí v polovině 90. let romantickou komedii "Jedním slovem tě miluji modře". Nestačil už jí však realizovat. Chvíli si s myšlenkou režírovat tento film pohrával i slavný kameraman Miroslav Ondříček, finance se však nesehnali, scénář pak dlouho ležel ladem. Miloslav Šmídmajer, producent a režisér filmu Miluji tě modře, přizval ke spolupráci na scénáři spisovatele Pavla Brycze, nositele Ortenovy ceny a scénáristku Lucii Bokšteflovou. Za dramaturgického dohledu Miloše Zahradníka a Márie Dufkové vznikl upravený scénář, který je univerzální a přenosný do každé doby. (Zdroj: Bioscop)