Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Sympatický malíř a kunsthistorik, doktor David Bárta, se blíží Kristovým létům. Jeho život by už měl mít „ustálenou" podobu a pevné obrysy. Opak je pravdou. Právě teď prožívá Bárta docela smolné období. Dostane výpověď z Národní galerie, žije stále pod jednou střechou s matkou, posedlou jógou, nemá žádnou přítelkyni a nedaří se mu ani skvělý výtvarný projekt, který realizuje se svým bonvivánským otcem. A najednou je tu zlom! Ve výloze luxusního pražského klenotnictví objeví Bárta dívku Terezu, krásnou aranžérku - tajemnou, cudnou i vášnivou, prostě nevyzpytatelnou. Přitahuje ho nebývalou silou a jeho staromládenecký život je naráz vzhůru nohama. Tereza je dívka jeho snů – ale je tu ještě „ten" třetí – přítel Terezy, artista Igor, rapl a žárlivec, který nedokáže pochopit, že lásku si nelze udržet ostřím nože. Vztah Terezy a Igora pomalu končí, i když se to neobejde bez bouřlivých a citově vypjatých scén. Na Davidovi je, zda dokáže ustát všechny karamboly rozchodu Terezy s Igorem a zda si dokáže získat Terezinu přízeň... Není to lehké, protože Tereza jednoho dne záhadně zmizí... (Bioscop)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (125)

Djoker 

všechny recenze uživatele

Umělci z Prahy museli být nadšení. Šmídmajer si zase nasadil klapky na oči a s naivitou sobě vlastní se podepsal pod film, který přihřívá polívčičku jejich nejotravnějším stereotypům. Vykreslil je totiž jako stádo dementních alkoholiků obklopených výhradně svlečenými ženami. Obstála pouze Irglová, bohužel se tam vůbec nehodí. ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

I většina uživatelů CSFD miluje tenhle film modře...ehm. Zajímalo mě, jak takový film podle námětu Jaroslava Papouška vypadá, než mi došlo, že to těžko zjistíme, když ho přepracovalo mnoho dalších lidí (kromě jiných i správně ulítlý český spisovatel Pavel Brycz). Snímek tedy nabízí standardní romantickou komedii české provenience s bláznivým Jílkem, sympaťákem Kratinou, mnoha svlečenými herečkami a jednou zajímavou scénou o moderním umění. 50%. ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Probudím se včera bylo na tuzemské poměry velmi slušné. Následující Celebrity s.r.o. už pak krapet děsily. Miluji tě modře mělo docela sympaticky našlápnuto, ale nakonec to stejně úplně nevyšlo. On je kunsthistorik, ona je aranžérka a má odletět s artistickou skupinou za velkou louži. Nejprve spolu cudně laškují, aby ona jemu nakonec podlehla. To, co se děje okolo, buď nedává smysl, nebo není třeba nějak pitvat. Stačí se podívat třeba na rodiče hlavního hrdiny, kteří mají pro vývoj děje nulovou funkci, nebo na umělecké prostředí, které je prakticky jen plné karikatur. Romantika je taková nijaká a jen potvrzuje, že spojení romantická komedie je pro české tvůrce těžkou zkouškou. Potěšila nicméně hudba Markéty Irglové (holt tklivý klavír můžu) a několik olomouckých univerzitních míst. A tak trochu i počet odhalených dívčin. Ač nahota je tady pochopitelně ryze prvoplánová. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Uh... po filmu z první světové a to hodně drsném filmu... se tahle romantická komédie rovanala útoku yperitem... Já prostě pořád chci dát českým romantickým komediím šanci... A vždy pak toho lituji. Po tomhle filmu budete mít modré mžitky před očima, protože hrdinka v něm nosí stále jedny šaty - modré. Tedy ehm..pokud zrovna není nahá a neukazuje svá prsa. Nejsem citlivka, proti mladým ňadrům nic ani tomu dalšímu kde se ženám sbéhají nohy, ale tady se to na diváka valí jak Bohemia chipsy ze sáčku. Mimochodem těch tam coby PP také bylo přehršel. Komediálního na filmu nebylo prakticky nic, ovšem pokud vám nepřipadá vtipné např. když Kratina tvrdí synovi, že ženských nesmí bát a pak před jednou vylézá po čtyřech z restaurace vysílače na Žižkově. No, snad to bude mým nachlazením i už otravnou zimou (bílo mělo být na vánoce ne teď), protože jsem si celkem užíval všechny ty hezké záběry na letní Prahu a snad proto dávám za dvě origami. Byla to ale tragédie a ten sajrajt si na hlavu raději nedávejte ! * * ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

Přiznám se, že jsem měla velkou chuť film vypnout už v prvních minutách, kdy se objevili snové kýčovité scény. Ale protože jsem holka statečná, která chce mít přehled i přes současnou českou tvorbu, řekla jsem si, že vydržím. Dalším rušivým prvkem je filmová hudba, repektive její využití. Problém je, že je použitý stále stejný do kolečka se opakující hudební motiv. Šablonovité podkreslování scén, které zřejmě režisér považuje na romantické je příliš podbízivé, jakoby divákům měly říct - pozor holky, tady je to důležité, nachystejte si kapesníčky! Příjemným osvěžením je obsazení Denisy Nesvačilové, která je snad jako jediná přirozená. O to víc bije do očí obsazení Václava Jílka, který svou roli zjevně nezvládá, je nepřirozený a deklamuje. To se dá pominout snad u začínající mladší generace, ale překvapuje mě že je to na pořadu dne u ostřílených bardů! Přičítám to špatně napsaným diakogům a slabému režijnímu vedení. Možná měl Miloslav Šmídmajer zůstat u toho, co mu opravdu jde a to je producentská práce, režii by měl přenechat talentovanějším. Protože dobrý režisér by měl odhadnout špatný scénář a rovnou ho odmítnout. Je to smutné, že zrovna pod tímto scénářem je uvedený Jaroslav Papoušek. Doufám a pevně věřím, že touto cestou se současná česká tvorba ubírat nebude. Je jistý přínost pro naši kinematografii film bez pochyby má - může být uváděný jako učebnicový příklad, jak to vypadat nemá. Jedna hvězda za půvaby a přirozenost Denisy Nesvačilové. ()

Galerie (44)

Zajímavosti (6)

  • Film obsahuje potitulkové scény. (Duoscop)
  • Jaroslav Papoušek, autor a režisér filmů o rodině Homolkových a spoluautor Formanových komedií Hoří, má panenko a Lásky jedné plavovlásky, napsal krátce před svou smrtí v polovině 90. let romantickou komedii "Jedním slovem tě miluji modře". Nestačil už jí však realizovat. Chvíli si s myšlenkou režírovat tento film pohrával i slavný kameraman Miroslav Ondříček, finance se však nesehnali, scénář pak dlouho ležel ladem. Miloslav Šmídmajer, producent a režisér filmu Miluji tě modře, přizval ke spolupráci na scénáři spisovatele Pavla Brycze, nositele Ortenovy ceny a scénáristku Lucii Bokšteflovou. Za dramaturgického dohledu Miloše Zahradníka a Márie Dufkové vznikl upravený scénář, který je univerzální a přenosný do každé doby. (Zdroj Bioscop)
  • Název zasílaného souboru v kinodistribuci zůstal „JEDNIM-SLOVEM_FTR“ a odkazuje na původní název filmu. (Peklop)

Reklama

Reklama