Reklama

Reklama

Prací automat

  • USA The Laundromat (více)
Trailer 3

VOD (1)

Obsahy(1)

Vdova (Meryl Streep) prošetřuje pojistný podvod a odhaluje, jak dva právníci z Panamy zneužívají světový finanční systém. (Netflix)

Videa (3)

Trailer 3

Recenze (108)

Kaka 

všechny recenze uživatele

Vtipný, trefný a sarkastický Soderbergh opírající se jako obvykle o výbornou látku. Asi ne úplně jeho TOP film v nejlepší fazóně, ale jako barevnější a usměvavější variace The Big Short proč ne. Koneckonců právnická firma nezpůsobila světovou krizi, jen ulila pár významným bohatýrům peníze do daňových rájů, takže není důvod to nevzít lehce s nadhledem a humorem. Je jasné, že pro řadového čecháčka to bude mimo realitu. Pro amíky denní chléb. ()

F.W.Colqhoun 

všechny recenze uživatele

Cash? Who pay in cash? / Russians. Steven Soderbergh a Scott Z. Burns o kapitalismu s láskou, a též s humorem a nevídaným umem. Ostatně oba mají prý offshore taky pět resp. jednu "skořápkovou" firmu - říkali to Gary Oldman a Antonio Banderas :-) Hlavní devizou filmu je samozřejmě vůle zpracovat námět. Ta sama o sobě by mohla (a v mých očích měla) zajistit filmu hodnocení ne nižší než 70%. Existence daňových rájů a možnost finančních piškuntálií pozdního kapitalismu představuje problém, s nímž souvisí většina dalších. To, jak ve stabilně upadající sekci komentářů kdekdo prská, že Laundromat je nuda, mohl být zábavnější, napínavější, osobnější, mohlo to lépe gradovat a být méně angažovaný a tak dále, aniž by přihlédl k edukativnímu smyslu filmu, bohužel svědčí ve prospěch pánů (jako) Mossack & Fonseca, kteří si nad stavem věcí alibisticky myjí ruce a někdy i explicitně konstatují, že chudí duchem si současný stav světa zaslouží: Rule #1: Meek are screwed. Není též pravda, že by film nebyl zvládnutý mistrně i po stránce zpracování. Především je zcela jistě přesně takový, jaký ho Soderbergh & spol. chtěli mít. Hltači prvoplánové zábavy ovšemže ostrouhají. To ale neznamená, že by se jeden nemohl nasmát. Tvůrčí duo (čímž nemyslím panamské finančníky) přemostilo potoky slzí, které zkrápí úbočí kaňonu světového finančnictví, sarkasmem z jistého důvodu: odvádět pozornost od tématu k prožívání pohnutých osudů nekoresponduje s s cíli filmu. Hollywoodská manýra by nejspíš látku pojala jako cestu sveřepé stařenky Meryl Streep za spravedlností, kdežto Laundromat je pozoruhodně, rozkošně poťouchlý tvar, který nestaví překážky zábavě, ale klade zároveň jisté požadavky na vkus, pozornost a otevřenost. Frekventované vstupy dvojky Oldman / Banderas, provrtávání čtvrté stěny a přeskakování mezi četnými osudy, napojenými na byznys, efektivně brání identifikaci se s některým z nešťastníků ve prospěch zpracování toho, oč tu jde. Ve výsledku se v převleku komedie skrývá film ne méně hororový, než byla situací okolo COVID-19 resuscitovaná Nákaza. S tím rozdílem, že Nákaza byla ve své době osvícenou fikcí, kdežto ve světě Laundromatu už nějakou dobu živoříme. In 2018, the 60 of the largest companies in the USA paid no taxes on pre-tax income of 79 billion dollars. ()

Reklama

nash. 

všechny recenze uživatele

No jo no, takhle to ve světě funguje, a bohužel s tím nikdo nic neudělá, protože prachy. Pod tou rádoby hořcehumornou slupkou je to sice těžce depresivní, ale jinak to moc nefunguje. Příliš rozhárané, aby zaujalo, příliš školometské, aby bavilo, a příliš roztěkané a zahleděné do sebe, aby dokázalo vyvolat to správné mrazení. Ani Streepová si s tím tentokrát nedokázala příliš poradit a rozpadla se v nesourodou hromádkou dobře rozehraných etud. A ten křečovitý apel v závěru byl už spíš komický trapný než úderný.  Zpětně mám pocit, že by se mi mnohem víc líbilo sledovat příběh Davida Schwimmer a Roberta Patricka, než tento Sodenbergův eintopf. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Nějak si říkám, jestli se ten Steven Soderbergh ještě někdy vyhrabe z té průměrnosti ve filmech, co poslední dobou nabízí. Prací automat není vysloveně zlý film. Nenabízí film jako takový, ale dva herci Vám tu povídají o tom, jak je Amerika hrdá na to, že vynalezla praní peněz. A jak to vlastně funguje. Solidně to podle mě porušuje základní pravidla filmu, kde by mělo cokoliv burcovat, a kde by Vás mělo bavit dojít k závěru filmu a k jeho vyvrcholení. Tady nic neburcuje, dva herci si povídají s kamerou a vypráví příběhy těch, kteří přišli na pořádnou pračku peněz. Občas je to vtipný, řekl bych, že je to poměrně dost zajímavé, ale hlavně to působí víc jako dokument než jako film. ()

venca163 

všechny recenze uživatele

Nejvíc mi na tom vadily ty rádoby cool promluvy k divákovi, kde se jen snažili tak nějak strašně povrchně vlkovsky vysvětlit "hale, tohle je podvod...huuu...big money...huuu...nějakej bad guy se na váš úkor nahrabal, to je asi tak všechno, co potřebujete vědět...". Já bych chtěl jít mnohem hloubš. (65%) ()

Galerie (23)

Zajímavosti (7)

  • Scenárista Scott Z. Burns vedl několik rozhovorů s Jurgenem Mossackem a Ramonem Fonsecou, zakladateli společnosti Mossack Fonseca a zároveň s dvěma z nejvýznamnějších postav v kauze tzv. „Panamských dokumentů“. (jezurka42)

Související novinky

Český snímek Nabarvené ptáče jede do Benátek

Český snímek Nabarvené ptáče jede do Benátek

25.07.2019

Nový snímek Nabarvené ptáče režiséra Václava Marhoula (Tobruk, Mazaný Filip) bude mít světovou premiéru na filmovém festivalu v Benátkách, kde byl zařazen do hlavní soutěže. Film s mezinárodním… (více)

Reklama

Reklama