poster

Prací automat

  • USA

    The Laundromat

  • USA

    Secrecy World

    (pracovní název)
  • Kanada

    The Laundromat

  • Austrálie

    The Laundromat

Komedie / Krimi / Drama / Historický

USA, 2019, 96 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Lacike
    *

    Čo to sakra bolo? Asi nejaký pokus o čiernohumornú satiru na tému financií a poistných podvodov rôznych spoločností, ktorých pôvodu sa nedopátrate. Lenže to vôbec nemá nejaký funkčný príbeh. Neustále tam len do kamery kecajú nejaké postavy a pointou je, že tí hore vyjebávajú s tými dole. Čiže nič čo by sme všetci nevedeli. Jeden bod dávam za hviezdne herecké obsadenie, ale väčšina buď nemá čo hrať alebo sa divne pitvorí ako Gary Oldman. Výsledkom je ďalší nepodarok z Netflixu. 1/10.(18.10.2019)

  • Spiker01
    ***

    Bohužel budu muset začít být u Soderbergovy tvorby mnohem opatrnější. Má několik hodně povedených filmů, ovšem Prací automat je už několikátým filmem za sebou, co mě příliš neuspokojil, ač jsem na něj byl celkem zvědavý i po předchozích kouscích natáčených bůh víc proč na mobil (Unsane). Tématicky je to rozhodně zajímavý kousek, ale taková Sázka na nejistotu nastavila laťku proklatě vysoko a dokázala, že i vážná témata lze mainstreamu představit mnohem koukatelnější formou. Slavný režisér má samozřejmě i tentokrát k ruce početné známé obsazení, nikdo ovšem nijak nevyniká a kvůli Oldmanovi nebo Banderasovi rozhodně film doporučit nemohu. Průměrných 5,5/10.(18.10.2019)

  • Tft
    **

    Tak tady Soderbergh trochu přestřelil. Ač se stylovou zábavností sobě vlastní a znovu v zádech se skvělým hereckým obsazením, se tentokrát pouští do až moc komplikovaného tématu, které ovšem podává formou zjednodušování do maxima a tím pádem odstraňuje vše, co je na tomhle příběhu vlastně zajímavé. The Laundromat chce být takovými historkami z podsvětí o offshorových účtech movitých a o prasknutí jejich daňového tajemství, je spíš ale jen sbírkou příběhů, které směřují ke konci, který kvůli nekonzistentnosti celého filmu vyšumí do prázdna. Nezachraňuje to ani páteřní dějová linka s Meryl Streep v čele. Srovnání se Sázkou na Nejistotu je tady asi na místě, ovšem Soderbergh svým pojetím tenhle příběh odtrhává ještě víc od reality, což byl nejspíš záměr, ale snímek tím ztrácí na váze. Nesouhlasím s názorem, že by se Soderbergh snažil diváky poučovat, spíš poukazuje na to, jak je nám tahle kauza vlastně lhostejná a v našich myslích vyšuměla stejně jako vyšumí tenhle film. To nic ale nemění na tom, že The Laundromat patří k tomu horšímu co Soderbergh natočil a namísto grandiózního vyhlášení války bohatýrům světa, je tohle spíš takový výkřik do tmy. Jestli to byl záměr a vlastně taková léčka na diváka, se asi nikdy nedozvíme, ale ve finále je to jedno, důležité je, že by se Soderberghova filmografie bez tohohle filmu v klidu obešla.(7.11.2019)

  • classic
    *****

    Expert na “MONEY” movies, Steven Soderbergh (režisér, ktorý vyfúkol Scottovi oscara za réžiu), si tentokrát ale riadne posvietil, či skôr lepšie povedané, scenárista Scott Z. Burns, sa poriadne obul do „čiernej ekonomiky” , a to nielen v USA, keď napríklad v tejto “krajine neobmedzených možností” - v roku 2018: ich šesťdesiat najväčších spoločností neplatilo žiadne dane zo svojich 79 miliardových príjmov, tým pádom tu máme, ako na tanieri-daňové úniky+všetko, čo sa k tomu pripája, t.j. daňové raje, Panama Papers, korupcia, podplácanie, podvody, fiktívne firmy, a v centre pozornosti je predovšetkým najmä právnická firma-Mossack Fonseca & Co (v súčastnosti už neexistujúca), so zakladateľmi-Jürgenom Mossackom a Ramónom Fonsecom Morom, ktorí si mimochodom, ukrojili príliš veľké sústo z koláča, skrátka každý sa nejako priživil. _Na poli čosi málo nad 90 minút rozohráva režisér, fascinujúcu, majstrovsky ukočírovanú (zrežírovanú), ekonomickú partičku, ktorú si inak aj sám kameramansky (používa pseudonym Peter Andrews) a strihovo (to isté ‘Mary Ann Bernard’) zastrešil, ako už má nejaký ten piatok vo zvyku, a k tomu obsadil strhujúcich hercov, akými Gary Oldman s Antoniom Banderasom bezpochyby sú, naprosto unikátnym spôsobom stelesnili vyššie citovaných „podvodníkov” , ale trebárs ešte na margo, taká herecká DIVA-MERYL STREEP má svoje eso v rukáve, ktoré ma na samom konci totálne položilo na lopatky ! Prakticky tu po celý čas išlo o „pranie špinavých peňazí” , ktoré sa v práčke nikdy neznehodnotia, lebo sa stále perú. Sklamalo ma nízke hodnotenie filmu, všade, kde naň natrafím, čo už ale nie je vôbec môj problém, že diváci (recenzenti) sú nevšímaví, ľahostajní k tomu, čo je aktuálne ! PS: Soderbergh miestami používa dokumentárny spôsob nakrúcania, kedy sa postavy pozerajú priamo (uprene) do objektívu kamery, čím len viac zvýrazňuje a podtrhuje celkovú atmosféru, čo perfektne dokladá najmä záverečná sekvencia s Ellen Martin...(21.10.2019)

  • Kaka
    ****

    Vtipný, trefný a sarkastický Soderbergh opírající se jako obvykle o výbornou látku. Asi ne úplně jeho TOP film v nejlepší fazóně, ale jako barevnější a usměvavější variace The Big Short proč ne. Koneckonců právnická firma nezpůsobila světovou krizi, jen ulila pár významným bohatýrům peníze do daňových ráju, takže není důvod to vzít lehce s nadhledem a humorem. Je jasné, že pro řadového čecháčka to bude mimo realitu. Pro amíky denní chléb.(3.11.2019)