poster

Tři dny Kondora

  • USA

    Three Days of the Condor

  • slovenský

    Tri dni Kondora

Thriller / Drama / Krimi / Mysteriózní

USA, 1975, 117 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Radek99
    *****

    V žánru politického thrilleru není možná větší klasiky než tohle filmové politikum režijního matadora Sydney Pollacka. Redfordův hrdina je místy sice spíše James Bond, než ryzí intelektuál, v roli kterého je exponován, to ale divák znalý dnešních žánrových hrdinů disponujících až superschopnostmi uzmutými komiksovým postavičkám rád se shovívavým pokrčením ramen přejde. Mám ke Třem dnům Kondora zvláštní vztah, neboť kdysi jsem ještě v hloubi 80. let četl sešitové vydání stejnojmenné knihy, které vyšlo jako příloha nějakého tehdejšího časopisu (snad 100+1 tuším) a kterážto byla ještě mnohem sugestivnější než daná Pollackova adaptace, z hlediska dnešního pohledu navíc musím uznat, že film příjemně zestárl a v mé divácké percepci funguje nostalgický nádech retra a onen upokojující závan doby, kdy i politické thrillery byly ještě stále více obžalobou systému a aktem k přemýšlení, než klaustrofobickou jízdou rotující kamery podléhající svistotu kulek a šílených gymnastických výkonů. Redfordovi stačila jen jedna čtyřiačtyřicítka a zkušenosti z armádního výcviku spojařů. Stará poctivá práce...(26.6.2011)

  • Djkoma
    ***

    Robert Redford jako předobraz budoucích hrdinů ve stylu "třikrát měř a pak řež" předběhl svou dobu. On funguje skvěle, ale film jako celek má dost slabých míst. Především díky romantice s Faye Dunaway, což film nejen brzdí a ubírá mu na tempu, ale také ho to přenáší do roviny slušné nudy. Chápu, že to možná bylo v knize apod, ale to nemá nic společného se zbytečně stráveným časem v náručí této půvabné herečky. Jinak je to práce odvedená opravdu skvěle, první část utíká výborně, ale jak jsem řekl "žena je prodlouženou rukou ďábla" a kazí, co může. Max von Sydow je už jen třešnička na dortu, který má hezkou polevu a slušný talíř, ale korpus uvnitř je plný prázdných míst... Hodně věcí snímek nezodpověděl a ten konec taky nezní nějak extra reálně.... Lepší 3*.(3.9.2009)

  • Anderton
    ****

    Dnes už možno nie tak zžieravé, ale v svojej dobe obraz hyenizmu štátnych a špionážnych zložiek bola viac šokujúca. Takéto filmy treba občas vidieť, aby sme si snáď nezačali myslieť, v akej bavlnke žijeme a kto je v skutočnosti nad nami. Pri hodnotení som musel vziať bohužial do úvahy velmi neuveritelnú milostnú zápletku, ktorá film tochu brzdí. Škoda, scenár je príjemne komplikovaný a vyžaduje sústredenosť. VIDENÉ ZNOVA: Asi treba tento film vidieť viac krát, aby ho divák docenil. Pollack podáva informácie veľmi pozvoľna, skutočnú tému filmu odhaľuje až na jeho konci, ktorý je možno viac doslovný, ako by sa patrilo. Napätie ale funguje dokonale. Znova som sa ale nedokázal dostať cez zbrklé milostné vzplanutie zo strany Faye Dunaway, chápem, čo nám tým chcel Pollack povedať, ale skúste si predstaviť, že vy by ste uniesli neznámu ženu a ako asi by prebiehala následná konfrontácia. Mimochodom, stále sa bojuje o ropu, tie ostatné suroviny, ktorým týpek zo CIA predpovedal nástup do 15tich rokov, si ešte na svoje dni slávy počkajú.(26.8.2009)

  • kinej
    ****

    Dnes už příběh tohohle filmu ničím nezaujme. Vlastně je na dnešní poměry, kdy se spiknutí řeší v tuctech seriálů a kdy špionážní thrillery vrcholí trilogií o Bournovi, jedná o obyčejnou záležitost. To co dělá ze Tří dnů Kondora mírný nadprůměr je přirozené charismatické herectví Roberta Redforda a naopak chladná postava, kterou znamenitě vytvořil Max vo Sydow. Díky režii Sydney Pollacka je zase film příjemně střízlivý a citlivý a to včetně realistických akčních scén. Také se mu podařilo v pár záběrech vystihnout totální konspirační paranoiu. Výrazná je scéna ve výtahu, či třeba souboj s "pošťákem," naopak zamrzí že v závěru vymizí zápletka do ztracena.(26.6.2009)

  • MikO_NR_1909
    ****

    "A jste si jistej, že vám to otisknou?" Tri dni Kondora je vskutku veľmi svojráznou a odvážnou štúdiou prostredia ochranných zložiek štátnej bezpečnosti, ktorá miesto podvolného morálneho kréda si zabezpečuje na svoj vplyv pochybné metódy. Ako by povedali súdruhovia: horší než nepriateľ je nepriateľ vo vlastných radoch. Turnerova profesia je však spojená s literárnou vedou (i keď ono je to dosť abstraktné pole na tak nedopovedané konzekvencie istých súvislostí nato, aby sme si to hneď spojili do konkrétnych prípadov a toho, prečo na neho CIA a profesionálny zabijak poľujú). Skrátka mementom filmu je hlavne zrkadlové porovnávanie s praktickým chodom a mystériou práce za hranou a nemožnosťou regulovane kontrolovať infiltráciu pri odstraňovaní nepohodlných osôb, a nech to vyzerá akokoľvek neuveriteľne, tie paralely majú a mali pri zahladzovaní prípadov reálny prazáklad. Čo sa týka technických atribútov, Bournova krvná skupina fanúšikov bude zrejme sklamaná, Pollack vsádza na vnútrozáberovú fragmentáciu okolnej statiky a prítmo analyzuje civilnú pochodeň pri stelesňovaní prechodného strachu a zároveň vsúva do deja dramatickú rovinu, ktorá onú honbu dôsledne predlžuje. A Faye Dunaway, nakoľko môže byť jej postava prakticky nepodstatná, je to práve jej bohatá herecká poloha a reč tela, aby logicky vnorila do Redfordových starostí i ďalší aspekt sexuálnych túžob, zatiaľ čo on obozretne pranieruje nad absolútnou nedôverou okolia. Niet sa mu pritom čo čudovať!(15.2.2017)

  • - V čase 1:36:50, ve scéně, kdy Turner (Robert Redford) a Kathy (Faye Dunaway) procházejí dveřmi na vlakovém nádraží, má Turner zdvižený límec kabátu. Jakmile oba dveřmi projdou, límec již zdvižený není. (Boly)

  • - Tehdejší ředitel CIA Richard Helms byl ku pomoci Robertu Redfordovi jako osobní konzultant. (HellFire)

  • - Předlohou k filmu je kniha „Šest dní Kondora“ od Jamese Gradyho. Redford si ji přečetl a řekl Pollackovi, že to je „docela blbina“ a že neví, jestli to vůbec bude chtít točit. (Haniczka)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace