Režie:
Paul GreengrassKamera:
Dariusz WolskiHudba:
James Newton HowardHrají:
Tom Hanks, Helena Zengel, Neil Sandilands, Chukwudi Iwuji, Thomas Francis Murphy, Fred Hechinger, Michael Angelo Covino, Ray McKinnon, Mare Winningham (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Veterán z americké občanské války, který jezdí po celé zemi a přináší lidem zprávy ze světa, se vydá na nebezpečnou cestu přes Texas, aby osiřelé dívce našel nový domov. (Netflix)
Recenze (236)
Příjemnej western newestern. Hollywoodské klišé osamělého vlka nacházejícího své srdce na dlani malého nepodajného divočáka zvládnul Greengrass uhrát se ctí a s minimem patosu. Ale to je tak všechno bohužel. Westernů je pomálu a na skvělej si asi teda ještě počkám, ale beru i tohle. Každopádně skálopevná a poctivá trojhvězda na nedělní odpoledne jak dělaná. Jen jsem trochu čekal něco málo extra navíc. ()
Poklidná westernová road-movie bez výraznější dramatické zápletky, ale s humanistickým srdíčkem. Prostě Hanks. Jejím cílem je ukázat zase trochu jiné kouty a postavy amerického westernového období, jeho zákonitosti a strasti. Realističtějším způsobem než Costnerův The Postman :-) Jen Greengrasse v ní moc není cítit. Režíroval ji skutečně on? Návrat Jamese N. Howarda do žánru příjemný - i když kvůli minimalistickému pojetí filmu si ho naplno užijeme až počas závěrečných titulků. ()
Greyhound se ještě ani pořádně nedomarinoval a Tomáš Visý už je tu zase s dalším šablonovitým páprdovitým strejcem a traumatizovaným dobrákem od kosti s ukřivděným xichtem i bezchybnou ublíženeckou dickcí, sveřepě zachraňujícím slabé, utlačované, koťátka, vdovy i sirotky, ať už o to stojí, nebo ne. Tentokrát v překvapivě přizdisráčském, vcelku unylém a tendenčně předoucím holodramatu Pavlíka Zelenéhotrávníka o divokozápaďáckém dezinformačním supovi, co se ve svém bezbřehém altruismu rozhodl spasit a zcivilizovat zdivočelého árijského fakana s LMD, kterého vykopli ze všech Klokánků. Pokud máte zrovna nažhavenou žehličku, kočku v klíně, přečtené všechny Pilcherky z knihovničky kýčovitých starých panen nebo třetí bradu v míse s pařížským krémem, bude to pro vás dozajista pětihvězdičkový společník na osaměle roztoužený večer, plný vzrušeného pochrochtávání, dojatého chvění všech laloků a zrychleného zvedání se a klesání pneumatik. Za mě čistých 2,50023845 za moc pěkně natočeného videoprůvodce krásami jižního Texasu, po kterém jsem se však cítil strašně obézní, zoufale nemrdaný a na všechny strany plival kočičí chlupy. ()
Oscar 4 nominace: Kamera, Výprava, Hudba, Zvuk ()
Všechno v pořádku. Jednoduchý, ale kvalitně zpracovaný příběh z divokého západu s neselhávajícím Tomem Hanksem v hlavní roli. Jen se v tom filmu všechno stane přesně tak, jak čekáte. Od snímku s Hanksem před kamerou a Greengrassem za ní by člověk očekával trochu víc. ()
Pár let po občanské válce projíždí Texasem kapitán Kidd a čte lidem zprávy. Jednoho dne ale narazí na malou dívku, kterou kdysi unesli indiáni a on se rozhodne vrátit ji k jejím příbuzným. Cesta to ale jednoduchá nebude. Komorní western spoléhá na skvělou kameru, hudbu i výborného Toma Hankse v hlavní roli a nebojí se pomalejšího tempa, bohužel ale vypráví příběh, který je zoufale průhledný a nepříliš objevný. A nakonec i trošku nudný. ()
Co mi je to platný, že Tom Hanks je pořád stejnej Tom Hanks, když jsou Zprávy ze světa jednoznačně nejnudnějším filmem, který Paul Greengrass vůbec kdy natočil. Daleko víc sterilní a rozhodně méně osobitý, než jakýkoliv jiný režisérův kousek. Na to, jak chytlavý námět je, jsem měl co dělat, abych u filmu především ve druhé polovině neusnul. Skoro se nabízí zmínit - Netflix standard. ()
║Rozpočet $-miliónov║Tržby USA $12,034,845║Tržby Celosvetovo $12,034,845▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA ║ Tržby za predaj DVD v USA ║ Je mi ľúto ale Paul Greengrass mi príde dosť vyprchaný, bez jemu vlastného náboja. Film je slušný, decentne natočený, herci fajn ale ničím extra to nedostane do kolien. /60%/ ()
Zase důkaz, že nejlepší filmy mají na ČSFD defaultně pod 70%. Paul se rozjel mimo komfortní linii do prérie, kde život je kruh a aby člověk mohl jít dál, musí si pamatovat. Jednoduchý, ale překrásně vystavěný a plynulými tahy kamery vyprávěný příběh, který člověk slyšel už stokrát, ale v podání dua Hanks - Zengel ho bude chtít slyšet znovu a znovu. Tichý komentář k rozvrácené Americe a potřebě laskavosti a přijetí odlišností možná nemá žádnou závratnou hloubku, ale je to určitě Greengrassův nejosobnější, nejintimnější a nejdojemnější počin, který mě svou prostou dobrotou přiměl místy věřit, že svět není v hajzlu. Smekám a miluju to. ()
Silný, byť až primitivně přímočarý, a na konci i krásný, byť předvídatelný, příběh, pohřbený ale ve vysloveně průměrném a nezáživném westernu. Je jasné, že tvůrci nepřímo komentují a reflektují současné rozvrácené Spojené státy, ta snaha je ale až příliš idealistická a jde proti snaze natočit vynikající a dechberoucí snímek... ()
„TA HOLČIČKA JE ZTRACENÁ. POTŘEBUJE SVŮJ DOMOV…“ /// … a tak si dá starej kapitán Kid závazek, že tuhle mladou „Starou stanovou kůži“ dopraví k příbuznejm. Aby bylo trochu vzrůša, tak prej na cestách není moc bezpečno… Celkem nuda. Zábava má bejt sledování holky co neumí jíst bagrem – sorry – lžící. Že je to pomalý… je to western…. Ale že je to nudný – to kurva nechápu. Dramatický drama, ve kterým občas (asi dvakrát) jde o kejhák, ale hlavně je to o tom sblížení, porozumění, na který teda maj (bohužel) fůru času. Nejvíc sere, že to vzbuzuje tak málo emocí… a nějaký charisma mezi nima… hovno! Greengrass se zbláznil. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1. Stejnojmennou knihu, kterou v roce 2016 napsala Paulette Jiles, neznám. 2.) Mám parchanta u indiánů. /// Thx za titule „JustMeeKatie“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ ** ()
Od Comba Greengrass/Hanks se asi čekalo více. Pro mne trochu zbytečný a nezajímavý film, který nic nového nepřinesl. Natočeno kvalitně, herecky zahráno dobře (Helena Zengel po Narušiteli Systému opět dokazuje, že je na výborné cestě). Kámenem úrazu je pro mne příběh, opravdu si musel Greengrass vybrat tak nezajímavou látku? Sledovat cestujícího novináře po Divokém Západě je snad nejnudnější varianta, jaká byla k dispozici. Chybí akce, emoce, drajv i napětí, takže vše, co mám rád. Slabé 3 za Hankse. Příběh***, Akce* Humor>Ne, Násilí>Ne, Zábavnost**, Hudba***, Vizuál***, Atmosféra***, Napětí**. 5/10. ()
„Potrebuje nové spomienky.“ Poctivý film s prekvapivo malým (vzhľadom na účasť Hanksa a najmä Greengrassa) množstvom epických panoramatických záberov (o akcii nehovoriac). Napriek tomu funguje. Ale je dosť dlhý, miestami azda až zdĺhavý. Hoci sú niektoré scény silné a super, mnohé ďalšie sú ako keby skôr do počtu a bez života. Spolu to dokopy síce ladí, je to proste road movie, na ktorej sa hrdinovia dostávajú do rôznych špecifických situácií a zažívajú rôzne príhody, takže sa nedá povedať, že niektorá z nich sem vyložene nepatrí. Ale proste som sa občas nudil. Čo je viac? Zbraň, alebo príbeh? ()
Dobrý, nevzrušivý. Pár nástrah po cestě, země zdecimovaná válkou, předvídatelná vztahovka. Když si odmyslím Hankse a dosadím do jeho role dědka Eastwooda, tak nějak se vsadím, že by bylo o hvězdu lepší. Dle ohlasů to válí hlavně v zástupu amíků zmítajících se v pocitu viny za minulost... ()
Název nenavnadí, námět nezaujme, ale účast Hankse napovídá, že by mohlo jít o skrytý poklad. Greengrass odložil všechny svoje trademarky a vdechl život Divokému západu se všemi jeho klady i zápory skutečně působivým způsobem. Zároveň není nic lepšího než držet palce lidovému hrdinovi všedního dne. ()
Film o důležitosti slov a příběhů, v němž se komunikuje pouze skrze banální floskule, film, kde má jít neustále o život, ale neexistuje v něm nosný konflikt ani jakékoliv vnitřní napětí, film, který má nejlepší herečku roku 2019 Helenu Zengel, ale v její podmanivé vzdorovitosti ji pořádně nenechá projevit. Celé to pak korunuje Hanks, který se už definitivně zakonzervoval v jediné, povrchní poloze účastného empatického páprdy. V roli Freda Rogerse ve Výjimečných přátelích to samozřejmě mělo smysl, po Greyhound už je to ale jenom otravné a vlastně nesnesitelné. Všechno špatně! 30 % ()
Od Paula Greengrase jsem rozhodně nečekal poklidnou westernovou člověčinku. Dynamická režie s rozklepanou kamerou, tolik typická pro jeho tvorbu je pryč. Hanksův kapitán Kidd prostě čte město od města noviny a veze ke zbytkům rodiny osiřelé děvčátko, o které cestou za dolárkama zakopl. Akční scéna je tu přesně jedna a funguje bezvadně i když je nábojů pomálu, pokud pomineme úprk poblázněného koně nic dramatického se tu jinak nestane. Síla je ale ve finálním dialogu s kamarádem ze školy a v malých scénách kdy si holčička prozpěvuje při kartáčování koně. Hodně neobvyklý western, který nic moc nepřinese, ale ani nijak neurazí. ()
Westernový road-trip po USA ve velmi staromilském stylu. Je jasné, že Paul Greengrass vlastně nikdy moc netoužil točit akci, zde se spokojil pouze s jednou naháněčkou (ač velice efektní) a já se skvěle bavil. Je mi jasné, že současná nejběžnější herecká poloha Toma Hankse alias starostlivého dobráka se už mnoha lidem okoukala, ale proč by to nemohl hrát, když je v tom zkrátka nejlepší. Pokud čekáte akční nářez ze starého západu, s klidem můžete vynechat (csfd lže, není to akční film), nicméně já jsem rád, že se to k nám nakonec se zpožděním dostalo na ten Netflix, v kinech by to pravděpodobně nezazářilo ani za normální situace...80% ()
Film Greengrasse, kde vůbec není poznat, že to režíroval právě on. Pomalý, rozvážný a přízemní western, kde se toho nestane a nenamluví příliš mnoho. Nosná myšlenka sice sympatická, interakce dvou hlavních postav obstojná, ale senzace se nekoná. Střídmější a soustředěnější verze postapokalyptického The Postman s Costnerem, který tam chtěl všechno a víme jak to dopadlo. ()
Pravdou je, že pokud jste zívali nudou u 1917, News of the World snad raději ani nezapínejte. Greengrass servíruje neuvěřitelně pomalou podívanou, která stojí primárně na úžasném vizuálu westernových panoramat, které narušuje pouze několik krátkých "promítaných" sekvencí, Tomu Hanksovi a malé Johanně. Je třeba říct, že charakteristické chování dívenky je někdy podáno až příliš naivně, ale kolem a kolem, vztah této dvojice vesměs funguje. Většina diváků však bude mít problém s tím, že tahle road movie na první pohled nepřináší nic zajímavého. Tak nějak si začne, zmapuje část jednoho života, a zase skončí. Má sice dvě velice intenzivní dramatické scény a několik menších detailů, ze kterých mrazí, ale pokud nejste zvědaví na zadumané projížďky vyprahlými prériemi, pak budete velice pravděpodobně zklamaní. Zprávy ze světa jsou jednoduše filmem, který má hodně úzkou cílovku. A vy jen musíte doufat, že jste její součástí. ()
Reklama