Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Čtyři nejlepší kamarádky jsou sebevědomé, chytré, užívají si, probírají spolu chlapy, vztahy a sex. K tomu se ale taky starají o děti, nebo je právě porodily, případně jsou těhotné. Sára (Hana Vagnerová) má hezký zadek, a tak ho začala fotit a žít ve světě sociálních sítí. Hedvika (Petra Hřebíčková) žije tak trochu ve zlaté kleci, její manžel workoholik (Jiří Langmajer) moc doma není, a tak není divu, že ji okouzlí mladý zpěvák David (Vladimír Polívka). Zuzana (Sandra Nováková) je po rozchodu s Kamilem (Václav Neužil) bez peněz, prostě upracovaná a uhoněná matka dvou dětí. Zato Eliška (Gabriela Marcinková) má skvělého kluka (Štěpán Benoni), nesnesitelné rodiče, je těhotná a je jí špatně úplně ze všeho. Ale hlavně mají jedna druhou… (Bontonfilm)

(více)

Videa (6)

Trailer 1

Recenze (226)

Ghoulman 

všechny recenze uživatele

Možná by stačilo prostě zmínit, že Matky jsou film nevkusný, nevtipný, afektovaný a celkově hloupý. Nicméně možná bych uvedl ještě pár konkrétnějších důvodů, proč tak nízké hodnocení z mé strany. Za prvé - ačkoliv se film někdy tváří, že chce řešit vážná témata, ve skutečnosti se tomu vyhýbá, dělá to hodně povrchním způsobem a míchá do toho "humor", který spíš než smích vyvolává pocit trapnosti. Celá tato tendence tvůrců řešit něco jiného než banality a jít trochu pod povrch je  nakonec navíc shozena sadou nedůvěryhodných happyendů. Za druhé, ačkoliv je film vyplněný banálnostmi a spoustykrát člověka nudí, máte pocit, že jeho ukončení je až příliš brzké, říkáte si "zrovna, když se začíná něco dít, je konec?" Autoři zde rozehrají v podstatě čtyři samostatné linky z života čtyř hlavních hrdinek (velmi ambiciózní narativní plán), ale ani jedna z linek není pořádně vystavěná, rozvinutá nebo završená - což je docela paradox, že divák se u filmu nudí a zároveň má pocit, že jeho konec přišel moc brzy a uspěchaně. Za třetí - miluji hudbu, filmovou nevyjímaje - ale když hraje ve filmu jedna písnička za druhou, bez ladu a skladu, smyslu pro kompozici, tematickou provázanost a ještě navíc technicky nepříliš zvládnutě (neustále jsem musel korigovat hlasitost, kdy dialogy nejsou slyšet, zato hudba naopak řve), máte pocit, že po třicáté nemastné-neslané písničce budete raději sledovat Matky bez zvuku a nakonec i bez obrazu. Protože ničemu nepomáhají ani nevýrazné herečky v hlavních rolích, ani nevýrazný režisérský rukopis. Jediný kdo má z hlavních přinejmenším nějaké charisma je Sandra Nováková a sem tam herci/herečky ve vedlejších rolích, ale nikdo z nich tento myšmaš stejně nemá šanci zachránit. ()

Rathalos 

všechny recenze uživatele

No z tohto filmu mam fakt zmiesane pocity a urcite i sklamanie,pri takom hereckom obsadeni som cakal minimalne najlepsiu tohtorocnu cesku komediu,lenze vela zabavy a vtipkovania si tu neuzijete,skor by som to prirovnal k miernej drame,vztahy,manzelstvo,zivot,deti,hadky,sklamania,plac a podobne zalezitosti su hlavnym obsahom,parkrat som sa pousmial,no smiech nehrozi,takze pre mna priemer a som si isty,ze druhykrat si to uz nepustim...:-) ()

Reklama

kingik 

všechny recenze uživatele

Čtyři nerozlučné kamarádky zažívají slasti a strasti mateřství. A těch strastí je v rámci filmové dramatizace o něco víc, pochopitelně. A nutno podotknout, že se nejedná o vyložené mladice, pokud jde o jejich zvolené herecké představitelky. Sára (Hana Vagnerová) je influencerka a novopečená máma, přičemž jejímu partnerovi (Jakub Prachař) vadí její přespříliš trávený čas na sociální síti, Eliška (Gabriela Marcinková) je nastávající maminka a jejího partnera (Štěpán Benoni) její slovenská matka přímo nesnáší, Hedvika (Petra Hřebíčková) má malého syna a žije ve "zlaté kleci", načež přetrvávající nezájem svého manžela (Jiří Langmajer) o její osobu si začne kompenzovat se sympatickým skejťákem (Vladimír Polívka) s kytarou, se kterým se seznámí jednoho dne v parku. Zuzana (Sandra Nováková) má dvě ratolesti, je bez chlapa a bez peněz. A všechny čtyři mají ve filmu svoje dějové linie, které jsou scenáristicky podávány poměrně zrychlenou až překotnou formou, což je někdy na škodu. Vytrácí se totiž jakákoliv dějová hutnost. A tato hutnost byla v podstatě nahrazena historkami všeho druhu ze života čtyř mamin, s doprovodnými a vpravujícími voice-over komentáři Sáry. A několika scénám chybí i smysluplnost. V globálu to však nebylo vůbec špatné. Očekávaný příval nesnesitelné afektovanosti se nekonal, případně byl úspěšně redukován, nepříčetné gagy byly přítomny jen pomálu (viz nesmysluplná scéna, ve které Elišce na vodním cvičení těhotných matek "odteče" plodová voda). Ostatní gagy se daly vydržet, okořeněné i jadrnými slůvky. Muži jsou vnímáni jako jakýsi poddruh, který je užitečný hlavně v oblasti materiální, druhem se stávají jen velmi zřídka, to když jim to dovolí scénář, částečně sepsaný Sandrou Novákovou. Herecky si každý z účastníků urve nějakou svoji skvělou chvilku. Jen namátkové, to nejzajímavější vybírám:  Sandra Nováková hystericky seřve revizora v tramvaji, Zuzana Mauréry je příšerná tchyně v každé scéně, ve které se objeví, Václav Neužil jako nezodpovědný bývalý manžel s nynější profesí komparzisty využije k ošálení smyslů své opuštěné a znovu svedené partnerky srdceryvné repliky z filmu. A tradičním nešvarem českých filmů je nekvalitní ozvučení. Jakmile kterýkoliv herec ztišil hlas, nebylo vůbec rozumět, co právě vyřkl. Vojtěch Moravec ukázal, že režijně umí zabojovat o dobrý flek mezi režiséry, kteří netouží točit náročné a zcela přísně realisticky vyznívající tvůrčí kusy. Pochopitelně, i tahle komediální záležitost s příměsí sociálního dramatu nevyznívá vždy (dokonale) reálně. Je ovšem možné, že právě nějaká matka (a to film může uzřít i lecjaký otec i tchyně) si řekne, že obdobnou situaci řešila, ačkoliv v reálu se rozhodně vše nevyřešilo tak perfektně filmově. 7/10 ()

Filmmaniak 

všechny recenze uživatele

Film Matky měl zřejmě působit pozitivně (v souladu s titulní písničkou s textem „i přes všechny zmatky budem hrdý matky“), leč výsledný dojem z něj je spíš opačný – jeho hlavním poselstvím (dost možná nezamýšleným) se totiž zdá být to, že pořízení dítěte vám zničí život a přinese strašnou spoustu těžkostí a jen minimum radosti (tak jako hlavním hrdinkám), takže byste si ideálně žádné pořizovat neměli. Snímek sice konstantně přeskakuje mezi čtveřicí příběhů diametrálně rozdílných žen, které jsou nejlepšími kamarádkami, přestože spolu nemají prakticky nic společného, ale pořádný děj mu stejně chybí. Na začátku jsou sice nastoleny nějaké situace, avšak ty se nadále nijak nerozvíjejí - všechny čtyři hlavní hrdinky se totiž přibližně hodinu pouze repetitivně plácají ve vlastní bezradnosti a až úplně v závěru dojde skokově k sérii několika šťastných okamžiků, které mají naoko ty jejich problémy zaplácnout (avšak ve skutečnosti je nevyřeší). Kvůli neustálému lavírování mezi veselou komedií s depresivními podtóny (nepříliš vtipnou) a posmutnělým dramatem s komediálním nadhledem je nejasné i to, co by měl divák k hlavním hrdinkám vlastně cítit. V některých situacích by se jim měl zřejmě smát, jindy by mu jich mělo být líto (leckdy třeba i ze scény na scénu), leč souznět s nimi stejně moc nedokáže, protože se mnohdy chovají jako nány. Jediné téma, o němž film vypovídá konzistentně, je neschopnost životních partnerů komunikovat mezi sebou, neb právě nedostatek vzájemné komunikace je zdrojem naprosté většiny jejich konfliktů a problémů. ()

Mrkvič 

všechny recenze uživatele

95 minut. 70 minut docela slušné komedie. 10 minut rodinná dramata, že jsem se až divil, co jsme si to pustili k uspávání malýho. No a zbylých 5 minut na navrácení všech osudů do správného normálu. To mi přišlo jako největší scénáristický úlet. Ale co jako divák, který na to nebyl zvědavý, jsme ocenil, že jsme nějaké narovnávání nemusel sledovat další půl hodinu. A tak je většina filmu spíš jen to střílení do poblázněných matek, influencerek a podobných nešvarů. ()

Galerie (106)

Zajímavosti (9)

  • Scéna v bazénu se natáčela v první polovině srpna 2020 v plaveckém stadionu SK Slavia Praha. (puchal)

Reklama

Reklama