Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Čtyři nejlepší kamarádky jsou sebevědomé, chytré, užívají si, probírají spolu chlapy, vztahy a sex. K tomu se ale taky starají o děti, nebo je právě porodily, případně jsou těhotné. Sára (Hana Vagnerová) má hezký zadek, a tak ho začala fotit a žít ve světě sociálních sítí. Hedvika (Petra Hřebíčková) žije tak trochu ve zlaté kleci, její manžel workoholik (Jiří Langmajer) moc doma není, a tak není divu, že ji okouzlí mladý zpěvák David (Vladimír Polívka). Zuzana (Sandra Nováková) je po rozchodu s Kamilem (Václav Neužil) bez peněz, prostě upracovaná a uhoněná matka dvou dětí. Zato Eliška (Gabriela Marcinková) má skvělého kluka (Štěpán Benoni), nesnesitelné rodiče, je těhotná a je jí špatně úplně ze všeho. Ale hlavně mají jedna druhou… (Bontonfilm)

(více)

Recenze (226)

Gemini 

všechny recenze uživatele

Z Matek mám smíšené pocity. Při čtení propagačního textu jsem čekal totální teror v duchu amerických Matek Na Tahu, ale nakonec jsem dostal nečekaně kvalitní herecké výkony a zápletky, které by vydaly když už ne na samostatné filmy, tak na slušné televizní "hodina a něco" kousky jako byly kdysi Soukromé Pasti nebo Nevinné Lži. Bohužel výsledek je typicky česky neuspořádaný a nerozhodný, pokud jde o cílovou skupinu i žánr, který chce reprezentovat. Takže tu máte nabito na drsné rodinné drama v hlavních rolích s despotickou Zuzanou Mauréry, Viktorem Preissem, Štěpánem Benonim a (Gabriela Marcinková promine) dokonalým klonem Anny Friel, ale dostanete z něj jen útržky, prokládané až úplně dada scénami (jako je ta z těhotenského plavání), a celé to skončí zcela od reality odtrženým rozuzlením, aby divák nebyl příliš obtěžován, a protože už musíme skončit. Stejně tak i jinak předvídatelná linka "žena superúspěšného podnikatele ve zlaté kleci" vygraduje ke scéně, ve které musíte aplaudovat jak Petře Hřebíčkové, tak Jiřímu Langmajerovi (BTW tihle dva už se spolu velmi slušně předvedli ve zmíněných Nevinných Lžích), ale i tady se dočkáte úplného WTF závěru, protože "to přeci je vztahová komedie", ehm. V rámci udržitelného rozsahu komentáře drze odignoruju příběh Sandry Novákové (BTW Ondřej Pavelka a Alena Mihulová taky v téhle záležitosti hrají jak z jiného světa), a přejdu k příběhu "vypravěčky", instaakdovícovšechnoještěgramerky Hany Vagnerové, která je tu hlavním držákem "prstu na tepu doby". Její scény s - mimochodem k mému fotříkovskému potěšení slušně zfotříkovatělým:) - Jakubem Prachařem jsou taky "každý pes jiná ves" a jde o story zcela předvídatelnou. Sice složenou ze spolehlivých a nutno říct dobře natočených humorů, ale s opět naprosto nejednoznačnou až zmatenou katarzí, která ale podle poslední věty celého filmu zase jako by žádnou katarzí být neměla. Prostě WTF? Proč proboha? Tohle mohla být opravdu kvalitní, řekl bych klidně i generační záležitost (nebo jich mohlo být i několik), ale tvůrčí tým to strašlivě zbodal tím, jak se chtěl zavděčit všem, a hlavně netlačit nikde moc na pilu. Kdo zná moje komentáře, ví, že dokážu být pěkně jízlivý - tady ale říkám jen, že mě výsledek upřímně mrzí. Nedokážu se donutit dát míň jak 60%, protože Matky jsou kvalitní i po stránce řemeslné, ale je neskutečná škoda, že (filmový) debutant Vojtěch Moravec neprojevil na režisérské stoličce víc odvahy. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Z těch nových českých filmů, které byly přidány na Netflix jsem se Matek bál nejvíc a paradoxně jsou z nich nejlepší. "Párové " forečky fungovaly až překvapivě dobře, samozřejmě ně vždy, ale na navození dobré nálady film stačí.  Docela zajímavý je i casting, kdy herci ve vedlejších rolí jsou často česká herecká špička. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Když Vám na vsi naplánují třikrát do roka letní kino a Vy máte rádi filmy, tak je škoda cokoliv, co jste dosud neviděli, vynechat. Zde je ale opak pravdou, tady bych totiž vynechal moc rád. Matky jsou totiž taková hloupá dramedie, která neví, co chce být. Nedávají moc logiku, jsou poměrně negativní a jediné, co na tomto filmu je, tak pár letmých vtipů, které upřímně rozesmály a série herců, které vidím rád. Ale v jiném filmu bych je viděl raději. ()

MrHlad 

všechny recenze uživatele

Po vyloženě odpudivém traileru se z Matek vyklubal až nečekaně snesitelný film, který dovede být v některých chvílích regulérně dobrý. Jenomže snaha vyprávět čtyři příběhy na přeskáčku s tím, že se krom hrdinek dost neobratně střídají i žánry, vede k tomu, že to celé nepůsobí úplně sevřeně, ale spíš jako hromada epizodek ze životů čtyř žen. Nesourodé střídání komedie, dramatu a romantiky má tak za následek, že Matky nedrží úplně pohromadě a je to docela škoda. V mezích současné domácí komerční kinematografie ale i tak patří k tomu lepšímu a cílovku potěší. ()

T2 

všechny recenze uživatele

║Rozpočet $-miliónov║ Tržby USA ║ Tržby Celosvetovo $2,391,557▐ Potenciál zadupaný do zeme strašnou prvoplánovosťou. Postupne to je skôr čoraz viac otravné, podarených scénok minimum. /35%/ ()

Pethushka 

všechny recenze uživatele

Původně jsem měla v plánu se filmu kvůli názvu, který mi způsobuje kopřivku, vyhnout. Kino mě minulo, Netflix už ne. A vlastně jsem za to ráda, protože to bylo ve finále o dost lepší, než jsem čekala. Nebýt některých extrémně nepřirozených scén a docela trapných rozhovorů, asi bych šla s hodnocením ještě výš. Bylo to na dobré cestě... 3,5* ()

Djoker 

všechny recenze uživatele

Pracovní název bohužel neprošel, což je škoda, protože označení Krávy by ženskou sestavu vystihovalo mnohem lépe. Každopádně se jedná o poctivý kalkul, kterým se mají nakrmit dámské jízdy v kinech. Mnoho oblíbených tváří exhibuje v rolích, které nejsou ničím zajímavé. Vyústění jednotlivých linek je podle předpokladů naprosto banální. Reklama na manželství jak víno. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Mohou se příznaky poporodní psychózy (ztráta kontaktu s realitou, bludy) objevit před porodem nebo několik let po něm? Matky už rozebírají maminky na webu eMimino.. Jen při hádce mezi Langmajerem a Hřebíčkovou jsem na chvíli uvěřil, že je to ze života a ne jen aranžmá rádoby vtipných či dramatických scén, které je v rámci požadavků trhu zakončené okamžiky štěstí pro všechny (svalnatí venkovští traktoristé pokukující po Sandře Novákové byli bomba). Soundtrack mimořádně odpudivý. Té snaze tlačit do podobných tuzemských filmů anglicky nazpívaný popík vůbec nerozumím.. ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Český velehit a další Langošův zářez v tomto veleúspěchu. Tentokráte spíše z toho slabšího ranku a to nejen subjektivně tématicky, ale i kvalitativně. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Za mě velká škoda. Samozřejmě se nedozvíme, jaké je to vlastně být matkou, ale náběh na poctivý tuzemský vztahový film tam byl. Partner jedné (influencerka Hany Vagnerové) musí mrkat na sociální sítě, aby viděl, jak se daný den vlastně mají. Každopádně ho nenapadne nic lepšího, než ženě těsně před porodem koupit barák v dezolátním stavu. Chlap druhé (Petra Hřebíčková) tvrdne furt v práci, ona žije ve zlaté kleci, a tak začne hledat rozptýlení jinde. Další (Sandra Nováková) má dvě malé děti a stále doufá, že jejich nezodpovědný otec je oním princem na bílém koni. A poslední (Gabriela Marcinková) je těhotná, ale neužívá si ani nastávající roli, ani partnera, protože mnohé neustále rozbourává panovačná matka. Sice je máme na čas pohromadě, ale vesměs jsme několik minut s tou, pár minut s tamtou, a to je první průšvih. Tohle přeskakování moc nefunguje, protože zatímco jedna řeší něco „krizového“, linie druhé nás má třeba dojmout. Vše se tak kouskuje a rozpadá do jednotlivých scének. Naštěstí díky výkonům herců působí mnohé autenticky, ač to se skutečným životem mnohdy nemá nic společného. Navíc vlastně závěrem vadí i to, že naše hrdinky „na čas ukážou spokojený úsměv“ (kupříkladu Hřebíčková na to s manželem skočí v hotelu, Nováková může zpeněžit umělecký kousek a dostat se z finančních potíží, Vagnerová dostane prstýnek a získá další sledující), ale celkově to neřeší situaci, která jim nebo jejich partnerům dlouhodobě vadí – jestli si teda rozumíme. Podivnou kapitolou je pak postava Marcinkové, kterou „přejde“ prasknutá voda a která v těhotenství nesexuje a vyřeší to objednáním prostitutky. Raději bez komentáře. Celkově zbytečně neuspořádané, se zoufale chybějící dramaturgií, která by vytáhla jen to „zajímavé“. Není nutné se pokaždé zavděčit všem. Fajn obsazené vedlejší role. ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Na komédiu málo, na ponaučenie, prípadné usmernenie (nie len) mladých, skúseno-neskúsených mamičiek, ešte menej. Jedna scéna v električke v úvode vyšvihne, všetko ostatné následne ťahá ku dnu. Milujem český, nenútený, obyčajný humor, no toto je príliš skromné, bez akejkoľvek snahy a nápadu. ()

Hrabka 

všechny recenze uživatele

Překvapivě celkem snesitelná česká blbost, jejiž snesitelnost pro mě asi způsobilo nedávné narození vlastního potomka. 50% ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Tenhle film je jedno velké klišé. V podstatě je o naprosto běžných věcech týkajících se rodičovství a vztahů. A i když to tu už bylo stokrát, co stokrát - milionkrát, přesto stále věřím, že se dá natočit o rodičovství vtipná originální komedie. Matky  však na toto označení nedosahují ani náhodou. Příběhy tři kamarádek možná každý z nás zažil v podobné životní režii... Jedna má manžela co dělá byznys a létá po světě. Samozřejmě není doma, ale díky tomu si žena žije v blahobytu a luxusu. Ona se v té zlaté kleci ale cítí osamělá. Druhá je svobodná naivní matka. Stále věří, že manžel pošle alimenty a s téměř hrdinstvím se stará o dvě malé děti sama, vymetá brigády aby pak večer ubitá si místo knih čte poštovní upomínky o nezaplacení toho a toho... Třetí právě čeká na porod a její příběh je hlavní dějovou linkou. Kdo má doma prcky to důvěrně zná. To období čekání, strachu, napětí... Pak rychlá jízda do porodnice, porod, první návštěvy ženy a potomka v porodnici, slavnostní jízda domů... A pak to začne. Svět se změní. Kojení, přebalování, drncání v kočárku kolem bloku nebo v autě přes výtluky protože to jediné potomka uspí, do toho éra budování hnízda (protože do dětí to mladý pár většinou nestihne nebo chybí finance) a samozřejmě totální absence spánku. Utahaného muže po návratu z práce většinou čeká unavená manželka, byť je k jeho údivu na mateřské - dovolené... :-). Kdo zažil ví, kdo nezažil ať zkusí ! Přeto to všem doporučuji, protože bez dětí jako by člověk žil zbytečně.   Většina komediálních momentů je našroubována na Vagnerovou a Prachaře reprezentujících takový mladý pár. Bohužel já už mám trochu Přeprachařováno,  ale ostatní mi docela sedli. Neužil jako vždy boží. Film jako takový ničím neurazí, ale ani nepřekvapí. Vtipy budete čekat ještě dřív než je herci řeknou nebo zahrají a přesně na těch místech, kde je předem tušíte. Díky tomu se jim ale nebudete smát. Já bohužel od komedie čekám víc. Takže dávám za dva větrníky. * * ()

Deimos 

všechny recenze uživatele

DivX/// Obsazení 10/10 Děj 8/10 Hudba 7/10 Kamera 7/10/// PLUS: uznávám, že vínko a příjemná dámská společnost filmovému zážitku pomohou, ale přišlo mi, že jsem se bavili všichni, pro mě osobně skvělé filmové obsazení, všechny herečky a herce mám rád, postavy mužů byly snesitelné, ba co víc, daly se k nim vypěstovat sympatie (snad až na jednu výjimku), jako komedie to funguje dobře, zasmáli jsme se MÍNUS: ne vše bylo úplně logické, ale asi šlo o to ukázat charaktery a extrémy včetně extrémních situací, vadilo mi, že to je zbytečně sprosté (slovně, (ne)doslovně i obrazně) a také zbytečně moc o sexu a se sexem spojné, bylo by mi milejší a příjemnější, kdyby to tam nebylo, byl by to hezčí film/// Shrnutí: Zřejmě se nebude líbit každému, ale mě co celkem sedlo. Bylo zajímavé sledovat, kam se "příběhy" hrdinek posunou. Často je to přehnané, ale některé momenty mi přišly jako ze života./// Celkem 80%/// ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Už dlouho jsem neměl v kině tak intenzivní pocit, že nesleduju film, ale že je mi předkládáno jen zírat na smyšlené neživotné postavy z hloupého scénáře, tedy že jsem nucen trávit trávit hodinu a půl ve společnosti 4 okoukaných hereček, které odříkávají naučené repliky postav, které nikdy neexistovaly (paradoxně si uvědomuji, že cílová skupina tohoto filmu, mající zírání na podobnou pokleslou produkci typu Ulice, Ordinace apod. v oblibě, podobné reflexe schopná není, a naopak si bude nejspíš pochvalovat, jak je to "komedie ze života", dle toho, nakolik úspěšně v některé z filmových postav identifikují sebe nebo někoho ze svého okolí, případně z účtů, které sledují na Instagramu), a protože to celé postrádá jakýkoli umělecký přesah nebo dramatické kvality, přišlo mi to jako neobyčejná ztráta času, byť mě to nesralo tolik, jak jsem si původně myslel, že bude (možná, že ten dojem odtrženosti filmu od reality byl v mém případě způsobený i tím, že se jednalo o moji první návštěvu kina po 10 měsících od vynucené korona-abstinence, a navíc ještě že šlo o film domácího původu, na které do kina takřka nikdy nechodím, ale spíš si myslím, že šlo prostě o neschopnost autorů scénáře, dát do toho filmu něco víc, než jen postavy, kterým se děje něco, co autoři scénáře pravděpodobně považují za odpozorované za života). Konstatovat, že je ten film zoufale neschopný vyprávět nějaký zajímavý příběh, by bylo jen nošením dříví do lesa (podobně jako žehrat na duo otravného product placementu a ještě otravnějšího voiceoveru, bez něhož se snad žádný současný český film neobejde), protože mi přijde, že toto je rys typický pro většinu českých filmů z poslední doby, a už jsem skoro rezignovaně smířený s tím, že na nějaké vypravěčství v obrazech už se dávno nehraje, a jediné, co se počítá, je návštěvnost v kinech a pozdější sledovanost v televizi, kde se to do 1-2 let objeví - přijde mi skutečně až zarážející, jak se ten film tak soustředí na simulaci "scén ze života", až není skutečně ničím jiným, než jen sledem toho, co se jednotlivým postavám děje, aniž by za tím bylo cokoli víc, a osobně mi přijde neuvěřitelně zbytečné něco takového sledovat (podobně jako nechápu, proč bych měl na Instagramu sledovat někoho takového, koho v tom filmu hraje Vágnerová, ale opět zdůrazňuji, že nejsem cílová skupina tohoto filmu), ale nenáročné ženské publikum, které se chce u filmu jen pobavit a na chvíli vypnout, si u toho jistě přijde na své, a budiž jim to přáno. ()

pornogrind 

všechny recenze uživatele

Slíbil jsem manželce, že jí letos vezmu do letního kina. Jenže nebylo moc času a když už byl, tak to vyšlo právě na film Matky. Do kterýho bych se jinak dobrovolně rozhodně nehrnul. Podle traileru jsem čekal naprostou katastrofu. Nakonec to ale nebyl až takovej průser. Našlo se tu pár vtipných scének a gagů, ale jako celek to celkem hapruje. Určitě si tenhle snímek své příznivce najde. Já to ale rozhodně nebudu. Jednou stačilo. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Čtyři nerozlučné kamarádky zažívají slasti a strasti mateřství. A těch strastí je v rámci filmové dramatizace o něco víc, pochopitelně. A nutno podotknout, že se nejedná o vyložené mladice, pokud jde o jejich zvolené herecké představitelky. Sára (Hana Vagnerová) je influencerka a novopečená máma, přičemž jejímu partnerovi (Jakub Prachař) vadí její přespříliš trávený čas na sociální síti, Eliška (Gabriela Marcinková) je nastávající maminka a jejího partnera (Štěpán Benoni) její slovenská matka přímo nesnáší, Hedvika (Petra Hřebíčková) má malého syna a žije ve "zlaté kleci", načež přetrvávající nezájem svého manžela (Jiří Langmajer) o její osobu si začne kompenzovat se sympatickým skejťákem (Vladimír Polívka) s kytarou, se kterým se seznámí jednoho dne v parku. Zuzana (Sandra Nováková) má dvě ratolesti, je bez chlapa a bez peněz. A všechny čtyři mají ve filmu svoje dějové linie, které jsou scenáristicky podávány poměrně zrychlenou až překotnou formou, což je někdy na škodu. Vytrácí se totiž jakákoliv dějová hutnost. A tato hutnost byla v podstatě nahrazena historkami všeho druhu ze života čtyř mamin, s doprovodnými a vpravujícími voice-over komentáři Sáry. A několika scénám chybí i smysluplnost. V globálu to však nebylo vůbec špatné. Očekávaný příval nesnesitelné afektovanosti se nekonal, případně byl úspěšně redukován, nepříčetné gagy byly přítomny jen pomálu (viz nesmysluplná scéna, ve které Elišce na vodním cvičení těhotných matek "odteče" plodová voda). Ostatní gagy se daly vydržet, okořeněné i jadrnými slůvky. Muži jsou vnímáni jako jakýsi poddruh, který je užitečný hlavně v oblasti materiální, druhem se stávají jen velmi zřídka, to když jim to dovolí scénář, částečně sepsaný Sandrou Novákovou. Herecky si každý z účastníků urve nějakou svoji skvělou chvilku. Jen namátkové, to nejzajímavější vybírám:  Sandra Nováková hystericky seřve revizora v tramvaji, Zuzana Mauréry je příšerná tchyně v každé scéně, ve které se objeví, Václav Neužil jako nezodpovědný bývalý manžel s nynější profesí komparzisty využije k ošálení smyslů své opuštěné a znovu svedené partnerky srdceryvné repliky z filmu. A tradičním nešvarem českých filmů je nekvalitní ozvučení. Jakmile kterýkoliv herec ztišil hlas, nebylo vůbec rozumět, co právě vyřkl. Vojtěch Moravec ukázal, že režijně umí zabojovat o dobrý flek mezi režiséry, kteří netouží točit náročné a zcela přísně realisticky vyznívající tvůrčí kusy. Pochopitelně, i tahle komediální záležitost s příměsí sociálního dramatu nevyznívá vždy (dokonale) reálně. Je ovšem možné, že právě nějaká matka (a to film může uzřít i lecjaký otec i tchyně) si řekne, že obdobnou situaci řešila, ačkoliv v reálu se rozhodně vše nevyřešilo tak perfektně filmově. 7/10 ()

InJo 

všechny recenze uživatele

Moc bych přál divákům povedenou českou komedii ze (současného) života, ale opravdu nedokážu moc pochopit, že by mohla někoho skutečně rozveselit tahle téměř koncentrovaná deprese, která rodičovství na příkladu čtyř mladých matek a jejich partnerů líčí div ne jako to nejhorší, co vás může v běžném životě potkat. Samozřejmě, že mít/vychovávat dítě/děti není vždy ani zdaleka jen radost a zábava, tenhle film ale budí zatraceně silný dojem, že jeho tvůrci chtějí každého od pořízení si dítěte co nejvíce odradit. Předpokládám, že jejich záměr byl v podstatě opačný, v tom případě se jim ale tahle herecky hvězdně obsazená "komedie" tak úplně nepovedla. 40 % ()

Reklama

Reklama