Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Amarcord_1
    *****

    95% - Kulový blesk mě strašně překvapil svou osobitostí. Osobitostí nejen úžasných herců, ale především osobitostí atmosféry, kterou jsem sice díky svému věku nezažil, ale ve fragmentech mého mládí kdesi stále žije. Sklep s uhlím, půda na věšení ;o) No... Abych se vrátil na zem, tak vyzdvihnu báječnou hudební kombinaci Lukášovy a Mozartovy hudby, která filmu dodává pathos a ironii zárověň. Dále geniální maličkosti v záběrech, a celkově "samozřejmě optimistický" ráz celku. Kulový blesk má holt koule...(31.8.2008)

  • Greg
    *****

    "To je ale pěkná půdička. Ta se vám povedla. Tady se mi to bude věšet." Další z řady výborných komedií z pera mistrů Smoljaka a Svěráka. Na ně mi připadalo ve filmu hodně černého humoru, což ale vůbec nebylo na škodu. Povedený film o největší akci v dějinách stěhování je plný výborných hlášek, situací a hlavně úžasných herců, z nichž vyniká hlavně Ladislav Smoljak se Zdeňkem Svěrákem a i Rudolf Hrušínský a Josef Abrahám podali velmi slušný výkon. Určitě si ho rád pustím ještě několikrát a velmi rád dávám plné hodnocení.(9.1.2011)

  • Adam Bernau
    *****

    Radek99 mnohomluvně, PollyJean naopak příliš stručně, ale to není směroplatné, oba mají pravdu. Zřejmě i raroh má pravdu. Za sebe bych poznamenal, že když má Hrušínský co hrát, celý film jde o několik pater nahoru. Třeba v Rozpuštěném a vypuštěném zabírá značný prostor nepříliš zajímavou postavou a na filmu je to znát. Kdežto jeho Dr. Radosta je geniální figura. A Ježkovou-Jechovou ve dveřích viděti, záchvaty pokaždé míti.(10.3.2012)

  • sportovec
    *****

    Plnokrevný Smojakův režisérský debut byl a je stejně průrazným úspěchem scénáristického cimrmanovského dua Svěrák-Smoljak. Tato crazykomedie nepostrádá snad jedinou klávesu ze stupnic lidského citu a plnosti života. Zdánlivě recesistický podnik sestěhovávání i přestěhovávání potřebných jedinců, kteří by sami, vlastními silami, nebyli s to na uskutečnění svých bydlištních potřeb ani pomyslet, se mění logikou děje i vůlí svých tvůrců v podobenství o nadčasovém stavu mysli i ducha českého člověka. Odstíny svérázů i stereotypů, které nám představují hned úvodní sekvence ze schůzky všech účastníků akce Kulový blesk, jsou jedinečné, svérázné a pro postižení hlavních typů více či méně vyčerpávající. Svéráznou kategorií v této galerii je dr. Radosta v uchvacujícím podání Rudolfa Hrušínského II. Je jakousi nostalgií za zcela vymizelou kategorií prvorepublikových menedžrů, generálních a sekčních ředitelů, těch, kteří tvořili páteř jejího vzmachu v oáze kreativního podnikání dnes již legendárního baťovského typu. Jakkoliv v autorském i Hrušínského pojetí jsou obsaženy sebeironické a shazující prvky, pozitivní jádro tohoto jedinečného typu zůstává zachováno. Ti, kteří jsou postaveni do popředí v čele s operním bardem Bílkem a ostýchavým Abrhámovým psychologem Knotkem, jsou současně nositeli rušivých šumů-bezděčných mystifikací, které jednak popohánějí děj, jednak jsou zdrojem neustávajícího gejzíru nápaditých gagů-hlášek. Opilecká Knotkova mise je např. v mých očích korunována jedinečnou scénou rozhorlené Knotkovy choti v jadrném ztělesnění Daniely Kolářové stojící nad postelí, v níž svůj kocovinový sen právě dospal její choť; probuzen, vystrkuje z přikrývky pouze tu část hlavy, která mu umožňuje jedním vyděšeným okem sledovat oprávněné rozhorlení jeho něžnějšího druhého já, jež předchází nevyhnutelnou Knotkovu canossu kajícné pouti po domácnostech, jež oblažil svou tlampačovou opileckou bujarostí úspěšného svatebního svědka. Zdá se, že uplývající čas tyto výrazné rysy a prvky komedie úspěšně přesahující svou ultranormalizační dobovou determinantu dále zesiluje a prohlubuje. BLESK se tak také mění v kouzelné čidlo, které výrazně usnadňuje pochopení nejednoho duchovního zákoutí české polistopadové zkušenosti.(12.9.2007)

  • pakobylka
    ***

    Jestliže se rodina dusí, je bezpodmínečně nutné zajistit jí větší životní prostor ... "Kulový blesk" se v klídku jen tak pohodově kutálí, věrně doprovázený drobnými humornými momenty. Samotná "dvanáctinásobná směna" ale nabízela přehršel možností, jak ho zaplnit daleko větším množstvím nejrůznějších úsměvných zádrhelů a karambolů, takže v závěru se prostě nemohu ubránit pocitu částečně promrhané příležitosti, která potichu a bez rozloučení zmizela někde v nenávratnu. V zásadě se jedná o komedii, na kterou se sice čas od času ráda podívám, ale zároveň nevidím žádný důvod k přehnaným ovacím.(24.4.2012)

  • - Když paní Jechová (Milada Jezková) povídá o půdě "...To budu spokojená. Tady se mě to bude věšet," tak mel původně následovat záběr na Hradčany, ale politickému dohledu to vadilo, a tak záběr vystřihli a nechali jen ten monolog. (cariada)

  • - Ve filmu se mihne v drobných rolích mnoho Smoljakových a Svěrákových kolegů z divadla Járy Cimrmana, a to Jaroslav Vozáb v roli inspektora, Pavel Vondruška coby oddávající, Václav Kotek jako ženich, Josef Koudelka v roli fotografa, Jaroslav Weigel jako metař nebo Petr Brukner, který ztvárnil stěhujícího. (Olík)

  • - Dům na Masarykově nábřeží, v němž bydlí a z něhož se stěhuje operní pěvec mistr Bílek (Karel Kalaš), nechal vystavět Spolek českých pěvců Hlahol. Je to napsáno na mozaice a na pamětních deskách na průčelí, čímž vzniká zajímavá souvislost. (nimra)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace