Reklama

Reklama

Ryan O’NealBarbra Streisand v bláznivé komedii o roztržitém hudebním vědci, excentrické mladé dámě a čtyřech navlas stejných zavazadlech. Americká crazykomedie s hvězdným obsazením je založena na existenci čtyř navlas stejných kabel, mezi nimiž dojde k řadě záměn. V jednom zavazadle jsou šperky závratné ceny, v dalším jsou zase přísně tajné vládní dokumenty. Zcela bez důležitosti není ani zavazadlo třetí, ve kterém má jistá dáma svoji „garderóbu“ na cestu. Zdánlivě bezcenná je poslední taška, plná „kamení“, pokud by ovšem její obsah nesloužil k demonstraci převratné vědecké teorie. V důsledku toho dojde i k propletenci lidských osudů. Tak se seznámí dvě zcela rozdílné osobnosti – roztržitý hudební teoretik Howard a excentrická slečna Judy... Děj samotný se odehrává jednak ve velkém hotelu, jednak v ulicích San Francisca, a je „prošpikován“ množstvím gagů a nápadů. Film získal Cenu britských kritiků za nejlepší komedii roku 1972 a byl v témže roce vyhlášen za pátý nejnavštěvovanější film v USA i Kanadě. (Česká televize)

(více)

Recenze (114)

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Kdybych tak měl taky ten kostkovaný kufr, tak by Judy určitě nechala Dr. Bannistera mlátit do těch jeho pazourků a říkala by Steve mně. Rozhodně bych z toho měl radost, protože Judy byla neskutečně sympatická ... ale raději si ještě skočím na oční, protože Barbra Streisand mi nikdy jindy roztomilé stvoření nepřipomínala. Ponechám však nyní oftalmologii svému osudu a budu konstatovat, že jsem se bavil naprosto výtečně a kdybych odhalil ten impuls, proč se Judy pustila do destrukce Howardova života, tak bych s pátou hvězdou neváhal. Zejména proto, že jsem se přitom naučil s šarmem zkopat bohatou dámu do čtverečku. ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Velmi povedená pocta crazy komediím zlaté éry Hollywoodu, která dějem a postavami přímo odkazuje na Leopardí ženu. Ale není to remake. Hlavně se tady ale stalo totéž, co u filmů Baron Prášil (1940) a Růžový panter: nečekané spojení dvou hvězd diváky nerozesmívalo zdaleka tolik, jako někdo třetí ve vedlejší roli: po Čeňku Šléglovi a Peteru Sellersovi je to tentokrát Madeline Kahnová v roli O´Nealovy ukňourané snoubenky Eunice. A není divu! Třebaže Co dál, doktore? je jeden z mála filmů, kde snesu Barbru a O´Neal dobře vystihl stylizaci do Caryho Granta, teprve to, co předvádí Kahnová je něco, co vás doopravdy spontánně rozesměje. High-class comedy, jak by řekli Britové. Navíc to ještě korunoval dabing odbornice na hysterky, bohužel už zesnulé Heleny Friedrichové. A opravdu grandiózní je finále u soudu s Liamem Dunnem jako hypochondrickým soudcem.90% ()

Reklama

Tosim 

všechny recenze uživatele

Brilantní komedie s nabrosto vybroušenými slovními přestřelkami, neodolatelnou chemií mezi oběma hlavními představiteli (Streisand & O' Neal spolu měli hrát víckrát!), groteskní honičkou aut a v neposlední řadě s tím klasickým českým dabingem, jedním z nejlepších na světě, v dobách, kdy ještě opravdu byl. Skutečný divácký klenot, při kterém se budete vyloženě rozplývat blahem. -KAŽDÝ BUDE JEDNOU SVRAŠTĚLÝ A STRHANÝ. -UŽ PŘÍŠTÍ TÝDEN? ()

Matty 

všechny recenze uživatele

"Proboha, nezabíjejte mě, jsem napůl Ital!" Čtyři zavazadla stejného zevnějšku a různého obsahu. Jejich čtyři majitelé, sledující zcela odlišné cíle, a několik lidí, kteří sledují cíle ještě odlišnější, leč ve všech případech se zmíněnými zavazadly související. Teď si ty čtyři lidi, jejich čtyři zavazadla i všechny ostatní aktéry zkuste představit v jediném hotelu, ba co víc, v jediné hotelové chodbě, kde bude téměř čtyřicet minut filmu docházet k náhodným záměnám jednotlivých zavazadel. Geniální věci jsou prosté. Bogdanovich zákonitosti screwballových komedií neinovuje, staví z obdobných materiálů jako mnoho let zpět například (a především) Hawks Leopardí ženu, nanejvýš si díky rozpočtu může dovolit řezat zatáčky vyšší rychlostí. Se stejným respektem čerpá z němých a kreslených grotesek, jimiž v závěru dává najevo nevážnost celého počinu (Bugs Bunny). Krom neustálých záměn, mezi nimiž beztak brzy ztratíte přehled, slouží jako motor pohánějící humorné situace rozkošná Barbra Streisand. Ztřeštěnost bez omezení. 90% ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Výbušná crazy komedie rozvíjející vzorce klasické němé grotesky - strhující komické gagy, čtyři naprosto stejná zavazadla a jejich záměna, šílené automobilové honičky, štafle na ulici, nosiči se svou tabulí výkladního skla přecházející rušnou křižovatku, šlehačkový dort v obličeji, čínský drak ujíždějící ulicemi San Francisca... Peter Bogdanovich, stejně jako třeba jeho kolega Mel Brooks, se nechal inspirovat předválečnými hollywoodskými filmy a oba s hrdostí převzali štafetu nesmrtelné linie komediálního žánru... Bogdanovichův film svým základním modelem ústředních postav (seriózní vědec - ztřeštěná mladá dívka) přímo odkazuje k Leopardí ženě a v mých očích ji hodně přerostl, to, co mi na ztřeštěné hlavní hrdince Leopardí ženy trochu vadilo, to je tu potlačeno a i když mám jinak osobně problém s Barbrou Streisand, mám na ní trochu alergii, tady mi nevadila vůbec, ba naopak:-) Podobné filmy: Leopardí žena, Němý film, Závrať (1978), Spusťte tu revoluci beze mne, Kšeft za všechny prachy ()

Galerie (65)

Zajímavosti (8)

  • Ve filmu se objeví také bratr a matka Ryana O'Neala. Kevin O'Neal hraje poslíčka pizzy, kterému Judy a Howard ukradnou při útěku z Larrabeeho domu kolo, Patricia O'Neal hraje v závěru filmu dámu v letadle, které Judy vypráví o Howardovi (Robbi)
  • Jedna z posledních pronesených vět ve filmu "Láska znamená, že se nikdy nemusíš omlouvat" je vtipnou narážkou na dva roky starší zahraniční film Love Story (1970). I zde je totiž jednou z posledních řečených vět, tentokrát však s mnohem dramatičtějším podtextem. (Chegi)
  • Peter Bogdanovic si za vzor filmu vzal ve své době neúspěšnou komedii Leopardí žena (1938) s Cary Grantem a Katharine Hepburn. (Olík)

Reklama

Reklama