Režie:
Jaroslav SoukupKamera:
Vladimír SmutnýHrají:
Ladislav Potměšil, Rudolf Hrušínský nejml., Jaroslava Stránská, Oldřich Vlach, Bronislav Poloczek, Pavel Nový, Zdeněk Mucha, Radek Pospíšil (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Jirka Horáček se chystá oženit s kadeřnicí Jitkou, což překvapivě těžce nese jeho otec. Nejprve se snaží syna naspořenými tisícovkami nalákat na cestu kolem světa, a když to nevyjde, snaží se svatbu rozmluvit Jitce. I tento pokus však selže, a tak se svatba nakonec přece jen koná, bez účasti naštvaného otce. Zdá se, že zatímco Jirka se usadil a dospěl, potíže nastanou s otcem, který se nejprve za poněkud trapných okolností seznámí se sympatickou zdravotní sestřičkou Lucií a později s atraktivní striptérkou a prostitutkou Álou. Skončí v jejím bytě, a nejenže se stane jejím milencem, ale navíc ochotně přijme roli poskoka, který pere, vaří a uklízí. Navíc se u něj začnou projevovat jasné příznaky "druhé mízy". Barví si vlasy, moderně se obléká, sportuje, chodí do sauny a snaží se hubnout, dvoří se Ále a nevidí, že je všem pro smích. S výjimkou Lucie, které je sympatický a s níž se pomalu sbližuje. Když však pochopí, že je to Lucie, kdo se mu líbí, žena ho odmítne, protože nechce prozradit, že je svobodná matka. (TV Nova)
(více)Recenze (279)
Jedna hvězda za blbosti vyvádějícího tátu Potměšila, jedna hvězda za město Plzeň a záběry z výstavby paneláků na Locháči. Zbytek filmu prakticky nestojí za řeč a je o poznání horší než první díl. Připitomnělá tupá hudba pro primitivy v podání Michala Davida začíná vadit po pěti minutách filmu, ale ještě mnohem víc vadí Hrušínský, který se marně snaží dělat věrohodný plejbek. Hlavní hrdina - vyzáblý diskofilní fracek je ostudou celého rodu Hrušínských ()
Porevoluční debilita se vším všudy. Kdo by tehdy řekl, že se jednalo o výsledek šoku ze změny poměrů, toho by čekala celá řada hořkých zklamání. Bohužel, tenhle výbřed hladce zapadá do úpadkové linie, která nejen že není slepá, ale dokonce je stále velmi populární. Oproti prvnímu dílu má tenhle film tu nevýhodu, že exotický je leda svou totální antifilmovostí... ()
Nemám rád, když někdo říká, že osmdesátá léta byla doba Michala Davida. To jako znamená, že on byl v té době jedinej? Jedna věc je jistá - i v dalším desetiletí se neztratil, to ostatně dokazuje tenhle film, jelikož zůstal jako tragikomický pomníček předchozího desetiletí. Příliš jsem nečekal a dostal jsem ještě míň. Obrácený děj má ještě slabší scénář a jinak můžu být spokojený leda tak s vizuální stránkou filmu. Ta je určitě lepší než u jedničky. Trochu málo, ale mohlo být hůř. ()
"Za 100 litrů kolem světa":) Dnes za ty prachy velmi nereálná představa:) Tak musím trochu zlepšit zdejší hodnocení. Samozřejmě, že se mi 1. díl líbil o trochu více, ale nechápu mnohé z vás, proč házíte tento film hned do „odpadu“, vždyť si to nezaslouží. Nejvíce mě štve, když se někoho v dnešní době zeptám, jakého zpěváka nesnáší, tak skoro vždycky odpoví Michala Davida. Nedokáže uznat, že ho v 80. letech na diskotékách úplně žral. Tak se prosím vás lidé proberte a zlepšete hodnocení tohohle filmu stejně jako já. Jen výtka k trochu uspěchanému zakončení. ()
Samej odpad, kam mé oko dohlédne... Já teda neřikám, že to je nějakej zázrak, ale rozhodně proti různejm Troškovinám a pozdějšim filmům od Soukupa (Byl jednou jeden fízl nebo Jak ukrást Dagmaru) je to o několik tříd lepší a na pozice mezi 200 nejhoršíma by se určitě našli vhodnější kandidáti. Tady dostal víc prostoru Potměšil na úkor mladýho Hrušínskýho a filmu to rozhodně jenom prospělo. Prvnímu dílu jsem dal 2 hvězdičky a tohle se mi líbilo o něco víc, takže s přivřenejma očima dávám 3. ()
Galerie (10)
Photo © Pragafilm
Zajímavosti (12)
- Ve scéně, kdy otec (Ladislav Potměšil) ukazuje Jirkovi (Rudolf Hrušinský nejmladší), že má 100 tisíc Kč, má otec (Ladislav Potměšil) na nohou pantofle. Když pak peníze vyhodí a přelézá balkon, má však na nohách polobotky. (max21)
- Film bol natáčaný s obrovskými problémami, nakoľko po amnestii vtedajšieho prezidenta Havla bola Plzeň plná kriminálnikov, ktorí liezli do záberov, a muselo sa čakať, až ich to prestane baviť a odídu. (Raccoon.city)
- Samozřejmě bylo hrozné být znovu v této situaci, všechno se mi vrátilo, ale musela jsem se s tím poprat,“ svěřila se Jaroslava Bobková-Stránská o scéně, ve které rodí, protože ve dvaceti přišla o půlroční dcerku Janičku. (Duoscop)
Reklama