Reklama

Reklama

Svět zítřka

  • USA Sky Captain and the World of Tomorrow (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Gotham City, 30. léta 20. století. Životem kypící metropoli nečekaně napadne armáda obřích robotů. Ve městě vypukne panika. Kdo stojí za vražedným útokem? A proč v poslední době záhadně zmizelo hned několik světově proslulých vědců? Prvotřídní stíhací pilot Sky Captain (Jude Law), ambiciózní reportérka deníku Chronicle, Polly Perkins (Gwyneth Paltrow) a krásná mariňačka Franky Cook (Angelina Jolie) spojí své síly, aby zjistili, kdo má zdrcující útoky na svědomí. Zdá se, že za vším stojí tajemný doktor Totenkopf. Útok jeho robotických monster je jen první bitvou války o nadvládu nad světem. Sky Captain a jeho odvážné společnice podniknou dobrodružnou výpravu řadou exotických míst až do Nepálu, kde má Totenkopf svou tajnou základnu. Dokáží šíleného vědce a jeho roboty zastavit? Film, jehož vědeckofantastická zápletka je originálně situována do vizuálně atraktivního retra 30. let, nabídne divákům dosud nevídanou podívanou. Díky průkopnické trikové technice a originalitě filmařského pojetí je snímek již od prvních zkušebních projekcí považován za přelomový v rámci žánru, podobně jako kdysi původní Hvězdné války George Lucase. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (593)

berg.12 

všechny recenze uživatele

Bohužel, filmu chybí nějaký charizmatický představitel, nápaditější hudební doprovod, jiskra Indiana Jonese nebo všechno dohromady. Škoda, dvakrát škoda, mohl z toho být fantastický film a já jen lituju, že jsem ho nestihl na velkém plátně. Takhle jsem měl pocit, že děj se zúčastněných téměř netýká a ta hvězdička dolů je za opravdu hodně drážděné a nenaplněné očekávání. ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Žil byl pan Kerry Conran, rodilý Američan, který měl nade všechno rád comicsy s Buckem Rogersem a dieselpunk a meziválečná léta vůbec. A tak jako už řada respektu hodných mužů a žen před ním, vydupal z ničeho dostatek všeho, co bylo potřeba, aby ukecal mimo jiné Aurelia De Laurentiise (Dinova synovce) do produkce VELKÉHO "tribute to" kompletně počítačového retroscifáče. Takového, ve kterém by se hodně (a rychle) létalo, střílelo, přesvěcovaly se oči hrdinů, kteří budou jako vystřižení z propagandistických tiskovin, a kteří se nikdy (kromě posledního záběru;)) neušpiní ani nezraní, a k tomu se budou vtipně špičkovat (a budou stateční, zlatoloknatí a rudortí a blablablabla, to by bylo ještě na dlouho). A v němž se taky bude na pár okamžiků oživovat legendární Sir Laurence Olivier...tedy jenom jeho hlava;) A přesně takový film vznikl...tak jako spousta jeho ideových vzorů je plný nesmyslů v rovině základní logiky, času i prostoru, nerespektuje žádné technické ani jiné limity, a navrch je v něm asi na pět minut jednooká Angelina Jolie v uniformě a skafandru (ne těsném). Je na vás, jestli na něj budete zírat s otevřenou pusou, ideálně plnou popcornu, a budete se bavit tak jako to ve své době (kdy jim bylo max. dvanáct) dělali vaši dědečkové a babičky. Já přesně tenhle úmysl měl - a nevyšlo to. Přišlo mi to příliš daleko za hranicí toho, kde by pro mě film ještě fungoval. V téhle podobě je pro mě za frašku a od poloviny už pro mě byl vcelku slušným utrpením. Jelikož zásadně hodnotím subjektivně, dám mu 60%, protože je tak jedinečný a správným způsobem líbezný, ale už ho nikdy nechci vidět...rozhodně ne vcelku. ()

Reklama

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Záměrná esence demence. Nechápu, proč chce někdo něco takového točit, ani proč se na to chce někdo dívat. Jako pokus o naivní dobovou noir scifárnu úspěšné, jako film, který má obstát u diváka 21. století, jednoznačný epic fail. U většiny dialogů jsem umíral pomalou a bolestivou smrtí, být film o půl hodiny delší, tak bych sem již tento komentář nenapsal. ()

betelgeuse 

všechny recenze uživatele

Podívaná v retro comicsovém stylu, která vizuáliemi a duchem odkazuje na filmy jako METROPOLIS, KING KONG, ZTRACENÝ OBZOR, trilogie s Indiana Jonesem (a určitě spoustu dalších, které jsem neviděl). Úvod je úchvatný - variace na předválečný New York a černobíle "kovová" patina ala 30-tá léta jsou fakt sexy a pastvou pro oči. Potom ovšem začne vizuální náboj filmu postupně chřadnout. Další prostředí, která Conran střídá s prchlivostí (a prchavostí), s jakou se díváme na fotky z dovolené, jsou většinou zklamáním. Navíc hlavně v druhé půlce nabývá na intenzitě barevné tónování, které svým banálním vyzněním připomíná technologicky okolorované černobílé filmy. A sexy Jolie s britským přízvukem ve filmu jenom párkrát štěkne - ostatně stejně jako (exhumovaný) sexy Olivier. ()

kOCOUR 

všechny recenze uživatele

Cesta do pravěku + Star Wars + Četník a mimozemšťané v hávu počítačové hry Command & Conquer. Neptejte se mě jak, ale nějakou záhadou to šlape jako perfektně naolejovaný stroj. Nejoriginálnější a výtvarně nejodvážnější "starý" dobrodružný film za velice velice dlouhou dobu. Škoda, že nemá šanci se zaplatit a pravděpodobně ho potká stejný osud jako Final Fantasy. Divák fajnšmekr si však bude, proč to neříct bez obalu, rochnit jako prase v žitě ;) ()

Galerie (181)

Zajímavosti (23)

  • Když Polly volá svému editorovi o postupu obřích robotů, repliky, které uslyšíme, jsou přesně převzaté z rozhlasového zpracování „Války světů“ (1938) Orsonem Wellsem. Postava ztvárněná Rayem Collinsem je tehdy vysílala ze střechy budovy zpravodajství, kde na „vlastní oči“ sledovala útok Marťanů. (imro)
  • Zobrazenie Laurenca Oliviera ako Totenkopfa bolo vytvorené na základe archívnych záberoch z BBC a následne digitálne upravené. Táto istá metóda sa použila o dva roky neskôr vo filme Superman sa vracia (2006), kde podobne zobrazili Marlona Branda. (Greenpeacak)
  • Dej filmu sa odohráva v 30. rokoch 20. storočia. (Greenpeacak)

Související novinky

Wachowští jsou zelení

Wachowští jsou zelení

27.11.2007

Na tuzemská kina právě útočí Beowulf a i v této souvislosti není pochyb o tom, že stojíme u zrodu čistě digitální kinematografie. Jistě, pořád má za sebou jen první krůčky (vyvíjejí se technologie a… (více)

Reklama

Reklama