Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Blízká budoucnost. Douglas Quaid (Arnold Schwarzenegger) je každou noc pronásledován snem, ve kterém se ocitá na Marsu. Během návštěvy virtuální cestovní kanceláře zjistí, že mu byly nedávno vymazány vzpomínky a ve skutečnosti byl zcela jiným člověkem. Jeho procitnutí z něj náhle dělá cíl všech jeho bývalých spojenců i nepřátel... (Bontonfilm)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (871)

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Arnold Schwarzenegger se díky faktu, že stal ikonou akčních filmů může také pochlubit solidním zástupem ikonických filmových rolí a s tím právě onen výrazný počet slavných filmových klasik. Můžeme tak zmínit Barbara Conana, Terminátora 1-2, Predátora, Komando, Pravdivé lži, Policajta ze školky nebo právě Total Recall, který v rámci Schwarzeneggerovy kariéry vyniká z mnoha důvodů. Total Recall především není akční béčko a s rozpočtem 60 milionů dolarů šlo o jeden z nejnákladnějších filmů své doby. Total Recall je adaptací povídky sci-fi spisovatele Philipa K. Dicka (dle jeho děl vznikli také filmy jako Blade Runner, Minority Report nebo Temný obraz) a stejně jako ostatní Dickovy díla má povídka ze které Total Recall vychází podkresy, které se tykají diktatury, vymazání vzpomínek či revoluce. V Schwarzeneggerově kariéře má Total Recall velice unikátní postavení, což potvrzuje i volba unikátního režiséra, kterým byl v tomto případě Paul Verhoeven, který před Total Recall už natočil Robocopa a dodal žánru sci-fi jednoho z nejvýraznějších zástupců 90. let, který navíc dodnes téměř nezestárl. Ne, původní Total Recall není kdovíjak filozofický a hlubomyslný snímek, který přepíše vidění diváka o vnímání světa kolem sebe, přesto je ale do jisté míry ambicióznější než většina tehdejších akčních snímků a především skutečně převádí do futuristického světa bravurní thrillerovou atmosféru, který Verhoeoven obohatil svým speciálním vizuálním pojetím, někdy až vyloženě gorovými brutálními momenty a především očividným vypravěčským nadšením. Schwarzenneger si sám Verhoevena zvolil jako režiséra a ten si svolal v podstatě stejný tým jako u Robocopa, což znamenalo mimo jiné také návrat kameramana Josta Vacanoeho. Osobně kdovíjak velký fanda původního Robocopa nejsem, Verhoeven ale pro mně v Total Recallu představil naprosto unikátní filmový zážitek, který je tak bravurně přepálená akční záležitost, že dodnes skutečně jde o jednu z těch sci-fi klasik na které osobně vzpomínám hodně často. Total Recall je brutální, šílený a přesto kouzelný. Jde o jeden z prvních filmů, kde se začalo mixovat využití praktických efektů a počítačových efektů a ve finále dost možná některé scény nezestárli tak elegantně. Přesto je ale Total Recall proslulý i právě svou speciální vizuální stránkou a praktické vizuální efekty mistra oboru Roba Bottima působili do velké míry realisticky, ať už skrze mutanty nebo tříprsou prostitutku. Verhoeven naprosto přesně odhadl schopnosti hereckého rozsahu Arnolda a představil ho jakožto Douglase Quaida ve stylové a zábavné formě, kde Arnold naprosto bravurně prodává hlášky jeho klasicky suchým způsobem a Quiad patří mezi jeho nejlepší postavy v celé kariéře, který má bravurní hero´s journey, skutečně nějaký charakterní vývoj a především je v Arnoldově podání strašný sympaťák. Nebýt Total Recallu by se Sharon Stone dost možná později nestala hvězdou filmu Základní instinkt a nestala by se filmovým sexsymbolem 90. let. Právě do Základního instinktu Verhoeven Sharon Stone obsadil po bravurní spolupráci v rámci Total Recall, kde Sharon Stone dala co se týče fyzické průpravy do role všechno a opravdu předvedla, že je něco více než velmi pohledná blondýnka. Tak výrazně se nepředvedla Rachel Ticotin, i ona je ovšem velmi fajn a Michael Ironside zde zase hraje naprosto šíleného záporáka, jehož konfrontace s Quiadem stojí za to. Jednoduše povedený casting plný památných roliček ve větších či menších rolích (trpaslice se samopalem navždy bude v naších srdcích!). Total Recall je skutečně brutální a drsný, což je jenom potvrzení toho, že film režíroval Verhoeven. Několikrát kvůli násilným scénám šel film před komisi a přesto je film hodně drsný a spousta lidí tu umře velmi brutální smrtí. Verhoeven tyhle zásadní okamžiky v lidském životě ale vždy dokáže natočit neskutečně stylovým způsobem a především do toho všeho hraje bravurní soundtrack Jerryho Goldmistha. Vizuálně je ten film dodnes velmi povedený, velký rozpočet je na téhle produkci vidět a především se to hlavně celé nerozpadlo pod rukami. To se prostě musí ocenit, protože by bez takového faktu skutečně nevzniklo jedno z nejzábavnějších sci-fi 90. let. Na Total Recall se po enormním úspěchu snažilo navázat a snažili se dokonce Total Recall 2 propojit s dalším Dickovou předlohou a to Minority Report (tenhle Dickův příběh poté naprosto fenomenálně zpracoval Steven Spielberg v roce 2002). Na klasický sequel s Arnoldem ovšem kvůli několika důvodům (především kvůli bankrotu studia Carolco Pictures) nikdy nedošlo a tak jsme se až v roce 2012 dočkali rebootu, kde Arnolda Schwarzeneggera nahradil Colin Farrell, režii si vzal na starost Len Wiseman (režisér pořád povedené Smrtonosné pasti 4.0)..... a celé to dokázalo, že pokus o vážnější a velkolepější sci-fi, které by se více snažilo příblížit Dickově předloze a zároveň se snaží být strašně cool na poměry současného Hollywoodu automaticky neznamená lepší. Původní Total Recall tak s přehledem svého následovatele překoná i po letech a i nadále půjde o výrazný snímek v Arnoldově kariéře, který tehdejší akční tvorbu představuje v tom nejlepším světle. I přesto, že ten zub času je po těch 30 letech možná přece jen trochu znát....... () (méně) (více)

Shit 

všechny recenze uživatele

Jeden z nejlepších filmů Arnolda Schwarzeneggera a taky jeden z nej sci-fi. Tenhle film disponuje na svojí dobu hodně slušnejma efektama a spoustou výtečných nápadů, který občas nejsou sice úplne dotáhnutý, ale naštěstí to jsou jenom výjmky. Děj má slušnou zápletku a je na tenhle druh filmů s Arniem dobře propracovanej i když ne vždycky, ale to jsem ani od takovýhleho filmu neočekával. Z herců je samozřejmě nejvýraznější Arnold, kterej jako ve většině svých filmů mlátí a zabíjí a přitom vždycky utrousí nějakou tu hlášku. Určitě to neni na 5*, ale jelikož je to jeden z mých oblibených filmů, tak je tam musim šoupnout ()

Reklama

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Zrovna jsem dočítal sci-fi SNÍ ANDROIDI O ELEKTRONICKÝCH OVEČKÁCH? (BLADE RUNNER) a z ničeho nic jsem dostal chuť oprášit si nějáké Dickovy filmové adaptace. MINORITY REPORT jsem však viděl nedávno a PAYCHACK více méně taky. Sehnat BLADE RUNNERA je v dneštní době téměř nemožné (no možná ne nemožné, ale obtížné :) a jediným vhodným kandidátem se zdál Verhoevenův TOTAL RECALL. Musím říct, že jsem dobře udělal, protože jsem ho pár let neviděl a byl jsem tudíž velice spokojený. Vidět zase Arnolda střílejícího a hláškujícího („Žaluj mě vole!“ a „Máme tady rovzvod.“ vedou) je teď pro mě balzám na duši. Dále je tu pak Sharon jako dokonalá manželka (téměř dokonalá), kterou by si přál každý chlap. Po příběhové stránce se téměř nic vytknout nedá, protože sci-fi s takovýmhle surfováním mezi snem a skutečností snad jiná ani nevznikla. Hudba Jerryho Goldsmitha je užastně magická a výborně ladí s celkovou atmosférou snímku a na konci na sebe bere i jisté (možné) procento pointy. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Zábavná, provokativně extravagantní, oduševnělá, viscerálně terapeutická, prostě typicky verhoevenovská… Rudá záře nad Marsem. Jestliže Joyce transponoval mýtus homérský, Verhoeven zamýšlel transponovat mýtus marxovský. Stanoviska marxismu nicméně chytře zneutralizoval, protože až do konce nedává definitivní klíč k tomu, zda tu máme co do činění se snem nebo realitou, a tudíž zda měníme duchovní nadstavbu či ekonomickou základnu. K neradosti fanoušků P. K. Dicka má celá podívaná blíže k rozmáchlé space opeře než k sedavé introspektivní paranoii, přičemž na vrub to jde bombastickým efektům, které vše ostatní ve filmu přebyly a přiměly Verhoevena, aby se na nějaký psychologizování vykašlal a posunul film k bezhlavé akci kmitající v Arnoldově temporytmu. Přestože jsem skeptický ohledně jakéhokoliv posuzování hereckých výkonů, protože vzhledem ke komplexitě každého filmu nikdy nelze oddělit vklad scénáristy (napsaná role), kameramana (nasvícení, zabírání), režiséra (vedení herce), charismatu člověka a jeho skutečného výkonu - jinými slovy kdykoliv někdo spustí o hereckých výkonech, jedno při jakékoliv příležitosti, dívám se na něho malinko úkosem -, tak přesto nelze Arnoldovu performanci nekvitovat, dvojnásob proto, že je obsazený proti typu do role nevinného civila přeneseného do necivilizovaného prostředí. Jestli se někde lámal přechod od miniatur k CGI, pak někde tady na začátku devadesátých let mezi Total Recall a T2. Kupříkladu proslulá rozplátkovaná hlava tlusté lady je kompletně mechanická práce, tzn. žádný computery, ale kabely, silikonový odlitky a starý dobrý servomechanizmy. Digitální triky stárnou o mnoho rychleji než analogový, proto je filigránsky udělaná 2001 nesmrtelná, proto má Total Recall v análech zaděláno na tuhý kořínek, roller-coasterovému béčkovému vyznění navzdory. Analogový triky a poctivý miniatury nasvědčují také tomu, proč se Total Recall přes četné spekulace odehrává v realitě. Dnes je tomu spíše naopak a filmy jako Počátek a Prokletý ostrov pracují s postavami, které sužují děsivé noční můry, z nichž se nemohou probudit do reality. Kdysi jsme si v tomto kontextu říkávali, že slabší povahy, které nedokážou unést realitu, utíkají do snu. Dnes bychom mohli spíše říci, že lidé, kteří nedokážou zvládnout své sny, utíkají do reality, kde mají alespoň zdánlivý pocit, že mají věci pod kontrolou. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

"Nepůjdem do kina? Teď jde v Alfě novej film s Arniem, prej je to hroznej masakr, moc nechápeš o co jde, ale pere se tam krásná blondýna s krásnou brunetkou, jsou tam mutantíííí, dost se tam střílí a Arnold ukáže bicáky, ty vole." "To zní dobře půjdem". Takhle nějak jsem asi před 17 lety byl nalákán do tehdy nejluxusnějšího kina v Praze na novej film s Arnoldem. Včera jsem si dal film sám od sebe znova a můžu říci toto: je to hroznej masakr, moc nechápu o co jde, ale pere se tam krásná blondýna s krásnou brunetkou, jsou tam mutantíííí, dost se tam střílí a Arnold ukáže bicáky, ty vole. ()

Galerie (210)

Zajímavosti (88)

  • Total Recall je první film, kde byl v rámci vize budoucnosti použit tělesný skener lidí na letišti. Ve skutečnosti byl tělesný skener lidí na letišti použit až v roce 2009. (TommyDiamond)
  • Na natáčaní bolo i mnoho zvierat, medzi inými i mláďa leoparda a pumy. Arnold Schwarzenegger (Quaid) sa s nimi rád hral. Často ich mal pri sebe v obytnom voze. Rýchlo rástli, priberali na hmotnosti a na konci filmovačky už mali okolo sedem mesiacov. Herec raz vstal a kráčal v obytnom voze smerom k predným dverám. Puma sa nečakane rozbehla a skočila mu na krk zozadu. Svojou hmotnosťou a nárazom ho poriadne tresla o volant. Nebol to však útok. Chcela sa iba hrať. (gogo76)

Související novinky

7. ročník sci-fi festivalu Future Gate je tu

7. ročník sci-fi festivalu Future Gate je tu

22.01.2020

Největší český festival sci-fi filmů a kultury Future Gate divákům přinese řadu nových oceňovaných snímků (Malý Joe, Vivárium, H0use), které budou soutěžit o hlavní cenu festivalu, ale i nesmrtelné… (více)

Paul Verhoeven točí lesbický thriller

Paul Verhoeven točí lesbický thriller

08.08.2018

Režisér Paul Verhoeven (RoboCop, Hvězdná pěchota) se do paměti filmových fandů nadosmrti zapsal jako autor kultovních pecek Total Recall s Arnoldem Schwarzeneggerem či erotického thrilleru Základní… (více)

Vin Diesel si zahraje Bloodshota

Vin Diesel si zahraje Bloodshota

09.03.2018

O comicsovém nakladatelství Valiant Entertainment jste možná nikdy neslyšeli. Podobně jako Marvel a DC ale má svůj propojený vesmír s tisícovkami postav, který se teď převádí na velké plátno.… (více)

Remake Hvězdné pěchoty upustí od satiry

Remake Hvězdné pěchoty upustí od satiry

06.01.2014

Paul Verhoeven dal světu trojici výjimečných akčňáků – Total Recall, RoboCopa a Hvězdnou pěchotu -, které díky kombinaci satirického nadhledu a brutální akce těžko někdy upadnou v zapomnění. Bohužel… (více)

Reklama

Reklama