Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Univerzitní svět. Stejný, jako je ten náš, a přece svázaný vlastními pravidly. Ponořme se tedy do něj. Soňa Kostková (P. Hřebíčková) žije v nespokojeném manželství s Liborem Kostkou (P. Ostrouchov). Svému bratrovi Vojtěchovi Bohdanovskému (J. Havelka) se svěří, že napsala román, který hodlá vydat. Vzhledem k tomu, že jde o román erotický, hrozí jí v případě odhalení identity problémy v zaměstnání. Soňa i Vojtěch totiž působí jako vysokoškolští pedagogové na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. Do funkce děkanky byla nedávno zvolena ambiciózní Alice Klusová (J. Čvančarová). Žena generál, která má úplně jasno, jak by měl vypadat profil vysokoškolského pedagoga a Soňa ani Vojtěch ho určitě nesplňují. Vojtěcha navíc opustila manželka, musí se proto sám starat o pětiletého syna a zároveň přednášet na univerzitě. Zde za ním přijdou jeho studentky a požádají ho, aby jim pomohl s inscenací Shakespearovy hry. Vojtěch přijímá, aniž tuší, jak fatální následky bude mít toto rozhodnutí pro jeho život. Drobné praménky jednotlivých osudů se proplétají a slévají v pocit stále sílícího napětí pod povrchem. Karty jsou zamíchány a rozdány. To, co začalo jako nevinný univerzitní román, brzo změní brutální vražda v drsnou detektivku... (Česká televize)

(více)

Recenze (62)

Tryskomyš 

všechny recenze uživatele

Název dílu - Paridův soud. Česká televize odvysílala první epizodu očekávaného seriálu s názvem Pozadí událostí, který vznikl pod taktovkou oblíbeného režiséra Jana Hřebejka. Jenže reakce na nový projekt ČT jsou dost rozporuplné. Zatímco jedna část diváků se ze seriálu radovala, ta druhá jej nazvala nudou, u které se navíc cítili poměrně trapně. Hvězdně obsazený příběh o dvou sourozencích vyučujících na vysoké škole se ovšem nesetkal s takovým úspěchem, s jakým pravděpodobně tvůrci počítali. „Nuda, nuda, nuda, žádné překvapení. Autoři mají už dávno své vrcholy za sebou,” „Velké rozpaky na to, jakou tomu dělali propagaci.” Toť zpráva z Kafe.cz. Moje hodnocení zní, že se mi 1. díl líbil. ()

VojtaMarek00 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Obrovská škoda chaotické výpravy a některých přinejmenších diskutabilních hereckých výkonů v čele s nesnesitelně teatrální Čvančarovou a nekonečně unylou Katarziou. I přes své četné problémy má totiž Pozadí událostí docela slušný potenciál, který tkví zejména v příjemné plynulosti a uvěřitelnosti dialogů, zajímavě rozepsaných linkách na téma aktuálních společenských problémů a excelentním výkonu Jiřího Havelky. Od Hřebejka bych každopádně čekal řádově víc, a to i vizuálně. Kamera v prvním dílu působila přinejlepším průměrně, což je velká škoda — chybí mi v tom celém přidaná hodnota v podobě jasně definované atmosféry, ale realita je bohužel zcela jinde. Doufám, že jde jen o slabý rozjezd série, která nakonec ukáže, že má koule. Tomu ostatně napovídá povedený konec dílu. No, uvidíme. ()

Reklama

petisek

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Myslel som si, že pozerám na krimi a potom som sám seba presvedčil, že som sa mýlil a toto nie je krimi seriál. Na konci sa ukázalo, že asi predsa je. Obsadenie Katarzie nechápem. Pokiaľ má na starosti hudbu, tak ok, ale jej herecký prejav bol oproti ostatným účinkujúcim slabý. Počkám si na druhý diel. aby som hodnotil. ()

marhoul

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Hodnocení nechám otevřené, první půlhodina mě otravovala, Katarzia je herecky děsná, afektovaná, slušně zatáhla úvod ke dnu, nesejde, jakou roli má, to nebyla ani ochotničina, Havelka s Hřebíčkovou fajn, jejich party byly příjemné, studenti, Jitka Čvančarová, taky dobré. Co z příběhu vyleze, nevím, ale ve finále zaujalo, další díl si dám. ()

Fifer 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

První díl pobavil, ač nebyl bezchybný. Po odvysílání se rozpoutala očekávaná debata, kdy část novinářů (Alarm atd.) i diváků zastává stanovisko, že portrétovat vztah učitele s žákyní na VŠ jako běžný vztah, je špatné. Což je samozřejmě něco zcela jiného, než zda je to v  reálném světě špatné. Jenomže my jsme ve fikci. Tvůrci by se neměli řídit tím, co je etické. Film nemá vychovávat. To se znovu dostáváme zpět do 50. let, kdy soudruzi museli zvítězit a kapitalisté prohrát. Ale to je nuda. Filmaři si mají právo zvolit vlastní optiku: pedagog-predátor, pedagog sveden femme fatale - co uznají za vhodné. Divák pak zatleská, nebo přepne kanál. Novinář, který tlačí na tvůrce, aby zvolili optiku, kterou chce, není kritik, ale politický aktivista. Nyní k epizodě: Katarzia - dobrá hudba, herecký výkon stejně špatný, jako to slečna, která hrála špatnou herečku, jen to nebyl bohužel záměr. Ostatní herci dobří. Ta vražda mi přišla taková okatá a vlastně zbytečná. Bavilo by mě mnohem víc, kdyby to bylo jen o aférách na fakultě. Nicméně zatím nemám tolik výhrad. Těším se na další díl. ()

Galerie (34)

Reklama

Reklama