Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Cival
    ***

    Typický příklad pěkně natočeného životopisu, kterému chybí takové to fluidum, jež dělá z biografií soběstačné filmové klenoty schopné obstát i mimo stín "jejich" osobnosti. Ray je sledem klipů k výborné hudbě, prokládaným rutinou ze soukromí slavné osobnosti. Nic co by vybízelo k přemýšlení nebo nedej bože novým pohledům. Dobrý Foxx, Hackford ničím nepřekvapí ani nenaštve, precizní technická stránka, ale jako celek "klasicky životopisně" o ničem - vyjde vcelku na stejno, jestli si o Charlesovi přečtete čtivě napsanou causu v Reflexu nebo si pustíte filmeček. Obojí se záhy vytratí, i když chvíle s ní(m) strávené byly docela fajn. 65%(6.2.2005)

  • Lynn
    ****

    Vím, že už jsem nejmíň sto padesátá první, kdo to opakuje, ale Jamie Foxx všem vytřel zrak (první náznaky přišly již s Collateralem). Na plátně nebyl žádný Foxx, ale Raymond Charles Robinson čili americká jazzová legenda 50-tých a 60-tých let. Jak tak nad tím přemýšlím, líbí se mi tenhle snímek čím dál tím víc. Třeba věčná Rayova osamělost (i když je stále mezi lidmi) nebo způsob, jakým režisér Taylor Hackford zobrazil léčení se z drogové závislosti. Ray je prostě úžasné dílo, přece jen mu však malinký kousíček k dokonalosti chybí (přílišná životopisnost). P.S. Ještě se musím zmínit k hudbě - o jazz (ale i další Charlesovy hudební styly) jsem se nikdy nijak extrémně nezajímala, ale tady mě nadchnul tak, že už se těším na soundtrack. Ten prostě musí být bombastický, to si pište !(19.2.2005)

  • kleopatra
    ****

    Ray Charles - černý brejle - klavír - Georgia. Asi takové jsem měla asociace a dál už nic. Než jsem viděla tenhle film, který mi mnohé osvětlil a jsem za to ráda. Někomu stačí jako výmluva, proč to či ono nejde, cokoli. Pro Raye nebyla slepota překážkou k ničemu. Chtěl dělat hudbu, tak jí dělal, chtěl mít ženy, tak je měl, chtěl brát drogy, tak je bral. Nelitoval se, nechtěl ohledy, svoji slepotu jako další hendikep v řadě za chudobou a barvou pleti nestavěl jako důvod k soucitu, byl hrdost sama a uměl být i pěknej prevít, hlavně byl ale muzikant tělem i duší. Životopisy bývají suché, často až poučné, z lidí dělávají nositele všech ctnostní, ale tenhle tak nepůsobil, alespoň na mě ne a kromě toho se mi vždy moc líbil kontext hudebních vsuvek, "odskoky" do dětství ve snaze najít souvislost s přítomnými fobiemi rovněž. A taky Jamie Foxx !!!(3.1.2006)

  • golfista
    ****

    Já jsem "Raye" v podstatě ani nechtěl vidět :) Od začátku jsem k filmu přistupoval s tím, že se mi nemůže líbit. Hudba RCh mi nic moc neříká a Jammie Foxxe mám zařazenýho z AGS úplně jinam. Tak jsem ho chtěl vidět hlavně kvůli nominacím na Oscara.... Ten film je ale fakt dobrej ! A výkon Jamie Foxxe (takhle zvládnutým rolím se říká "životní") ho posouvá mezi výborné. Jako životopisný film se řadí určitě k tomu nezajímavějšímu, co se kdy natočilo.(16.2.2005)

  • Madsbender
    *****

    Skvelý film s fenomenálnou hudbou jazzovej legendy. Keď k tomu pridáme vynikajúceho Foxxa a moju stále obľúbenejšiu Kerry Washington, nedokážem povedať iné slovo ako: bravó!(10.12.2012)

  • - Scénář byl Rayi Charlesovi před natáčením přeložen do Brailova písma, aby si ho mohl prečíst, ale úspěchu filmu se už nedožil. Zemřel totiž krátce po ukončení natáčení 10. června 2004. (imro)

  • - Se šesti nominacemi na Oscara 2005 patřil Ray k nejžhavějším favoritům ceremoniálu. Jamie Foxx si už odnesl za snímek Zlatý glóbus, který k němu doputoval z neuvěřitelných třech nominací. Zbylé měl za filmy Collateral a televizní film Redemption: The Stan Tookie Williams Story. (imro)

  • - Životopis slavného hudebníka natočil Taylor Hackford za 40 mil. dolarů a už během prvních třech dní (29. - 31. 10. 2004) promítání si Jamie Foxx vyzpíval skvělých 20 milionů. Celkový výdělek se na Severoamerickém kontinentu vyšplhal na 72 milionů. (imro)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace