poster

Ray

  • USA

    Ray

  • Slovensko

    Ray

Hudební / Drama / Životopisný

USA, 2004, 152 min (Director's cut: 178 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Morien
    **

    Když tak nad tím přemýšlím, tak Coeni mi s "V nitru Llewyna Davise" úplně zničili možnost užít si tady ty uhlazené na-oscary-aspirující útržkovitě biografické ilustrace - a nutno dodat, že i předtím jsem byla dost skeptická. Vždycky mě totiž nejdřív bude zajímat především hudba a až potom její autor/interpret. A už vůbec mi nejde o správnost životopisných údajů (viz filmy, o kterých píšu na konci), ačkoliv mě vždycky zaráží, jak mystifikačně s emocemi zacházejí filmy, které se vydávají za pravdu. Ale rozhodně za můj záchvat skepse vůči Rayovi nemůžou jenom Coeni, ačkoliv u nich uctívám to, jak nechají písně zaznít v celém rozsahu, nemají potřebu je kouskovat do klipovitých montáží nebo komentováním vysvětlovat a hlavně že je používají jako stylotvorný prvek a ne jako křoví - což mi přijde jako přesný opak toho, co se děje v Rayovi. A jako pozitivní příklad uvádím další hudební (kvazi) biografie, které mi přijdou dobře udělané: Sametová extáze, Beze mě - Šest tváří Boba Dylana a zcela z našich luhů Rok ďábla (+ čestná zmínka Amadeus). Spojnici tvoří dobře zvolené ozvláštňující formální twisty a zejména nadhled vůči portrétovanému fenoménu. Slepý obdiv (pun not intended) nevede nikdy k ničemu skvělému.(7.8.2016)

  • teutates
    ****

    Skvelý Jamie Foxx, soundtrack... snaživý T. Hackford no a samozrejme životný príbeh Ray - a Charlese. 8/10(8.8.2009)

  • T2
    ****

    Rozpočet $40miliónovTržby USA $75,331,600Tržby Celosvetovo $124,731,534Jamie Foxx v životnej úlohe, právom ocenenej Oscarom. /85%/(8.5.2007)

  • Legas
    *****

    Mimo naprosto úchvatného Jamieho Foxxe si na filmu cením, že hraje na obě strany. Líčí Raye Charlese jako génia, i jako trosečníka ve světě vlastní tmy, kde jediným spasitelem je heroin.(17.9.2005)

  • Kaka
    ***

    Nazval bych to: "řemeslná práce". Některé scény byly zbytečné. Navíc flashbacky mládí byly sice dojemné/poutavé, ale nijak extrémně důležité. Je však až neuvěřitelné, jak strhující je v Hackfordově podání například jen "obyčejné" nahrávání ve studiu. Pokud jsou ve filmu o skvělém hudebníkovi nejlepší scény kde má hlavní prim právě hudba, je alespoň v tomhle aspektu vše v pořádku.(8.2.2005)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace