Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Richard Gere se představuje v roli prominentního právníka Martina Vaila, který se rozhodne bezplatně hájit kentuckého mladíka Aarona Stamplera (Edward Norton), obviněného z vraždy chicagského arcibiskupa. Zkrvavený Aaron byl zajat po zběsilé honičce odvysílané v přímém televizním přenosu. Vail proto cítí, že by tento zdánlivě jednoznačný případ mohl přispět k jeho prestiži. Obžalobu zastupuje asistentka státního návladního Janet Venableová (Laura Linneyová), Vailova bývalá přítelkyně. Vailův případ se navzdory jeho očekávání zkomplikuje poté, co psychiatrička Molly Arringtonová (Frances McDormandová) dospěje k závěru, že Stampler trpí mnohočetnou poruchou osobnosti. Vail také odhalí důkazy o tom, že byl arcibiskup zapleten do spekulací s pozemky a zneužíval mladé ministranty. Cynický a prospěchářský právník tak čelí skličující vyhlídce, že si jeho klient skutečně zaslouží tu nejlepší obhajobu. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (609)

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Dokonalý Edward Norton v roli vychytralého a mazaného mladíka ARo(y)na:), který nám ukázkově předvádí, jak obelstít snaživého právníka a jak se vyhnout kriminálu. Touto svou, v podstatě první větší rolí, dal Edward filmovému světu jasně najevo svou existenci. Lidé však ještě nemohli tušit, že tento chlapík v průběhu let vytvoří tak zásadní a silné postavy, které se zapíšou do historie. Vedle tradičně elegantního Richarda Gerea jsem byla okouzlena noblesou, krásou a osobností Laury Linney, která se již tímto filmem, v němž jsem ji prvně viděla, zařadila mezi mé oblíbené herečky. ()

Jamal 

všechny recenze uživatele

Jak už tu hodněkrát padlo, výborně obsazený a zahraný hlavně ze strany Nortona. Ten zahrál rozdvojenou osobnost s naprostým přehledem, že mě ani na chvíli nenapadlo, že by to mohl hrát - že prostě takový je. A pak tady máme oskary, vyhrál to Cuba Gooding Jr za Jerry Maguire, který zahrál také skvěle ale o hvězdu méně, což je podstatný rozdíl. Každopádně na omluvu komise - Prvotní strach nejspíše cítila komise u Oscarů, jelikož to byl teprve druhý a u Cuby Goodinga Jr to byl asi 15 film. Myslím, že ale mají čeho litovat, protože Edward ukázal, že umí a umí mnohem lépe než sposta ostatních. ()

Reklama

novoten 

všechny recenze uživatele

Díky Nortonovým fascinujícím výstupům solidní podívaná, která ale zklamává ve všech ostatních ohledech. Gereho rozhovory na téma čest jsou jalové stejně jako výstupy u soudu a Laura Linney dozrála do charismatické a zároveň sympatické ženy až o několik let později. Naštěstí finále chytne v posledním dechu drive a dojede do takového konce, jaký jsem očekával a jaký jsem si přál. Bez moralistických průpovídek fajn jednohubka, takhle zbytečně zapomenutelná. ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Tyhle klasické krimi/právnické filmy mám velmi rád... Pokud jsou podařené. Prvotní strach od počátku nasadí laťku vyššího standardu a tu má trošku problém během dvou hodin překročit. Důkazy však přibývají s železnou pravidelností a závěrečná odhalení již konečně s diváckým zážitkem pořádně zatřesou. Škoda, že atmosféra nebyla v určitých částech více temná, nicméně výrazněji vytknout filmu nelze nic. Naopak herecké výkony všech tří protagonistů, jmenovitě Edwarda Nortona, patří ke špičce. Zkrátka kvalitní právnický film s chytlavými scénami ze soudní síně. 8/10 ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Zjistil jsem, že soudní thrillery jsou mou krevní skupinou. Ten film je tak skvěle napsaný, zahraný, inteligentní, napínavý, místy dech beroucí a s úžasným a nepředvídatelným závěrečným zvratem, že opravdu nemohu nic vytknout. Gerard Gere geniální, nikdy jsem ho nemusel, zde jsem mu však velmi fandil a Edward Norton byť jako mlaďík tak klobouk dolů před jeho talentem. 90% ()

Galerie (34)

Zajímavosti (14)

  • Schizofrenie se často laicky používá nesprávně a takto je tomu bohužel i v tomto filmu. Správné označení ze strany znalkyně ve filmu mělo znít disociativní porucha (také mnohočetná porucha osobnosti). (rezzzy)
  • Prvotním strachem je myšlen strach ze smrti, který si každý více či méně vědomě v sobě neseme jako celoživotní trauma a které nás činí nesvobodnými. Přírodní civilizace si tohoto Kainova znamení byly vědomé, a proto měly rituály smrti, které jim pomáhali strach ze smrti transformovat. (sator)

Reklama

Reklama