Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Richard Gere se představuje v roli prominentního právníka Martina Vaila, který se rozhodne bezplatně hájit kentuckého mladíka Aarona Stamplera (Edward Norton), obviněného z vraždy chicagského arcibiskupa. Zkrvavený Aaron byl zajat po zběsilé honičce odvysílané v přímém televizním přenosu. Vail proto cítí, že by tento zdánlivě jednoznačný případ mohl přispět k jeho prestiži. Obžalobu zastupuje asistentka státního návladního Janet Venableová (Laura Linneyová), Vailova bývalá přítelkyně. Vailův případ se navzdory jeho očekávání zkomplikuje poté, co psychiatrička Molly Arringtonová (Frances McDormandová) dospěje k závěru, že Stampler trpí mnohočetnou poruchou osobnosti. Vail také odhalí důkazy o tom, že byl arcibiskup zapleten do spekulací s pozemky a zneužíval mladé ministranty. Cynický a prospěchářský právník tak čelí skličující vyhlídce, že si jeho klient skutečně zaslouží tu nejlepší obhajobu. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (609)

tron 

všechny recenze uživatele

„Mal by si si osvojiť výraz údajne. Hlavne keď chceš robiť prokurátora.“ Má to niečo do seba. Vlastne dosť. Kedysi, na prvý raz, ma to až tak nebavilo, ale desaťročiami to získava na sile a zaujímavosti. Gere síce nikdy nebol mojím obľúbeným hercom, ale tu je presvedčivý. Páčilo sa mi, že sa nebál a naplno šiel do kontroverznej, rozporuplnej úlohy, ktorá je vlastne dá sa povedať vyložene záporná. Režisér Hoblit (zaujímavá nadprirodzená kriminálka Anjel smrti s Denzelom Washingtonom a Johnom Goodmanom) kvalitne buduje napínavú, jemne mysterióznu atmosféru. Pomáha mu v tom depresívna, pochmúrna, nevľúdna, odťažitá výprava (čo vtedy bolo v móde - Mlčanie jahniat, Utečenec, Denné svetlo). Miestami vyzerá byť hlavnou postavou skôr chladné Chicago, než advokát Martin Vail. V tomto smere pochopiteľne treba vyzdvihnúť kameru Michaela Chapmana. Príbehu síce chýba dravosť a pohybuje sa v matne ležérnom tempe, ale (ne)paradoxne to je skôr plus, než mínus. Občas je fajn spomaliť. Aspoň je na všetko čas. Na budovanie atmosféry, na budovanie vzťahov a na budovanie príbehu, ktorý na konci ponúka nečakaný twist. Poteší debut Edwarda Nortona (aj keď sa k úlohe údajne nedostal práve najetickejšie, v Hollywoode je to ale zrejme jedno) a obsadenie podporných rolí (Laura Linney, John „Fraserov otec“ Mahoney, Alfre Woodard). ZAČIATOK SPOILEROV na twiste je najbizarnejšie, že sa o ňom de facto hovorí od prvých minút: prakticky všetci Aarona považujú za vraha, no a na konci sa ukáže, že vraždu skutočne spáchal KONIEC SPOILEROV ()

Cappuccino 

všechny recenze uživatele

Ďalšia poctivá právnická žánrovka, z ktorej je však už v roku 2014 bohužiaľ mierne cítiť jej vek. Všetko ale vynahrádzajú herecké výkony, napínavý priebeh a kvalitné zakončenie. A ako tortička na torte ma uchvátila pieseň Dulce Pontes - Cançao do mar. ()

Reklama

nascendi 

všechny recenze uživatele

U filmov s prekvapujúcim koncom ma zaujíma, či zmením ich hodnotenie pri opakovanej projekcii, teda v dobe, keď už "prekvapenie" nie je prekvapením. Ak nie, je to dobrý film (ani na Shakespearove hry nechodím do divadla zistiť ako to dopadne). Toto je však ten druhý prípad, keď pointu príbehu poznáte a ostalo iba herectvo Edwarda Nortona. Aj to ochudobnené starostlivosťou televízie o negramotných divákov a o inak nezamestnateľných hercov a z toho vyplývajúcim masovým dabovaním. ()

Phobia 

všechny recenze uživatele

Spíše kriminální drama ze soudní síně než thriller; i přes pozvolnější tempo však udrží diváka v napětí, jak to celé vlastně bylo a jak to dopadne. Nemůžu říct, že bych byla vyústěním překvapená, ale jiný konec by mě nejspíš zklamal, jsem s ním tedy spokojená. Richard Gere rozhodně nepatří k mým oblíbencům, ovšem role samolibého právníka mu sedla jako ona pověstná prdel na hrnec. Edward Norton byl v obou rovinách zcela přesvědčivý a jeho hereckému výkonu není co vytknout (docela mě mrzí, že jsem film neviděla v původním znění, Edwardův český dabing mi zvláště v závěru přišel příliš pištivý na to, aby vše vyznělo patřičně mrazivým způsobem). Fajn film, ikdyž k dokonalosti mu přece jen něco chybí: jde o dobře odvedené řemeslo, které postrádá punc originality, jedinečnosti - snad ve své době dokázal tím závěrem šokovat, jenže za ta léta byla natočena spousta dokonalejších filmů s údernějším finišem. 79% ()

salahadin 

všechny recenze uživatele

POZOR SPOILER: Vyumělkovaný, navoněný a vycizelovaný film o tom, jak si jedna myška hraje se dvěma kočkami, které žijí v blahodárném klamu o ostrosti svých drápků. Aby nakonec zjistily, že myší zoubky jsou špičatější. No nic, těžko komentovat film, který je zoufale předvídatelný. Pokud se už ve filmu objeví církevní hodnostář a k tomu vysoce postavený, je jasné, že to bude pěkný kaňour. A k tomu s režijními sklony podobně jako Rocco Siffredi. Ukňouraný ministrant taky asi nebude úplné jelito, protože čím víc se film blíží konci, tím více je jasné, že přijde konec z dílny "wow" scénáristických hříček. Bohužel jsem konec uhodl hodně brzy. A je to taková ta otočka, zdánlivě nečekaný schizoidní salchow, prostě něco, co podle zadumaných myslí filmařů mělo tenhle film povýšit na vyšší laťku spokojenosti diváka. U mě ale fungují pravidla filmového světa jinak. Takže za odhadnutelnost děje a občasné pomrkávání po hodinkách odřené dva špunty. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (14)

  • Schizofrenie se často laicky používá nesprávně a takto je tomu bohužel i v tomto filmu. Správné označení ze strany znalkyně ve filmu mělo znít disociativní porucha (také mnohočetná porucha osobnosti). (rezzzy)
  • Role soudkyně (Alfre Woodard) byla původně psána jako šedesátiletý bílý muž. (Delock)

Reklama

Reklama