Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Napínavý příběh o pátrání po vrazích mladé studentky. Skupina mladíků z prostředí takzvané zlaté mládeže se bavila tím, že se zmocňovala dívek, aby je přiměla ke skupinovému sexu. Jednoho dne unesli z vysokoškolského klubu studentku 1. ročníku a znásilnili ji. Na rozdíl od jiných obětí ale tentokrát studentka nechtěla o svém ponížení mlčet, a proto musela být umlčena. O tom, kteří z únosců se stanou vrahy, rozhodne v její přítomnosti los. Nad ránem dívku odvezou k řece a utopí… Snímek režiséra a kameramana F. A. Brabce podle scénáře M. Zinnerové je vzdáleně inspirovaný skutečným zločinem. Uměleckými postupy obnažuje obludnou podobu egoismu, cynismus a bezcitnost při zacházení s lidskou bytostí, a usiluje o renesanci svědomí, soucitu a lidskosti. Film je doslova nabit hereckými hvězdami. Zaujme excelentní výkon J. Bartošky či M. Stropnického jako hlavního vyšetřujícího nebo obsazení hereckých rodin do rolí filmových rodičů a dětí (B. Polívka a A. Polívková, A. a D. Švehlíkovi). (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (279)

Bobik9 

všechny recenze uživatele

První hodina byla příšerná. Amatéřina a nuda. Úplně si musíte říkat. jak je možné, že s takovým hereckým materiálem, to vypadá, jak to vypadá. Ovšem druhá půlka, kdy probíhaly výpovědi a machinace okolo, tak ta byla podstatně lepší. Jsou tam lepší herecké výkony (Bartoška, Stropnický, Kraus, Švehlíkové), jsou tam horší (Harapes, Bambas, Šimčík) a pak je tam Seidlová, která se nedá ani zařadit. Věřím, že česká produkce dokáže podobné kriminálky udělat temnější a celkově lepší. Nominaci za nejlepší kameru naprosto nechápu! Blbost! ()

NinonL 

všechny recenze uživatele

Dobrý námět, ale strašně fušersky zpracovaný. Podivně skákající děj, partička policajtů, která hrála, jako by se viděla poprvé v životě a každý mluvil jiným jazykem. Jediný Stropnický se to snažil zachránit, ale nikdo nereagoval. Zklamali mě Jan Kačer i Jiří Bartoška, kteří se filmem potáceli jako čerstvě probuzené zombie. Upocená štěťule Polívková, která sotva lapala po dechu, no comment. Celkový dojem - katastrofa. Hvězdičky získávají Martin Stropnický a David Kraus, kterým jediným jsem trochu uvěřila. ()

Reklama

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Na české poměry to zas až tak špatný film nebyl. Na filmy natočené nebo inspirované skutečnými událostmi pohlížím vždycky s nadhledem, hodně krát se taky stalo, že to byl jen tvůrčí „fake“, ale tady se režisérovi podařilo alespoň v některých pasážích natočit celkem záživnou atmosféru, mělo to i svou „špinavost“ a krátká leč nahá přítomnost Barbory si mou pozornost určitě získala. Zbytek herců podal průměrné výkony, ale tak co si budeme nalhávat, většina z nich do žádné „špičky“ nepatří… ()

k212 

všechny recenze uživatele

Zajímavý příběh, zajisté, který je však zpracován tak televizně až to bolí. Jakékoliv náznaky nějaké invenčnosti či "poetiky" jsou oním zpracováním degradovány na nutné zlo. Koncentrace českých herecký hvězd je až neuvěřitelná, ale tak nějak nevyužitá. Navíc ani scenář není nejsilnější v kramflecích a některé dialogy a situace mi přišly dost povědomé z jinčích příběhů (lehká klišoidní kašička, řekla bych). Nicméně i tak je Bolero koukatelný film, při kterém divák nejspíš skřípe zuby zlostí a to je vlastně dobře. 50%. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

F.A.Brabec zajímavý námět zpracoval až příliš akademicky. K dispozici měl všechno, co by drama s tragickým vyústěním mělo obsahovat. Pohlednou dívku v podání Barbory Seidlové, která se stane obětí ohavného zločinu. Bandu pachatelů trestného činu, kteří navenek působí jako by se nic podstatného nestalo, a vyšetřovatele, kterému se dají pro jeho oduševnělou tvář uvěřit pronášené repliky. Brabec není nejexcelentnějším vypravěčem příběhu, ale v mnoha pasážích vylíčil události více než uspokojivou formou. Jistě usiloval o větší přesah kontroverzní látky, ale ten se vytratil už s přesazením událostí do současnosti. Stěžejní scéna znásilnění může působit tragicky i absurdně a není v ní dostatečně zachycena osobitost režijního rukopisu. Ten se nepodařilo rozprostřít do celého filmu, ale spíše do úseků, v nichž lze spatřit zajímavé herecké obsazení. Brabec sahal i po občasné obscénnosti, která film činí jako by atraktivnějším. Problém s uvěřitelností nastal už v samotných postavách, a i když trvám na silném hereckém obsazení, tak jen hrstka z nich byla přesvědčivá ve svých rolích. Práci s herci by měl Brabec věnovat samostatnou kolonku ve svém pracovním rozvrhu. Scénář Markéty Zinnerové měl podle mě rozměry televizního filmu. V něm by se ztratily větší či menší nedostatky, které pro filmové zpracování představují úskalí. Nižší explicitnost by v případném televizním drama byla naprosto adekvátní. V Brabcově filmové verzi nastane nejednou dojem, že je tam jaksi navíc, aby i divák neskapal postupně rozlézající se nudou. Proto zřejmě odhalená Jana Štefánková a spol. Brabec to celé až tak výjimečně "neutančil", a slovy tanečního mistra, použil pár tanečních kroků navíc, které zmíněný tanec v názvu filmu ani nemá. Bránil se televizním prostředkům a chtěl z nich za každou cenu "vytancovat". Na televizní obrazovce film své taneční číslo zvládá kupodivu lépe než na plátně kin, kde film dostává akademický rozměr. 60% ()

Galerie (15)

Zajímavosti (9)

  • Film je inspirován skutečnou událostí, ke které došlo na Slovensku v roce 1976. (M.B)
  • Skutočná obeť sa volala Ľudmila Cervanová. (Amityville)
  • Skutečným případem, kterým je Bolero inspirováno, se podrobněji zabývá slovensko-český celovečerní dokument Kauza Cervanová (2013). (charles3)

Reklama

Reklama