Nastala chyba při přehrávání videa.
  • 3DD!3
    ****

    Velkým překvapením je silný scénář, který těží z tématu co může a příběh dokonce má nějáký přesah. Jde trochu jinou cestou než původní RoboCop a to rozhodně není na škodu. Malinko zaostává rutinní akce z níž v závěru vynikne jen bitva s kuřátky. Film si pro sebe kradou Keaton s Oldmanem, kteří kralují ve společných scénách. Samotný Alex Murphy si prošel také jistou proměnnou. Kinnaman sice nedosahuje Wellerových kvalit, ale hraje hodně slušně. Esem v rukávu je režisér José Padilha, který i přes únavné boje se studiem dokázal do projektu dostat spoustu nápadů (a to mu prý z každých deseti, devět zamítli) a drobností, které tahají RoboCopa nahoru. Příště volnější uzdu a bude to bomba.(6.2.2014)

  • POMO
    ***

    V prvej polovici RoboCop pozoruje psychológiu premeny človeka v robota a naťukáva otázky etiky, aniž by mu chýbali prvé náznaky vizuálnej efektnosti. V druhej polovici sa film zrýchli a dôkladne budovaná dramaturgia sa rozpadne (zvrat, ktorý nechápu ani jeho stvoritelia (tzn. ani sám scenárista), kedy si RoboCop sám nastaví ako prioritnejšie riešenie svojej minulosti než prebiehajúcich zločinov, je začiatkom tohoto rozpadu) a zo zaujímavého sci-fi sa stáva akčný výplach. Akoby film Padilhovi prestrihali a skrátili producenti kvôli vyhoveniu konzumnejším divákom, ktorí viac než akčný výplach nepotrebujú. Škoda. Cynické pohľady na medzinárodnú politiku USA a zopár vydarených vtipov ("Ja som iba z marketingu!") svedčia o tom, že nový RoboCop mohol byť rovnocenným remakom, nastaveným zrkadlom spoločnosti chytro posunutým do nového tisícročia.(15.2.2014)

  • castor
    ***

    Bojoví roboti nejsou podle některých tím pravým ořechovým, přichází tak boss společnosti OmniCorp s ideou dát robotovi lidskou tvář. A jeden snaživý policista právě doplatil na svou, no, snaživost. Prakticky mrtvý popálený policajt tak dostane nový impuls v kybernetickém supertěle. Nic nového pod sluncem. Když Paul Verhoeven neroztahoval nohy Sharon Stone, rád se pustil do svižnější látky a jeho akční inteligentní pecky se stávaly klasikou. Nový RoboCop přichází s poměrně vážnou tváří. To diváka pamatujícího lepší časy akčního žánru zrovna dvakrát nepotěší. Schází mu nadhled a brutální humor Verhoevenova originálu. Velká škoda, že producenti upřednostnili nižší rating. Navíc se stomilionovým rozpočtem bych si představoval rozmáchlejší divadlo. Docela se tu na druhou stranu zaměřuje na postavy a jejich nejednoznačné charaktery, ambice nacpat do látky myšlenkový přesah poměrně těší. Stejně mám ale za to, že akční jízda, při které by si divák párkrát povyskočil na kanapi, by výsledku slušela víc. Furt ale lepší, než koukat na zbytečné CGI blbnutí, které potěší maximálně tak ročníky 1998 nahoru. Účast Samuela L. Jacksona (ať to byl záměr či nikoliv) působí rušivě a ke zbytku filmu mi vůbec nezapadal. Slušné tři hvězdy!!(28.3.2014)

  • DaViD´82
    ****

    Není běžné, aby v dnešní době drahý blockbuster (a natož remake osmdesátkového akčňáku) sázel především na nejednoznačné postavy, morální dilema o hranicích „člověčenství“ či kritiku Ameriky jakožto „světového policajta, který by si však měl zamést před vlastním prahem“; to vše samozřejmě (a bohužel) utlumené v rámci velkorozpočtových mezí a zředěné povinnou (a nadbytečnou) trikovou akční stránkou, ale ve výsledku zvolený kurz stejně potěší, ne že ne.(7.2.2014)

  • Tom_Lachtan
    ****

    To si humanoid říká, jaká je škoda, že se Robocop prohání v Amerikánijském Detroidu, namísto toho, aby například likvidoval kyber-punkové neo-IRA-teroristy v Dublinu, nebo klidně i zmutované pásovce ze středního konga, protože obé by nebylo tak nehezky okleštěno o tak zábavné věci, jako je kopání do amerických reálií, nebo postavy řešící morální následky svých činů a čelící jejím následkům. Obé ve výsledném filmu sice je, ale jen v malé a mrzké podobě, která dává tušit, že kdysi v prvopočátcích prvních nástřelů scénáře tam toho mohlo být mnohem víc. Nemám rád zbytečné remakování, tohle ale naštěstí zbytečné není, už jen proto, co se z původního kultu stalo za sérii hrozných hovadin sračkoidních parametrů, navíc tvůrci moudře rozhodli zasadit Robocopa do odlišného světa a nepokoušeli se napodobit lehce agresivní punkovou netechnikální atmosféru jedničky, nepovedlo by se jim to, místo toho sází na zábavné a funkční polo-hlavní postavy (ano, mluvím tu o triu Keaton / Oldman / L. Jackson), které ovšem nesou mnohem zábavnější linii příběhu, než je ta osobní, jaká to škoda, z té se totiž dalo vytáhnout mnohem víc, než jen nudný a neoriginální origin (fuj, to je ale ošklivé slovní spojení), který sází v podstatě jen na osobní pomstu, ovšem tak tuctově provedenou, až mě z toho bolí levá pata. Dobrej film, ale rozhodně v žádném případě není moc chytrý, ve vyvrcholení filmu zcela naopak. PS: po prvních ukázkách se mi děsivě nelíbila zbroj, narozdíl od té původní totiž nevypadala jako robotělo, ale jen jako oblek, naštěstí ve finále působí lépe, ovšem je docela zarážející, že samotný Robocop vypadá v mnoha scénách (konkrétně v těch, kde ještě nedostane černý nátěr) hrozně uměle a očekával bych, že v digitální dílně dostane titulní postava větší péči .(10.7.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace