Nastala chyba při přehrávání videa.
  • tahit
    **

    Z trikového hlediska hodně dobrý, jenže marná snaha, další převařený příběh. Ale ouha, zde je to se zábavností ještě horší. A to je dost na závadu. Nezbývá než dodat, nic zde není, co by mě nadchlo.(1.6.2014)

  • Marigold
    ****

    Tenhle film by mohl posloužit jako názorná ukázka toho, jak současný Hollywood občas vsadí na brain drain progresivních osobností z ostatních kinematografií a pak se je snaží zkrotit ve stroji. Padilhův rukopis "akčního sociálního dramatu" je znát na začátku, vidět střihové postupy a záběrování z "jiného světa" je samozřejmě osvěžující, ale usedlý rating, trochu enigmatické kouzlení s hudební dramaturgií v důsledku a překvapivě vyhaslá kinetika Carvalhovy kamery z akce dělají jen vycpávku. Navíc ji tvůrci občas provokativně spojují s náročnými konverzacemi o podstatě hlavní postavy. Nový Robocop je vlastně trochu radikální a trochu usedlé konverzační drama o chlapovi, ze kterého zbyl kus tváře a několik orgánů. Většina násilí originálu se z ulic přesouvá k tělu protagonisty, který více než polovinu filmu řeší svou identitu, rodinu a sžívá se s oblekem. Díky solidně napsaným dialogům a výborným hercům to funguje. Ideologicky film evokuje ironii originálu prostřednictvím pravičácké talk show a parodování marketingového zneužívání Murphyho / RoboCopa jako produktu pro masy. Znatelný posun je i přijetí globalizované perspektivy a proměny korporátní sféry z rejdiště "žraloků v oblecích" do ležérního hřiště filantropů v cool outfitech. Zatím Verhoeven kdysi natočil film, který se dá konzumovat jako dokonalý produkt americké kultury i jako její drsná parodie, "liberální fašoun" Padilha a jeho tým jsou o poznání doslovnější. Některým lidem to sice stejně činí problém rozklíčovat, ale ta kritická linie poukazující na mechanizaci válek i spravedlnosti je dost čitelná. Ve spojení s úvahami nad přeměnou člověka ve stroj se z toho stává docela produktivní záležitost k zamyšlení. Nový RoboCop nikdy nenabídne totální "krev, hovna a bláto" rozkoš originálu, na který se snaží příliš okatě neodkazovat (a když, tak spíš ironicky - použití Poledourisova motivu jako znělky pravičácké agitkové show). Hledá vlastní cestu k tématu. Proto má navzdory padání řetězu a poněkud pochybné gradaci druhé poloviny smysl. Special thx to vždy báječný Oldman, ležérní armyJobs Keaton a velmi přesně zranitelný Kinnaman. Držím tomu palce, ale nejspíš to prohučí jako (o něco problematičtější) Elysium. Jen doufám, že se dočkáme chvíle, kdy se poměr zrealizovaných a nezrealizovaných nápadů v soubojů producent x invenční tvůrce otočí. [75%](6.2.2014)

  • genetique
    *****

    Novodobý RoboCop jednak vzdáva poctu svojmu stvoriteľovi, jadnak ale dodržiava koncept súčasných trendov a snaží sa byť viac pro-divácky tým, že apeluje na srdce a emócie diváka. Padilha však u mňa vyhral na celej čiare práve tým, že sa nesnažil vytvoriť bezúčelnú kópiu originálu, ale priniesol do tohto projektu niečo nové, niečo svoje. Zameranie na charakter Murphyho postavy bol tou správnou voľbou, otvoril sa tak veľký priestor na konfrontáciu robotizmu s ľudskosťou. Zároveň sa nesnaží moralizovať, ani nevyvodzuje závery, toto necháva na divákovi z akého uhla pohľadu sa na celú vec bude pozerať. Významnou vsuvkou sú názory a charakter postáv Keatona a L. Jacksona, symbolizujúce mašinériu národných korporácií, korupcie a mediálne ovplyvňovanie spoločnosti. Toto všetko sa podarilo zosúladiť do jedného celku a pridať k tomu poriadnu dávku coolovej akcie, surovosti a slušne hláškujúcej zábavy. Ešte mi nedá nespomenúť dve mená - Jackie Earle Haley a Michael Kenneth Williams sú herci, ktorých si režiséri obyčajne nevyberajú len tak, Padilha má vkus a cit pre výber hercov a práve títo dvaja toho vedia v priestore niekoľko-pár minút, či dialógov na scéne predviesť viac, než by ste očakávali. Ja som megaspokojný a s radosťou by som uvítal pokračovanie v prípade Padilhovho velenia. 90%.(14.2.2014)

  • B!shop
    ****

    No, cekal jsem vic. Jako by se do toho bal Padilha poradne oprit. Na jednu stranu se rozhodne nekona jen nejakej tupej akcni blockbuster. Postavy jsou slusne napsany, pribeh taky neni spatnej a o zvraty neni nouze, jenze zaroven se ani nekonaj nejaky epicky sceny. Coz by nevadilo, o tom Robocop nikdy nebyl. Jenze na druhou stranu se bohuzel nekona ani drsnej kriminalni thriller plnej spiny a krve. Film ma tak od kazdyho neco, ale ve vysledku to ani v jednom smeru neni dotazeny k dokonalosti. Takze tu mame jen vicemene standardni kriminalku ozvlastnenou pritomnosti robotu. Nic proti, ale proste na Verhoevenuv original to nema. Co se tyce triku, ty jsou ocekavane bezchybny a herci jsou taky fajn, hlavne teda Keaton s Haleym, Oldman tu je na me za moc velkyho dobraka a Jackson zase za moc velkyho uchyla. Co se tyce Kinnamana, ten je takovej nevyraznej, nezajimavej. Celkove slabsi 4*.(9.5.2014)

  • DaViD´82
    ****

    Není běžné, aby v dnešní době drahý blockbuster (a natož remake osmdesátkového akčňáku) sázel především na nejednoznačné postavy, morální dilema o hranicích „člověčenství“ či kritiku Ameriky jakožto „světového policajta, který by si však měl zamést před vlastním prahem“; to vše samozřejmě (a bohužel) utlumené v rámci velkorozpočtových mezí a zředěné povinnou (a nadbytečnou) trikovou akční stránkou, ale ve výsledku zvolený kurz stejně potěší, ne že ne.(7.2.2014)

  • - Křestní jméno postavy Dr. Nortona (Gary Oldman) je Dennett, což je pravděpodobně odkaz na Daniela Dennetta, amerického filozofa a kognitivního vědce, který se věnoval problematice vědomí a svobodné vůle na fyzikální a chemické úrovni, což představuje ve filmu významný motiv. (Mr. Filuta)

  • - Během produkce byl režisér José Padilha značně frustrován spoluprací s filmovým studiem, které mu nedávalo dostatek kreativní volnosti. V telefonátu se svým brazilským kolegou, režisérem Fernandem Meirellesem prohlásil, že „z každých deseti nápadů, které do projektu přinese, studio zavrhne devět“. Filmování pak označil za velice špatný zážitek a „peklo“. (Mr. Filuta)

  • - Režisér José Padilha i herec Joel Kinnaman dělali všechno proto, aby film mohl být uveden pod ratingem R, což by bylo věrnější Verhoevenově předloze. Vzhledem ke stoupajícímu rozpočtu, který byl původně plánován na 60 milionů amerických dolarů a který se nakonec vyšplhal až na 120, bylo studio nuceno rating snížit na PG-13 v naději, že tak vyhradí vysoké náklady. Padilha byl pak během natáčení pod přísným dohledem, aby rating dodržel. (Mr. Filuta)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace