poster

Anthropoid

  • Velká Británie

    Anthropoid

  • Slovensko

    Operácia Anthropoid

Historický / Thriller / Válečný / Životopisný

Velká Británie / Česko / Francie, 2016, 120 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • POMO
    ****

    Jasne, že by sme to radšej od Spielberga či Polanskeho, s ich elegantnou optikou a umeleckým autorským dotykom. Anthropoid nič také nemá. Ale buďme radi, že z neho Ellis urobil aspoň obstojný akčný thriller. Na to, že im scenár nedáva moc čo hrať, sú herci fajn, a atmosféru doby film zachytáva dobre. Ellis mu tiež - ako síce mechanický, ale dynamiku a plynulosť dobre ovládajúci kameraman - dodáva potrebný spád. Finále v katedrále je uspokojivo dlhé a precízne vygradované. A to hlavné: pri sledovaní Anthropoidu som bol na chvíľu hrdý, že pochádzam z Československa.(5.10.2016)

  • Spiker01
    *****

    Skvěle napsaná a zrežírovaná válečná jednohubka, která uchvátí nejen závěrečnou přestřelkou, ale vlastně nenudí během těch dvou hodin ani na chvíli. Hodně se mi líbí ta česko-anglická, resp anglicko česká koprodukce, jelikož takhle by to u nás nikdo nenatočil a nejspíš ani nezahrál (určitě nikdo z mladších 40ti let) a ani by do toho nikdo nenasolil tolik peněz. Naprosto jsem zíral, jakou atmosféru se talentovanému Seanu Ellisovi podařilo navodit a do jak moc propracovaných kulis film zasadili. Skvostné a po tom co jsem po Varech o film ztratil zájem jsem rád, že jsem rest dohnal...9/10(21.10.2016)

  • flanker.27
    ****

    Nemohu se samozřejmě vyvarovat srovnání se Sequensovým Atentátem. Hned na začátku budiž tedy řečeno, že Atentát není překonán. Leč Anthropoid nakonec získává čestné druhé místo a je to lepší film, než jsem čekal. Pojetí je samozřejmě jiné, zjevně bližší západnímu smyslu pro drama, city a líčení dějin. je to intimnější, mnohem větší pozornost získává soukromí Gabčíka a Kubiše, zejména jejich vztah, překvapivě se ženami. Oproti tomu je ořezané plánování, více prostoru dostanou spory o smysl akce a podobně. Téměř vynechán je Londýn, od kterého pouze dostáváme zprávy. Největší vadou pak filmu je, že nevidíme ani německou stranu. Drama by si žádalo nějaký protiklad, tak jako měl Brutus svého Caesara. Heydrich citelně schází. Mluví se o něm stále, ale narozdíl od Atentátu, kde Heydricha vidíme většinu filmu a víme, proti komu parašutisté stojí, zde je to především jméno, dokonce i při scéně atentátu ho vidíme hlavně ve švencích, snad jen jeden záběr je statický. A teď mi nejde o historii, poučený divák minimálně u nás ví, co byl zastupující protektor zač (pravda, ty reakce na upoutávky v zahraničí, kde si diváci to jméno gůglí, trochu děsí), ale ubírá to na vyhrocenosti. Je laciné říci, že je to cimrmanovský Hamlet bez Hamleta, ale trochu to tím zavání. Druhý nedostatek je nic moc atmosféra protektorátu. Tedy jednotlivé scény, kdy členové odboje nebo parašutisté spolu s Moravcovými rokují o smyslu akce, ty atmosféru mají a jsou dobře vyhrocené, ale mám na mysli zbytek. V Atentátu a jiných filmech té doby (Vyšší princip) člověk ví, co je to atmosféra strachu, co je to obava se ohlédnout přes rameno, udělat podezřelé gesto, nevhodně na sebe upozornit. To jsme zde necítil. A pak čengličtina. S tou jsem se nesmířil celou dobu. Stále stojím na tom, že když to nechtěli dělat česky, měli mluvit normální angličtinou. Takhle mám obavy, že ani Angličané občas nebudou hercům rozumět, nadto česká jména zde vyslovovaná znějí vyloženě hrozně. A ještě jeden postřeh. Na Hradčanském náměstí v jednom záběru vlezla kameramanovi do záběru Masarykova socha, která je tam sotva pár let. A teď to dobré. Navzdory tomu, že samotná scéna atentátu je na můj vkus trochu moc divoká a vůbec celý film je dost silnou autorskou licencí (scéna na začátku v lovecké chatě třeba), tak k natočení nemám moc výhrad, Cilian Murphy je famózní (Dorman hraje vedle něj druhé housle), pochvalu zaslouží v mých očích i Harry Lloyd, nakonec jsem neměl potřebu ho srovnávat s charismatem Brzobohatého. Geislerovou jsem kupodivu snesl, ale nejvíc k srdci mi přirostla Mihulová coby Moravcová. Když není gestapák spokojen s její odpovědí a jen tak mimochodem ji... no zkrátka, pokud by měl někdo pochybnosti o smyslu jakéhokoli odporu proti nacistům, tak tenhle moment byl přesně ten důvod, který odporu smysl dává. Aby si žádný gestapák už nikdy nemohl nic takového dovolit k obyčejné (no obyčejné, moc statečné a přesto obyčejné) ženské. P. S. Díky uživatelce jezinka.jezinka za odkaz na zprávy SS a Gestapa o útoku na kostel.(30.9.2016)

  • Shakers
    ****

    Nedýchal som v závere. Jozef Gabčík a Ján Kubiš boli skutočný hrdinovia a som rád, že sa tento príbeh podaril preniesť na plátno vo veľkom štýle. Výborný herci, ale aj skvostné prostredie Prahy, či samotná sila príbehu, to všetko nahráva Ellisovy do kariet. Podaril sa hlavne záver, kde akcia nestráca tempo a hlavne napätie. 85% - 4*(21.11.2016)

  • Hunt
    *****

    Já jsem velmi spokojen. Velice věrně zachycené, upravené jen pro potřeby vyprávění, aby se umocnil dojem a objasnilo jednání postav. Celé to mělo atmosféru, včetně skvělého zabarveného obrazu a hereckého obsazení. Velmi mne potěšilo, že se natáčelo často i na reálných místech - v místě atentátu (v Libni) to vypadá již zcela jinak a místo bylo nahrazeno křižovatkou u Bílkovy vily (blízko Chotkových sadů). To, že Čechoslováci mluví anglicky (s českým přízvukem) je zcela pochopitelné, neboť film s titulky by se těžko prodával - tvůrci pro mne vše vykompenzovali tím, že obsadili mnoho českých herců a to i do dosti výrazných rolí. Jedině co mne mrzelo a přišlo mi zbytečné je, že v 2/3 filmu je ve dvou - téměř na sebe navazujících záběrech - jasně vidět na domě připevněná reklama- (novodobové) logo Pilsner Urguell a po chvíli dokonce na Gambrinus. V dnešní době mi nepříjde tak složité, aby to bylo digitálně odstraněno - stejně jako mohla zmizet socha T.G.Masaryka na Hradčanech.... ale v rámci celku jsou to opravdu zbytečnosti a malichernosti. Je to poctivá práce a velice povedené dílo.(2.10.2016)

  • - Ve skutečnosti v roce 1942 v Resslově ulici jezdila tramvaj. Ve filmu přitom nejsou koleje ani trolej. (superbond007)

  • - Pro filmové lokace je využito některých stejných lokací jako v českém filmu Davida Ondříčka Ve stínu (2012), který se též podílí na koprodukci filmu. Vybrány byly lokace Na Zvonařce, Invalidovna a samořejmě okolí chrámu svatých Cyrila a Metoděje v Resslově ulici. V barandovských ateliérech postavili repliku chrámu v měřítku 1:1. (_ksilt)

  • - Skutečný byt Moravcových byl zvažován jako jedna z lokací pro natáčení, ale nakonec byl příliš malý pro potřeby štábu, a proto byla jeho větší kopie vybudována v barrandovských ateliérech. (freelex)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace