poster

Živelná pohroma

  • USA

    Forces of Nature

  • Slovensko

    Živelná pohroma

Komedie / Romantický

USA, 1999, 102 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Hal_Moore
    ***

    Myslím si, že Sandra Bullocková nezahraje špatně žádnou roli. A ani zde mě nezklamala. Byla opravdu dobrá. Je vidět, že natáčení si užila. Ben Affleck také odvedl dobrou práci a hlavní role se zhostil na horší jedničku. Nehollywoodský konec (v tomhle případě bych radši viděl ten Hollywoodský) odlišuje film od ostatních v daném žánru. Nutno zmínit dobrý soundtrack, který se do podobného snímku určitě hodí. Jestli se chcete podívat na oddechový film, shlédněte Živelnou Pohromu a bavte se se Sandrou Bullockovou a Benem Affleckem jako dokonalým párem.(18.7.2005)

  • Pepinec
    ***

    Což o to, Affleck s Buldokovou k sobě pasujou náramně, ale dát je spolu dohromady ve filmu je stejně dobrý nápad, asi jako chtít nastoupit do rozjetého vlaku předním oknem. Když se na sebe tihle dva smějí, vypadá to jako když si pacienti ve špitálu rozcvičují obrnu lícního nervu, no a já mám při tom chuť křičet "proboha, nechte toho, vždyť si ublížíte!" Nicméně, jak už tu někdo zmiňuje, samotný příběh zas tak hloupý nebyl, navíc skončil tou lepší variantou, takže se nad dvojici Spolknuljsemkyselejcitron-Jsemchladnájaksevernívítr povznáším a udílím třikrát hurá.(13.3.2013)

  • Pythonator
    **

    Málo vtipné a málo romantické. Takže jako romantická komedie to moc nefunguje. Konec je sice romantický, ale úplně jinak než by měl být. Já osobně bych film zakončil jinak. Afflack se tam chová dost nelogicky jakoby sám nevěděl co chce a takového nevyrovnaného hrdinu já nemusím. Sandra je neskutečně sexy, ale film to nezachrání. Být tam trochu víc humoru, tak je to o něčem jiném. Příběh sám ten film neutáhne.(12.12.2013)

  • Tom Hardy
    ***

    Bronwen Hughes má velmi zajímavé umělecké cítění. Mnohé scény jsou bohužel podivně splácané, ale způsob natočení některých naprosto vyráží dech a jsou důkazem nepopiratelného Hughesova talentu. Hranice mezi kýčem a uměním mu však v Živelné pohromě unikla, snad příště... a jen tak mimochodem, jeden z mála filmů, kde je Afflack charismatický...(5.5.2004)

  • Eodeon
    ***

    mé doporučení dlouhou dobu odmítal kamarád s fóbií z přírodních katastrof, jehož odrazoval titul, který přitom není ničím víc, než metaforou spontánní zamilovanosti. a už z toho se dá vytušit to cosi, co vyděluje Živelnou pohromu z jinak jednotvárného žánru romatické komedie. nejde ani tak o umělecké zpracování tématu, které je svým způsobem tendenční téměř ve všech aspektech, jaké mě v tuto chvíli napadají (nebo spíše: jaké si nyní, cca deset let po zhlédnutí, vybavuji), ale o obecný přístup k tématu. finální vyznění filmu jednoznačně v normativním duchu upřednostňuje tradiční společenské hodnoty a s vysokou měrou závažnosti apeluje ve prospěch vážných vztahů, rodinného života a manželství, zatímco nespočet jiných filmů žánru rozverně a snad se dá říci, že i nezodpovědně zlehčuje, až znevažuje tematiku svateb a věrnosti partnerů. oproti mimořádně intenzívní a opojné náhodné lásce, stejně tak podmanivé, jako nevyzpytatelné, se po napínavém okamžiku váhání film přiklání k daleko méně intenzívnímu, zato stabilnějšímu, trvalejšímu a "bezpečnějšímu" vztahu ve svátosti manželství spolu se závazky a zodpovědností z toho vyplývajícími. kladu si otázku, jak by takto konzervativní, ale přitom velmi inteligentní a podle všeho upřímně míněnou obhajobu tradičních pořádků přijali například takoví aktivisté za práva LGBT lidí, kteří, jak jsem vypozoroval, mají občas sklony bezmyšlenkovitě odmítat jakékoliv tradiční hodnoty a normativní morálku a oproti tomu velebit jakoukoliv formu rebelie, deviace a společenského vzdoru (jakkoliv nezodpovědnou, nedomyšlenou či nebezpečnou), z nichž mnozí ale v současnosti plnou silou brojí ve prospěch vážnosti instituce manželství v ohledu na rovnoprávnost manželství jak mezi lidmi opačného, tak stejného genderu. film tak sice nepatří do čítanek uměleckých skvostů, ale právě proto, že se jeví (ač není) tak silně stereotypní, zasluhuje, aby se nad ním divák důsledněji zamyslel.(8.4.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace