poster

Bezstarostní jezdci, zuřící býci

  • Kanada

    Easy Riders, Raging Bulls: How the Sex, Drugs and Rock 'N' Roll Generation Saved Hollywood

Dokumentární / Historický

Kanada / Velká Británie, 2003, 119 min

Komentáře uživatelů k filmu (22)

  • Matty
    *****

    "Všichni byli sjetí..." . V rámci tématu a zvolené metody v podstatě bezchybný dokument, který stál společně se stejnojmennou knihou Petera Biskinda na začátku mého krásného a stále trvajícího přátelství s Novým Hollywoodem. 90% Zajímavý komentář: Pohrobek(4.2.2005)

  • Pohrobek
    ****

    Hodně zajímavý a dost přínosný pohled na průběh a konečné překonání krize velkých filmových studií v šedesátých a sedmdesátých letech. Období, v kterém se točily velké skutečně "režisérské" filmy a kdy i obyčejní, popcornoví diváci museli chtě nechtě navštěvovat kvalitní filmy. To, že důležitou a neopomenutelnou součástí filmové práce byla drogová inspirace, je odvrácenou stranou tohoto období. Alespoň se tak ukázalo, jak se kdo umí s roustoucí závislostí vyrovnat, a kdo vládne skutečně pevnou vůlí. Někdo v 59 letech vypadá na 80 a na drogy dojede. Skutečně kvalitní osobnosti (Matrin Scorsese) se nakonec přes drogovou anabázi přenesly a ukázaly, že umí pracovat i ve střízlivém stavu. Začínám si vážit Polanského, ale pouze jako herce, protože ten výstup, který předvedl na tiskovce po likvidaci své manželky, byl skutečně dobře zahrán. Trošku jako nesmysl mi pak přišlo zdůrazňování toho, jak Polanski ještě roky poté strádal a nejspíš se musel uklidňovat čištěním Nicholsonovy vany. Coppolovi zase nikdy nezapomenu, že do Hollywoodu přitáhl toho budižkničemu Lucase a zcela sdílím názor Briana De Palmy na ty kraviny se Sílou. Myslím si, že dokument dobře ukazuje, jak se po největším béčku všech dob (Hvězdné války) přestalo hledět na kvalitu filmu a na zřeteli zůstala pouze úroveň reklamní kampaně. Stručně řečeno: Hollywood opět zesračkovatěl. (Spielberg, Lucas apod.) Ale kdo říká, že Coppola natočil zbytečného Kmotra III?(14.12.2004)

  • CheGuevara
    *****

    Filmový rock´n´roll v těch nejlepších letech.(17.2.2009)

  • choze
    ****

    Zajímavý dokument pro filmofily, který později nabobtnal do stejnojmenné, mnohem obšírnější a zajímavější knihy. Ta má jedinou vadu a sice, že v ní nejsou fotky, v čemž ji dokument doplňuje. Dokuemntu taky poněkud ubírá, že v něm nevystoupí drtivá většina zmiňovaných lidí (Beatty, Coppola, Scorsese, Lucas, Spielberg...).(10.1.2016)

  • Lynn
    *****

    Pro mě geniální dokument. Ukazuje všechny stadia vývoje Hollywoodu let 60-tých a 70-tých. Od klasického studiového systému přes režisérskou revoluci až po období blockbusterů, které trvá vlastně až dodnes a jehož jedním ze "stvořitelů" bylo i věčné dítě Steven Spielberg. Po jeho zhlédnutí mám jediné (nesplnitelné) přání : být u toho.(20.12.2004)

  • Hellboy
    ****

    Dokument o tom, jak se americký studiový systém nacházel doslova v troskách, dokud David Newman a Robert Benton nenapsali scénář, který byl nabídnut Godardovi (ten ale začal točit Alphaville) a Truffautovi (ten ale místo toho natočil 451° Fahrenheita). Truffaut doporučil scénář Warrenu Beattymu, který už byl otrávený z toho, že ho berou jen za "hezkou tvářičku" a ačkoliv chtěl původně sám režírovat, nabídl režii Arthuru Pennovi a tak vznikl film Bonnie a Clyde. Jo, tak to je vlastně jen prvních deset minut této dvouhodinové prohlídky Hollywoodu 60. a 70. let, kdy došlo k vzestupu poměrně nezávisle pracujících tvůrců a k jejich pádu do osidel blockbusterové výroby, která se naplno rozjela po Čelistech. ___ Dokument popisuje natáčení béčkových filmů nejen Rogera Cormana, jde především o snímek The Wild Angels. Přes jeho střihače Petera Bogdanoviče se dostáváme k snímku Terče a pak k Romanu Polanskému. A náhle jsme u Berta Schneidera a Monkees a toho, jak Dennis Hopper natočil Easy Ridera. Poměrně zásadní bylo natáčení Půlnočního kovboje, protože to probíhalo dost nezávisle na studiu. Dalším autorem, který si navzdory studiím šel svou cestou byl Sam Peckinpah. Dokument pak pojednává o krachu Coppolova Zoetropu a dalších a dalších významných filmařích a filmech... Kmotr, Mean Streets, Pat Garret a Billy Kid, Vymítač ďábla, American Grafitti, Chinatown...JAWS. New Hollywood. Drugs "Я" Us. ____ Problémem dokumentu je, že je poněkud roztěkaný, možná by bylo lepší, kdyby měl jasněji vytyčenou strukturu, přehledněji seřazené události. Ale v podstatě to nebyl velký problém a pro člověka zajímajícího se o post klasický Hollywood je to dost přínosné.(8.2.2010)

  • Javert
    *****

    Dokument, který u fanouška (starého) Nového Hollywoodu vyvolává příjemnou nostalgii, vlny extáze, ale i mrazení v zádech. A to všechno prosím ve stejný čas. Zážitek.(22.5.2012)

  • Hwaelos
    *****

    Pravděpodobně nejlepší dokument o filmu, jaký jsem kdy viděl. S vysvětlováním, kdo je kdo, se nikdo moc nepáře a Bowser se v Biskindových šlépějích více než málo smočil v bulváru, ale to jaksi k dokumentu o tom, kterak generace květinovejch harantů spasila Hollywood, patří.(22.8.2012)

  • kobejn
    *****

    70s were the best.(11.2.2010)

  • d-fens

    ocenenia : MFF Cannes 2003 - Nesúťažný výber(18.1.2014)

  • Gaaron
    *****

    Půl hvězdičky navíc za to, že jsem díky tomuhle dokumentu udělal státnice :-)(23.8.2011)

  • senor
    ****

    Velmi dobrý dokument, který může sloužit jako rozdělovník k jednotlivým autorům a jejich filmům.(16.11.2005)

  • sator
    ****

    Povinnost pro milovníka filmů let sedmdesátých...(15.12.2011)

  • darwin
    *****

    Výborný dokument o Hollywoodu 60. a 70. let. Povinnost pro lidi jako já nebo Dawson. Snad toho bude Kenneth Bowser točit víc, rád bych u nás viděl i jeho dokument o Franku Caprovi a Prestonu Sturgesovi.(28.4.2005)

  • Davej
    ***

    Zajímavý dokument, který mi přinesl spoustu nových informací o jednom z mých oblíbených holywoodských období. Ale forma zde pokulhávala za obsahem. Režisér se mohl pokusit trochu inovovat a třeba tak svým způsobem navázat na popisované snímky. Možná by také neškodila ještě delší stopáž, skvělých děl vzniklo v 60. a 70. letech v USA opravdu mnoho. Proč jsme se třeba vůbec nic nedozvěděli o spolupráci Bogdanoviche s Orsonem Wellesem?(14.12.2004)

  • Mikino00
    ****

    Dobré, zajímavé ohlédnutí za přelomovými filmaři a dobou proměny Hollywoodu. Jen je škoda, že se snažili obsáhnout všechny a přitom nestihli říci všechno, a tak se dozvíme jen o každém něco.(15.9.2011)

  • Grafito
    *****

    Skvělý studijní materiál..(2.1.2007)

  • agassi68
    ****

    Pohľad do zlatej éry moderného hollywoodskeho filmu. Interesantné zábery, svedectvá známych režisérov a hlavne ich spolupracovníkov. Azda jediné negatívum - príliš rýchle tempo reči a tým pádom únavné sledovanie titulkov. Samozrejme to platí len pre neznalcov us english.(7.1.2012)

  • 2Hitman3
    ****

    Bylo krásné nahlédnout pod pokličku Hollywoodu let 60-tých až 90-tých a vidět jak vznikla většina legendárních filmů. Nádherný dokument o největší továrně na sny.(11.4.2013)

  • BrunoA
    ***

    Dokument byl určitě zajímavej, ale myslím, že mu škodila snaha zachytit příliš mnoho režisérů a příliš dlouhou dobu. V rozboru děl a jednotlivých vlivů tak nešel do hloubky a místo analýzi filmů působil spíše jako encyklopedie.(5.10.2003)

<< předchozí 1 2
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace