poster

Všichni jsme vrahové (festivalový název)

  • francouzský

    Nous sommes tous des assassins

  • italský

    Siamo tutti assassini

Drama

Francie / Itálie, 1952, 115 min

Režie:

André Cayatte

Kamera:

Jean Bourgoin

Hrají:

Marcel Mouloudji, Georges Poujouly, Raymond Pellegrin, Guy Decomble, Paul Frankeur, Elisabeth Hardy, Amedeo Nazzari, Yvonne Sanson, Claude Cernay, Jacques Marin, Louis Seigner, Line Noro, Maurice Dorléac, Claude Laydu, Roland Lesaffre, Juliette Faber, Sylvie, Jean Daurand, Henri Vilbert, Georges Tabet, Alexandre Rignault, Bernard Musson, Yvette Etiévant, Paul Faivre, Jean Clarieux, Monette Dinay, Paul Barge, Henri Crémieux, Jean-Marc Tennberg, Jean-Jacques Steen, Gabriel Gobin, Antoine Balpêtré, Lucien Raimbourg, Denise Péronne, Marcel Pérès, Renée Gardès, Yvonne de Bray, Solange Sicard, Liliane Maigné, Anouk Ferjac, Marcelle Rexiane, André Valmy, François Joux, Fernand René, Charles Bouillaud, Pierre Duncan, Édouard Francomme, Louis Arbessier, André Reybaz, Léonce Corne, Henri Coutet, Lucien Nat, René Blancard, Jerôme Goulven, Jacques Morel, Guy Mairesse, Jean-Paul Moulinot, Edmond Ardisson, Sylvain, Pierre Fromont, Julien Verdier, Maryse Paillet, Franck Maurice, René Lacourt, Charles Lemontier, Daniel Mendaille, Marcel Rouzé, Léon Larive, Roger Vincent, Louis Saintève, Joé Davray, Nicole Regnault, Pierre Morin, Benoîte Labb, Jacques Denoël, Doudou Babet

Střih:

Paul Cayatte

Scénografie:

Jacques Colombier

Kostýmy:

Ferdinand Junker
(další profese)
  • Vampireman
    ****

    LFŠ 2011 | Neuvěřitelně svěží, atmosfericky fungující a moderní (před)soudní záležitost s velmi pečlivým scénařem (zejména pak co se jazyka postav týče).(31.7.2011)

  • kusper
    *****

    37. LFŠ Pro mě nejlepší film letošní filmovky. Tento film je černobílí obrazem, ale rozhodně ne dějem ani postavami. Obdivuhodné lidskoprávní drama. Musel jsem si vzpomenout na Stanley Kramera a Spencera Tracyho i na Dva Muže ve městě. Francouzská nová vlna byla moc krutá, že ho odsoudila.(1.8.2011)

  • Houdini

    Zlatá Palma - výběr(3.1.2006)

  • LeoH
    ****

    Byl jsem moc zvědavý, proti čemu se to všichni ti Truffautové, Godardi a spol. tak vymezovali, čekal jsem teatrálnost, rozvleklost a zastydlou meziválečnou selankovitost, a nastojte, viděl jsem přímého předchůdce nejedné lepší belmondovky nebo třeba takových Dvou mužů ve městě, svižný, sdělný, ale nikoli podbízivý, neorealismem poučený film s nečekaným sociálním záběrem, v podstatě moderním herectvím, svěžími dialogy (nedokážu pravda posoudit, nakolik knižní nebo naopak hovorovou francouzštinou se tu mluví, ale v titulcích vyzníval jazyk postav velice přirozeně) a smysluplnou myšlenkou či spíše mnoha myšlenkami. Ano, pár rétorických výstupů pro kameru tam bylo, ale proč koneckonců ne? Když to není „jako doopravdy“, nehraje se na absolutní realističnost, je to automaticky špatně? Nic proti nové vlně, chraň pánbůh, ale co je přesně z dnešního pohledu zavrženíhodné na tom, když se s postavami pracuje à la thèse, jede se s využitím pár vyzkoušených pravidel tak, aby se dosáhlo zamýšleného účinu na diváka, nikoli však v zajetých rutinérských kolejích (a čím se od tohohle přístupu vlastně odlišuje takové Dogma 95, krom toho, že v něm jsou už sama pravidla stanovena à la thèse, naschválníčkovsky, divákovi navzdory)? Nezužujeme si trochu moc obzory a neokrádáme se o zážitky, když se na filmy „tradice kvality“ (a jiných podobných „slepých uliček“ kinematografie) díváme už předem spatra? Pro mě velmi poučná a zároveň nečekaně dobře stravitelná dvouhodinovka, od vzorové úvodní kompozice s dvěma vojáky, klukem a tovární budovou až po učebnicový závěrečný nájezd na detail tváře téhož klučiny.(27.7.2011)

  • PAGE
    *****

    Velice dobré drama a opravdu, svěží a moderní jak už tady psali mí předřečníci.(25.3.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace