Režie:
John CarpenterScénář:
Bill PhillipsKamera:
Donald M. MorganHrají:
Keith Gordon, John Stockwell, Alexandra Paul, Robert Prosky, Harry Dean Stanton, Christine Belford, Roberts Blossom, David Spielberg, Malcolm Danare (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Podivínský student rekonstruuje veterána Plymouth Fury z roku 1958 – ale jakmile sedne za volant, jeho sebevědomí se promění v šílenou bezohlednost. (Netflix)
Videa (1)
Recenze (187)
9/10 Žjóva. Takovej nápad může napadnout snad fakt jen úchyla typu S. Kinga. Mohla to být naprostá volovina, ve svý podstatě tomu tak je. Jenomže to by nesměl být za kamerou John Carpenter ve své nejlepší formě, žejo. Jako horror to u mě prostě zabralo na pět hvězdiček. Nejpůsobivější je jednoznačně "nahánění" typa (toho rozpůlenýho) v nočním městě, ten hudební doprovod byl děsivej. Pak hořící Christine, no prostě pekelná kára. Jen jsem čekal, že spolujezdce umlátí stínítkem třeba, nebo si někoho podá airbagem. No Kristýnka a Arnie je dobře pošahanej zamilovanej pár psychopatů. Trocha té romantiky neuškodila, jen dopadla opět tragicky :´( fňuk. Atmosféra mi dost připomínala Noční můru z Elm Street. Pro mě bylo hlavně velký plus, že jsem se na film díval v hezky uvolněný náladě a dokázal zapojit fantazii jako malý děcko, to pak byla prostě paráda. Slabších pět. ()
láska je cit čisto iracionálny, nekontrolovateľná a popri snoch a duši objektívne nepreskúmateľná emócia; prečo sa niekto zaľúbi práve do toho človeka a nie do iného, prečo sú títo dvaja zamilovaní a necítia to isté k niekomu inému . . . istý veľmi špecifický poddruh "lásky" je fetišizmus - zbožňovanie vecí; ten má mnoho podôb - v tej najznámejšej ho poznáme ako privoniavanie si k dámskym gaťkám, topánkam alebo pančuškám, lenže potom je tu jeden veľmi rozšírený mužský fetišizmus, ktorý skôr než obsedantno-úchylne sa pokladá za prejav typickej mužskosti a "machovosti" - láska k autám, posadnutosť ich "tuningom", opravami, leštením, starostlivosťou, zvukom motora, spočítajte množstvo časopisov o auto - moto (je to niečo podobné ako napr. futbal - kdežto tu máte k zbožňovaniu aj konkrétnu reálnu vec, totem, fetiš, na rozdiel od nehmotnej futbalovej hry); navyše - zvláštna ľudská vlastnosť pomenovávať neživé predmety, ktoré vlastníme, je stará ako ľudstvo samo a bežná doteraz (moja prvá gitara sa volala Milka, druhá sa volá Jarka . . .) a to, že auto má meno nie je vôbec výnimočné; lenže akonáhle má niečo meno, vytvárame si k tomu vzťah; king & carpenter v (podľa mňa najlepšej kingovskej adaptácii - a nech sa na mňa darabontovi fanúšikovia nehnevajú) sa pozreli na fetišizmus a posadnutosť z trochu iného pohľadu: čo ak nie my si vyberáme predmet zbožňovania, ale ten predmet si vyberie nás? a čo ak on nás zbožňuje ešte viac ako my jeho - doslova na život a na smrť! každopádne 13 rokov pred Cronenbergovým Crashom (a 15 pred matrixom a vyše 20 pred Transformermi) tu bola Christine, červený cadillac, ktorý je metaforou zla, ktoré je večné, pohlcujúce a neporaziteľné; s dokonalým soundtrackom ("God, I hate rock´n´roll!"), výbornou štýlovou réžiou je ďalším dôkazom nesporných a vysokých kvalít tohto filmu množstvo citácií, odkazou a parafrázovaní tohto filmu v iných dielach, ktoré prišli po ňom, okrem spomínaných napríklad Tarantinov Death Proof alebi videoklip Radiohead ku piesni Karma Police, ktorý je celý citáciou jednej z famóznych scén tohto filmu, ale mám pocit, že ani Lyncha tento snímok nenechal ľahostajným; ()
Carpenter a King je docela slušný spojení pro horor, ale nic moc z toho nevylezlo, respektive nic hororovýho, to už byl daleko větší horor i Maximum Overdrive. Navíc auto vůbec nepůsobí nějak drsně, zabíjí dost cenzurovaně, což je teda hodně velký mínus, kór když samotnejch vraždících scén je minimum a atmosféra se pro změnu nekoná téměř žádná. Od Carpentera bych teda očekával daleko víc ()
Béčkový hororík z Carpenterovej dielne, ktorý si ma získaval veľmi pomaly. Začiatok nie je žiadna sláva, ale od prvých osobnostných zmien Arnieho a prvých konfliktov v spojitosti s tajomným zabijáckym autom, sa dej začal pomaly kryštalizovať a naberať na kvalite. Samozrejme, nemôžeme čakať žiaden masaker, ale napätie spolu s hudbou a hercami to bohato vyvažujú. Na nadpriemer to postačuje. 70/100 ()
Becko to je docela zabavny, ale jako horor absolutne nefunguje. Prvni hodinu se prakticky nic nedeje a je to spis film o klukovi a jeho aute, pak nastesti dojde na par vrazd, ale zadna nechutna scena se nekona. A zaverecnej souboj s autem vypada jak zpomalenej. Ale i presto je film docela zabavnej a nenudi a Keith Gordon v hlavni roli je spravnej posuk a hraje skvele. ()
Galerie (51)
Zajímavosti (31)
- Zvláštností vozu Fury je absence „knoflíků“ na uzamknutí vozidla. Auto se otevíralo a zajišťovalo plochou klikou na vnitřní straně dveří. (DaveM)
- Do role Arnieho Cunninghama byl zvažován Scott Baio. Nakonec ji získal Keith Gordon. (Chatterer)
- V řadě dokončovaných vozů je správně ukázána jediná barva, ve které se model dodával, a sice „Buckshine Beige". Červenobílou kombinaci koncern běžně nenabízel. (DaveM)
Reklama