poster

Titus

  • Itálie

    Titus

  • Slovensko

    Titus

Drama / Historický

Itálie / USA / Velká Británie, 1999, 162 min

Komentáře uživatelů k filmu (119)

  • bublajsa
    ****

    Začala jsem se dívat kvůli siru Hopkinsovi(!). Když jsem to viděla poprvé, ani jsem ho nedodívala do konce a přišel mi nudný a nesmyslný. O nějakej ten rok později jsem se k němu nachomýtla znova - a helemese! Dostal mě. Už konečně vidím pro mě tu krásu veršů, temnoty, sílu příběhu, excentrického zpracování a hereckých výkonů. Není to film pro každého, ale právě tenhle punc originality a zvláštnosti si mě získal. Konečně.(12.1.2007)

  • kleopatra
    ****

    Pořád se diskutuje, jestli má násílí a brutalita ve filmu vliv na psychiku a následné chování diváka. Shakespeare to příliš neřešil: sekal ruce, znásilňoval, mlel lidi do sekané a spoustu dalších lahůdek - vrazil do Tita. I když to bylo hnusný, nedalo se od toho odejít. Za všechny herecké výkony extra pochvala krásně odpornému J.Rhys-Meyersovi.(12.6.2004)

  • Houdini
    **

    Oscar 1 nominace: Kostýmy(21.3.2004)

  • Gemini
    ****

    Manželské duo Taymorová-Goldenthal stvořilo spolu s legendami jako jsou Sir Anthony a Jessica Langeová a méně známými, ale minimálně v Titovi sakra dobrými herci jako Alanem Cummingem a Harrym Lennixem navýsost zajímavý filmový zážitek, který nemusí každému ladit. Je to jako s hrami od Morávka, čímž ho proboha nepřirovnávám k Shakespearovi. Jen ten vztah k jeho hrám je stejný jako k Titovi - buď jste z něj unešení nebo zhnusení. Nic mezi tím. A já jsem ten unešený, i když první dvě minuty jsem byl hodně nechápající...jen málokdy byl Sir Anthony Hopkins tak skvělý a klasický jako Titus Andronicus, zrazený vojevůdce římský, vítězný a zničený, deklamující Shakespearovské verše... Vizuální stylizace kdesi mezi Dalím a realitou je nesmírně působivá, a když ještě Eliot Goldenthal se svým výjimečným citem pro atmosféru zapůsobí na váš sluch, jste z Lavinie opravdu zdrceni...velmi by mě zajímalo jak by okomentoval svoji práci na jednotlivých scénách, byl by to velice hodnotný bonus na DVD (pokud tam tedy není - ještě jsem neměl tu čest).(13.3.2005)

  • Malarkey
    **

    Chápu, že Shakespeare byl geniální v tom, že do svých příběhů kombinoval minulost a současnosti a pak to v jednotě nádherně fungovalo. Vůbec si ale nejsem jistý, zdali to funguje i v případě dnešní minulosti a současnosti. Titus se totiž s ničím nesere. Harleye v armádě, kulomety po ruce, dvě znepřátelené strany jezdí v autech, ve kterých se proháněl Mussolini a Patton. A všecko se to pořád děje v rámci římského příběhu, který sám o sobě ani špatný není. Anthony Hopkins září jako obvykle a při poslední scéně to dokonce naprosto zboří. Je ale dost těžké projít tím vším, když je sám o sobě film dlouhý 160 minut a počkat si na závěr. Popravdě ale ten závěr za to všecko stojí. Myslím tím délku nebo fakt, že režisérka zkombinovala nemožné. Závěr je totiž tak unikátní scénou, že vidět jí jednou by bylo skoro škoda. Závěr je vrchol bláznovství, kterým musí, podle mě, režisérka oplývat. Jinak by nikdy takovou zplácaninu nenatočila.(18.4.2011)

  • Cervenak
    ****

    Hustá haluz s nezabudnuteľným kanibalsko-matrixovským záverom.(2.1.2011)

  • Djkoma
    ****

    Zvláštní pojetí .... Modernizované, ale historické. Chvílemi působící zmateně, ale naprosto (opět) úžasný Hopkins dokazuje, že lepšího herce podobných divadelních děl, není. KDo to vydrží a pochopí, užije si ;-)(10.6.2004)

  • T2

    Rozpočet $-miliónovTržby USA $2,007,290Tržby Celosvetovo $2,320,000(9.4.2010)

  • Faye
    ***

    .. „Jen hlupák chtěl by dobrem dobýt svět“. Jak je vidět, tak za těch pár století, se kromě toho, že koho nenávidíme dokážeme umlčet a zničit většinou „civilizovaněji“ moc nezměnilo a pořád platí „Snadno nám křivdy zkřivili hřbet“. No, v každém případě na „Dobrou noc“ mohu tento film jen vřele nedoporučit!!!!(30.8.2005)

  • Anthony
    ****

    Snaha o modernost přináší do starověkého Říma moderní techniku (motorky, mikrofony) i paralelu s fašistickými vůdci. Hopkins hraje skvěle, stejně jako i další členové hereckého štábu, dost velkou oporou je hudba Elliota Goldenthala (manžela režisérky). Oproti běžné produkci je filmu množství silně krvavých a naturalistických scén - musím říci, že někdy mi jejich drsnost až vyrážela dech. Za zmínku stojí krásná Hopkinsova paralela s jeho nejslavnější rolí v závěru filmu - o co více mě mrazilo právě při této scéně oproti všem Hannibalům a Červeným drakům.(17.7.2003)

  • mandes
    ***

    rozpočet : ? tržby celosvetovo : $2,007,290(22.3.2006)

  • Gimli
    ****

    Ze všech zpracování Shakepsearových her, která jsem viděl, jsem nabyl dojmu, že jeho dílo je snůška naivních slátanin, o jejichž konečném vyznění rozhoduje kvalita zpracování. Taymorové se to podařilo velmi pěkně a netradičně, i když jsem čekal, že to bude mnohem drsnější a syrovější. Taky jsem měl dojem, že čím více toho Titus vytrpí, tím složitější větné konstrukce používá. Ať už to byl záměr nebo ne, líbilo se mi to. Když přičtu ještě bonus za skvělou Goldenthalovu hudbu, vychází mi to na pěkné čtyři hvězdičky.(16.8.2007)

  • Faidra
    *****

    Citlivějším náturám, které špatně snášejí vraždění dětí, usekávaní končetin a znásilňování, Tita rozhodně nedoporučuji, všem ostatním ano a ty, které by zajímala shakespearovská adaptace zase trochu jinak, k jeho zhlédnutí přímo vybízím. Vyšší moc, která vedla k obsazení Hopkinse, Langeové a Rhys-Meyerse, bych neradila rozhněvat - musí být opravdu mocná. Ze snahy o modernizaci klasické předlohy velmi často vyleze odpadová záležitost, zde se tak nestalo a vizuální stránka snímku naopak velmi pomáhá. Zcela jistě to ovšem není film pro každého a dá se říct, že setkání s ním dělí lidi na dvě poloviny: nadšenou a zvracející.(1.9.2007)

  • Jossie
    ****

    Historická dramata v moderním pojetí mi asi k srdci nepřirostou. Zajímavé to je, hudba je dobrá, herci skvělí, ale i tak je to pro mne jen 3,5*.(14.9.2005)

  • xxmartinxx
    *****

    Úchylné a monumentální. Shakespeare se obrací v hrobě, protože odtamtud špatně vidí na plátno. Vynikající herci v jedinečně stylizované hře, ze které mrazí a která fascinuje. Kam se na to hrabe Felliniho Satyricon.(31.3.2011)

  • Morien
    *****

    2008: No to mě pos... ♥♥♥ 2019: Zajímalo by mě, jestli by Shakespeare brečel štěstím, nebo hrůzou. Asi bych si přála, aby štěstím. Dnes již moje srdce pro absolutní zážitek preferuje trochu jiný druh filmů, ale nic to nemění na tom, že Titus Julie Taymor na dlouhou dobu a možná navěky definoval moji představu o tom, jak má vypadat pořádný megalomanský spektákl. (Zhruba jako antické drama odehrávající se ve světě připomínajícím post-apokalypsu a zběsilost Mad Maxe nebo něčeho podobného.) Jessica Lange je tu naprostá bohyně. A přijde mi věčná škoda, že v kariéře Jonathana Rhyse Meyerse přišla fáze, kdy si ostříhal vlasy, získal svaly, psychicky se zhroutil a přestal přijímat/dostávat zajímavé role, protože mi přijde univerzálně talentovaný herec typu Christian Bale: jako člověk nepůsobí úplně bystře, ale pod cílevědomým režisérským vedením je zohýbatelný do jakékoliv polohy a je na to radost pohledět. A ještě třeba připomenout, že právě tady jsem se zamilovala do Alana Cumminga.(19.5.2008)

  • Lynn
    ****

    Neskutečně působivé. Anthony Hopkins zde předvádí skvělý výkon, stejně jako Jessica Lange. Myslim, že tomu moderní háv neuškodil, spíše naopak.(12.6.2004)

  • sud
    odpad!

    Dílo Williama Shakespeara mám rád. Nejsem ani přesvědčen o tom, že patří jen a pouze na jeviště. Ovšem filmové zpracování "Tita" s hvězdným obsazením, je něco hrozného. Kde je Shakespearovská poetika ? Kde jsou charakterní herci? Anthony Hopkins to sám neutáhne. Jessica Lange, kterou mám rád, zde je totálně mimo mísu. A co bylo nejhorší? Kulisy. Nejsem zapřísáhlý puritán, že když se řekne Shakespeare, musí to být kostýmní, ale film se neodehrává ani v minulosti, ani v součastnosti (pouze Řím je zachován jako místo, ale nikoli obrazově). Kenneth Brannagh Shakespearovi dokonale rozumí, a tak by bylo nejlepší, aby se nikdo jiný, než on nepouštěl do jeho díla. Možná je to malá diskriminace, ale tak lze zamezit vzniku takovýchto slátanin.(3.2.2008)

  • Faustka
    ***

    Nebyla jsem schopná se tou, až překombinovanou stylizací prokousat. Po herecké stránce tomu není co vytknout. Anthony Hopkins nasadil laťku velmi vysoko, kolegové mu skvěle sekundovali, obzvlášť Jessice Lange je uvěřitelné každé i jen nepatrné gesto natolik, že bych tý čubce s velkou chutí šlápla do její vychytralý tváře. Jenže to nic nemění na faktu, že jsem do tak zvučných jmen jakými jsou Shakespeare-Taymor ještě nedozrála.(15.12.2009)

  • sepp
    ***

    Tyhle inovativni a moderni ztvarnnei starych casu mi nejsou jako milovnikovi historie vubec po chuti, nelze ale odeprit Titovi originalitu a skveleremeslne zpracovani - celkove tedy prumer.(19.9.2003)

  • k212
    *****

    Po druhém a podrobnějším shlédnutí dávám pět. Dechberoucí, úžasné, originální, svým způsobem postmoderní, zpracování Shakespeara - ovšem v klasickém duchu (ó jak si to všechno odporuje). Režisérka se ukázala v nejlepším světle, neboť dokonale naložila s herci, původním textem, s rozporuplnými exteriéry a interiéry, divnými kostýmy a mnohými odkazy na moderní dějiny. Prostě chuťovka na půlnoční čas v neděli, protože v jinou dobu by ji obecenstvo asi nestrávilo.(8.10.2005)

<< předchozí 1 2 3 4 5 6