Nastala chyba při přehrávání videa.
  • igi B.
    ****

    Jedna >noc na zemi< - pardon - v L.A. - mohla Maxovi hodit sedm stovek, ale na tomhle ritu se hned zpočátku cosi domotalo a Max prožije nejbizarnější šichtu své dročkařské kariéry... Dlužno přiznat, že Tom Cruis hraje svoji roli bezcitného nájemného zabijáka Vincenta opravdu impozantně, byť svým filozofováním je poněkud občas otravný. Ale to už tak asi musí být, tyhle berličky v mainstreamových amerických klišoidních akčních thrillerech... Jen tak si zacituji: "...zkřížený osudy, kosmická náhoda..." ...blablabla blablabla... Jojo, těch křížení a náhod je ke konci už nějak zbytečně moc, film ztrácí na dechu a předchozí >uvěřitelnosti< a věrohodnosti děje. Jakoby režisér za každou cenu chtěl už tuhle akci ukončit a mohl se pustit do další stamilionové rutinní práce... Škoda. Nebýt té poslední zhruba pětiny, mohlo to být snad i za pět hvězd...(12.3.2006)

  • genetique
    *****

    No, na Cruisa som si v tejto roli nezvykol, ani keď som film videl druhýkrát, no herecky bol fajn a seklo mu to. Každopádne je ale film bravúrne natočený a určite nepatrí ku klasickým thrillerom s obohranou zápletkou, tu naopak je skvele predetailovaná. Dej je akoby priamo 'in medias res' a prakticky som nenašiel nudného miesta, ktorým by film začal zaváňať prúserom. Dôležité a dobre odvedené je prekvapivo psychologické vykreslenie postáv, a Foxx sa skvelo chopil hodenej rukavice. 95%.(8.3.2006)

  • Niktorius
    ****

    Netradiční a nutno říct velmi povedený thriller, který silně vybočuje z vyjetých kolejí žánru. Dá se říct převážně konverzační krimi-thriller s prvky nezávislé kinematografie. Digitální kamera občas narušuje esteticky dojem z filmu, neb vypadá paradoxně příliš uměle a nepřirozeně, zároveň však její použití nemohu zahrnout do kolonky 'zápory', jelikož bez jejího přispění by se možná Mannovi tak skvěle nedařilo vykouzlit vynikající melancholickou náladu spícího velkoměsta. S obrazovou složkou pracuje režisér se stejnou jistotou jako s proměnlivou hudbou a především s herci. Jamie Foxx je fajn, přesto na sebe více pozornosti strhává prošedivělý Tom Cruise, jemuž role cynického zabijáka překvapivě sedla jako ulitá. Ale přerušme chválu, jako mnoho jiných snímků má i Collateral své mouchy. Abych mu mohl s klidným svědomím dohodit pátou hvězdičku potřeboval bych od něj větší přítlak na pilu (těch 119 minut je přeci jen trošku moc), důmyslnější vykreslení vzahu Maxe a Vincenta a především ne tak typicky Hollywoodský závěr. 75%(8.11.2007)

  • Enšpígl
    *****

    Když si vemu Top Gun a posléze pustím toto je neuvěřitelné kam se nám pan Cruise až dostal. Ale popřádku Určitě je velmi dobře , že tento orginální náměť si vzal do režie Michael Mann, protože jeho gradace napětí je dokonalá, stejěn tak se moc líbí herecké výkony obouch hlavních představitelů.Tom Cruise se mě zdá jako kdyby před nátáčením koukal na Terminátora.Některé záběry ve spojení s hudbou pro mě představují právě ty úžasné okamžiky proč mám filmy rád.Závěrečná akce nemá moc chybiček, má-li vůbec nějakou. Co na tohle říkají asi naši pražští taxiákři, když zrovna neokrádají?(5.9.2006)

  • 3DD!3
    *****

    COLLATERAL byl první film, který jsem od Manna viděl a musím přiznat, že mě pokaždé dokáže přikovat k sedačce, stejně jako porpvé. Michael Mann má totiž obrovský talent, kdy dokáže úžasným způsobem vtáhnout diváka do děje a COLLATERAL je bezpochyby jedním z těch filmů, které to umí. Tady totiž nejde jen o prolnutí osudů dvou odlišných lidí, ale také o podivnou hru náhody, která je právě v tomhle snímku vykreslena s úžastnou precizností a nutí vás všimnout si jí i kdyby jste nechtěli. Herecké výkony (jak hlavní tak i vedlejší) jsou jak už u Manna bývá zvykem vynikající. Tom Cruise mě v podstatě začal pořádně zajímat až právě po COLLATERALU, kde perfektním způsobem ztvárnil zabijáka, který má jakýsi pokroucený smysl pro morálku (pochybuju, že Cruise někdo v takové roli čekal). Jamie Foxx také není špatný jen jsem chvílemi měl pocit, že se do role nedokázal vžít tak dokonale jako to dokázal Cruise. Tenhle snímek je navíc zvláštní tím, že jako jeden z prvních použil digitální kameru v takovém měřítku. Bylo to zvláštní, ale překvapivě rychle jsem si na to zvyknul, protože některé z úchvatných záběrů (hlavně v temné budově na konci filmu, kdy jediné světlo pochází z okolních mrakodrapů a pouličních lamp o několik pater níže) by jiným způsobem prostě nešly natočit. Nesmím ještě zapomenout na výbornou hudební složku, která dokresluje úžasnou atmosféru filmu, ať je to instrumentální doprovod Jamese Newtona Howarda, nebo hudba ostatních interpretů. No a co se mi nejvíc zarylo do paměti? Asi poslední záběr na odjíždějící vlak metra, ve kterém je zobrazena pomíjivost a zbytečnost lidského bytí.(16.8.2006)