Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Matty
    ****

    Nedoporučuji číst dál, pokud jste film neviděli. Mistrná ukázka toho, jak do jedné noci a jednoho města zhustit psychologicky komplexní thriller s uvěřitelným vývojem postav a vztahů mezi nimi. Dějové linie se i díky zapojení prvku náhody prolínají tak, že to působí přirozeně, ne jako naplnění předem dané šablony. Díky postupnému dávkování informací jsou před námi neustále otázky, na něž chceme znát odpovědi. Každá postava slouží vyprávění a každý střih má své opodstatnění, podobně jako není nadbytečná žádný pohled a pohyb mechanicky jednajícího Vincenta (v automatičnosti, s jakou sahá po nábojníku poté, co byl vážně zraněn, je cosi až robotického). Motorem vyprávění je vedle postupně plněné mise (jejíž dokončení je v zájmu jedné, ale rozhodně není v zájmu druhé z hlavních postav) a paralelně probíhajícího policejního vyšetřování především napjatý vztah Maxe a Vincenta, kteří k sobě mají blíže, než si připouštějí. Zatímco v Maxovi také dříme (městský) dravec, Vincent jedná stejně systematicky jako jeho taxikář. Max ovšem na rozdíl od svého šedovlasého zákazníka ještě nedokáže na narušení řádu a pořádku reagovat pohotovou improvizací – toho bude schopen až na konci noci, po absolvování životní lekce, kdy konečně projeví svou individualitu a coby žák se konečně postaví svému mistrovi (v dřívější scéně s Felixem pouze napodobuje Vincenta, nevystupuje sám za sebe). Neboť právě auto ovládá stejně zručně jako Vincent automatické pistole, nepřekvapí, že jako zbraně použije právě svého vozu. Výborně šlapající vyprávění neznamená, že by byl odfláknutý vizuál a atmosféra, tedy Mannovy trademarky. Díky točení s HD kamerou (cca 90% filmu) a v reálných lokacích mohli filmaři využít hloubky a ostrosti záběrů k vystihnutí autentické atmosféry města. Nekašírovanost obrazu ale Mann nevyužívá výhradně k veristickému efektu, v některých scénách (například v té s vlkem) slouží dojem vizuální přirozenost k vydestilování maxima poezie obsažené v nočním Los Angeles. 80% Zajímavé komentáře: Gemini, emo, Magneto, milka, Indy, Bobek15(19.8.2005)

  • B!shop
    ***

    No tak od tohohle jsme cekal vic. Napad s taxikarem a vrahem je sice dobrej, ale moh bejt lip propracovanej. Sice se furt neco deje, ale moc napinavy mi to neprislo, az na par scen. Navic je film zbytecne dlouhej, takze mi to prislo pak furt dokola, Foxx rika, ze to neni pekny zabijet, Cruise zabiji. Navic zaver, kdy se z ustrasenyho taxikare stane neohrozenej zachrance, kterej riskuje zivot kuli zensky, kerou ani nezna, je dost neverohodnej a vrchol je scena v metru, ktera je sice asi nejnapinavejsi, ale zakoncena dost divne. A samozrejme tu nesmi chybet klasickej problem s mobilem. Co se tyce hercu, tak Foxx byl skvelej a Cruise vypadal nehorazne cool, jenze presto mi neprisel jako bezcitnej vrah. Pronasi drsny reci, strily kazdyho kdo ho nastve, ale az na par vyjimek, kdy udela drsnej vyraz, se tvari vesele a privetive. Nejvic se asi povedla kamera, ktera pusobi do jiste miry skoro az dokumentarne a skvele zachycuje nocni mesto. Hudba pak dej dobre doplnuje. Jsou to lepsi 3*, ale vic nedam, protoze jsem se docela nudil.(1.3.2006)

  • Boss321
    ****

    Michael Mann zkrátka od Posledního Mohykána neumí natočit špatný film. Tom Cruise nezahrál vůbec špatně, ale ještě lépe si vedl Jamie Foxx, ze kterého se stává velmi charakterní herec. Tento film je jasným důkazem, že lze i v dnešní době natočit kvalitní thriller i bez spousty výbuchů a efektů.......(12.9.2007)

  • Rob Roy
    ****

    Ke kladům se vyjadřovat moc nebudu, napsalo to tady již hodně jiných přede mnou. Collateral je prostě chytrý film a Tom Cruise je po Eyes Wide Shut a tomto kousku v žebříčku mých oblíbených herců hodně vysoko. Trošku mě zamrzelo, že některé části filmu mi připadaly jako úlitba masovému publiku - nějaké ty zbytečně vtipné dialogy atd. Cruisův zabiják patří mezi jedny z nejlepších.(8.11.2004)

  • Jara.Cimrman.jr
    ****

    "Nemůžu vám dělat řidiče, zatímco budete zabíjet lidi." Někteří lidé uvidí zastřeleného tlusťocha a hned začnou dělat problémy. Tomu prostě nerozumím, ale protože mám rád poučení, tak až jednou přijedu do města zabít pár lidí, tak si vyberu svého taxikáře lépe než Vincent. Mě totiž Collateral bavil, ale fandil jsem vrahovi a to asi není úplně dobře. Jenže sympaťák Vincent zabíjel své oběti skutečně zábavně a chudák šikanovaný potomek otroků Max přitom měl tak křečovitě sevřené půlky zadku, že bych mu nefandil, ani kdyby svým tělem bránil některého z prvních 44 amerických prezidentů.(2.3.2017)

  • - Michael Mann chtěl, aby Vincent byl někdo, kdo dokáže přijít a odejít bez toho, aniž by si ho kdokoli všiml nebo si ho zapamatoval. Tom Cruise se připravoval na roli tím, že na přeplněném losangeleském trhu doručoval zásilky FedExu tak, aby ho pokud možno nikdo nepoznal. (Specs)

  • - K osvětlení obličejů ve vozidle taxi využil režisér Michael Mann jako první elektroluminiscenční panely ELD. (korect)

  • - Scéna, kdy Vincent zakopne o židly, kterou prohodil sklem, nebyla ve scénáři. Cruise se však po pádu zvedl a pokračoval ve scéně dál. (Chrustyn)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace