Režie:
Francis GalluppiScénář:
Francis GalluppiKamera:
Mac FiskenHudba:
Matthew ComptonHrají:
Jim Cummings, Jocelin Donahue, Richard Brake, Nicholas Logan, Faizon Love, Michael Abbott Jr., Gene Jones, Robin Bartlett, Sierra McCormick, Connor Paolo (více)Obsahy(2)
Obchodní cestující, který uvízl na venkovském odpočívadle v Arizoně, se ocitne v bezvýchodné situaci s rukojmími, když se objeví dva bankovní lupiči, kteří se neštítí použít krutost – nebo chladnou a tvrdou ocel – k ochraně svého krvavého jmění. (Tomas.C.1509)
Recenze (53)
Povedená taškařice jako od Tarantina. O čem to je? O neschopnosti přemýšlet jeden tah dopředu. A taky o tom, že když se má něco posrat, tak se to zaručeně posere. Ale teda big time! ()
V leporelu festivalových filmů, kde si spousta tvůrců něco zkouší nebo se o něco pokouší, naprosto báječné osvěžení. Od úvodních titulků sebevědomě a s nadhledem zrežírovaná, postavami parádně rozehraná partička kdo z koho a kdy. Tarantinovka z pouštní kavárny, sice bez jeho řízných dialogů, ale stejně dobře promyšlená, překvapující, černohumorně vražedná a báječně zahraná skvěle vybranými “známými vedlejšími herci”. Super propojení námětu s textem songu v závěrečných titulcích. Po Reptile další letošní mimořádný americký autorský debut! [Sitges FF] ()
„JE MI LÍTO, JSME NA SUCHU. ČEKÁME NA CISTERNU S BENZÍNEM. MŮŽETE POČKAT VE VEDLEJŠÍM BISTRU…“ Westernově pomalý tempo a situace, která evokuje vzpomínky na Tarantina nebo Coenovce. Ovšem… ten první by do toho narval víc hlášek a fórů (páč k tomu tohle setkání přímo vybízí!) a ti druzí zase víc důvtipu. Takhle mě překvapí jen to, kdo všechno chcípne. /// -------------- POD ČAROU: ------------------------------------------------ 1.) Rozpočet by 1 (slovy jeden!) milion USD. 2.) Jde o Galluppiho celovečerní režijní debut. 3.) Thx za titule „sheffield358“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()
Francis Galluppi obdobně jako Sebastian Vaníček je tu se suverénním debutem a oba si vysloužili nový Evil Dead. Pěkné. Je tu téměř vše, co mám ve filmech rád. Je tu atraktivní prostředí rurální Arizony, jeden odlehlý Rest-Stop ( připomene oblíbené hixploitationy) a skupina náhodných lidí, kteří se ocitnou na jednom místě v nesprávný čas. Je tu salesman, atraktivní servírka, dvojice lupičů, párek důchodců, dvojka jak z Bonnie a Clyde, mladý policista a majitel benzínky. Nádherná kamera, sebevědomá režie, dobře propracovaný scénář, kde o zvraty není nouze, dobře zvolení herci, solidní dialogy, vypjatá atmosféra, napětí, které by se dalo krájet a pořádný Mexican Stand-off jak z Hateful Eight. Na násilí a humoru by se dalo zapracovat sice lépe, ale i tak Tenhle mix Tarantina a Coena evokující Thrillery 70´s let je víc než povedená žánrovka. 8/10. ()
Potěšující maličkost, kde boduje sedmdesátkový feel a legendární pouštní lokace Four Aces (známe třeba z Devil’s Rejects x), záporácký Richard Brake a vesměs zábavný mix herců / postav, zabírá i pocit napětí. Jméno Galluppi mě teď celkem zajímá. ()
Prima tarantinovsko-coenovská indie jednohubka. ()
„Youʼll die for our rhubarb pie!“ Ta přítomnost Genea Jonese byla příznačná. Kdysi se ho jako majitele čerpací stanice kdosi zeptal, kolik nejvíc v životě prohrál při hodu mincí a tou mincí je tentokrát na bok obrácená cisterna.. Nenechte se odradit hudbou při úvodních titulcích, co je jak ze studiové pohádky s Ivanou Andrlovou. Tohle je poměrně chytře napsaná rozvernost, která si pohrává s nevyzpytatelností a absurdností osudu a velmi ji sluší to, že v ní nikdo nemá nic jisté. Kdopak bude el ultimo hombre..? ()
Svižně natočená anekdota o tom, jak s různými lidmi a jejich morálkou zatočí náhlá vidina velkých, byť krvavých peněz, od kterých každého z nich dělí jenom malinký, zlý krůček, o němž by se nikdo ani nemusel dozvědět. Taková zlatá horečka v půvabné zkratce. *** Nicméně, existuje o ligu lepší film na stejné téma, a bylo by nefér o něm nevědět a velká škoda se o něj připravit, tak tady je: Jednoduchý plán (1998). *** (B12) *~ ()
Prakticky nebyť toho sarkastického rozuzlenia, ani neviem čo by som mal mimoriadne velebiť, pričom by sa dalo konštatovať, že toto je na 90 minút ponaťahovaná scéna, ktorú sme 100 krát videli v iných, ďaleko úspešnejších filmoch. ()
Kde Galluppi čerpal inspiraci je podle mě zřejmé. Je tam cítit Coenovské Fargo(1996) a Tarantino. Což jsou samozřejmě velice dobré vzory. Jejich kvalit tahle Galluppiho prvotina ale ještě nedosahuje. Přesto tahle pseudo Tarantinovka(nemyslím to jako urážku ale v dobrým) rychle uteče. A to díky zajímavým postavičkám a zvratům. K mé větší spokojenosti bych ale bral vyšperkovanější dialogy. Lepší 3hvězdy ()
The Last Stop in Yuma County je prakticky takovým mixem toho divácky nejefektivnějšího z Tarantina a bratří Coenů v komorním, minimalistickém provedení. A to míním v dobrém smyslu toho tvrzení. Vyhrocené situace se střídají s osudnými nedorozuměními, výrazně specifické a zajímavě charakterizované postavy dostávají solidně a nevybíravě na frak a rozhodně si pro vás snímek taky chystá nejedno dějové překvapení. Je to taková malá, hravá, zábavná festivalová pecka. [Sitges 2023] ()
Velmi příjemná podívaná. ()
Klobouk dolů před Francisem Galluppim! Takhle suverénní režijní debut jsem dlouho neviděl, a to si k tomu ještě napsal scénář a sám film sestříhal (bravo!). The Last Stop in Yuma County je svěží a moderní hard-boiled krimi s plejádou zapamatováníhodných postav v perfektním retro setupu z prostředí benzinové pumpy s jídelnou kdesi na americkém jihu. Připomene ty nejlepší coenovky a rozhodně na vás dýchne i silný vliv Tarantina, popř. filmu noir či westernu – avšak označit to pouze jako derivát výše zmíněného by byla chyba. Na piedestal vše posouvá pečlivě vypiplaný scénář a výborný casting. Ačkoliv se jedná o krimi thriller, který je ke svým postavám zcela nekompromisní, tak je zde k vidění i spousta vtipných momentů, které zážitek ještě umocňují – tohle považuju za nejsilnější stránku celého filmu, protože v rukách někoho s menších citem pro timing hlášek a vyváženost by tohle naopak mohlo být tím, na čem by si film vylámal zuby. Avšak zde je vše vyladěné a po všech směrech zmáknuté na jedničku s hvězdičkou. Nenašel jsem ve filmu žádné slepé místo, celou stopáž jsem se královsky bavil. Jméno Francis Galluppi z hlavy jen tak nevypustím a už teď se těším na jeho příští film – v mezičase si dám zatím opáčko tohoto malého skvostu. ()
Tie americké zapadákovy majú niečo do seba a tento debut je jasne inšpirovaný tarantinovkami zmiešanými s coenovkami. Ale inšpirácia to je dobrá a plné dve tretiny vidíme veľmi dobrý film so zvratmi, na ktoré čakáme, ale nie až tak očakávame ich obsah. Na konci mi prišlo, že sa už stráca dych. Ale inak zaujímavé, nenápadné a vôbec nie drahé osvieženie. ()
Zapomenuté bistro uprostřed ničeho jako nedobrovolná zastávka několika postav a jedna taška peněz. Premisa je jasná. Komorní festivalová záležitost s jasně rozeznatelnými zdroji inspirace, která nepřekvapí, nestrhne dialogovými výměnami mezi odlišnými, ale nedostatečně zajímavými charaktery a šachovnice se vyčistí bez šťávičky. Jako prvotina technicky skvělý a sympatický, s lehkou nadsázkou 6/10, 3*. ()
Zaujímavé stretko v kaviarne, kde sa zhromaždilo viacero rôznorodých ľudí čakajúcich na cisternu s palivom. Aj keď sa tu črtala krimi zápletka, tak si to udržalo také nadnesené čaro irónie osudu, ktoré primiešalo do deja zaujímavú esenciu. Záver som očakával trochu inakší, ale ani toto nebolo na zahodenie. (pozor, spoiler!) Najviac ma však prekvapilo aký sa vykľul s predajcu nožov napokon hajzlík - ale to vyvrcholeniu deju len a len prospelo. 3* ()
Vykrádačka všemožných tarantinovek a taky třeba Zlý časy v El Royale, což by vůbec nevadilo, protože to je perfektní inspirace. Oproti zmíněným tady ale chyběly vybroušené dialogy a překvapivé zvraty. Parádní film to je ale i tak. 80% ()
Tak zbytečnej a nadhonocenej film, jsem neviděl... Vlastně jen chvíli. Meeh ()
Béčko, ale dobrý béčko. ()
Galluppi vo svojej celovečernej prvotine ukazuje, že režijne a technicky má všetko podchytené na jedničku a že nevyliezol deň predtým holý a bosý z lesa. Inšpirácie, ktoré ho vychovávali sú tu veľmi zrejmé od prvého momentu, no zakaždým krívajú na jednu nohu - cohenovskej zápletke chýba čierny humor a tarantinovskej exekúcii zasa dialógové nuansy a hĺbka postáv. Filmu tak podráža nohy práve scenár, ktorý si po svojom krvavom zvrate plne adoptuje ohraný javiskový princíp typu "ako vyčistiť všetky figúrky na šachovnici" a po zvyšok minutáže sa už ide len jeden dlhý mexican standoff. Galluppiho si ale napriek tomu nechám do budúcna v hľadáčiku. ()
Reklama