Režie:
Michael RymerKamera:
Ian BakerHrají:
Stuart Townsend, Marguerite Moreau, Aaliyah, Vincent Perez, Paul McGann, Lena Olin, Claudia Black, Bruce Spence, John Dicks, Arroyn Lloyd, Mark O'Halloran (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Po celá staletí čekala na tu správnou chvili, aby se chopila moci nad svým ďábelským královstvím. Jmenuje se Akasha, skutečná matka všech upírů a její čas nadešel. Aaliyah hraje titulní roli ve stylovém upírském příběhu na motivy Upíří kroniky od Anne Riceové. Stuart Townsend, vystupuje jako Lestat, nemrtvý antihrdina, známý z filmové adaptace knihy Interview s upírem. Lestat se tentokrát uchýlí do tmavého světa plného tetování a piercingu. Stává se z něj rocková hvězda a jeho gotická hudba linoucí se z reproduktorů po celém světě přiláká pozornost všemocné Akashy. Spolu by mohli navždy ovládnou svět. Jejich věčné panování může zhatit jen jediná věc: Lestatova posedlost smrtelníkem z masa a kostí (Marguerite Moreau). (Warner Home Video CZ)
(více)Videa (1)
Recenze (225)
Knihu od Anne Rice jsem nečetl takže to budu posuzovat jako film. Popravdě nechápu tolik negativního hodnocení od místních uživatelů. Atmosféra byla bezvadná, rozhodně jsem neměl žádný pocit béčkovosti z filmu. Za skvěle hrajícím Stuartem Townsendem trochu pokulhává démonická Aaliyah, každopádně zaujme víc než Kate Beckinsale v Underworldu :-) Navíc film má kromě atmosféry výbornou hudbu/soundtrack. Troufnu si říct že rozhodně jeden z nejlepších (ocení spíše rock/metaloví fandové). Jinak nemám filmu co vytknout. Z mého pohledu jsem nenašel nic co bych třeba jen trochu mohl zkritizovat. ()
Ale veď filmov o upíroch nieje veľa a keby sme to nebrali ako pokračovanie Interwia, myslím, že tento s upíriemu klišé rozhodne nepatrí. Nápad a spracovanie trochu predčilo moje očakávania, k čomu prispela aj sexi Aaliyah a jej brutálne erotický hlas. Efekty sú fajn, všetko je temné a ponuré, použité su aj dobré farby, len mi vadili tie spomalené upírie pohyby. 70%. ()
Slabý film o upírech, který netěží z herců ani režisérů, ale sází pouze na hudbu a snahu o vybudovanou atmosféru. Poslední filmová role náhle zemřelé Aaliayah je pro mě dokonalým převtělením člověka do matky všech upírů. Příběhově velká slabota, která trochu doufá v aspoň minimální znalost Interview a upírem nebo některého díla nejvýznamnější spisovatelky o upírech, Anna Rice. ()
Vezmu-li v potaz, že tady vyšly jen dva romány Anne Rice z její Upíří kroniky, a to první a šestá kniha z celkového počtu 12ti románů - nemůžu se divit, že v tom mají všichni zmatek. A to nepočítám vazby na trilogii Hodina čarodějnic, která také ve skutečnosti ani trilogií není. Královna prokletých je adaptací knih The Vampire Lestat a The Queen of the Damned, které přímo navazují na Interview s upírem. Adaptací aktualizovanou, moderní a zcela nezávislou na prvním filmu. Zapomeňte na Toma Cruise, Brada Pitta a Kirsten Dunst. Nyní nastal čas na Stuarta Townsenda, Marguerite Moreau a Aaliyah. Lestat de Lioncourt už v knížkách prošel razantním vývojem, takže osobně nemám problém s jeho kapelou, která vykrádá pro své klipy německé expresionistické filmy ;) Jediné, co je skutečně odporné, je srovnání Antonia Banderase a Matthew Newtona. Vzhledem k nulovému prostoru, jaký dostala celá širší rodinka, tohle skutečně nebylo nutné. ()
Ze samých temnot nelidské existence vyplouvá na vlně moderního „hororu“ velmi ošizená kopie zavedených postupů a krom myšlenky, že být upírem je celkem cool nepřináší na zřetel hororoživců nic převratného, či jinak alespoň zajímavého. Když vyšel na spalující světlo upírský projekt Interview s upírem (1994), spojoval v sobě jistou gotickou temnotu, silné charisma hlavních postav a jisté znepokojivé napětí, jenž se s vyprávěním pojilo. Královna prokletých nemá ani jeden z těhle prvků a krom snahy vymanit se cucání z krku teenage produkci, můžu vyzdvihnout jediný prvek: Hudbu! Moderní alternativní metal současných velmožů tohoto řemesla jako jsou Disturbed, Marilyn Manson nebo Papa Roach, chytře napsané Jonathanovi texty s návazností na příběh, temný sound a když už i to nevinné přitakávání původně asi dobře myšlenou kamerou zařízli jak rosoloidního pašíka na zabíjačce, patří Jonathanu Davisovi hlavní dík, že jsem vydržel až do konce. Lestat, jakožto kříženec Erica Dravena z Vrány a kupy pokusů vyrovnat se lepším představitelům česneko-nemilovného řemesla, působí spíš tragikomicky a kdyby Stuart Townsend vysával dívčí krčky Megacucem 6000, alespoň by byl něčím originální. Stejný problém jsem měl u všech postav, které nebýt té slušné kostýmní základny, nijak nezaujali, nedoplnili snahu scenáristů (byla-li nějaká). Michael Rymer tak natočil mizerný horor, slušný koncertní miniklip, televizně se tvářící spletenec slepený žvýkačkama v podobě několika podobných filmů, ale rozhodně nenatočil napínavou podívanou, která by stála za nějakou investici času a těžce vydřených měďáků. 3/10 ()
Galerie (27)
Zajímavosti (17)
- Johnatan Davis ze skupiny Korn, který nazpíval postavu Lestata, se zde také objevil ve své mini-roličce prodejce lístků. (matestlust)
- Natáčení začalo 2. října 2000 v bývalé továrně na sušenky v ulici Albans na předměstí Melbourne. (Dragoni)
- Filmu sa zúčastnil komparz o počte 3 000 fanúšikov gotickej hudby. Tvorcovia ich pozbierali po nočných kluboch a cez internet a dopravili autobusmi na miesto natáčania. (Greenpeacak)
Reklama