Reklama

Reklama

Český sen

  • USA Czech Dream
Trailer

Obsahy(1)

31. května 2003 - je pár minut před desátou dopolední a na parkovišti v pražských Letňanech se tlačí více jak 3000 nedočkavých lidí. Mnozí z nich svírají igelitky, někteří jsou vyzbrojeni taškou na kolečkách. Moderátor z osvětleného pódia nabádá, aby lidé využili přistavené cisterny s pitnou vodou a napili se. Asistentky rozdávají kelímky. Z reproduktorů zazní ještě jednou hyperhymna ČESKÉHO SNU: Tak zkus se dívat jako dítě, spousta věcí omámí tě... Náhle na pódium vybíhají manažeři hypermarketu, vítají se se svými zákazníky a svižně přestřihnou blyštivou pásku. Ochranka odstraňuje kovové zábrany, dav se dává do pohybu. K hypermarketu zbývá ještě 300 metrů. Lidé se rozběhnou... Chvíli na to nejrychlejší z nich oněmí: hypermarket, ke kterému doběhli, je jen velká filmová kulisa... První česká filmová reality show ČESKÝ SEN je celovečerní film o hypermarketu, který nebyl. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (544)

paascha 

všechny recenze uživatele

Vtipné a velmi, velmi vypovídající o lidské povaze. Svádí to říkat o české povaze, ale jsem si jistý, že stejně by to dopadlo kdekoli jinde, a leckde mnohem hůř. ()

Pepinec 

všechny recenze uživatele

Jestli mám pánům Klusákovi a Remundovi za zlé, že ´podvedli´ tisícovky lidí a hnali je na louku za Prahu? Třikrát ne! Za zlé mám režisérům jen to, když mě nalákají na nový film, kterýžto následně stojí za starou belu. Což nebyl tento případ. Co předvedli v té době studenti Vít Klusák a Filip Remunda, je otázkou názoru a vkusu. Dostali grant na svou závěrečnou práci, kterou úspěšně uskutečnili; díky lidské naivitě, hlouposti a chamtivosti. Ukázali nám, jak to chodí v reklamní branži (zásadně se v ní nelže, je to tak?), jak žijí někteří naši spoluobčané ("výlet do obchoďáku začíná vlastně už večer před ním"), a přiblížili nám mentalitu českého národa. Nejezdi = a zrovinka přijedu! Neutrácej = a zrovna si něco koupím! Z Českého snu vyplývá jedno velké poučení. A sice, že reklamním iluzionistům opravdu, ale opravdu nezáleží na lidech, které oslovují a kteří je defacto živí. Kdepak! Proto nechoďme jen a pouze po vyznačených šipkách a používejme vlastní rozum. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Parádní mystifikace, to co se povedlo Klusákovi s Remundou se hned jen tak nevidí. Když jsem viděl ten běžící lid tou nepokosenou loukou s vozíky vlajícími za jejich sprintujícími těly... Důchodce s berlemi razící si cestu loukou ke konstrukci potažené plachtou... musel jsem pánům vyseknout poklonu. Někteří z těch tehdejších ,,podvedených¨¨ možná dodnes nepochopili jak moc a jak těžce chytře jsou ovlivňováni všudypřítomnou reklamou. Ti, kteří sem v tom letním dni akci nejen zasmáli, ale uznali i to, že jim ten den něco přinesl a že s prázdnou neodcházejí, ti mají ode mne palec nahoru. Nejlepší byli ti, kteří při rozplynutí Českého snu hrozili, že budou proti vstupu do EU ! :-). Můžeme se smát, můžeme si říkat, že to bylo tenkrát v čase krátce polistopadovém. Ale vzpomeňte si na to až bude pročítat aktuální letáky hypermarketů co vám je pošťačka nahází do schránky... Reklama tu byla, je a bude s námi pořád do skonání věků. My bychom se jí však neměli nechat tolik ovlivňovat. Ta souvislost mezi reklamou a politikou tu totiž opravdu je. Každý politik také nabízí svůj produkt. Před volbami navíc v akci a v nádherně zabaleném obalu... Dávám 4 kachny á 25 Kč :-) ! Jo a ta písnička se mi fakt líbila... Takže - ,,chce to jen nelenošit a vzít si košík '' !!! * * * * * ()

Lhurgoyf 

všechny recenze uživatele

Sakra, to bola projekcia! Celé narvané kino bolo Českým Snom doslova strhnuté, schuti sa smialo a nadšene aplaudovalo trefným scénam. Po skončení filmu bol ešte dlho znieť potlesk, ktorý neutíchal ani počas príchodu Filipa Remundy a Víta Klusáka na javisko. Myslím, že tento fakt vám možno povie viac, než nejaký odborný komentár zosmolený zakomplexovaným recenzentom. Bravo chalani, ste super! PS: Najklutovejšia scéna je jasne tá, v ktorej osemdesiatročná babka o dvoch barlách doslova "valí" po lúke k vytúženej plachte priečelia hypermarketu. To sa musí vidieť. ()

salahadin 

všechny recenze uživatele

Český sen je super/hypermarket, alespoň pro mnohé (osobní vložka komentéra: já markety s jakoukoli předponou nenávidím). Co to vypovídá? O síle reklamy? (osobní vložka komentéra: na reklamy seru a letáky neberu). O blbosti lidí, kteří se nechají oblbnout letákem plným absurdních cen? O totálně konzumní společnosti, která netráví čas s rodinou v lese ale v nákupním centru? Mně bylo tááák smutno při sledování, smutno z těch lidských těl, jejichž snem je třímat v ruce nákupní košík a vlastnit žrádlo v akci. Na druhou stranu obdiv oběma režisérům i naprosto parádní zapojení staré anglické koledy Hey Ho, Nobody´s Home coby hudebního podkresu. Ta melodie totiž tu tragikomiku přesně podtrhla. A asi nejvíc mě zaujalo povídání reklamního tvůrce, že to on hýbe světem. Vytvoří kus cancu, vyvěsí to po městě a de facto určí, co budou dva tácy lidí onoho dne dělat. A strop Sixtinské kaple jako nejstarší billboard? No tohle je arogance reklamníků napřesdržku. Prostě zajímavá podívaná a ukažte mi aspoň trochu škodolibou dušičku, která na konci nezažívala labůžo :-) Na druhou stranu, lidi, kteří to vzali s humorem, jsou mega sympaťáci. A tak by to asi mělo být, umět si udělat prču ze sebe samých, ale já vím, o tohle tvůrcům nešlo. ()

Aky 

všechny recenze uživatele

Moc nevím, proč se to fabulovalo a následně točilo. Snad jen kvůli, připouštím,zaslouženému posměchu. Na film málo. ()

Deimos 

všechny recenze uživatele

TV/// Obsazení 6/10 Děj 8/10 Hudba 8/10 Prostředí 7/10/// +hymna hypermarketu, odvážné ze strany tvůrců -některé momenty méně zajímavé, jiným se mělo dát ještě více prostoru (otrávěným "zakazníkům")/// Posledních 7 let jsem se těšil na tento počin, který jsem prvě spozoroval už v době kdy byl v kinech a jeho námět mě hned zaujal. Dnes už jsem to viděl trošku s odstupem (Kdo to je Špidla? Kde je mu dnes konec :D) V závěru to pak bylo hodně napínavé a jsem rád, že jsem se nestal aktérem v tomto dokumentu :D/// Celkem 75%/// ()

GilEstel 

všechny recenze uživatele

Pamatuji dobře tu intenzivní reklamní masáž, kterou Pražanům Český sen nachystal. Působivý dokument o účincích reklamy. Ještě více pak sonda do mentality české společnosti. Poněkud za hranou společenské etiky, ale to už tak u podobných projektů bývá. Zajímal by mně podobný projekt v zahraničí. Zda by byly reakce jiné nebo stejné. Zda pojem Čecháček není jen umělá sebeironie. Jinak odvážný dokument, u kterého mi pouze chybí jednoznačný závěr. Jakási sumarizace ze strany autorů. Její absence mimo jiné nahrává rozhořčeným návštěvníkům, jejich slovům „K čemu to všechno bylo?“. ()

Ruut 

všechny recenze uživatele

S tímto projektem je často připomínána jedna jediná otázka. Proč to celé vůbec autoři natočili?! Vypovídá Český sen objektivně a celoplošně o české mentalitě? No tak na půl. Celá kampaň kolem Českého snu byla jednoznačně směřována na lidi s nižší kupní sílou - tzv. "lovce slev". Určitě tento film nevypovídá správně o češích jako národu , ale o určité sortě lidí. O lidech, kteří se chovají naprosto stejně ať jsou to Češi nebo třeba Španělé, či kdokoliv jiný. Já osobně se celkem dost pohybuji v prostředí marketingu i umělecké svéře. A můžu odpřisáhnout že +/- ti stejní lidé co přišli na Český sen by přišli kamkoliv jen aby dostali zdarma bonbonieru, několik jogurtů nebo 200Kč. Dokonce jsem poznal i několik notorických flákačů a lovců slev, se kterýmí se díky své profesy často setkávám. Z tohoto hlediska se mi Český sen jeví jako takové humorné zdokumentování chování právě této vrstvy lidí. A podle reakcí autorů projektu Remundy s Klusákem bych si tipnul že oni sami netušili jak to může dopadnout a nebyli si úplně jistí jak přesně vypadá ta jejich cílová skupina obětí. Co tedy zbývá, když tento film není nijak komplexní výpovědí o nás Češích? Zůstává tu zajímavý a svižně natočený pohled do zákulisí tvorby marketingu. Hezkých 70%. ()

Foox 

všechny recenze uživatele

Skvělý nápad, u kterého je na místě ocenit odvahu i nemorálnost/zlost tvůrců. Na druhou stranu evidentně idea zásadně převyšuje talent i provedení, které spíše balancuje kolem průměru, i díky znatelné dávce štěstí. Z různých rozhovorů přímo sálá velká inspirace Michaelem Moorem, jenže na rozdíl od něj, oba čeští dokumentaristé vychází z většiny dialogů jako poražení, kterým se nepovedlo z vybraných objektů udělat blbce. 50 % ()

Allien.9 

všechny recenze uživatele

Akce to byla vskutku originální, samotný dokument už je na tom ale podstatně hůř. Doufala jsem, že se dozvím odpověď na nabízející se otázku "Proč tahle akce vůbec vznikla?", ale dostalo se mi jen několika neucelených myšlenek, kterými se autoři pokoušeli svůj netradiční pokus vysvětlit. Reklamně-mediální účel "Český sen" možná splnil, dokumentární a sociálně-filosofický ale nikoliv. P.S.: Nejsilnější dojem ve mně zanechala stará paní o berlích, která v půli cesty ke kulise pronáší "A proč to dělají?". (V tu chvíli jsem měla chuť pány autory nakopat do p*dele.) ()

mchnk 

všechny recenze uživatele

Nadšenost socialistického konzumenta, který má najednou možnost vybírat nejen z nepřeberného množství zbytečných výrobků, ale i z velkého množství neméně nepotřebných supermarketů, se mění v "silnou" pozici zákazníka, který musí být osloven, přilákán a nepochybně zmanipulován. "Tak zkus se dívat jako dítě, spousta věcí omámí Tě..." V roce 2004 nám dva klucí, kteří vypadají jako by neuměli do pěti počítat, ukázali, co se skrývá za oponou a sílou reklamy. "Podvod na lidi, kteří si to zaplatili sami" zaznívalo z úst jedné pravicové političky, které se jistě nehodilo do krámu, že její politické vzory a chlebodárce ze západu, zrovna někdo tímto způsobem zesměšňuje a upozorňuje na jejich zaryté praktiky. Podvodnou politiku si tu lidé platí již přes dvacet let. Toto je jen kapka v moři, když se budeme bavit o financování něčeho, co se může zdát jako "zbytečné". Tohle rozhodně zbytečné nebylo. Ukázalo to nejen určitý vývoj společnosti, ale také její navyklé praktiky z předchozího režimu. Kapitalistické prozření za průčelím supermarketu je drsné, ovšem plně vyjadřující vše, co nám obchodníci ze západu nabízejí. Ale ano. Teprve až doma, pod zářivým obalem zjišťujeme, co, nebo spíše z čeho, jsou schopni vyrábět nabízené zboží. Nákupní centra nepochybně mění mentalitu lidí. Zde je to vylíčeno jako rodinný zážitek. Když jsou ti lidé šťastní, a když jsou všichni pohromadě, proč ne? Ale pro mně osobně je to děsivé. Výchova českého zákazníka, nebyla pro korporace chystající se do útoku na východ, po listopadu 89, rozhodně ničím neřešitelným. Řeší to až v dnešní době. Řeší to slevami, akcemi, snížením výrobních nákladů (výroba v Polsku nebo zkrácení mzdy) Ani dnes není český zákazník na úrovni toho západního. Zvlášť, když do boje vstoupí kolonialisté z EU, a začnou nám diktovat, co vše můžeme a nemůžeme. Náš zákazník náš pán. Uděláme pro ty postkomunistický trouby co se dá, ale pěkně po svém, prostě, abychom z toho něco měli. A výsledek? Kaufland 200m od Tesca. Mostecká absurdní realita, která trvá skoro 10 let. Ovšem parkoviště před těmito stavbami jsou plná celý den. Takže se zápaďákům daří. A dařit bohužel bude. Malost českého človíčka vyjadřuje tento dokument více než přesvědčivě. Na závěr bych rád použil výraz, který použil jeden stařík, právě zjišťujíc pravdu o Českém snu. "To jsou kurvy!" Přesně tak, dědo....za tohle jsme bojovali? Vlastně ne, tohle říkaly generace dlouho před námi, já osobně bych řekl ....za tohle moji rodiče cinkali, mávali a mrzli? Závěr, kdy se mění plakát Českého snu za reklamu na cigarety, je komicky absurdní a přitom velice smutný vrchol všeho. ()

Jordan 

všechny recenze uživatele

s prižmúreným okom dávam 4* - pretože chlapci mali neuveriteľne dobrý nápad, riadnu guráž a "gule" ho zrealizovať, a ja som za každý vtip a recesiu, záver však trochu celkovo dobrý nápad zrazil mierne k zemi sekvenciou s novinovými titulkami a televíznymi novinami, kde podľa mňa nešlo o hlbšie zamýšľanie sa nad primárnou témou filmu ale o mierne pozérske konštatovanie a vyťahovanie sa, poukazovanie na to "aha, čo sme dokázali, zblbi sme čechov a sme celosvetovo známi". Plus, akokoľvek skvelo to mali vymyslené a chceli ľuďom otvoriť oči, pri záverečnej konfrontácii s nachytanými ľuďmi to nevedeli argumentačne dostatočne zdôvodniť a aj keď boli na krôčik od veľkolepého obrodenia národa, možno tréma, možno strach a možno nepripravenosť spôsobila, že viac ako ostro vysvetliť všetkým tým ľuďom sa zmohli len na akési obhajovanie, ktoré nemalo s ich inak geniálnym cieľom touto mystifikácou ľudí prinútiť k zamysleniu sa nad svojím stavom skoro nič spoločného. Inak, nebrať ten záver, film bol naozaj majstrovsky a občas prehnane ironicky vykreslená štúdia dnešného konzumného sveta, toho, čo všetko dokáže reklama a ako dokáže manipulovať človekom, ktorý je chudák v záplave marketov a obchodných stredísk úplne zmagorený, ale zároveň aj pekné pozorovanie totálne degenerovaných a začarovaných marketingových štruktúr, v ktorých si hocikto môže vymyslieť hocičo a rôzne firmy, agentúry a spoločnosti, aj keď vedia, o čo sa jedná, a že ide možno aj o podvod, vám to dokážu spropagovať a urobiť na to kampaň. Skrátka, žijeme vo svete takých zauzlených vzťahov a zaužívaných vratných procesov, že si dvaja recesisti môžu vymseliť obrovský hypermarket a či už je to etické, neetické, dokážu zohnať peniaze a ľudí, ktorí im to urobia, bez ohľadu na to, aký bude výsledný efekt. Alibizmus, povrchný prístup k veciam, totálna degenerácia a rezignácia. Scéna, kde rodinka na parkovisku pri západe slnka spieva "Haj, hou" je až hororová. A pri viacerých scénach mi behali zimomriavky po chrbte. Veru, v akom bezútešnom svete to žijeme. Tá finta so zatmením slnka bola tiež dobrá. No a úplný záver, to po tej spornej pasáži s novinovými titulkami, ako lepič plagátov vymieňa billboardi "Český sen" za iné, "normálne" a existujúce výrobky na cigarety a MAster Card, tak tento záver je pre ľudí, ktorí posolstvo, aké chceli tvorcovia "Českého sna" ľuďom predať, pochopili, úplne "dechberoucí". ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Dokumenty podobného typu nemám príliš v obľube z jedného dôvodu. Totiž už pred ich projekciou je nám akosi jasné, čo z nich vyplynie. Že sme proste ako celok blbí, že ano...viď minuloročná slovenská Cooltura. Český sen ale na druhú stranu vychádza ako víťaz, keď porovnáva svoju kampaň s kampaňou vstupu do EU. Ľudia sa dajú napáliť aj reklamou, za ktorou nič nie je...pekná irónia. Lenže L a R vlastne ani na začiatku nevedia, čo z ich filmu vyplynie a čo chcú vlastne povedať a priznávajú to. Stálo to vlastne celé za tú námahu? O brutálnom chovaní pri novoročných výpredajoch máme vtipné zábery z celého sveta každý rok, takže 2000 napálených Čechov asi vážne nedokazuje, že tento národ by bol blbší ako iné. Inak pevne dúfam, že jeden z dvojice recesistov odviezol tú babku s barlami domov a mám chuť ich ohľadom tejto otázky kontaktovať mailom. ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Téma na plné čáře válcuje zpracování. Nejsem si úplně jistý zda retardy páni řežiséři hráli, zřejmě ano. Jako prostě vůbec sem jako prostě nemohl jako prostě z těch dvou regulérních gayů prostě, kteří jako dělali prostě jako do reklam jako. Prostě nechápu, jak takový gayové prostě jako mohou udělat nějakou prostě jako solidní jako reklamu. Ty si dovedu prostě jako leda tak představit s ptákem v prdeli jako prostě. Dále mi příšerně vadila jedna paní, kterou prezentovali jako paní doktorku, ale dle mého odborného úsudku byla úplně vygumovaná. Mentálně byla na úrovni obou reklamistů. V krátkosti něco o sobě. Nakupování čehokoli totálně nesnáším. Míru nesnášenlivosti nakupování nedovedu ani popsat, takže si ji představte hodně vysokou. Píšu to proto, že pro mě bylo totálně nepředstavitelné, že někteří lidé nakupováním žijí a shledávají to snad smyslem jejich života. V momentě, kdy byly otevřeny brány pekel a ovečky utíkaly pro nákup bylo z filmařů cítit, že se jim adrenalin nahrnul pořádně do těla. Někteří nenakupující to vzali sportovně s úsměvem na rtech. Jiní kdyby neměli 80 let a dvě berličky k tomu, tak by se jistě chtěli za svoje na cti utrhnutí bít. Jestli tohle měla být reklama na reklamu, tak to byla reklama velmi špatná, kvůli hrozné volbě dvou nebezpečně teplých reklamistů. Oni tihle lidé, kteří nějak dělají do dizajnu obvykle teplí jsou, ale tihle dva byli extrémní případy jako prostě. Celý film mi tak strašně jako prostě znepříjemňovali, že jsem se celou stopáž těšil pouze na moment, kdy byl vypuštěn kraken. Čekání stálo za to. Každičký důchodce si přišel pro svoji přenosnou televizi za 500 korun a byl velmi naštvaný, když po 3 km běhu přes louku obchod poněkud chyběl. Jak už jsem výše zmínil, kvalita zpracování tu prostě není. 2* dávám výhradně za všechno co následovalo po přestřižení pásky na druhý pokus tupými nůžkami. ()

Kothy 

všechny recenze uživatele

Kvalitní dokument o fiktivním supermarketu. Musel jsem se fakt smát, jak tam ti lidi běželi a nakonec byli zklamaní a nasraní, že tam nic není. :D ()

Reklama

Reklama