Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Hrdinou smutné komedie je Jack Powell, který se narodil jako zcela zdravé a vyvinuté dítě v desátém týdnu těhotenství. Lékaři zjistí, že chlapec trpí vzácnou poruchou, která způsobuje, že se jeho buňky vyvíjejí čtyřikrát rychleji. To znamená, že když je mu deset, vypadá jako čtyřicetiletý muž. Proto ho rodiče ani nepřihlásili do školy a místo toho mu najali soukromého učitele, starého černocha Woodruffa, který si s chlapcem dobře rozumí. Jack by však rád do školy chodil, protože mu jako desetiletému chlapci chybí kamarádi. A časem se mu společně s Woodruffem opravdu podaří rodiče přesvědčit. Zpočátku to ovšem vypadá, že se potvrdí matčiny obavy. Ve třídě se ho všichni straní, ale postupně si získá spolužáky, když jim pomůže vyhrát zápas v košíkové. Jack si stále bolestněji uvědomuje, že zatímco jeho spolužáci se chystají vykročit do života, on má před sebou jen stáří a smrt. A když krátce nato dostane srdeční slabost, rozhodnou rodiče, že Jack zůstane doma. Opět ho učí starý Woodruff, opět nevychází z domu. Ale tentokrát už je to jiné. Venku ho marně čekají kamarádi a prosí jeho matku, aby Jacka pustila ven a do školy. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (132)

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Film päťnásobného držiteľa Oscara, režiséra Francisa Forda Coppolu, ponúka skvelú zábavu každému, kto si v sebe uchoval aspoň kúsok detskej duše. Francis Ford Coppola použil vo svojom filme podobný motív, ako bol v komédii Veľký (1988) s Tomom Hanksom. Hrdinom Coppolovho príbehu je desaťročný chlapec, ktorý však má telo štyridsaťročného muža. Jack Powell sa narodí ako normálne vyvinuté dieťa. Podľa lekárov trpí zvláštnou chorobou; jeho bunky starnú štyrikrát rýchlejšie ako u ostatných ľudí. Jack preto v desiatich rokoch vyzerá ako štyridsaťročný muž. Jack v tele starca vie, že sa blíži smrť. Je s tým však vyrovnaný. Na rozdiel od filmu Veľký, nieje chlapcov podivný stav spôsobený rozprávkovou premenou. Coppola sleduje chlapcov vnútorný prerod od mentality chlapca k poznaniu, že je potrebné zmieriť sa s krutým osudom. Snímka je samozrejme ďalšou príležitosťou pre hereckú kreáciu Robina Williamsa ✝️. ()

Kingjiri 

všechny recenze uživatele

Jedna ze zásadních otázek, kterou si Coppola před natáčenim zjevně nepoložil, byla, zda Jacka natočit jako podivanou pro děti nebo dospělý. Scény mezi dětma byly značně infantilní a málokdy vtipný. Na druhou stranu scéna v baru s kámošovou mámou byla zase "dospěláckou" záležitostí. Bezstarostnýmu období Jackova dětství se věnuje velký množství stopáže, takže na nějaký úvahy o pomíjivosti života nezbývá příliš prostoru. Nebýt Robina Williamse, Diane Lane a Billa Cosbyho, vznikla by velice podprůměrná dramedy a i takhle se vzhledem k nevyužitýmu dobrýmu námětu nejedná o žádnej zázrak, tři slabší hvězdy. ()

Reklama

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

"Až budu dospělý, doufám, že budu ještě naživu.." Jack rozhodně platí za snímek plný kontrastů, zvláště tradičně naprosto fantastický Robin Williams - Těžko si v této roli představit kohokoliv jiného než tohle malé velké dítě Hollywoodu !! Budiž mu země lehká !! Snad Tom Hanks promine..;) - se jeví jako zázrak, byť mu tvůrci jeho práci těmi hroznými dialogy vůbec neulehčili, v jednoznačně vůbec nejslabším Coppolově filmu, který vlastně ani pořádně netuší, co chce vlastně divákovi sdělit, což u takového mistra, za jakého režiséra Kmotra či Apokalypsy bezesporu považujeme, prostě nebývalo nikdy zvykem.. Zde zkrátka doplatil na nesmírně špatný skript Jamese DeMonaca, který totiž zkrátka vždy přijde s nějakým velkým skvostným nápadem, aby ho nakonec parádně zprasil.. V důsledku tak vznikl až nečekaně slabý a zkratkovitý biják, který právě dík Williamsovi dokáže hřejivě rozesmát, aby naopak jako drama nezřídka selhal.. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Je to takové trochu prvoplánově emotivní, což mi na tom celkem vadilo, ale Robin Williams měl prostě pro podobně blbé role docela talent. Coppola ani režií, ani myšlenkou moc neexceluje. Trochu mě zaráželo, že se vůbec neřešilo to, že dospělý mezi dětmi v jedné třídě, který není učitel, by mohl rodičům připadat jako pedofil. ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Jack je politicky korektní humanismus doby spotřební. Francis Ford Coppola se za výsledek filmu nestydí a nemá k tomu žádný důvod, finanční výtěžek dělá čest zavedenému jménu. Coppola neexperimentuje, zná zákonitosti trhu a podřizuje jim každý aspekt. Americká mánie po silných příbězích a společenská poptávka politické korektnosti umožňují předražené prodávání laciných chrchlů konzumní podbízivosti. Coppola není umělcem, ani originálně nebojácným filmařem, je pouze zručným a vychytralým obchodníkem s teplou vodou. V Jackovi prodává přeslazenou limonádu, nevybíravě útočí na city a touží každého dojmout svým působivým humanistickým gestem. Zrychlení je opakem podstaty a slouží jen pro zvýraznění efektu. Komická rovina není špatná a pokud by Coppola vypočítavě netrval na melancholicky podlézavém harašení, byl by Jack příjemně zábavným odreagováním za chmurných dní. Ale proč k tomu dodávat velké pytle hnoje emočního vydírání a unifikovaně sterilní pózu politické korektnosti? Hlavní postavou hollywoodské limonády je Jack Powell (sympatický Robin Williams), desetiletý chlapec s extravagantní buněčnou poruchou. Kontrasty jsou vždy základem odlehčení a laskavého tónu, bohužel Coppola měl mnohem vyšší ambice, cestě úspěchu neponechal nic náhodě a vytrvale útočí konvenčně na vděčné konzumní publikum každou známou spotřební zbraní. Hlavní ženskou postavou je Karen Powell (velmi příjemná Diane Lane), Jackova starostlivá maminka. Deformace obvyklého plynutí lidského života je zdrojem mateřského strachu. Láska plná obav se marně snaží obelstít realitu. Výraznější postavou je též Brian Powell (sympatický Brian Kerwin), Jackův laskavý otec. Je starostlivý, přesto se jeho vnitřní strach dokázal smířit se skutečností a nezatracuje běžný životní rytmus. Humanistickým symbolem je slečna Marquez (atraktivní Jennifer Lopez), vzor ušlechtilé učitelky na základní škole. Druhým pilířem hlasitě proklamovaného a zářícího humanismu je Lawrence Woodruff (sympatický Bill Cosby), šlechetný soukromý učitel a nejlaskavější politicky korektní hlas nitra lidského dobra. Významnější postavou je Dolores Durante (zajímavá Fran Drescher), osamělá matka Jackova spolužáka s energickou touhou po úplném rodinném vztahu a uspokojení. Důležitou postavou je Louis Durante (příjemný Adam Zolotin, v maturitním věku Michael Madland), Jackův spolužák a jeho nejlepší kamarád s klasickým přátelstvím na celým život. Z dalších rolí: další členové party nejbližších školních kamarádů Edward (Todd Bosley, později Matt Kroot), John-John (Seth Smith, později Tyler Smith) a George (Mario Yedidia, později Ryan Kennedy), společenský muž v krizi středního věku Paulie (Michael McKean), překvapený gynekolog Dr. Benfante (Allan Rich), nerozlučné kamarádky ze školních lavic Phoebe (Jurnee Smollett-Bell, později Kamela Peart) a Jane (Dani Faith, později Jennifer Hagan), neurvalý hospodský hrubián (Edward Lynch), zaskočený barman (Don Novello), ředitel základní školy McGee (Al Nalbandian), či další Jackovi spolužáci Victor (Hugo Hernandez) a Eric (Rickey D'Shon Collins). Jack je obvyklým filmovým produktem hollywoodské komerce. Ne vše je špatné, ale obal a struktura stvořená z gest ušlechtilosti, politicky korektního humanismu a laciné podbízivosti nejsou hodny obdivu, ani náznaku uznání. () (méně) (více)

Galerie (32)

Zajímavosti (5)

  • Ve třídě řekne Jack (Robin Williams), že se narodil 12. září, ale v den kdy se narodil, byli jeho rodiče na Halloweenské párty (Halloween se slaví 31. října). (Chevees)
  • Robin Williams souhlasil s tím, že bude hrát Jacka až poté, co se mu Disney omluvilo za to, že porušilo slib o tom, že jeho jméno nepoužijí při marketingu filmu Aladin (1992). (Chevees)

Reklama

Reklama