poster

Super Size Me

  • USA

    Super Size Me

  • Slovensko

    Super Size Me

Dokumentární

USA, 2004, 100 min

Režie:

Morgan Spurlock

Scénář:

Morgan Spurlock
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Frajer42
    ***

    Obézních lidí stále přibývá, jak si lze kolem všimnout, ale také se pomaličku dostává lidem pod kůži trend být fit, což pozoruji i na sobě. Jídlo ve fastfoodech mám docela rád, ale nejím tam často. Preferuji spíše KFC než McDonalds, protože v mekáči vaří jídla z veverek. Jím tam ovšem několikrát za rok. K tomu celkem dost sportuji, takže se mě problém obezity ani vzdáleně nedotýká. Že bych po tomto dokumentu změnil pohled na rychlá občerstvení, to tedy ani náhodou. O tom jak jsou tamější jídla zdravá se už nějakou dobu ví, ale věřím, že v roce 2004 dokument skutečně mohl mít nějakou informační hodnotu. Hlavní hrdina Morgan je sympaťák a je celkem vtipný, ale má totálně hloupou, zato však sexuálně neukojitelnou přítelkyni. Za vrchol filmu považuji zvracení v počátcích jeho anti-zdravotní kúry. Testovat se nechával v americe, kde doktoři mají ve zvyku najít problém ve zdraví i zcela zdravého člověka. Nicméně, pár čísílek se vyšplhalo vskutku zajímavě. Nakonec tedy všechno dobře dopadlo a pokud nezemřeli, tak žijí všichni šťastně dodnes a já tak budu moci klidně spát. Zajímavé komentáře: Verbal, Golfista, chezush a já(1.8.2013)

  • D.Moore
    **

    "Dobrý den, jmenuji se Morgan Spurlock a rád bych natočil dokument, který mě proslaví a díky kterému se vám před svým příštím filmem nebudu muset takhle trapně představovat. Víte, většinu zajímavých témat mi sice vyplácal Michael Moore (Ahoj Miku!), ale co byste řekli na to, podívat se na zoubek fastfoodu? To by šlo, ne? Taky myslím. Jsem totiž dobrý. A vy se připravte, že strávíte hodinu čtyřicet sledováním toho, jak žeru a dobrovolně se ničím kvůli popularitě, jak přeháním, zvracím pro efekt, tvářím se jako v cílové rovince maratonu a stíhám mluvit s doktory, moralizovat, navštívit pár škol, dělat ty, ty, ty... Jo a před kameru taky přijde moje přítelkyně, která vám řekne, jaké mám teď problémy s erekci, a se kterou si ve chvíli nejtěžší móc dojemně zatelefonujeme. Mimochodem snad vás neurazí, že to bude hrozně okatě jednostranné." Ehm. Pokud by takovýto komentář Super Size Me předcházel, byl bych spokojenější. Po dokumentárním "Dělám to pro vás, tak mě litujte" zážitku ovšem musím říct, že hraný snímek Fast Food Nation dopadl mnohem lépe. Dvě hvězdy jsou pouze za dobrý nápad a pár scén.__P.S. Ne, do mekáče nechodím.(13.11.2011)

  • Malarkey
    ****

    Řekl bych, že autor tohoto snímku je fakt magor. Jako myšlenka je zajímavá, ale praktikovat to na sobě nemusí dopadnout dvakrát valně. Tak jak mu doktoři na začátku řikali, že má nezvykle zdravé tělo si dokázal během pouhého jednoho měsíce pěkně zdevastovat. Občas jsem se mu i ironicky zasmál :) Jinak, i když se občas stravuju ve fast foodech ne zrovna v Mc Donald ale ono to je respektive jedno...film mi je neznechutil ale vysvětlil vlastně to co všichni víme.(16.6.2006)

  • -bad-mad-wolf-
    ****

    Nevadí, že to všichni víme. Člověk je totiž panák fackovací a dokud mu netryská krev z otevřených ran, je mu fuk, co ví. Všichni víme, že se v mekáči cpem svinstvem. Neví to snad jen děti, ale i ony to - nějak - jednou zjistí. Spurlock natočil přímočarý a energický dokument, který má drajv a dokáže trefit všechny hřebíky na hlavičku. Příliš nespekuluje, spíše si pohrává s fakty. S fakty sice známými, jenže on ten fackovaný tvor potřebuje občas vidět, ne jen vědět. Škoda. Možná jednou hamburgery budou mít něco na způsob štítků na krabičkách od cigaret - miniaturní displeje a repráčky, které po každém soustu zakřičí: "Právě sis ukousl dvě stovky kalorií, ty tlustý prase!" Docela bych tomu i věřil. Zákony a zákonodárci totiž rádi dávají najevo, že o škodlivosti ví a snaží se vzbudit dojem, že s tím něco dělají. Jen proboha bacha, aby nám neklesly tržby. Je třeba prodat a být vlídný k lidem, no ne? Jsou šťastní, hladoví a vypasení, rovnou na porážku. P.S. Ty metrákové obludy na místě servírek vyznívají skoro až recesisticky.(13.7.2010)

  • Dan9K
    ****

    Ohromně důležitý, poučný, znervózňující a také i zábavný dokument. Já rovněž navštívím McDonald v průměru dvakrát týdně, pravidelně si dám čtvrtlibráka se sýrem, Mc Country, Big Maca, či nejčastěji tradičního Cheese (hlavně kvůli ceně) a k tomu malého shakea všech chutí. Při mém poměru - výška: 186cm, váha: 62kg bych řekl, že nemám žádný problém a ve chvíli, kdy bych prostě ztloustnul, tak toho nechám. Jím a piji takřka pouze nezdrává jídla, až na ovoce, čas od času zeleninu, mléko ve všech formách ....eh, ale se zdravím nemám nejmenší problém, v podstatě nikdy mi nic nebylo a kdyby náhodou ano, nebude pro mě snad nejmenším problémem se přizpůsobit. Proto také koukám skrz prsty na tlusté lidi, kteří se snaží zhubnout a ono to prý prostě nejde a zvlášť, když pak řeknou, že my štíhlí musíme být asi divní. Na to existuje ta nejjednodušší rada pod sluncem. Nežerte jak prasata! Nikdy jsem nepotkal tlustého člověka, který by byl tlustý z ničeho nic. Samozřejmě, že jsou určité genové předpoklady, ale právě kvůli nim by měl každý svůj jídelníček přizpůsobit. Když má člověk na sobě příliš tuku, asi toho snědl za život více, než nutně potřeboval. Všechny lidi s nadváhou, které znám, si vybavuji především s jidlem v ruce. Často byla v dokumentu zmiňována také žaloba na fast-foody. Ta je pochopitelně stejně směšná jako žaloba "řidiče", který zažaloval značku svého auta za to, že v manuálu neuvedla, že featura na zachování stejné rychlosti po dálnici zároveň neobsahuje i kompletní ovládání vozidla a on tak nemohl vědět, že nabourá do stromu. Mnohem důležitější věcí ale byla reklama. Uznávám, že každý má právo na své rozhodnutí a nikdo z nás nemusí být na reklamě závislý. Já také rád navštívím Mekáč, koupím si Haribo a Coca colu.... i když mě teď nic dalšího nenapadá, pointa je v tom, že si prostě nebudu kvůli reklamě pořizovat něco, co mi nedává racionální důvod si takový výrobek kupovat. Nikdo z nás nemusí být tedy zavislý. Nikdo až na děti. Všichni jsme v dokumentu viděli, jak jsou děti blbé. Podstatná většina z nich (snad až na Lízu Simpsonovou) prostě nemá rozum a to co uvidí v televizi, tak chtějí. Je ovšem otázka, jak tento problém vyřešit? Zakázat snad dětem sledovat reklamy? Nebo rovnou televizi? A co billboardy, reklama v novinách, na internetu nebo ve snech? :-) Či snad začneme všechny nasilím nutit k něčemu jinému? A nebyla by to pak naprostá ztráta svobody? Úroveň mladé generace, do které patřím také, je dalším z těch velkých problémů tohoto (nebo lépe řečeno "civilizovaného") světa.(21.2.2006)

  • - I když Don Gorske již více než 40 let konzumuje denně hamburgery Big Mac, které tvoří většinu jeho jídelníčku, jeho váha i cholesterol jsou v normě. (Anetik)

  • - Když Morgan Spurlock projíždí autem v Los Angeles, u silnice je možné zahlédnout billboard s reklamou na seriál Gilmorova děvčata (od r. 2000). (Aknah)

  • - Eric Schlosser, který napsal "Fast Food Nation" odmítnul Spurlockovi rozhovor. Svolil až po natáčení, tak se aspoň objevil jako bonus na DVD. (don corleone)