poster

Super Size Me

  • USA

    Super Size Me

  • Slovensko

    Super Size Me

Dokumentární

USA, 2004, 100 min

Režie:

Morgan Spurlock

Scénář:

Morgan Spurlock
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Superpero
    ****

    Opravdu zajímavý dokument natočen zábavnou formou. Na nějaký čas mě přešla chuť na hambáče i když jim nějak extra neholduji. Líbilo se mi, že dokument nepopisuje Mc Donalds jako totální zlo a ten chlápek uznává, že to jídlo je fakt dobrý, akorát vám prostě zkurví zdraví. Morgan Spurlock je asi fajn, chytrej chlápek, ale měl by shodit ten děsnej mroží porno knírek.(27.9.2007)

  • Gilmour93
    ***

    „Fat bottomed girls (and boys), you make the rockin' world go round…“ Sebedestrukční dokument utopený ve zbytečných dějových linkách a Mooreovských fabulacích, nicméně nějaké ponaučení či důvody k zamyšlení může přinést i lidem s mozkem plavajícím v přepáleném oleji. Vše je o odpovědnosti (osobní, i směrem k vlastním ratolestem) a hlavně, je nutné vyhnout se extrémům. Trávit se třicet dnů jen dobrotami od šáši Ronalda je stejný výkyv, jako přístup autorovy přítelkyně, jenž si vyzývavě říkala o předávkování dvaceti deky lázeňské šunky.. Jinak pěkný poster. Se divím, že to není posmrtné foto Morgana Spurlocka z policejního spisu - nalezen svázán v kozelci za plotem centrály nejmenovaného řetězce rychlého občerstvení v Oak Brook, Illinois, uzavřeno jako sebevražda..(13.5.2013)

  • Mgb21
    ****

    Jen co jsem dokoukal jsem si šel dát rajče a papriku. Jinak povedený dokument. Výborné téma a nutno ocenit nasazení Morgana Spurlocka, který to mohl škaredě odskákat. U jiných dokumentů člověku někdy vadí přehršle dat, které jsou nám zdělovány, ale u tohohle snímku jsou to ty nejlepší části. Samotný experiment je zajímavý, ale někdy až trochu nudí.(3.3.2006)

  • Dan9K
    ****

    Ohromně důležitý, poučný, znervózňující a také i zábavný dokument. Já rovněž navštívím McDonald v průměru dvakrát týdně, pravidelně si dám čtvrtlibráka se sýrem, Mc Country, Big Maca, či nejčastěji tradičního Cheese (hlavně kvůli ceně) a k tomu malého shakea všech chutí. Při mém poměru - výška: 186cm, váha: 62kg bych řekl, že nemám žádný problém a ve chvíli, kdy bych prostě ztloustnul, tak toho nechám. Jím a piji takřka pouze nezdrává jídla, až na ovoce, čas od času zeleninu, mléko ve všech formách ....eh, ale se zdravím nemám nejmenší problém, v podstatě nikdy mi nic nebylo a kdyby náhodou ano, nebude pro mě snad nejmenším problémem se přizpůsobit. Proto také koukám skrz prsty na tlusté lidi, kteří se snaží zhubnout a ono to prý prostě nejde a zvlášť, když pak řeknou, že my štíhlí musíme být asi divní. Na to existuje ta nejjednodušší rada pod sluncem. Nežerte jak prasata! Nikdy jsem nepotkal tlustého člověka, který by byl tlustý z ničeho nic. Samozřejmě, že jsou určité genové předpoklady, ale právě kvůli nim by měl každý svůj jídelníček přizpůsobit. Když má člověk na sobě příliš tuku, asi toho snědl za život více, než nutně potřeboval. Všechny lidi s nadváhou, které znám, si vybavuji především s jidlem v ruce. Často byla v dokumentu zmiňována také žaloba na fast-foody. Ta je pochopitelně stejně směšná jako žaloba "řidiče", který zažaloval značku svého auta za to, že v manuálu neuvedla, že featura na zachování stejné rychlosti po dálnici zároveň neobsahuje i kompletní ovládání vozidla a on tak nemohl vědět, že nabourá do stromu. Mnohem důležitější věcí ale byla reklama. Uznávám, že každý má právo na své rozhodnutí a nikdo z nás nemusí být na reklamě závislý. Já také rád navštívím Mekáč, koupím si Haribo a Coca colu.... i když mě teď nic dalšího nenapadá, pointa je v tom, že si prostě nebudu kvůli reklamě pořizovat něco, co mi nedává racionální důvod si takový výrobek kupovat. Nikdo z nás nemusí být tedy zavislý. Nikdo až na děti. Všichni jsme v dokumentu viděli, jak jsou děti blbé. Podstatná většina z nich (snad až na Lízu Simpsonovou) prostě nemá rozum a to co uvidí v televizi, tak chtějí. Je ovšem otázka, jak tento problém vyřešit? Zakázat snad dětem sledovat reklamy? Nebo rovnou televizi? A co billboardy, reklama v novinách, na internetu nebo ve snech? :-) Či snad začneme všechny nasilím nutit k něčemu jinému? A nebyla by to pak naprostá ztráta svobody? Úroveň mladé generace, do které patřím také, je dalším z těch velkých problémů tohoto (nebo lépe řečeno "civilizovaného") světa.(21.2.2006)

  • DaViD´82
    ***

    Žeru, žereš, žereme... Dokument o chlapíkovi, který po třicet dní nehodlá jíst či pít nic krom produktů McDonald´s. Přitom si nechat za pomoci specialistů a doktorů sledovat průběh a dopady na zdraví. Mezi jednotlivými denními vstupy je výplň v podobě "omáčky" kolem jako problém s tloušťkou, ovlivňování reklamou, důsledky, o způsobech stravování ve školních jídelnách a mnohé další problémy, které v současné době v USA řeší. Logicky tedy největším semeništěm tohoto "zla" jsou nadnárodní řetězce fast-foodů. Celé to sice působí naprosto jednostraně a až přespříliš extrémně, přesto a asi i právě pro to, je to tak zajímavé a místy zábavné.(18.5.2005)

  • - Celkem natočil Spurlock 250 hodin materiálu, ve filmu použil pak 0,6 % záběrů. (don corleone)

  • - Morgan Spurlock dostal nápad na tento dokument, když ležel po večeři na gauči a ve zprávách viděl reportáž o dvou dívkách, které žalují McDonalds. (don corleone)

  • - Během natáčení přibral Morgan Spurlock 13 % váhy, trpěl výkyvy nálad a ztrátou libidla. Trvalo čtrnáct měsíců, než se vrátil na svou původní váhu. (Terva)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace