Reklama

Reklama

„Když listujeme albem fotografií, vidíme jen šťastné chvíle našeho života. Nikdo nechce mít snímek události, na niž by rád zapomenul,“ říká hlavní postava filmu Sy Parris. Už dvacet let dělá fotky v místním obchodním domě a vede dost smutný a osamělý život. Ti, co se sem přijdou vyfotit, si sotva všimnou muže za pultem. Jen Nina Yorkinová se na něho vždy usměje, pozdraví ho a odnese si další snímek šťastné rodinky. Yorkinovi jsou jeho nejlepší zákazníci - Sy sledoval před hledáček lásku Niny a jejího manžela Willa, viděl, jak jejich nyní devítiletý syn Jakob vyrůstá z plenek, ví všechno o jejich rodinných prázdninách. A protože svou práci dělá zodpovědně a dokonale, ve svém archivu schraňuje i fotografie, které vypovídají mnohem víc o osobním životě těch druhých. Jak rád by se stal součástí Yorkinovy rodiny, která z jeho pohledu má všechno, co on postrádá. Jenže pak zjistí, že není zdaleka tak dokonalá, rozhodne se, že s tím musí něco udělat a jeho záchranná mise končí bizarní konfrontací... Film režíroval Mark Romanek, v hlavní roli uvidíme Robina Williamse. (HBO Europe)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (249)

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Slušný, komorně laděný psychothriller, který staví na charakterním herectví Robina Williamse. Všichni ostatní herci jsou zaměnitelní, ale díky Williamsově virtuozitě se zrodil znepokojivý, temný snímek o osamělosti a ztrátě životních cílů stárnoucího zatrpklého muže uprostřed velkoměsta. Hranice mezi podivínstvím a sociopatií je někdy velice tenká... Scénář není až tak nápaditý a tak zůstane jen u tří, byť silných hvězdiček. Celkový dojem 65%. ()

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Trošku jsem se ztrácela v motivacích hlavní postavy. Je zřejmé, že on touží mít rodinu a vzorem této rodiny je ONA zákaznice se svým synem. Představuje si, kdyby mohl být alespoň jeho strýčkem. Čte stejnou knihu jako ona, jen aby na ní udělal dojem. Když ale objeví manželovu nevěru, je zničený. Taky mi není úplně jasné, kam až to chtěl dovést a taky, co měl znamenat ten "políček" šéfovi? Film je to ale velmi jemný, lidský a Robin Williams je herec, který stále překvapuje. ()

Reklama

novoten 

všechny recenze uživatele

Pan Parrish a jeho zvláštní láska k plně funkční rodině, se kterou pomocí představ a hlavně fotek prožil posledních deset let. Herci skvělí, hudba atmosferická, jinak ale bohužel bez výraznějšího nápadu. Mark Romanek tak do hollywoodského světa nenakročil příliš dobře, což se na jeho budoucích zakázkách projevilo dost výrazně. ()

Genero 

všechny recenze uživatele

Vlastně mě nikdy nenapadlo přemýšlet nad postupem, jakým vznikají ve Fotolabu naše dětinské a rozjívené manželské momentky s latexovými králičími oblečky, katetrem a trojitou koženou plácačkou. Poté, co jsem viděl tohle psycho se slizkým tátou v sukni, necítím se zrovna rozjařený z varianty, že usměvavá laborantka Regina s prsy pevnými jako dva igelitové pytlíky sulcu po večerech slintá nad negativy a svá žhavá ústa chladí v ustalovači. Od teď už si tam nechám vyvolat tak maximálně fotky naší potkanice Kateřiny a želváka Ignáce. Vážně nestojím o to, aby Regině hráblo, zatoužila po naplnění snu o těsnějším kontaktu s mou rodinou, přihnala se nám kázat o morálce a fotit Zenitem 11 garniže. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

„Jenom jsem fotil“ Fotografie – uchovatelé našich vzpomínek. Těch dobrých především, jak správně podotýká Seymour Parrish. Jenže naše životy tvoří i události méně líbivé. Ty, na které chceme zapomenout, ne si je prohlížet v rodinném albu. Seymour Parrish podobné fotky v tom svém rozhodně mít nechce. Námět hodný krvavého thriller přetvořil Mark Romanek v „přesymbolizované“ psychologické drama o rodině a svědomí. Robin Williams je trochu jako klaun, který odhodil všechny masky. Dokáže v jedné scéně bezbolestně přejít od milujícího strýčka k zákeřnému pedofilovi. Škoda, do jak nenápadité formy byl tvárný materiál jeho kvalit nalit. Závěrečné moralizování naštěstí patří do řádu těch cyničtějších a matný dojem z mizivé gradace zachraňuje sice nijak objevné, přesto působivé „sdělení“. 70% Zajímavé komentáře: Tom Hardy, genetique ()

Galerie (44)

Zajímavosti (18)

  • Hlavní hrdina Seymour Parrish (Robin Williams) má příjmení s podobnou výslovností jako perish – záhuba, zkáza. Může souviset s jeho vlastním bezútěšným osudem případně s „rozsudkem“, který vykoná na panu Yorkinovi. (8smdesat)
  • V jednej z úvodných scén je otvorený koláčik šťastia, na ktorom je napísané "Niekto chce, aby si bol šťastný." Režisér musel otvoriť 30 takýchto koláčikov, aby našiel ten správny odkaz použiteľný pre film. (U_S_O)
  • Jména postav a věcí ve filmu odkazují na jména známých fotografů – Syův asistent ve fotolabu, Yoshi Araki (pojmenován podle Nobujošim Arakim), detektiv Van Der Zee (James Van Der Zee), detektiv Outerbridge (Paul Outerbridge), Maya Burson (Nancy Burson), zákazníci Savmartu paní von Unwerth (Ellen von Unwerth) a pan Siskind (Aaron Siskind). Hotel Edgerton, kde se odehrává konec filmu, je pojmenován po fotografovi Haroldu Eugenu Edgertonovi. (8smdesat)

Související novinky

Affleck Jr. vs. Bostonský škrtič

Affleck Jr. vs. Bostonský škrtič

10.01.2014

Sériovým vrahům se na filmovém plátně rád věnuje David Fincher, který do téže řeky úspěšně vstoupil třikrát – v Sedmi, v Zodiacovi a v Mužích, kteří nenávidí ženy. Momentálně točí detektivku Zmizelá… (více)

Symbol je ztracený, ale našel režiséra

Symbol je ztracený, ale našel režiséra

22.10.2011

Ron Howard, který natočil Šifru mistra Leonarda a Anděly a démony, se na třetí langdonovku vykašlal kvůli adaptaci westernové fantasy Stephena Kinga „Temná věž“. Tu mu ale studio Universal nakonec… (více)

Klony Keiry Knightley útočí

Klony Keiry Knightley útočí

03.03.2009

Britská kráska konečně setřese dobový kostým a vklouzne do něčeho současnějšího, nebo možná dokonce futuristického. Zahraje si totiž v britském sci-fi thrilleru Never Let Me Go. Podrobnosti zápletky… (více)

Reklama

Reklama