Režie:
Michael CrichtonScénář:
Michael CrichtonKamera:
Gene PolitoHudba:
Fred KarlinHrají:
Richard Benjamin, Yul Brynner, James Brolin, Norman Bartold, Victoria Shaw, Alan Oppenheimer, Dick Van Patten, Linda Gaye Scott, Majel Barrett (více)Obsahy(2)
Vítejte na hřišti pro dospělé, které je navrženo tak, aby uspokojilo všechny vaše představy, a kde jsou realističtí roboti naprogramováni na romantiku... násilí... cokoli. Vítejte ve Westworldu! Podnikatelé Peter Martin (Richard Benjamin) a John Blane (James Brolin) přijíždějí strávit dovolenou v zábavním parku imitujícím Divoký západ, kde nechybí tanečnice, hromadné barové rvačky ani přestřelky, ale všechno je bezpečné a neškodné. Když je však Blane postřelen robotem (Yul Brynner) a záhy umírá, Martin zjišťuje, že se něco příšerně zvrtlo. Všichni lidští provozovatelé jsou mrtví a roboti vyvražďují návštěvníky v tomto sci-fi thrilleru od scenáristy a režiséra Michaela Crichtona (Jurský park). (HBO Europe)
(více)Videa (1)
Recenze (125)
Viděno znovu po mnoha letech v souvislosti se startem nového HBO seriálu. Film hodně vychází z své doby. Osobně mne při opětovném zhlédnutí iritovalo, jak se v něm vlastně "nic" neděje víc než celou první polovinu, jak papundeklově to celé působí a jak zoufale to v závěru negraduje. Pokud ale Westworld beru jako další z řady sedmdesátkových "paranoidních" thrillerů a snahu nějak glosovat jednak skepsi vůči nekontrolovatelnému rozmachu moderních technologií a jednak dobový pocit, že tam "za oponou" někdo určitě nějak tahá za nitky, pak klobouk dolů. Film je vlastně skoro až cyberpunkově vizionářský a ve svých úvahách nad vynořující se inteligencí, neudržitelností kontroly nad složitými soustavami a vizí apokalypsy zrozené v původním nadšení z prorůstání lidstva a strojovosti neskutečně inspirativní věcí. Crichton tu navazuje na své tehdy již napsané knihy a předznamenává ty pozdější. Vlastně opravdu palec nahoru. A navíc mě moc baví ta ironická práce s kovbojským mýtem Yula Brynnera. ()
Westworld - svět ve kterém je dovoleno vše, za účelem odreagování se za nemalé peníze. Všichni, kteří tento svět obývají jsou roboti, jenž vypadají jako lidé a host si může vyzkoušet prakticky vše. Už ten nápad v sobě nese určité kouzlo a přitahuje diváky k tomuto světu (filmu). Vyrazte si s přáteli na dovolenou snů, do doby amerického Západu, kde si můžete postřílet pár kovbojů, popíjet whiskey na baru v salonu, porvat se se šerifem či sbalit lehkou holku. Dovolená snů v nejvychytanějším prostředí, kde se dbalo na každý detail. Na téměř každý detail. Jak už to tak bývá, někde se stane chyba a roboti přestanou poslouchat. Film je i přes své stáří kouzelný. Atmosféra, která vás pohltí od samého začátku, vás nepustí a donutí zírat na film a říkat si - jak tohle dopadne? James Brolin byl výborný a překvapilo mě, že se nedožil konce. Vsázel bych spíš na Richarda Benjamina. Ten se ale ve Westworldu rychle rozkoukal a choval se jako pravý kovboj. Hlavní hvězdou je ale pochopitelně Yul Brynner. I když nedostane tolik prostoru, tak vám utkví v paměti ze všech nejvíce. Jako robot je prostě dokonalý, nedovedu si zde představit kohokoliv jiného. V některých momentech mi dokonce připomínal Terminátora. Nevím, třeba se jím Robert Patrick nechal inspirovat. Závěrečná půlhodinka má opravdu grády a dojde i na pár lekaček. Takhle má vypadat sci-fi. ()
Určitě hodně netradičně pojaté sci-fi z prostředí divokého západu. Příběh sice zrovna dvakrát neoplývá akcí a napětím, ale při pohledu na staré dobré kovbojské souboje se divák cítí jako doma a zvláštní atmosféra dodává filmu pestrost. Nejlepší je ale Yul Brynner, který do děje se svým nekompromisním pohledem skvěle zapadne. Žádný nářez to tedy není, ale na to jedno zhlédnutí příjemná a originální podívaná. ()
Nezměrný potenciál spláchnutý do hajzlu bezkrevnou režií, které chybí jasná vize (celý ten svět budoucnosti je představen strašně lajdácky a zkratkovitě), cit pro atmosféru a výraznější řemeslná zručnost. První hodina je kvůli všemu zmíněnému rozvleklá nuda bez náboje. Poslední třetina už sice jakž takž zábavná je, ovšem žádných velkých zázraků se divák nedočká ani v ní. Doufám, že výpravný a hvězdně obsazený stejnojmenný seriál od HBO bude jinačí kafe... 50 % ()
Tady se Crichtonovi hodne krivdi - ze byl hlavnim povolanim spisovatel a tohle byl jeho prvni film pro kina jeste neznamena, ze by zasluhoval kritiku za svou rezii a udajne neadekvatni tempo. Naopak pozvolna budovane prvni dejstvi s chytre satirickymi tony a napetim budujici prehnanou uvolnenosti podle me funguje lepe nez ono akcni finale. Ani jeho nedostatky ale nejsou tak uplne vinou Crichtona-rezisera, jako spis dusledkem toho, kolik pozdejsich zanrovych filmu (z nichz TERMINATOR je ten nejzjevnejsi ale zdaleka ne jediny) zde naslo inspiraci a zpetne ho tak udelalo okoukanym, ale i samotnym konceptem, ktery pres svou originalitu a hloubku nemohl nabidnout uspokojive rozuzleni. ()
Galerie (69)
Zajímavosti (23)
- Když jsou roboti naloženi na pás k opravě na konci dne, první z nich má na hrudi klobouk. V dalším záběru ho má na hlavě. (Marek06)
- Jde o první celovečerní film, ve kterém byla využita digitální technologie CGI (Computer-generated imagery, počítačem generovaná grafika) pro pixelizaci obrazu. Snímky, složené z viditelných čtverečků, byly použity ve scénách, kdy kamera zabírá svět očima Gunslingera (Yul Brynner). (vesper001)
- Když Peter (Richard Benjamin) pronásledovaný Pistolníkem (Yul Brynner) opouští Westworld, míjí ceduli s nápisem: „Leaving Westworld.“ Francouzský text na ceduli obsahuje dvě chyby: „Vour“ místo „Vous“ a „doivant“ místo „doivent“. (Marek06)
Reklama