poster

Sbohem, Sabato

  • italský

    Indio Black, sai che ti dico: Sei un gran figlio di...

  • slovenský

    Zbohom, Sabata

  • anglický

    Adios Sabata

Western

Itálie / Španělsko, 1971, 104 min

Komentáře uživatelů k filmu (22)

  • odpadlik123
    *

    Tohle mi nějak unikalo, takže do třetice...všeho zlého. Překvapivě nejméně důležitou mi tu přijde ústřední postava třásnatého Indio Blacka (tedy Sabata Yul opětovně mučený Soukupem), Sanchez ve víru podivně zapletené revoluce už přímo vybízí k zabití a jeho málomluvní přátelé (tanečník flamenga a Sal Borgese s fetišem z hodinek plus mnozí jiní) doplňují ansámbl. Kdyby však byla zdánlivě málo sranda, tvůrci se rozhodli za záporáků udělat Rakušany (nic vtipnějšího, než německy nadávající záporáci v čele s aktivním Brunem Corazzarim a pasivním Gérardem Herterem zřejmě být nemůže) a hlavní postavu Blonďáka z Deana Reeda. Jeho vymydlený frajer nad věcí, jemuž dabing a zjev dodává nádech jisté přiteplalosti a který diváka po celý film nutí doufat, aby mu už někdo naládoval broky do zadku, je zkrátka otřes. Sabata se nijak neprojeví, záporáků bude v průběhu tohoto díla bez určitelného děje dle náročných Paroliniho nároků rozmetáno na stovky, Dean dopadne dle tradiční Sabatovské šablony, jinak ucházejícně ztmelená hudba se nějak vytratí a ze všeho jsou cejtit prachy na sto honů. Až teď zjišťuji, jaký že to byl první Sartana majstrštyk a prvního Sabatu zřejmě za pana Kramera točil nějaký osvícenec. A ten Reedův deník, to musely být zápisky...(26.2.2013)

  • Pohrobek
    ***

    Třetí díl sabatovské série. Odehrála se tu podstatná změna: Lee Van Cleefa nahradil Yul Brynner. Těžko říci, kdo byl lepší, vychází to asi na remízu. Yul je o dost lepším hercem, ale s Van Cleefem možná bylo více srandy. Každopádně z předchozích dvou dílů bylo převzato tak 80% - příběh o honbě za hromadou zlata, Sabatův nespolehlivý "kamarád", šílený zloduch, s nímž se Sabata vypořádá klasickým způsobem. Něco se ale změnilo - film má o dost propracovanější a především uchopitelnější příběh, hudba je uměřená, prostředí je klasicky spaghetti - westernové; snímek se tak rozloučil se starým Sabatou a stal se klasickým a nadprůměrným zástupcem italo-westernu.(1.8.2006)

  • gogo76
    ****

    Keď som počul prvé tóny z melódie k tomuto filmu, hovorím si, tak toto je buď Morriccone( ale nepoznám takú melódiu), alebo ho niekto brutálne vykradol a použil úplne všetky prvky a štýly, ktorými sa Morricone vo westernoch preslávil. Je to až neuveriteľné, ale je to druhá možnosť. Kvality ale uznať musím a hudba si pochvalu zaslúži, pretože je dosť výrazná i kvalitná. Okrem hudby je tu takmer všetko, čo môžme vidieť v starších špagety westernoch. Mexických banditos, hlboké pohľady do očí i charakteristický zvuk výstrelov. Iba ten nablýskaný ohoz Yulla Brynnera mi tam akosi nesedel a jeho terminátorovská mimika by tiež chcela rozhýbať. Tým nechcem zhadzovať jeho výkon, len bol trochu kamenný. Samotný dej, kde ide aj o zlato môže pripomenúť klasiku Dobrý, zlý a škaredý. Tu sú však protivníci až z rakúsko-Uhorska. Asi nemá veľkú cenu baviť sa o tom, kto má väčšie šance na prežitie. Rakúšania či mexický pistoleros? Záleží na tom, na ktorej strane bude stáť Sabata...70%.(9.1.2013)

  • LiVentura
    ****

    ..další velmi dobrá Sabata....Cleef i Brynner ve skvělých her.okamžicích. Geniální hudba a rychlopalná puška v zakončené trilogii o tajemném střelci Sabatovi režiséra Paroliniho.(10.12.2006)

  • Snorlax
    ***

    Charisma Yula Brynnera přemlátí i zbytečně zdlouhavé scény, kdy se nic neděje. Celkem zábavný příběh o tom, kterak kvůli zlatu dokážou čtyři pistolníci vystřílet snad celou rotu Rakušáků.(20.11.2011)

  • klerik
    ****

    Pre mňa prvé stretnutie so Sabatom a veľké prekvapenie. Také menšie DOBRÝ, ZLÝ A ŠKAREDÝ. Zaujímavé postavičky a prehnité charaktery, skvelá hra s relikviami (malé pištole, nože, napalm :-)), originálna téma na pozadí (Rakúšania), celkom slušný parkour a skvelý hudobný doprovod (i keď netvrdím, že neznie akosi morriconeovsky). Yul Brynner bol zaškatuľkovaný ako Chris zo SEDEM STATOČNÝCH, preto si potom vyberal úlohy trochu netradičných pištolníkov, a tu to vyšlo značne lepšie ako pri POZVÁNKE PRE PIŠTOLNÍKA... Rozhodne dám šancu aj ostatným dielom trilógie...(7.1.2013)

  • Karamanlis
    ***

    Výmenu Lee Van Cleefa za môjho obľúbenca Yula Brynnera vnímam jednoznačne pozitívne, inak však záverečný diel Sabatovskej trilógie v podstate nemá diváka čím obzvlášť nadchnúť či prekvapiť. Brynner je samozrejme OK, zopár prestreliek a hudba od Bruna Nicolai takisto ujdú, inak však ide o tradične naivný a povrchný spaghetti western. Každopádne sa mi však Adios Sabata páčil predsa len o čosi viac, než druhé pokračovanie s názvom Návrat Sabatu.(20.5.2011)

  • honajz
    **

    Konečně to má pořádný scénář a nějakou zápletku, i když to vychází nadále z archetypu pistolníků, kteří by pro prachy zradili kohokoliv, takže vlastně vůbec nejde o nějaké kladné hrdiny. Dobré je zde ozvláštnění o Rakušáky s jejich císařem Maxmiliánek, nebo pár vtipných průpovídek (žel jen v první části filmu, později psal dialogy asi někdo jiný, protože z chytrých dvojsmyslů se přešlo na hrubozrnný humor). Pro našince je příjemným překvapením účast zpěváka Deana Reeda, jo, to je ten, který ze západu v době totality emigroval do Sovětského svazu. I ta partička tak nějak ušla. Ale příběh je celkem takový pitomoučký až nelogický. Proč by plukovník nebo jeho pobočník pořádali zbytečnou kamufláž s přepadením vozu, vždyť stejně celou dobu věděli, kdo se v tom veze? Ta tajná služba s holubí poštou, ta také se nechovala moc jako secret service. Ale hlavně - dostanu se k vozu s pytli plnými zlatého prachu, a ani se nepodívám dovnitř, jestli tam fakt je? A když už jsem jednou podveden, tak při příští příležitosti se nepodívám opět? Navíc hudba je zde svižnejší než střih, což je na pováženou, protože i když se hudba snaží, střih dává filmu pomaloučkou fazónku, takže nevěřím, že Sabata sejmul několik vojáků skoro naráz. Spíše to díky střihu vypadá, že než znovu vystřelí, stihli by se vojáci přesunout v klidu až k němu, kdyby mohli a scenárista a režisér jim to nezakázali. A Yul Brynner zde vypadá skutečně velmi otráveně a unaveně, bez šťávy.(29.5.2016)

  • anderson
    ***

    SLOVENSKÁ TELEVÍZNA PREMIÉRA: STV 1 = 30.1.2010, réžia slovenského znenia (STV 2009) = +JOJ Plus = 6.1.2013, réžia slovenského znenia (TRIGON Production 2012) = (6.1.2013)(6.1.2013)

  • Tommassi3
    ***

    "Hraješ dost mizerně !!" ;) Výborná hláška z úvodu filmu, která však vůbec nenaráží na nic, co by se týkalo herectví..;) Ostatně celý tenhle dost slušný Paroliniho závěr špageťácké trilogie se pyšní spoustou výborných hlášek..(17.12.2015)

  • tojowoeZNK
    ****

    Uspokojivej počet mrtvých Rakušáků.(26.10.2010)

  • Streeper
    **

    Opět western, který neurazí, ale taky nepotěší. V hlavní roli Yul Brynner, který je jedinou největší ozdobou na tomhle filmu. Samé střílení, honičky, zlato, Mexičané a Rakušané. Akční scény byli dobře udělané, ale příběh byl nuda.(29.12.2014)

  • vesper001
    ****

    Odnož legendy o Sabatovi podaná pro změnu s nadsázkou – proč ne? Těch smrtelně vážných westernů je přece na světě víc než dost. Brynnerův pistolník v černém má sice už o pár let navíc, ale upgradovaný design (třásně, rozhalenka, houpavý krok a kouzelná puška :) a sarkasmus mu sluší. Kluzký týpek Ballantine v podání kluzkého Deana Reeda je sice z čeledi obtížně snesitelných, ale takový nejspíš má být, akční scény jsou patřičně akční a soundtrack příjemný.(9.5.2012)

  • majo25
    ***

    Zápletky z mexického prostredia sú o niečo menej záživné ako tie z divokého západu, o atraktívnosti zasadenia nehovoriac. Aj toto je štandartný príklad. Nejednoznačný dej, nezaujímavé vedľajšie postavy spolu s mierne pretiahnutou stopážou mali za následok, že som sa po čase začal nudiť. Z nudy ma výrazne vytrhol až podarený záver, v ktorom sa dostavilo konečne aj napätie. Brynner je super herec, ale tu sa až tak nehodil, klasicky oblečený do čierneho sa nechytal na elegánskeho frajera Van Cleefa z prvých dvoch dielov trilógie. Ale aspoň mu tvorcovia vtlačili osobitý ráz a nekopírovali Van Cleefa. Jeho netradičná krátka puška bola iné kafé. Moje druhé stretnutie s Deanom Reedom zasa dopadlo rovnako ako v prvom prípade - tretie už radšej nechcem.(13.4.2017)

  • MR007
    **

    Vykradený Leone i Morricone, východoněmec Dean Reed a jeden ze sedmi statečných Brynner, prostě slátanina, určitě nejhorší spaghetti western jaký jsem zatím viděl.(30.6.2009)

  • sadlokan
    *****

    Musím zde poznamenat,že oproti sérii Sabatů se mi jeví špageťáky dvojky Spencer/Hill jako reality show.(18.9.2015)

  • kkarx
    ***

    Jeden z těch spaghetti westernů s vyšším rozpočtem a díky tomu zároveň asi i nejlepší film, kde se objevuje jméno Sabaty. Dean Reed se do své role hodil, ale Brynner je neskutečný dřevo a Sabatu raději neměl vůbec hrát. Jako ruský emigrant nesnášel Reeda, který byl silně kritický vůči západnímu bloku a později emigroval do východního Německa. Nejenže s ním mimo záběr odmítal jakkoliv komunikovat a ve své roli je viditelně otrávený, ale ještě si vymanil, že v každé scéně s Reedem musí vypadat minimálně stejně vysoký jako Reed, který byl ve skutečnosti vyšší než Brynner! Arogance některých lidí zřejmě nemá hranic. Produkční hodnota naštěstí vytahuje western do lepších vod, režie je zvládnutá a vidět je spousta komparsu, velké scény i originální záporák. Děj, jak bylo tehdy v kurzu, se točí kolem ukrytého zlata.(21.2.2015)

  • godycz
    ****

    obavam se ze to se Sabatou nema nic spolecneho (alespon dle italskeho nazvu). Ale to neva, Amerika si diktuje svoje pravidla. Kamera je vice Leonovska, sceny taky : treba uvodni toceni kohouta - vyborny. Yul je jiny.........a ten Dean Reed :-D proste napohodu.(13.4.2013)

  • Pitryx
    **

    Poslední díl trilogie a diskutovat, zda bal lepší pan Cleef nebo pan Brynner je zcela zbytečná. Oba mají své a nedá se jim upřít. Horší je ten fakt, že ani jeden z filmů mne moc nebavil a tento poslední to byla pořád stejná a obehraná písnička. Děj skáče jako splašený, scénárista zbytečně kombinuje, a celé je to takové nedomrlé. Tu košili, co měl Sabata na sobě chci a hotovo. Dávám za ni dvacet. Další za profi přístup a občasné pousmání. Ale podruhé to opravdu nechci.(15.3.2018)

  • Domas88
    ****

    Yul a jeho užasně charisma... A co k tomu potřebuje? Nic.. Někteří to nezvládnou ani s nagelovanýma vlasama a svaly až...... Prostě Yul vám udělá celý film sám :)(22.6.2013)

  • brasek
    **

    Hm... ďalší Sabata, tentoraz Yul Brynner a rakúska tajná služba v Mexiku. Nič nové, len viac naivných scén... rýchlopalná puška s krátkou hlavňou je zbraň snáď čarovná, Sabata bez mierenia postrieľa celý voz nepriateľov, ovšem viac je zarážajúci jej dostrel... neuveriteľné. Lee Van Cleef mal podobnú zbraň... ale on si kvôli dostrelu montoval na pušku externú hlaveň.(13.9.2009)

<< předchozí 1 2
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace