Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Hitman_47
    *****

    Nádhera...nedokážu to ani přesně popsat slovy, kdo by kdy řekl, že se člověku jako jsem já bude líbit zrovna takový film, to asi proto, že jsem posedlý japonskou kulturou. Filmu se nedá nic vytknout, má perfektní kameru, hudbu, příběh a hlavní představitelky (hlavně malá a velká Sayuri :). Po konci jsem měl takový příjemný pocit ... asi jsem přesycen sentimentem nebo něčím podobným, ale ta atmosféra mě prostě úplně pohltila.(12.3.2006)

  • Mi Nü-Chai
    ***

    Dobrá tedy, neočekávala jsem od Memoirs of a Geisha hodnověrné zobrazení života luxusních společnic v předválečném Japonsku (zvláště když uvážím, čeho že je to vlastně adaptace), ale krásný nereálný obraz neexistujícího světa. Nad nejrůznějšími podivnostmi etc. jsem tedy velkoryse mávla rukou (byť tedy občas to stálo dost sil, např. konec mne poněkud rozladil) a doufala, že je vyváží audiovisuální hody. Bohužel ani moc nevyvážily. Ne že by to tedy vypadalo špatně, ale bylo to jen dobré, nikoliv úchvatné až strhující. Lehce nadprůměrně vypadající průměrná červená knihovna s jemně exotickou příchutí, nic co bych musela vidět znovu. PS: Barevné kontaktní čočky dokonale zabijí sebelepší výraz.(14.6.2008)

  • Cival
    **

    Pro mě „relevantní“ kolegové mluvili o vznešené nudě. Ani to mě nepřipravilo na nudu TOTÁLNÍ. Navoněnou prázdnotu, jíž kvůli kráse obrázků, hudby, dekorací a hereček, vyschla v žilách krev. Kalkul bez opravdové filmařské vášně a bez emocionality hlubší a osobnější než z kýčovitého románku na pokračování pro paničky v domácnosti. Nekoukatelný kastrát.(27.4.2006)

  • Amarcord_1
    ****

    85% - Gejša mě ohromně překvapila. Neznal jsem tvůrce, jen jsem věděl že jde o film USA z japonského prostředí, a tudíž patrně o nějakou naivní slátaninu s drahou výpravou. V kině jsem pak byl svědkem překrásné podívané. Po vizuální stránce je film extrémně zábavný od začátku do konce. Hlavní klad jsem ale poznal v hudbě. Neměla sice snahu chovat se "autenticky", a zní po celou dobu jako dokonalé klasické řemeslo bezchybného Johna Williamse, jež japonskou atmosféru bez filmu samotného těžko vyvolá, ale angažování hvězd vážné hudby pro houslová a violoncellová sóla vše napravilo. Celou atmosféru nejen podpořilo, ale z velké části i vybudovalo. Itzhak Perlman (jehož znáte např. z hudby k Schindlerovu seznamu) a Yo-Yo Ma (např. Tygr a drak) mi zde vyrazili dech. Vůbec bych nečekal, že se ti dva někdy sejdou za účelem nahrát hudbu pro film. Gejša je krásný film, kde je na co koukat, a co poslouchat. Pátou hvězdičku bych dal za japonštější atmosféru, a něco, po čem bych měl touhu vidět to podruhé.(14.3.2006)

  • Deimos
    ***

    TV/// Obsazení 9/10 Děj 5/10 Hudba 7/10 Efekty 8/10/// +už jen kvůli herečkám to stojí za zhlédnutí, potěší Ken Watanabe a líbil se mi i Cary-Hiroyuki Tagawa, docela příjemná hudba a krásná výprava společně s kamerou -jednoduchý příběh, trošku zdlouhavé a občas slabé pasáže, předevčím však bez emocí/// Tenhle film jsem řadil trošku mezi očekávanější, ale hlavně jsem byl na něj zvědavej. Ve výsledku to ale není nic zázračného. Divat se na to dá, vyloženě nenudí ale rozhodně stačí vydět jen jednou a co je zázadní: nic moc nového tenhle film nedá a rovněž mě nechává docela lhostejným k osudům zde vyprávěným. Neurazí, nenadchne, což je trošku škoda. Herci mě samozřejmě potěšili./// Celkem 68%///(7.6.2008)

  • - Výpravné kostýmové drama stálo producenty 85 mil. dolarů a během úvodního víkendu (9. – 11. 12. 2005) si z amerických kin odneslo 682 504 dolarů z osmi kin. Poté se dostala do širší distribuce, kde se obrat vyšplhal na 57 milionů. (imro)

  • - Na vytvoření mlhavé atmosféry uprostřed Kalifornie byla použita obrovská hedvábná stěna, která překrývala příliš jasné slunce. (imro)

  • - Rikši použité ve filmu pocházejí z Posledního samuraje (r. Edward Zwick, 2003), a aby vypadaly více historicky, na ně byly přidány ornamenty. (imro)