poster

Iluzionista

  • USA

    The Illusionist

  • Slovensko

    Iluzionista

  • Nizozemsko

    The Illusionist

Drama / Romantický / Mysteriózní / Thriller

USA / Česko, 2006, 110 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Kaka
    **

    Iluzionista není tak dobry jako The Prestige. Tam kde Nolan na diváka chrlí nepopsatelnou atmosféru, vizuální preciznost a scénáristickou sofistikovanost, si Iluzionista vystačí s podmanivou scenérií Prahy a českého venkova. Výsledek samozřejmě není stejný a je jasný kdo je na koni a kdo nikoliv. Norton nic moc nehraje a Jessica Biel je opět spíše na okrasu. Některé části filmu mne vyloženě nudili (překvapivě i konec s pointou) a až příliš často jsou vidět nedostatky v podobě nedotažených kulis a ne vždy úplně optimální výpravy. V čem se od Prestige Iluzionista naprosto liší je celý koncept příběhu. První zmiňovaný kousek má největší zbraně v originálnosti a v tom že je "jiný". Druhý film ukazuje v poměrně solidním a stále ještě relativně nevyčerpaném kouzelnickém hávu pouze klasické a stokrát provařené hodnoty bez ničeho navíc a to zdaleka nemůže stačit. Jestli tedy hodnotím první zmiňovaný film pouze průměrně přes svou poměrnou vleklost a zdlouhavost, nemohu zde jinak, než jíti do podprůměru.(26.12.2008)

  • Skejpr
    ***

    Poměrně hezky natočený lejno rozmáznutý na skoro dvě hodiny. Tempo strašně pomalé (obzvláště markatntní je to u pasáže s duchy, ta se dalá stáhnout na 5 minut s naprosto maximální gradací a úderností), a ten konec je prostě úlet, navíc na 3x nastavenej. Co se herců týče, nemají moc co hrát, protože jejich postavy, vyjma Inspektora Uhla, jsou dost ploché. Rufus Sewell hraje klasického slizouna, Jessica Biel má kliku, že pro ni mám slabost, Paul Giamatti se s tím popral asi ze všech nejlíp, Edward Norton to ovšem slíznul. Je nevýrazný, vágní, má nasazený víceméně jeden a ten samej obličej.. Celkově dost chabé, což je ještě umocněno dost rušivou hudbou Phillipa Glasse. Na samotný poslech je celkem fajn, ale je to už tak provařený... že ve filmu to prostě nefunguje a vytrhává. P.S. V divadelních scénách jsou furt ti samí statisté, jenom přesazení na jiná místa... A je to DOST VIDĚT!(25.4.2007)

  • POMO
    ***

    Historický biják pre konzumného amerického diváka. Zjednodušená charakterizácia postáv, city medzi dvomi postavami sa tu vytvárajú gíčovým zosvetlením a rozostrením obrazu mimo ich tváre. Ako v najhoršej telenovele. Na druhú stranu - príbeh napreduje rýchlym tempom a Bratislava a Praha podmaľované Glassovou hudbou pôsobia neodolateľne, až rozprávkovo historicky. Trochu prekvapí, že najvýraznejšou postavou (i hereckým výkonom) nie je Norton, ale Paul Giamatti. Nebyť tej silne trapnej snahy ohúriť nás pointou, ktorú každý len trochu uvažujúci divák odhalí (minimálne) o desať minút skôr; a hlavne nebyť jej totálnej deravosti a nedotiahnutosti, možno by som dal "previnilé" 4*.(15.2.2009)

  • Xmilden
    ***

    Člověk se těší na nějaké alespoň menší vysvětlení a nakonec nedostane vlastně nic, tedy kromě konce ve kterém se nebohá postava detektiva Uhla chytne za hlavu a řekne si "a jo vlastně." Celé mě to příjde že Eisenheim kouzlí seč mu síly stačí a divák se musí jen spokojit s faktem že tomu tak je. Tvůrci jsou líní vymýšlet jakékoliv důmyslné prozrazování. Takový film si pánové strčte příště za klobouk. S tímhle na mě nechoďte. Dokonalý trik je někde zcela jinde. 60%(30.5.2015)

  • Morien
    **

    Hm, tak toto byl pro mě docela překvapení, v tom negativním slova smyslu. Ne že bych očekávala bůhvíjakou katarzi (ano, Dokonalý trik je jenom jeden), ale že se nedostaví ani nejmenší stopa zájmu o dění ve filmu, to by mě nenapadlo. Nortona ráda nemám a jeho herectví mě nudí, Bielina role je prostě být hezká a na Giamattiho zbylo jenom nějaké to pobíhání z místa na místo a zadumané krčení obočí. Když se v závěru začal usmívat nad odhalením té velepřekvapivé pointy, skoro mi ho bylo až líto. Plýtvali jsme oba svým časem, akorát jemu za to někdo aspoň zaplatitl.(29.9.2010)

  • - V závěru filmu, kdy inspektor Uhl (Paul Giamatti) pronásleduje Eisenheima (Edward Norton) v přestrojení za staršího muže cestou na nádraží, objevuje se v jenom ze záběrů Eisenheim s hůlkou v levé ruce a kabelou v pravé. O pár vteřin později je však detail na ruce Eisenheima, který mne amulet v pravé ruce. O dalších pár vteřin později drží Eisenheim v pravé ruce hůlku a v levé kabelu. (MartinM)

  • - Trik s pomerančovníkem bylo známé kouzlo, které předváděl Robert Houdini. (don corleone)

  • - Snímek měl světovou premiéru na festivalu v Sundance. (imro)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace