Reklama

Reklama

Iluzionista, který si dal umělecké jméno Eisenheim se narodil jako syn truhláře. V dětství se potkal s kouzelníkem, který ho naučil pár triků a ovlivnil tím jeho celý život. Jako mladý chlapec se seznámil s vévodkyní Sophií a zamilovali se do sebe. Vzhledem k rozdílnému původu obou mladých lidí, nebylo jejich lásce přáno a Eisenheim utekl z domova, aby si zachránil život. Asi po patnácti letech, kdy se živil jako velmi úspěšný iluzionista se vrací z cest po světě do Vídně. O jeho představení je velký zájem a jednoho večera se dostaví i korunní princ Leopold se svou snoubenkou Sophie von Teschen. Sophie se přihlásí jako dobrovolnice a vystoupí na pódium k Eisenheimovi. Později se dozvídá, že princ Leopold se ke svým přítelkyním nechová zrovna džentlmensky a je říká se, že jednu z nich dokonce zabil. Nicméně představení prince natolik zaujalo, že pozval Eisenheima, aby vystoupil na jeho soukromém večírku. Eisenheimovi se nelíbí princovo chování a tak ho veřejně poníží. Samozřejmě tak chytrým způsobem, že to není přímo napadnutelné. Princ se přesto urazí a podnikne vše pro to, aby Eisenheimovi byla další představení ve Vídni zakázána. Sophie a Eisenheim se setkají a Eisenheim ji žádá, aby s ním odešla. To se Sophie z obavy před Leopoldovou pomstou bojí udělat a prozradí, že Leopold plánuje puč proti svému otci císaři Franzi Josefovi I. Přestože má obavy, rozhodne se Sophie ukončit vztah s Leopoldem. Princ není zvyklý na odpor a hrozně reaguje velmi nepřiměřeně. Po pár dnech je vévodkyně nalezena mrtvá. Je očividné, že se jedná o vraždu. Princ je v podezření, ale chybí důkazy a navíc se k vraždě přizná jiný muž. Eisenheim je ze smrti Sophie zoufalý. Kupuje divadlo a zde vyvolá duchy zemřelých a také ducha Sophie. Na jedno z představení dorazí v přestrojení i Leopold a Sophiin duch řekne, že její vrah je mezi diváky a přitom ve vězení je muž, který se k její vraždě přiznal. Představení Leopolda velmi rozruší a tlačí na policejního inspektora Uhla, aby Eisenheima zatkl za podvod, ale Eisenheim se z obvinění dostane protože  se veřejně přizná k tomu, že se jednalo pouze o iluzi, nešlo o skutečné duše zemřelých. Je propuštěn, ale Uhl ho varuje, pokud bude s tímto představením pokračovat, vězení už neujde. Eisenheim však znovu vyvolá ducha Sophie a pak k úžasu všech přítomných zmizí. Jako by se rozplynul... (TV Prima)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (909)

choze 

všechny recenze uživatele

Neil Burger (scénář a režie) by si kouzlením nevydělal ani na slanou vodu. Hrdinův mistrovský trik-šokující pointa celého filmu jsou jasné sotva se rozvrhne milostný trojúhelník a digitální triky suplující triky reálné jsou jako pěst s boxerem na oko (stejně jako dosti trapná milostná scéna). Ale jinak je to příjemné nakouknutí do iluzionistické kuchyně, se standartně dobrým Giamattim a Sewellem a standartně bezkrevným Nortonem. Nejvíc jsem tam ocenil tu politiku. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Koho by to napadlo, že Iluzionista je vlastně perfektně maskovaný romantický film, který jen vytváří iluzi mysteriozního thrilleru. A jako každý romantický snímek, i tenhle je tak trochu pohádkou...pohádkou pro dospělé. Tím nejzajímavějším, co Iluzionista nabízí, je ale analogický rozměr mediální manipulace. Jak je snadné zmanipulovat dav, jak je lehké upravit si mediální realitu k obrazu svého cíle a záměru... Je to přiléhavá alegorie k dnešnímu mediálnímu světu... ()

Reklama

Lavran 

všechny recenze uživatele

Iluzionista je v zásadě kvalitní film, ale jeho kouzlo/iluze trvá jen do té doby, než se diváku naskytne příležitost srovnávat s Dokonalý trikem. Za takové konstelace totiž není Burger schopen Nolanem hozenou rukavici pozvednout, natož se s ní měřit v otevřené kouzelnické konfrontaci, byť každý z nich nazírá na magickou profesi ze zcela jiného úhlu. Nepříjemný problém tkví i v závěrečné pointě, která u Iluzionisty vyvolává nechtěný úsměv a pochyby, kdežto u Dokonalého triku - samosebou - nikoli. Nicméně i Iluzionista si připsal jedno malé nepodstatné vítězství, a to za hudbu Mr. Glasse. Třebaže si o jeho (ne)schopnostech myslím své, rozhodně se poslouchá nesrovnatelně lépe, než-li Julyanovo monotónní nic. ()

tron 

všechny recenze uživatele

„To ste už úplne skorumpovaný?“ – „Úplne nie.“ No to bol zasa hit... Niekedy sa to stáva, že v krátkom časovom úseku vzniknú dva podobné filmy v dvoch konkurenčných spoločnostiach: ARMAGEDDON (1998) verzus DRVIVÝ DOPAD (1998), ROZPÚTANÉ PEKLO (1997) verzus SOPKA (1997), MRAVEC Z (1998) verzus ŽIVOT CHROBÁKA (1998). DOKONALÝ TRIK (2006) verzus ILUZIONISTA (2006). Nijako zvlášť nemilujem bezcitne chladný historický rozprávkový romantický triler Christophera Nolana (nijako zvlášť za 80%), v súboji s podobným ILUZIONISTOM ale bez problémov vyhráva. Tam, kde nás spaľovala živočíšne vášnivá Scarlett Johanssonová, teraz tuctová Jessica Bielová asexuálne špúli pery. Kde sa Jackman a Bale uvoľnene bavili, tu Edward Norton po „vynútenej“ LÚPEŽI PO TALIANSKY znova nasadzuje do akcie svoj čoraz slávnejší výraz „všetko ma serie a kamera dvojnásobne“. Kde Nolan uchvacoval obdivuhodne realistickou, detailnou a špinavou dobovou výpravou, ponúka ILUZIONISTA fajn české domčeky. A, to najmä, kde DOKONALÝ TRIK dráždil (a dodnes dráždi) fantasticky zapleteným scenárom (v ktorom neišlo „len“ o jednorázovú záverečnú pointu v štýle „vrahom je záhradník“, ale asi o dvadsať navzájom poprepájaných point), tu zadýchaný a až príliš matne civilne nevýrazný ILUZIONISTA hodinu a pol nudí, aby nás na konci s rozkošne vysmiatym Paulom Giamattim (KRYCIE MENO DONNIE BRASCO, BOKOVKA) šokoval prekvapivým koncom. Kým DOKONALÝ TRIK si môžete pozrieť dvadsaťkrát a zakaždým v ňom objavíte nové súvislosti a motivácie jednotlivých postáv, ILUZIONISTU si s utrpením pozriete už len raz, pretože finále na železničnej stanici je tak narýchlo zostrihané, že niektoré zvraty jednoducho na prvý raz nepochopíte. Ak ich pochopil scenárista. ()

Skejpr 

všechny recenze uživatele

Poměrně hezky natočený lejno rozmáznutý na skoro dvě hodiny. Tempo strašně pomalé (obzvláště markatntní je to u pasáže s duchy, ta se dalá stáhnout na 5 minut s naprosto maximální gradací a úderností), a ten konec je prostě úlet, navíc na 3x nastavenej. Co se herců týče, nemají moc co hrát, protože jejich postavy, vyjma Inspektora Uhla, jsou dost ploché. Rufus Sewell hraje klasického slizouna, Jessica Biel má kliku, že pro ni mám slabost, Paul Giamatti se s tím popral asi ze všech nejlíp, Edward Norton to ovšem slíznul. Je nevýrazný, vágní, má nasazený víceméně jeden a ten samej obličej.. Celkově dost chabé, což je ještě umocněno dost rušivou hudbou Phillipa Glasse. Na samotný poslech je celkem fajn, ale je to už tak provařený... že ve filmu to prostě nefunguje a vytrhává. P.S. V divadelních scénách jsou furt ti samí statisté, jenom přesazení na jiná místa... A je to DOST VIDĚT! ()

Galerie (26)

Zajímavosti (31)

  • Záběry na konci filmu, v nichž se inspektor Uhl (Paul Giamatti) snaží dohonit Eisenheima (Edward Norton) před jeho odjezdem z Vídně, byly natočeny v pražské ulici Prvního pluku pod Negrelliho viaduktem. (navabaca)
  • Původní povídka Stevena Millhausera má jen dvacet stran a na korunního prince ani půvabnou Sofii byste v ní nenarazili. (Pumiiix)

Související novinky

PF 2014

PF 2014

01.01.2014

Zima dlouhá, léto krátké, Vánoce bez sněhu a v sedmi stupních. Ale uznejme, že na výborné filmy byl rok 2013 štědrý. Rivalové, Gravitace, Star Trek: Do temnoty, V zajetí démonů, Zmizení, druzí Thor a… (více)

Reklama

Reklama