poster

Iluzionista

  • USA

    The Illusionist

  • Slovensko

    Iluzionista

Drama / Romantický / Mysteriózní / Thriller

USA / Česko, 2006, 110 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Enšpígl
    *****

    Jako dítě jsem byl na vánoční besídce. Když uváděla moderátorka kouzelníka Evžena hrozně jsem se těšil. Bohužel Evžen zapomněl, že sál je mírně do kulata a já seděl v první řadě na kraji, takže když přivezl velkou truhlu a do ní zandal spoře oděnou slečnu a začal s velkými gesty truhlu propichovat noži, já koukal na nohy té slečny, která ležela za truhlou. Evžen mně tehdy vzal iluze a víru, že existují kouzla a magie. O mnoho let později jsem si půjčil film s názvem Iluzionista . Kouzlo filmu na mně začalo působit velmi brzo. Nejen, že mě tento film vrátil víru v kouzla a iluze kterou mě Evžen vzal, ale ještě mně přesvědčil, že nejmagičtější město na světě je Praha a největší kouzlo je láska.(18.3.2007)

  • RHK
    ***

    Napínavý historicko - mysteriózní thriller o velkém iluzionistovi a jeho urozené lásce, snoubence rakouského následníka trůnu. Iluzionista je přehlednější, dějově sevřenější a ne tak překombinovaný jako obdobný film Dokonalý trik z téhož roku a téhož prostředí, více však připomene klasický film Podraz. Norton zde však bohužel nepodává tak výrazný výkon jako v Prvotním strachu, kde hrál vyšinutého schizofrenního vraha, a hlavně scénář má mnohé logické díry. Takže z thrilleru je na konci filmu romantická pohádka, což je škoda. Trailer: http://www.csfd.cz/film/214386-iluzionista-illusionist-the/videa/(10.5.2009)

  • tron
    **

    „To ste už úplne skorumpovaný?“ – „Úplne nie.“ No to bol zasa hit... Niekedy sa to stáva, že v krátkom časovom úseku vzniknú dva podobné filmy v dvoch konkurenčných spoločnostiach: ARMAGEDDON (1998) verzus DRVIVÝ DOPAD (1998), ROZPÚTANÉ PEKLO (1997) verzus SOPKA (1997), MRAVEC Z (1998) verzus ŽIVOT CHROBÁKA (1998). DOKONALÝ TRIK (2006) verzus ILUZIONISTA (2006). Nijako zvlášť nemilujem bezcitne chladný historický rozprávkový romantický triler Christophera Nolana (nijako zvlášť za 80%), v súboji s podobným ILUZIONISTOM ale bez problémov vyhráva. Tam, kde nás spaľovala živočíšne vášnivá Scarlett Johanssonová, teraz tuctová Jessica Bielová asexuálne špúli pery. Kde sa Jackman a Bale uvoľnene bavili, tu Edward Norton po „vynútenej“ LÚPEŽI PO TALIANSKY znova nasadzuje do akcie svoj čoraz slávnejší výraz „všetko ma serie a kamera dvojnásobne“. Kde Nolan uchvacoval obdivuhodne realistickou, detailnou a špinavou dobovou výpravou, ponúka ILUZIONISTA fajn české domčeky. A, to najmä, kde DOKONALÝ TRIK dráždil (a dodnes dráždi) fantasticky zapleteným scenárom (v ktorom neišlo „len“ o jednorázovú záverečnú pointu v štýle „vrahom je záhradník“, ale asi o dvadsať navzájom poprepájaných point), tu zadýchaný a až príliš matne civilne nevýrazný ILUZIONISTA hodinu a pol nudí, aby nás na konci s rozkošne vysmiatym Paulom Giamattim (KRYCIE MENO DONNIE BRASCO, BOKOVKA) šokoval prekvapivým koncom. Kým DOKONALÝ TRIK si môžete pozrieť dvadsaťkrát a zakaždým v ňom objavíte nové súvislosti a motivácie jednotlivých postáv, ILUZIONISTU si s utrpením pozriete už len raz, pretože finále na železničnej stanici je tak narýchlo zostrihané, že niektoré zvraty jednoducho na prvý raz nepochopíte. Ak ich pochopil scenárista.(10.5.2009)

  • Aluska88
    ****

    Iluzionista mě přivedl na myšlenku, co to vlastně znamená "konec filmu." Konec může být zamotaný, nesmyslný, nedotažený, nelogický, odfláknutý a přesto nám nepokazí dojem z filmu, ale může nám narušit naši vlastní "iluzi" filmu. Tento film je dokonale iluzionistický, magický, všechna kouzla a triky byly naprosto excelentní, scénář sice lehce pokulhával, ale to vše nám vynahradil Ed Norton, kterému to v černém plášti moc slušelo:) Některé snímky jsou vlastně dokonalá iluze a až samotný konec ji osvětluje: SAW: Hra o přežití, Psycho, Klub rváčů či Telefonní budka.(25.5.2008)

  • genetique
    ****

    Niekto si na závery podobného typu ako bol tento potrpí, no u mňa s tým nepochodili a aj preto stráca hviezdičku. Ale nielen preto. Už z názvu plynie niečo, prečo ma film lákal a prečo som sa naň (okrem Nortona) tešil a tým aspektom je magickosť. Tá sa postupom ubiehajúcich minút vytráca, našťastie ju potom ale slušne zaskakuje a šikovne zakrýva niekedy až thrillerová zápletka a ostatní herci. Ostatní hovorím najmä preto, lebo Norton, aj keď hrá titulnú úlohu, tak jeho úloha kúzelníka si veľa herectva neodniesla, respektíve ani nemusela. Vďaka patrí určite viac Giamattimu. 80%.(30.5.2008)

  • - Když se inspektor Uhl ptá prince Leopolda, co viděl dělat Eisenheima a Sophiu, odpoví: „Smilnit.“ Ve skutečnosti však herec podle scénáře řekl mnohem vulgárnější slovo, ale aby mohl být film přístupný už od 13 let, musela být jeho věta předabovaná a zjemněná. (imro)

  • - Přibližně v čase 1:15:40 se objevil Pražský hrad, konkrétně prostor mezi Hradčanským náměstím a 1. čestným nádvořím Hradu. Na záběrech je jasně viditelná vstupní brána se sousoším souboj Titánů (původní autor I. F. Platzner), která je reminiscencí sousoší před Říšskou kanceláří ve Vídni. První nádvoří se objevuje ve filmu i v čase 1:34:40. (Tonula)

  • - Freedman naučil Nortona klasické triky jako vytahování mincí za uchem. Náročnější triky nechal Norton ale na Freedmanovi, který mu dělal doublera rukou. (don corleone)