Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dětství, které v Kalifornii prožila patnáctiletá Vanessa Lutz připomínalo peklo. Její nevlastní otec Larry obchoduje s drogami, matka Ramona je narkomanka a prostitutka, která už několik let předstírá, že nevidí, jak muž Vanessu pohlavně zneužívá. Když se nakonec otčím dostane za její zneužívaní a drogy za mříže a matka je zatčena za prostituci, usoudí sotva gramotná Vanessa, že se nechce dostat do žádné pěstounské rodiny a raději se rozhodne najít svou babičku, kterou v životě neviděla a začít u ní nový život. Ukradne auto sociální pracovnici, která měla na starost její rodinu a uteče z domu. Cestou se však auto porouchá a tak Vanessa pokračuje v cestě s mladým, příjemným a na první pohled slušným Bobem Wolvertonem, který pracuje jako právní poradce ve škole pro problémové chlapce. Bob si pomalu získává Vanessinu důvěru a nakonec ji přesvědčí, aby mu vyprávěla o tom, jak ji nevlastní otec pohlavně zneužíval. Jenže zanedlouho si šokovaná Vanessa uvědomí, že to, co vypráví, Boba vzrušuje. Vzápětí se ukáže, že muž je psychopatickým "vrahem z I-5", o němž se mluví ve zprávách. Muž, který zabíjí a znásilňuje ženy na dálnici I-5. A teď si jako další oběť vybral Vanessu. Dívka se pokusí z jeho auta uniknout, ale zjistí, že muž odstranil vnitřní kliku dveří. Podaří se jí zmocnit pistole a zasáhnout ho několika výstřely. Jako zázrakem však vrah přežije, Vanessa je zatčena a policie ji obviní z pokusu o vraždu. Americký film, který je zdařilou směsí road movie a vězeňského dramatu, vznikl v roce 1996 a původně byl určen pro televizní obrazovky, Velmi kladné recenze a příznivé přijetí nakonec vedly k rozhodnutí uvést film v kinech. Podle vlastního scénáře ho natočil jako svůj režijní debut scenárista Matthew Bright. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (101)

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Vynikající thriller, který staví především na hlavním hereckém duu Witherspoon vs Sutherland. Witherspoon podala fantastický herecký výkon drzéˇ, atraktivní bad girl se sprostou mluvou a Sutherland svého maniaka také zahrál velmi přesvědčivě a správně slizce. Je to vtipné, má to spád, nechybí násilí a sexuální napětí. Tohle já můžu. 80% ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

Opravdu hodně netradiční černá komedie (spíš než satira), ve které podává Reese Witherspoonová opravdu výtečný výkon. Proč teď ta ženská hraje jenom v romantických komediích? Má rozhodně na víc!!! P.S: Hodně rád bych viděl pokračování od stejného autora, kde se má tentokrát navážet do pohádky o Jeníčkovi a Mařence! ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Tohle děvče to má solidně nahnutý na několika frontách. Matka šlape a fetuje, nevlastní otec fetuje, má podmínku a po dospívající dcerce se rád sápe. Ona sama nepatří mezi školní premianty a zrovna se rozhodla pro jeden dlouhý trip. Jenže auto vypoví službu velmi záhy. Sveze ji dětský psychiatr. Sám poměrně značně nevyrovnaný. Výsledkem je zajímavá satira, černohumorná, brutální, výborně zahraná. Zejména mladinká Reese Witherspoon si tímhle filmem hodně šplhla, většinu scén si krade pro sebe. Kombinace panenkovského zevnějšku, ostrého slovníku a spontánního chování je v jejím podání výtečná. ()

StarsFan 

všechny recenze uživatele

Asi to měla být parodie na Červenou Karkulku. Upřímně v to doufám, protože jinak budu pana režiséra do konce života strašit ve snech za to, jakýho kreténa ze mě udělal, když jsem si tohle pustila s výhledem drsného, vysoce atmosférického, noirového dramatu. Možná jsem si měla předem přečíst několik komentářů, abych zjistila, že místo jako charismatického, sexistického zabijáka uvidím Kiefera v noční košili a čepečku hrajícího si v postýlce po vzoru vlka na babičku. Sakra! Věřím tomu, že parodie to může být dobrá a že si ten film jde při správném naložení užít. Jenže to člověk nesmí čekat brutálně dobře natočenou psychárnu a všímat si mezer ve scénáři větších než ozonová díra. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Matthew Bright je buďto prokletý génius, pro kterého v Hollywoodu nebylo místo, nesoudný magor nebo jen filmařský pankáč, který zvysoka kašle na klasické řemeslné normy. Jeho filmografie se vychyluje mezi póly kultovního undergroundového úletu "Forbidden Zone" a hvězdně obsazeného zhůvěřile zpatlaného melodramatu "Tiptoes". "Freeway" stojí někde uprostřed a ukazuje Brighta rovným dílem jako neotesaný drahokam i podvratného anarchistu. Režijní debut, který byl svého času uveden v hlavní sekci Sundance, mu produkčně zaštítil Oliver Stone, který se sám tou dobou nořil do vyšinutých vizí odvrácených stran Ameriky s projekty jako "Takoví normální zabijáci" a "U Turn". Ve štábu se mísili šestákoví fantasti odchovaní Rogerem Cormanem s věhlasnými jmény v čele se střihačkou Maysie Hoy odchovanou Robertem Altmanem a Brightovým starým kámošem Dannym Elfmanem. Navzdory hvězdnému obsazení dává film hrdě na odiv svůj punkový rodokmen dlouhými nepřerušovanými záběry a exaltovaným herectvím, které evokuje klasiky undergroundu jako Christopha Schlingensiefa. Ostatně s jeho projekty sdílí "Freeway" nejen zastřešující princip produkce, který můžeme shrnout jako "rychle, levně a zběsile", ale také základní koncept hystericky podvratného přivlastnění si mainstreamových motivů a jejich emancipačního přesazení do odvráceného prostředí, v tomto případě do světa delikventů, pouličních prostitutek a smažek. Brightova parafráze na Červenou Karkulku lavíruje mezi exploatační vyhroceností i soapoperovou teatrálností, zatímco servíruje nazlobenou pohádku, která s feministickým nádechem účtuje s tradičním sexismem a privilegovanou povýšeností. Cesta téhle Karkulky s hodně pošpiněným trestním rejstříkem z bezútěšného domova na periferii, nasyceného sexuálním zneužíváním, drogami a sociální mizérií, do babiččina domečku v trailer parku vede přes hodně spletité odbočky, včetně klasické kulisy delikventských bijáků, pasťáku. Ale stejně jako ve vzorové vyprávěnce bratří Grimmů i tady přináší setkání s vlkem nejen ohrožení, ale také prozření a uvědomění si vlastní ceny, a to nejen ve smyslu kolik si účtovat za kuřbu v postranní uličce. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (4)

  • Make-up, který má Bob (Kiefer Sutherland) ve Vanessiných (Reese Witherspoon) nočních můrách, pochází už z prvních zkoušek kostýmů. Původně měla být použita složitější verze, která byla ale později zamítnuta. Líčení totiž trvalo šest hodin, což si štáb nemohl dovolit. (zajda404)
  • Muž na fotce, kterou Vanessa (Reese Witherspoon) ukazuje Bobovi (Kiefer Sutherland) jako fotku svého otce, je ve skutečnosti masový vrah Richard Speck. (zajda404)
  • Ve scéně, kdy Vanessa (Reese Witherspoon) zvrací, byl použit jogurt. (zajda404)

Reklama

Reklama