poster

Příběhy ze Zeměmoří

  • Japonsko

    Gedo senki

  • Japonsko

    ゲド戦記

  • Velká Británie

    Tales from Earthsea

Animovaný / Dobrodružný / Drama / Fantasy

Japonsko, 2006, 115 min

Režie:

Goró Mijazaki

Předloha:

Ursula Kroeber Le Guin (kniha)

Scénář:

Keiko Niwa

Producenti:

Tošio Suzuki
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Crawler-D
    *****

    Jsme rád, že Goro je trochu jiný v přístupu k příběhu a světům než jeho otec, ale po výtvarné stránce se drží vysokých standardů Ghibli studia, které naopak otec postrádá ve svém Ponyo. Adaptace světa od Ursuly K. Le Guinové je fantastická, vybírá si důležité momenty, které rozvíjí spíše v pozvolném tempu v prostředí, které se drží realistických měřítek a upomíná tak hlavně na nejlepší Miyazakiho film Princeznu Mononoke. Na konec ale překvapí svou hlavní myšlenkou, která se ve filmech zase tolik neobjevuje, ale je to skutečnost, která se nás dotýká a těžko se o ní mluví, přestože ji pociťujeme každým nadechnutím a která mě osobně velmi sedla - duše pohlcená temnotou poté, co chlapec nevidí v životě, který dřív nebo později skončí, smysl. A co víc, na konci máte takovou chuť žít jako nikdy. V tom je Godo Senki naprosto úchvatný.(6.3.2011)

  • honajz
    *

    Ty japonské omalovánky jsem vážně nikdy nepochopil. Některé anime mi přijdou zajímavé, ale jinak mi to přijde na jedno brdo. Navíc ten rozpor v naivním dětském zpracování animace a snaze říkat důležitá filozofická moudra o každém prdu, mne vždy mátl. A teď dostanu adaptaci mé oblíbené knižní série, která je plochá jak knihy od Viewegha a podobně tak smysluplná - přičemž s knihou, tedy knihami, nemá nic společného. Třeba už jen kvůli věku hrdiny. Skoro dvouhodinový film o ničem, s animací, která měla své kouzlo možná v 80. letech.(1.4.2013)

  • Zíza
    ***

    Asi poprvé se mi stalo, že by některý z hlasů, které v anime zazní, mi byl až bytostně nepříjemný. Když Tanaka Júko mluvila svým sladce úlisným hlasem, myslela jsem si, že si zacpu uši. Co se týče příběhu, měla jsem z toho takový pocit, že se tam všichni plácají od ničeho k ničemu a pokaždé když postavy někam dojdou, tvůrci si řekli: „Jo, ještě by tam mohl být tenhle motiv, líbí se mi pověsti o tom a tom, tak to tam dáme také.“ Jako celek mi film nepřijde dobrý, ale dílčí kousky určitě zajímavé jsou, jen velmi nešikovně slepené. Závěrečná píseň pěkná, ale to je přesně styl Ghibli. Takový obyčejný průměr.(23.2.2015)

  • metal.storm
    *

    Je mi to až trápne, ale celú dobu som sa proste nedokázala sústrediť. Vyzeralo to ale nádejne, bohužiaľ ani neviem, kedy nastal ten moment a mne sa začalo cnieť po nejakej blbosti od Disney Channel. Pardon, proste to pre mňa bola nehorázna nuda. Animácia ma neprekvapila, keďže je rovnaká ako pomaly v každej Anime a príbeh ma uspával.(21.7.2015)

  • JFL
    ****

    Na první pohled se "Příběhy ze Zeměmoří" jeví jako nejslabší titul vzešlý od renomovaného Studia Ghibli, což ovšem spíše dokládá vysoké nároky, které diváci vůči snímkům uvozeným modrým logem Totora mají. Snímek debutujícího syna Hajaa Mijazakiho na jednu stranu má zcela jednoznačné nedostatky, které vyplývají z nepříliš vhodného způsobu adaptace. Děj snímku se opírá především o třetí ze čtyř knih ze série Zeměmoří, ale zatímco předchozí původní snímky i adaptace Studia Ghibli šetrně spojovali úvod vyprávění s profilací světa a jeho zákonitostí, což fungovalo především díky svázání světa s hlavní postavou, zde až cca do poloviny snímku vlastně není jasné, kdo je hlavní figurou, ale ani se nepodaří pospojovat jednotlivé roztroušené střípky představovaného světa. Další spíše už potencionální překážku představuje fakt, že se jedná o nejponuřejší snímek Studia Ghibli. Předchozí tituly studia pracovaly se světy v základu pozitivními nebo s jasně vystavěným dualismem. "Příběhy ze Zeměmoří" právě kvůli nedostatečné profilaci postav a světa naproti tomu až do poslední třetiny skýtá pouze naprostou bezútěšnost. Na druhou stranu lze film vnímat jako jediný dobově aktuální počin Studia Ghibli. Zdejší dualita světla a tmy a ústřední motiv strachu ze smrti či pomíjivosti, který zcela sžírá postavy a zbavuje je jejich duše, silně rezonuje s dobovým problémem společenského fenoménu NEET a hikikimori, tedy části mladé generace, která se nezapojuje do společnosti a bezcílně setrvává doma.(1.12.2012)

  • - Původně se snažil zadaptovat cyklus „Earthsea“ Hayao Miyazaki, avšak návrh byl zamítnut samotnou autorkou knih. Souhlas dostal až po výhře Oscara v roce 2003 za film Cesta do fantazie (2001), byl ale natolik pracovně vytížen projektem Zámek v oblacích (2004), že se režie zhostit nemohl, a proto režii převzal jeho syn Gorō Miyazaki (Rominator)

  • - Jedná se o druhé filmové zpracování stejné knižní předlohy, tentokrát animované. (La_Valette)

  • - Film je založen na příbězích a postavách z prvních čtyř knih zeměmořské ságy americké spisovatelky Ursuly Kroeber Le Guin. Konkrétně se jedné o tituly „Čaroděj Zeměmoří“, „Hrobky Atuánu“, „Nejvzdálenější pobřeží“ a „Tehanu: Poslední kniha Zeměmoří“. (Rominator)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace