poster

Beowulf

  • USA

    Beowulf

  • Slovensko

    Beowulf

Animovaný / Akční / Dobrodružný / Fantasy

USA, 2007, 115 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • berg.12
    ****

    Podmanivé, atmosférické, magické. Zemeckisovi jsem podruhé křivdil. I napodruhé a snad ještě více ovšem platí, že jeho film je doslova uvězněn mezi animovanou a hranou stylizací, které obě předpokládají jiný styl diváckého vnímání a očekávání. Zemeckis ví, proč se pro tento druh stylizace pokouší, v hraném filmu je jeho vize jednoduše nedosažitelná a její možnosti využívá dokonale - ať už k jednotě postav a prostředí nebo detailnímu propracování a nasnímání scény. Přesvědčit diváky, aby v této technologii viděli více než jen oživlé muzeum voskových figurín, se mu zatím ale příliš nedaří. PS: Po opakovaném zhlédnutí docházím k přesvědčení, že pokud Artušovská legenda, tak jedině podobnou cestou a velmi lituju, že mi film utekl v 3D.(24.3.2008)

  • Lateef
    ****

    Takže stejně jako uživatel Beky tak i já jsem měl před filmem dvě piva, vypili jsme je totiž spolu. Jenomže narozdíl od kámoše, který se pak v kinosále trápil (jak uvádí ve svém komentáři), já jsem se do Zemeckisova digitálu natolik zakoukal, že i kdybych se měl pochcat, tak by mi to snad bylo jedno. Performance capture působí v několika momentech naprosto neuvěřitelně, zároveň je ale pravda, že občasný "skelný zrak" postav narušuje dynamiku a emoční vyznění scén. Silný příběh zoceluje navíc několik špičkově vypjatých, audiovizuálně sladěných a nadpozemsky ozvučených scén, které mě skolily s razancí rozběhnutého Sebastiana Chabala. Můj nejlepší výkon v zadržování dechu je asi 100 vteřin, poté co prvně rozrazí veřeje hodovní síně obluda Grendel a naporcuje královskou gardu na pětikilové krvavé kusy, jsem svůj rekord minimálně ztrojnásobil. Grendel vypadá jako ovředovaný obr stažený z kůže, je to však citlivá bytost s nešťastným osudem. A záhy přichází na scénu Beowulf, sebevědomý géatský hrdina s rameny širokými jako telefonní budka a s hlasivkami připravenými kdykoliv odvykládat nějaký napínavý čin ze svého života. Beowulf se pak po celý film potýká s příslušníky Grendelovy rodiny (Angelina Jolie coby Grendelova matka je fakticky luxusní), s plnými poháry medoviny, později s kralováním a s mladičkou spolunocležnicí (zletilosti se prý v Dánsku nabývalo, jakmile se sundaly poslední podělané plínky). A snad v každém okamžiku je možné se kochat: kamerovými průlety, souboji, režisérovou zručností, hudbou Alana Silvestriho a v drtivé většině případů i vizuálním zpracováním. V závěru pak Zemeckis ještě přitvrdí, práskne bičem a vyžene ze sluje ohnivého draka a divákovo oko se do plátna nevěřícně vpíjí. Výbornou zábavu mi tedy narušovala pouze občasná mžourání postav "do blba" a také opakující se dialogy (Gerard Butler řekl jednou: "Tohle je Sparta!" a polovině filmové populace to rezonuje v uších ještě teď, Ray Winstone se musel v: "Já jsem Beowulf!" snad třikrát ujišťovat). Jinak jsem navýsost spokojen a stoprocentně si dám tuhle fantasy znovu. 150 miliónů dolarů(rozpočet)/170,5 miliónů dolarů(výdělek celovětově)(12.12.2007)

  • Cival
    ***

    Velký potenciál, zmařený Zemeckisovou posedlostí supermoderními hračkami. Akční scény mají slušný náboj, některé momenty jsou málem magické a hrozně moc se mi líbila mnohovrstevnatost scénáře, který při tom výborně sedí i do hollywoodské dobrodružné podívané. Jenže zvolená technologie má příliš mnoho chyb a příliš často vytrhává ze zážitku. A co přináší nového nic? Ať mi nikdo neříká, že za stejné prachy by nepořídil Zemeckis stejný biják se živými herci. Odlišoval by se akorát opravdovou velkolepostí a absencí zhulených pohledů, které mají naznačit, že se ty digitální kuželky milují.(23.11.2007)

  • kitano
    ***

    Nechapem, ked ma niekto k dispozici taketo tehnicke moznosti, preco sa ich snazi vyuzit na stvarnenie niecoho takeho fadneho a sterilneho. Preco sa snazit silou mocou o "realisticke" zobrazenie sveta, ktoreho caro sa skryva prave v onej realistickosti(Beowulf & Grendel). Preco tieto moznosti nevyuzit k zobrazeni skutocne fantastickeho sveta, kde by technika bola pouzita na ozivenie niecoho, co skutocne siaha za hranice predstavivosti? A vobec. Zemeckis sa vybral uplne spatnym smerom a cely jeho gaficky "engine" a jeho snaha o realisticke zobrazenie hercov je uplne mimo. A co sa tyka samotneho filmu - ten holt nieje taky zly. Legenda o Beowulfovi (tak aj scenar k tomuto filmu) ma svoje silne stranky a po nezazivnom uvode sa v druhej polovici dockame celkom posobiveho fantasy so spravnym hrdinskym zaverom. No to uz nezmeni nic na celkovom nemastnom&neslanom dojme. Raz veru stacilo. (6/10)(3.8.2008)

  • Shadwell
    *****

    Zemeckis dokázal něco neuvěřitelného – ztvárnil vrcholné dílo staroanglické hrdinské epiky bez sebemenších známek patosu nebo klišé a pojal Beowulfa jako fantasy pro dospělé. Zemeckis dává zároveň na srozuměnou, že kvalitní technologie se bez kvalitního technologa neobejde. Možná v budoucnu herce vytlačí CGI postavičky, ale filmaři mají svoje sesle jistý.(22.1.2008)

  • - Grendel mluví většinu času starou angličtinou, která se užívala v době, kdy se děj odehrává. (Karlos80)

  • - Herci sú zosnímaní za použitia "performance capture", technológie snímania pohybu, ktorú vynašiel Zemeckis a prvýkrát použil vo filme Polárny expres. Táto technológia (známa aj ako "mo-cap") dôsledne sníma pohyby tela, mimiku a poskytuje kamere maximálnu slobodu. Môže sa potulovať, lietať, vznášať sa po obrazovke spôsobom, ktorý by pri hraní na živo nebol možný. (PeterJon)

  • - Pri tvorbe filmu bolo vytvorených toľko dát, že štáb bol nútený upgradovať všetky svoje počítače na viacjadrové procesory, ktoré boli rýchlejšie a efektívnejšie. (Greenpeacak)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace