Nastala chyba při přehrávání videa.
  • novoten
    ***

    Tak jako je hrdina Beowulf i přes svou statečnost v důsledcích jen hračkou v rukou nevyzpytatelného osudu, je převedení jeho příběhu na filmové plátno hračkou pro Zemeckise a jeho tým. Hračkou pro diváky lákavou, pro některé téměř neodolatelnou. Pro většinu z nich ale nedosažitelnou. Tvůrci si s ní totiž tak dlouho hráli, až se stala pro ostatní použitelná jen na jedno pohrání. Závod v moři, souboj s drakem nebo přelet kamery od královy síně až ke Grendelovi jsou scény, které které z hlavy nedostanu několik měsíců, jenže příběh se mi mezi nimi trestuhodně ztratil. Vždyť Beowulf je dávná legenda, ze které vychází nejedno slavné dílo žánru fantasy. Proč se tedy v první polovině téměř výhradně opírá o patetické promluvy nebo chlípné (rozuměj dobově drsné) výkřiky? Nevím, jestli bych chtěl odhodlaného válečníka vidět v hrané verzi, tam by totiž podobné přehmaty vynikly ještě výrazněji. Navíc herci jsou i přes animační "filtr" skutečně výborní, Winstone má charismatu na rozdávání a taková Alison Lohman i přes dost málo prostoru dokáže chýlící se závěr rozzářit svou tradiční něžnou krásou. Ale pořád Zemeckisovi věřím. Jenom se nemůžu zbavit obav z toho, že onen dokonale skloubený příběh s revoluční animací od něj nakonec přece jen nepřijde.(21.12.2007)

  • Renton
    ***

    Scénář: Neil Gaiman, Roger Avary .. Beowulf je sice plně digitální, herecké pohyby jsou jen naskenované motion-capturingem a se zbytkem kompletně animované, ale místy, při nejednom záběru, snímek vypadá doslova reálně. Proto lehce zamrzí, že Zemeckis nevyužil této nekonečné digitální možnosti „zobrazit takřka cokoliv“ k nějakému většímu vodvazu. Vše co vidíme by šlo s přehledem natočit klasickou cestou resp. současnou trikovou cestou a největší technologický vodvaz je asi tak ta bitka s drakem v závěru. Zvolená legenda mi totiž nepřišla jako nejideálnější příběh pro plnohodnotnou prezentaci technologického potenciálu. Samotná legenda má sice svoje silné, dobře napsané, momenty (vladařská-mocenská pošetilost), jenže v příměru ke zvolené technologii vhodné spíše pro živé herce (i když Angelina by ani živá více nepřinesla) a výpravné prostředí. Robert Zemeckis jako vypravěč tak stále boduje - napětí, hrůzu či nálady podává skvěle, jen jde formální cestičkou, pro kterou ještě kinematografie zcela nedozrála.(29.11.2007)

  • Djkoma
    ***

    Druhý manifest ne/dokazující schopnosti digitálního herectví alias motion-capturingu. Dějově jde o velmi povrchní a nevýraznou záležitost, pod kterou je podepsán velký sexista a kvalitní spisovatel Neil Gaiman, ten jistě s radostí přidal nějakou sexistickou narážku nebo hříčku a poté se podepsal pod scénář. Někdy je obdivující, jak slabý scénář lze považovat za dostačující pro celovečerní film. Avšak Beowulf není ledajakým filmem. Měl to být důkaz zlepšení a skoro dokonalosti technologie, která svůj první krok předvedla před několika lety ve snímku Polární expres. Kromě utápění talentu Roberta Zemeckise v těchto "digitálních" filmech nelze vidět v Beuwulfovi stále nic přelomového a grandiózního. Ano, je tu pár záběrů, kdy si kdokoliv může říct " to je vážně na počítači?", ale 95% délky filmu budete sledovat opravdu dlouho a chvílemi nudnou animaci, kterou by kluci z Blizzardu rozmázli svými podrážkami. Pro herce to má jistě výhodu, že se prakticky nemusí ničeho účastnit kromě "načtení" jejich tělesných propozic a pohybů. Je však toto budoucnost filmu? Jde nám o triky, z kterých se vytrácí všechen cit a "lidskost", kterou žádný počítač nikdy nenahradí? Rád podobný snímek shlédnu, abych věděl, čeho jsou CGI společnosti schopny, ale na lámání rekordů to nevidím. Mimo to je Beowulf plný nelogičností, které jsou chvílemi vysloveně trapné. Ať je to jeho snaha zničit drakovo srdce nebo jiné části snímku, někdy by film neměl být čistě na efekt a logiku nechat plavat jiným směrem. Jinak Angelina Jolie vypadá skvostně(i když krutě počítačově...), ale všechny scény v jeskyni mají náboj, který by hraný snímek pravděpodobně obsahovat nemohl.(3.3.2008)

  • Adrian
    **

    Bezpohlavna zbytocnost. Od Polarneho expresu mozno miestami vidiet z hladiska vizualu trochu zlepsenie, ovsem mimo toho, ze Zemeckisova snaha o realisticno ma uplne mina v pochopeni zameru, takmer vsetkym postavam chyba to najhlavnejsie - iskra zivota v ociach. Mozu mat super vyrenderovane svalstvo, ovsem ked ich v pohlade chyba ostrenie akymkolvek smerom a emocie v nich nenajdete, umelost celeho projektu do Vasich oci zial bije o to silnejsie (a nielen v porovnani s hranym filmom ale i vacsinou klasickych animakov). Slava nekvitne ani na poli pribehu, ktory naplna smutny paradox - je tu hlavne iba pre Zemeckisove obrazove exhibicie (pozrite ake kompozicie a rakurzy viem robit s virtualnou kamerou) a aj napriek svojej kratkej, zhustenej podobe mate pocit, ze ste videli viac ako bolo potrebne. Viac ako celovecerny filmovy utvar Beowulf pripomina nacrtnuty televizny pilot, ktoreho dalsie diely ovsem zaujem vidiet nemate. Za tie prachy, usilie a cas co sa do projektu vrazili, mohol kludne vzniknut imho kvalitnejsi "hrany" ekvivalent. [Kontrolna projekcia](30.10.2007)

  • Pumiiix
    ****

    Robert Zemeckis si rád točí celé počítačově animované filmy, Beowufl je po Polárním Expresu další film točený touto technologií. Musím říct, že kdyby byl film hraný, tak se možná zapíše do dějin filmu, škoda, velká škoda, takhle je to hezké, herci se dají bez problému poznat, ale animace není dokonalá.Nejvíc mě rušil běh koní, modrý oheň a ženské postavy, vyjma Angeliny Jolie, na ní jako celebritě si daly záležet ;-).Akce je dost a vypadá dobře, má správné tempo a Ray Winstone jako Beowulf ruluje….konec s drakem tomu všemu nasadil korunu ;-) 7-8/10*(8.12.2007)

  • - Napriek tomu, že drak bol v skutočnosti magicky premenený Beowulfov (Ray Winstone) syn, bolo možné vidieť, že krváca ako normálny živý tvor. Nie je preto možné, aby jeho obrovské telo dokázalo utiahnuť srdce o veľkosti ľudského. (Macejko)

  • - Neil Gaiman a Roger Avary s přípravou scénáře začali už v roce 1997. (Karlos80)

  • - Scenárista Roger Avary mal film pôvodne aj režírovať. Neskôr uviedol, že Robert Zemeckis bol jediným človekom, ktorému bol ochotný Beowulfa prenechať. (Macejko)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace