Nastala chyba při přehrávání videa.
  • DaViD´82
    ***

    Nesdílím v našich končinách uměle vytvářený kult kolem Petera Berga. Považuji ho za solidního rutinéra, který si rozumí s technickou stránkou a umí dát filmu tempo nikoli však již vtáhnout do dění. Ovšem jméno producenta budí pozornost. Posuďte sami - Michael Mann. To již slibuje mnohé, že? Království není akčním filmem a již vůbec není filmem "hamburgerovsky americkým", tedy v rámci mezí jak jen potencionální blockbuster může být. Neříká tak, ani tak. Člověk lehce uvěří, že to jak se věcí dějí v tomto díle, tak tak nějak by asi probíhaly i ve skutečnosti pokud by tým FBI skutečně asistoval při vyšetřování v arabské zemi. Naštěstí se to nezvrtlo ve velkorozpočtovou epizodu CSI s naivními domorodci a neomylnými, skvělými američany. Vše od politických kliček přes rozdělení pravomocí až po rozdíl kultur, je zde zpracováno celkem realisticky. Přesto má Království jeden zcela zásadní problém. Nejsou jím však herci, kteří jsou výteční a obvzláště ti arabští v čele s Ashrafem Barhomem v roli Faríse Al Gházího. Ten problém je násilně a zcela zbytečně naroubovaná závěrečná akční vsuvka. Nechápejte mě špatně ona je vynikající, syrová a strhující... Jenomže pouze sama o sobě. Působí jako patnáctiminutový sestřih toho nejlepšího z Black Hawk Down, jen prostě zcela ničí vyznění celého snímku a zapadá do něj jako... No prostě vůbec. Což je škoda, protože dobrá je, pouze měla být ve filmu zcela jiného ražení. Alespoň, že poslední dvě věty Království dojem napraví a příjemně předešlé dění "vypointují".(12.10.2007)

  • 3DD!3
    ****

    Hodně silné čtyři hvezdičky. Berg opravdu umí. Začíná to geniální kompozicí archivních záběrů americkoarabských vztahů kombinovanou s počítačovou grafikou. Dokonce bych se odvážil tipnout, že to jsou nejpůsobivější Main Titles letošního roku. Samoný přístup k látce je pak věcný, bez příkras a zbytečností. Herecké výkony byli všechny na vysoké úrovni. Hodně mě překvapila Jennifer Garner, překvapivě "obyčejný" Jason Bateman a ještě musím smeknout před výkonem téměř neznámého Ashrafa Barhoma. Závěrečné akční inferno patří letošní špičce a znovu zdůrazním, že mi klepající se kamera nevadí. No a má posední slova o KRÁLOVSTVÍ? Řeknu jen toto: Nakonec jsme všichni stejní.(14.12.2007)

  • Dever
    ****

    Soundtrack Danny Elfman: 1. The Kingdom Titles [4:29] ,2. Waiting [2:19] ,3. Attack on the Compound [2:43] ,4. The Detonator [1:57] ,5. The Killing Room/Trouble Coming [2:01] ,6. To the Prince's [1:09] ,7. Digging Deep [1:17] ,8. Starting to Click/Saving Leavitt [4:55] ,9. Friendship [3:49] ,10. The Chase [4:49] ,11. The Sales Pitch [2:12] ,12. The Marble [1:08] ,13. Finale [6:50],(19.5.2011)

  • Adrian
    ***

    Na zaciatok otvorene priznavam, ze nepatrim k Bergofilom, resp. nadsene chvalospevy niektorych kolegov nielen z tohto portalu na Bergov rezijny styl su mi zahadou. V mojich ociach aj Kralovstvom Berg (vo filme si strihol i par sekundove cameo) potvrdil, ze je "iba" zrucnym rutinerom, aj napriek pravdepodobne najputavejsim uvodnym titulkom tohto roku. Film nijak nevybocuje z ocakavatelnej trajektorie tak v linii pribehu, ako i v prevedeni akcie. Lenze tam, kde napr. u Bournea (i ked sa pohybujeme v odlisnych zanrovych mantineloch) permanentne rucna kamera viaze s kazdou dalsou akciou moje emocie do pevnejsie zaangazovanej vyvrtky, tam u Berga ostava iba ciste sledovanie scen bez zvysenia tepu. Vyssie napisane mozno brat ako nazor na film optikou bez politickeho kontextu. Ovsem Kralovstvo je typ filmu, kde sa k naviazaniu na sucasny stav vo svete nevyhnete a prave skrz tento kanal si chtiac-nechtiac k filmu vztah vytvorite. V tomto smere predstavuje film jednu z dalsich moznych rozbusiek polarizujuc nazory od "prilis jednostranne a nasilne proamericke" az k "nesmierne autenticke a kruto pravdive bez zjavneho pridrzania jednej ci druhej strane". Moj nazor z tohto hladiska sa pohybuje niekde v strede, vidiac vo filme priblizne v rovnakom pomere prvky obidvoch protipolov, spajajucich sa v nepekny obraz o chorosti nasho sveta nasou vinou. [Kontrolna projekcia](17.8.2007)

  • Matty
    ****

    Saudská Arábie, největší světový producent ropy. Spojené státy americké, největší světový spotřebitel ropy. Dvě země, které bez sebe nemohou existovat. V dobrém i ve zlém. K tématu „ropa a její důležitost pro moderní civilizaci“ lze přistupovat mnoha různými způsoby. Peter Berg dává hned úvodními titulky, maximálně zestručněnou historií vztahu dvou výše zmíněných zemí, najevo, kterou cestou se bude ubírat jeho snímek. Zcela opačnou než Syriana. Ta rovněž „pulzovala“ dialogy, ale občas mi takříkajíc utekla nit, u Království nic podobného nehrozí. Přes veškerou tvůrčí snahu o zakomponování nějaké trvanlivější myšlenky (vše nádherně shrnují poslední dvě věty) jde především o královsky přímočarou zábavu. V Arábii dojde k jistým krvavým, terorismem šmrncnutým událostem, pročež Jamie Foxx z vlastní iniciativy sestaví vyšetřovací minitým a odlétá zjistit, kdo to celé spáchal. Úplně jednoduché, bod A (exploze), bod C (odhalení viníka), krátká zastávka v bodu B (samotné vyšetřování) – nic dalšího, žádné vedlejší dějové linie, žádné flashbacky a nechronologické vyprávění. Měl jsem obavy z umělého natahování, ze spousty dialogové vaty vyplňující dobu mezi počáteční a finální akcí… zcela zbytečně. Film je od začátku do konce prudce zábavný. Částečně zásluhou Bergovy klipoidní režie, částečně zásluhou talentovaných herců (Chris Cooper by své charisma mohl prodávat na černém trhu). Scénář, lehce protkán černým humorem, nedává moc prostoru „povinným“ dialogům na témata láska, rodina, přátelství a těch pár funguje, resp. nevadí. Vše peláší vpřed rychlostí loveného zajíce. Ani jsem se nenadál a již tak dusnou atmosféru začaly prosycovat desítky, stovky, tisíce kulek. Syrová finální akční scéna zabírá dobrých dvacet minut. Na otázky po logice některých jevů v ní není místo. Dle tradice akčního filmu ona, ne nějaké politikaření, vyřeší veškeré problémy. Alespoň dočasně… . Čím dál oblíbenější epileptická kamera, navozující dokumentární styl, mi nevadila nijak markantně, ač jsem její epileptičnost vnímal více (čili byla rušivější) než ve filmech Paula Greengrasse, k němuž bývá Berg mnohými přirovnáván (a akčňáky Tonyho Scotta má zjevně také nakoukané). Nevím, jaký byl cíl Království, jestli chtělo o něčem a o čem přesně vypovídat, nést nějaké konkrétní výpovědi a odpovědi, upřímně – moc mi na tom nesejde. Sebegeniálnější hollywoodský film bude pořád jenom hollywoodským filmem, i když třeba otevřeně apelujícím na lidi u koryta, tedy u moci. To oni, ne filmy, mají moc změnit svět. Z pohledu diváka lačného ne celkem hloupé akce nedokážu tomuhle chutnému kebabu takřka nic vytknout. Snad jenom, že utekl příliš rychle a nezanechal na mé psychice žádný dlouhodobější efekt. Prostě zábava. 80% Zajímavé komentáře: Adrian, Marius, Lateef, k212, Vitason, Martyr, Ulrich, SeanLSD, Slavomír(14.11.2008)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace