Reklama

Reklama

V Saúdské Arábii dojde k teroristickému útoku, při kterém zemřou desítky zaměstnanců ropné společnosti. FBI vyšle do akce svůj nejlepší tým, vedený energickým agentem Ronaldem Fleurym. Na vyšetření celé události mají pouze pět dní. Saúdskoarabská realita jim všem ale uštědří tvrdou životní lekci a představu o snadné misi rozbije napadrť. Navzdory tomu, že nechápou kulturu, v níž jsou nuceni dočasně žít, a přes všudypřítomnou nenávist a neochotu úřadů spolupracovat se jim nakonec podaří zdánlivě nepolapitelným teroristům dostat na stopu. Otázkou zůstává, zda nebude tato teroristická buňka pro čtveřici agentů a pár jejich místních kolegů příliš velkým soustem. (TV Nova)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (615)

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Tohle že má být film roku anebo aspoň zdařilý Bergův pokus o přestoupení z žánrových zábavných podívaných k filmům, které se snaži něco řict? To možná tak pro ty, kteři se nechají oklamat stylisticky působivým filmem, jemuž se nedá upřit, že Berg má opravdu nakoukáno a sleduje současné moderní trendy, kdy si tu bere greengrassovskou roztřepanou kameru navozující hrdinů(v) stav mysli, támhle se zase co do efektivnosti inspiroval CSI a závěrečnou řež inscenuje jako něco mezi Černým jestřábem sestřeleným a Miami vice, ale to vše použivá k tomu, aby zakryl fakt, že prostě není dobrý vypravěč._____ Proč jsme otravováni odporně kýčovitými výjevy s malými dětmi a silným černým chlapákem Jamie Foxxem, když se to do toho filmu nehodí, proč celá vyšetřovací hodinka, jejíž potěšení má pramenit z oddalovaného, má na celý film tak ploché postavy a proč proboha je nám silně pravicově zaměřená rétorika filmu tolik mlácena ohlavu, aby to i ten poslední Daniel Zeman z Otrokovic pochopil? Film, který by byl možná snesitelnou žánrovou podívanou, kdyby se nesnažil cokoliv sdělovat o aktuálních problémech ve videoklipovité, pro teenagery naprosto ideální formě, navíc není schopný při využivání stylistických prostředků z let minulých dosáhnout stejného efektu jako díla, z kterých čerpá - roztřesená kamera nezpůsobuje fyzický stav i divákovi a maximálně mate v prostoru (to jsme u Bournea neměli ani v jednom díle), závěrečná acke oproti tomu by chtěla být realisticky omračující jako v připadě Miami Vice, ale zatímco by spoléhala na zvukové efekty a dosáhla by tak plastičnosti, musí ji pomáhat mimochodem výborná hudba, atd.._____ Zatímco v Krvavém diamantu jsme měli tŕi postavy, u kterých jsme si mohli vybrat, či optikou se na problematiku budeme dívat a přeslazený závěr byl opodstatnitelný vzhledem k tomu, že se změnila optika vyprávění z pohledu jedné postavy na druhou, v Království máme skrumáž postaviček, kterým nejde upřít, že je hrají herci kvalitně, i když je to většinou jenom figurkaření, ale závěrečné opodstatnění předchozích dvou hodin a ústřední motivace, odhalená až na konec, dělá z filmu jenom nabubřelou a jednoduchou westernovku pro pravičáky. ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Modlím se, aby to nebyl nový filmařský trend a napadá mě otázka: "Opravdu si odteď budou všichni neúspěšně hrát na druhého Paula Greengrasse?". Z duše mi mluví slova jednoho zámořského filmového kritika, který napsal, že si Berg k obsluze kamery přizval "permanentně tančící opici". I ve statických záběrech chaotické švenkování kamerou ze strany na stranu, nahoru a dolů, které, sedíc zhruba 10 m před velkým plátnem, vedlo k bolení očí a po půlhodině získání pocitu, že by nějakej Kinedryl opravdu bodnul. Greengrassovi je tenhle filmařský způsob vlastní, dokonale zmáknutý a Bourneovi dodal zajímavý šmrnc. Ale ve Vašem případě, Petere Bergu, bylo to skutečně nutné? Protože jinak herci v čele s charismatických Foxxem byli znamenití, saudskoarabské reálie fantastické a závěrečná akce místy dechberoucí. Jestli Berg nabyl přesvědčení, že svým pseudodokumentaristickým přístupem s kamerou "utrženou ze řetězu" dokáže diváka více vtáhnout do děje, tak v mém případě se to totálně minulo účinkem. Velkým kladem budiž dvě poslední vyřčené věty filmu - prostinké a přitom tak výstižné pojmenování nikdy ne(s)končícího boje mezi západním světem a tím islámským!! Mimochodem, poprvé v životě jsem zažil, že jsem v celém kinosále seděl ÚPLNĚ SÁM. ()

Reklama

Psema 

všechny recenze uživatele

Maximální nářez, ve kterém jde především o chytré řeči a až poté o G-E-N-I-Á-L-N-Í akci, jež mě donutila zapustit tělo do sedačky a 15 minut ani nedutat. Berg dokáže přinést na stůl drámo ze staré školy (především díky schopnému scénáři), dokáže se (pokud chce) vyhnout klišé a navrh celý monstr dlabanec okořenit svým neotřelým vizuálním stylem. Je to dravé, drásavé, posmutnělé a plné emocí, které jak vidím radary některých uživatelů nezaznamenaly. ;) Jamie Foxx je Bergovým okem takový masér, že by mohl bourat baráky pohledem, Jason Bateman by uhláškoval i o dva metry vedle stojícího cápka s kulometem a Jennifer Garner se rozhodně nemá za co stydět. Sečteno a podtrženo, Království je jeden z nejsilnějších zážitků roku, který rezonuje s každou minutou do astronomických výšin. Není to dokonalé (akční finále by tam vůbec nemuselo být), ale Berg opět potvrdil, že je na čase vyšvihnout se mezi hollywoodskou smetánku. P.S.: Jeremy Piven jako obvykle ruluje. ()

Adrian 

všechny recenze uživatele

Na zaciatok otvorene priznavam, ze nepatrim k Bergofilom, resp. nadsene chvalospevy niektorych kolegov nielen z tohto portalu na Bergov rezijny styl su mi zahadou. V mojich ociach aj Kralovstvom Berg (vo filme si strihol i par sekundove cameo) potvrdil, ze je "iba" zrucnym rutinerom, aj napriek pravdepodobne najputavejsim uvodnym titulkom tohto roku. Film nijak nevybocuje z ocakavatelnej trajektorie tak v linii pribehu, ako i v prevedeni akcie. Lenze tam, kde napr. u Bournea (i ked sa pohybujeme v odlisnych zanrovych mantineloch) permanentne rucna kamera viaze s kazdou dalsou akciou moje emocie do pevnejsie zaangazovanej vyvrtky, tam u Berga ostava iba ciste sledovanie scen bez zvysenia tepu. Vyssie napisane mozno brat ako nazor na film optikou bez politickeho kontextu. Ovsem Kralovstvo je typ filmu, kde sa k naviazaniu na sucasny stav vo svete nevyhnete a prave skrz tento kanal si chtiac-nechtiac k filmu vztah vytvorite. V tomto smere predstavuje film jednu z dalsich moznych rozbusiek polarizujuc nazory od "prilis jednostranne a nasilne proamericke" az k "nesmierne autenticke a kruto pravdive bez zjavneho pridrzania jednej ci druhej strane". Moj nazor z tohto hladiska sa pohybuje niekde v strede, vidiac vo filme priblizne v rovnakom pomere prvky obidvoch protipolov, spajajucich sa v nepekny obraz o chorosti nasho sveta nasou vinou. [Kontrolna projekcia] ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Měl jsem takový pocit, že jsem sledoval film, který natočil někdo, kdo má hodně podobný režisérský um jako Tony Scott. Jenže tenhle film byl přeci něco jiného. První půle je jasně politická, ale řeší se tu otázka aktuální a záludná, z druhé půle už slova nestačí a tak na řadu přichází tvrdí chlapi a jejich zbraně. Akce je parádní, nádherně se to popisuje jenže ta první část je stejnak trochu nudnější a to nemám rád. Rozhodně je k věci, ale stejnak je toho trochu moc. Byl jsem namlsán z traileru a co jsem chtěl jsem dostal. Možná by neškodilo trochu víc akce, ale mám ten dojem, že autoři chtěli předat poselství do budoucna celému světu. Sledovat Araby takové a makové, věřící v jedno náboženství a přitom dokazující nemožné rozhodně stojí za to a i tak se divák podívá někam, kam se jen tak často nepodívá, do centra dění teroristických skupin. Toto téma totiž aktuální nepřestane nejspíš být už nikdy. --- Jak to dnes jde, seržante? - Slunce svítí, vítr fouká. Jak asi může být. ()

Galerie (28)

Zajímavosti (25)

  • Herci se do Saúdské Arábie vůbec nepodívali. Záběry tamních exteriérů pořídil jen druhý štáb a Blízký východ "hrála" Arizona. (Siriuss)
  • Komparzisti, samozrejme, neboli arabského pôvodu ale hispánskeho. Aby vyzerali viac arabsky, bol použitý makeup. (Real Tom Hardy)

Související novinky

Wahlberg se prostřílí z Afghánistánu

Wahlberg se prostřílí z Afghánistánu

07.03.2012

Wahlberg a Berg spojí síly. Po Bitevní lodi, jasném kandidátovi na popcornový výplach roku, se Peter Berg pokusí o něco vážnějšího a realistického ve stylu Království. Před časem se osobně seznámil s… (více)

Foxx se šťourá v rasových vraždách

Foxx se šťourá v rasových vraždách

30.10.2007

Jamie Foxx se ožehavých témat neleká. Po vyšetřování bombových útoků na Blízkém Východě se opět spojí se scenáristou Království Mattem Carnahanem, aby se tentokrát popasoval s rasovými problémy.… (více)

Reklama

Reklama