Nastala chyba při přehrávání videa.
  • TheDarKnig
    ****

    Úvod a závěr naprostá bomba (ehm), prostředek slušné hledání pravdy a viníka v klasicky vystavěném vyšetřovacím thrilleru v podání zajimavých agentů FBI. Proč ne? Ukázka toho, že arabové nejsou všichni jenom monstra, zabíjející stovky nevinných lidí, a stejně jako zbytek světa odsuzují tyto zbabělé činy. A přes rozdílnost kultur se i z odtaživého, nevraživě působícího araba může vyklubat dobrý přítel a kolega ve zbrani, kterého musíte mít v úctě. Závěrečná věta pak vyznění snímku úplně převrací. Twist. 4(16.9.2011)

  • imf
    ****

    Peter Berg a Michael Mann si podali ruku a vznikl z toho výmluvný a v závěru i třeskutě akční thriller o týmu FBI zabodnutém v srdci Saudské Arábie. Vynikající herci, hutná atmosféra a pečlivá snaha nenahrát na smeč ani jedné straně. Království vás stihne vtáhnout, převálcovat a nakonec vyplivnout, abyste si s tím nějak poradili sami. Pár hodin po projekci mám čím dál tím silnější pocit, že to musím vidět znovu. Pokud možno co nejdřív. Zase si to dokázal, Bergu. A zase úplně jinak. Tleskám. (80+%)(13.9.2007)

  • T2
    ***

    Rozpočet $70miliónovTržby USA $47,536,778Tržby Celosvetovo $86,658,558Tržby za predaj DVD v USA $33,889,356 //počet predaných kusov 1,770,713║ Peter Berg chcel isť v šlapajách vyprávačov ako Michael Mann či Paul Greengrass ale darí sa mu to len polovičate, drama sa rysuje len povrchne, citovo nás moc nezaujme, príbeh nám nič nové nepovie, jedine čo mu vyšlo je akčný záver ale to už ako keby bol úplne iný film. Akcia tipu Vitajte v džungli mu skôr sadne. /videl v kine: 65%/(25.10.2007)

  • Matty
    ****

    Saudská Arábie, největší světový producent ropy. Spojené státy americké, největší světový spotřebitel ropy. Dvě země, které bez sebe nemohou existovat. V dobrém i ve zlém. K tématu „ropa a její důležitost pro moderní civilizaci“ lze přistupovat mnoha různými způsoby. Peter Berg dává hned úvodními titulky, maximálně zestručněnou historií vztahu dvou výše zmíněných zemí, najevo, kterou cestou se bude ubírat jeho snímek. Zcela opačnou než Syriana. Ta rovněž „pulzovala“ dialogy, ale občas mi takříkajíc utekla nit, u Království nic podobného nehrozí. Přes veškerou tvůrčí snahu o zakomponování nějaké trvanlivější myšlenky (vše nádherně shrnují poslední dvě věty) jde především o královsky přímočarou zábavu. V Arábii dojde k jistým krvavým, terorismem šmrncnutým událostem, pročež Jamie Foxx z vlastní iniciativy sestaví vyšetřovací minitým a odlétá zjistit, kdo to celé spáchal. Úplně jednoduché, bod A (exploze), bod C (odhalení viníka), krátká zastávka v bodu B (samotné vyšetřování) – nic dalšího, žádné vedlejší dějové linie, žádné flashbacky a nechronologické vyprávění. Měl jsem obavy z umělého natahování, ze spousty dialogové vaty vyplňující dobu mezi počáteční a finální akcí… zcela zbytečně. Film je od začátku do konce prudce zábavný. Částečně zásluhou Bergovy klipoidní režie, částečně zásluhou talentovaných herců (Chris Cooper by své charisma mohl prodávat na černém trhu). Scénář, lehce protkán černým humorem, nedává moc prostoru „povinným“ dialogům na témata láska, rodina, přátelství a těch pár funguje, resp. nevadí. Vše peláší vpřed rychlostí loveného zajíce. Ani jsem se nenadál a již tak dusnou atmosféru začaly prosycovat desítky, stovky, tisíce kulek. Syrová finální akční scéna zabírá dobrých dvacet minut. Na otázky po logice některých jevů v ní není místo. Dle tradice akčního filmu ona, ne nějaké politikaření, vyřeší veškeré problémy. Alespoň dočasně… . Čím dál oblíbenější epileptická kamera, navozující dokumentární styl, mi nevadila nijak markantně, ač jsem její epileptičnost vnímal více (čili byla rušivější) než ve filmech Paula Greengrasse, k němuž bývá Berg mnohými přirovnáván (a akčňáky Tonyho Scotta má zjevně také nakoukané). Nevím, jaký byl cíl Království, jestli chtělo o něčem a o čem přesně vypovídat, nést nějaké konkrétní výpovědi a odpovědi, upřímně – moc mi na tom nesejde. Sebegeniálnější hollywoodský film bude pořád jenom hollywoodským filmem, i když třeba otevřeně apelujícím na lidi u koryta, tedy u moci. To oni, ne filmy, mají moc změnit svět. Z pohledu diváka lačného ne celkem hloupé akce nedokážu tomuhle chutnému kebabu takřka nic vytknout. Snad jenom, že utekl příliš rychle a nezanechal na mé psychice žádný dlouhodobější efekt. Prostě zábava. 80% Zajímavé komentáře: Adrian, Marius, Lateef, k212, Vitason, Martyr, Ulrich, SeanLSD, Slavomír(14.11.2008)

  • EdaS
    ***

    Tak mám pocit, že hochům z Moviezone promítali úplně jiný film než mně. Jen tak si vysvětluji, že někdo tenhle povrchní, klišovitý a před vlastním názorem ustrašený film může vynášet do nebe. Království se drží klasického schématu a klišé (neuspokojivého) kriminálního thrileru, na Araby se dívá s blahosklonným americkým povýšenectvím (všichni ale nejsou zlí - to bude asi to chytré nazírání na danou problematiku - viz komentáře imfa nebo MrHlada) a Saudskou Arábii pouze využívá jako exotickou lokaci, kde může detektivní pátrání vyvrcholit nějakou pořádnou přestřelkou. Uznávám, že Berg točit umí. Jenže jeho (nikterak osobitý) styl se hodí spíš do neškodné žánrové podívané, než do ambiciózního snímku, který by se měl snažít zachytit svět, v kterém žijeme. P.S. Poslední dvě věty po trapném závěru trošku zlepšují dojem.(15.10.2007)

  • - Do kin doručen jako „Sand Trap.“ (HellFire)

  • - Jennifer Garner při teplotách přesahujících 46 stupňů celsia dvakrát zkolabovala. (HellFire)

  • - Tragédie z úvodu filmu vychází z útoků na budovy v saudském Khobaru v roce 1996 i z několika dalších výbuchů v Rijádu. (Siriuss)