Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Píše se rok 1962 a patnáctiletý Gene Loomis je hororovým maniakem. Každou sobotu se vydává do kina na odpolední představení a když se dozví, že má do jeho města zavítat "král hrůzy" Lawrence Woolsey se svým novým filmem "Mravenči muž", je v sedmém nebi a nabídne Woolseymu svou pomoc - společně připraví divakům představení, na které do smrti nezapomenou. (Falcon Home Video)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (17)

D.Moore 

všechny recenze uživatele

"Thanks, mr. Hitchcock." Typický film Joa Danteho, který by podle mě měl být minimálně stejně známý jako jeho Gremlins nebo Lidé z předměstí... Matiné je vydařená americká rodinná komedie se vším všudy a užijete si ji o to víc, máte-li (kladný) vztah ke klasickým béčkovým monstr-hororům. Úplně nejlepší je snímek pochopitelně v momentech, kdy sledujeme kreaci Johna Goodmana, ale zbytek, věnující se dětským postavám, Kubánské krizi a zvláštní atmosféře strachu z jaderného útoku, není o moc horší. Nejmenší chybu nemá ani fiktivní drasťák o poločlověku a polomravenci Mant, jehož premiéře patří celá druhá strhující polovina, a moc se mi líbily i další drobnosti - třeba vtipně trapná ukázka z dalšího neexistujícího filmu o duchovi strýčka Cedrica, jenž se převtělil do nákupního vozíku. Vše vypadá skvěle, má výbornou dobovou atmosféru, falešné černobílé filmy se tváří velice opravdově... Takže schází "jen" pochválit hudbu Jerryho Goldsmitha, s nímž Dante spolupracoval už pošesté - a zase skvěle. Filmu dávám 4,5 hvězdy, které zaokrouhluji nahoru naschvál zdejšímu mizernému hodnocení a tomu, že před námi český distributor a tuzemské stanice Matiné tak důmyslně ukrývají. ()

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Joe Dante skládá další poctu americké béčkové kinematografii a zároveň silnému dětskému nadšení z eskapismu, jakým bylo chození do kina v období politického pnutí za karibské krize, křišťálově čistému nadšení nejen ze stran dětí, ale i dospělých (výborný John Goodman) - no pokud jste cinefilové od dětství, Matiné nesmíte minout. Takováhle fandovská dobrodružství si kdykoliv nechám líbit. A William Castle by zatleskal. ()

Reklama

Kubaso 

všechny recenze uživatele

Skvěle provedená upřímná pocta béčkovým hororům 50. a začátku 60. let od režiséra z těch nejpovolanějších. John Goodman i celý ansámbl kolem něj jsou výborní a stejně tak i dětší herci, ale těm bohužel chybí zajímavější postavy. A protože je jim věnována dost podstatná část snímku, nelíbil se mi nakonec Danteho film tolik jako Burtonův "Ed Wood". Ten ale zase neobsahuje přidanou hodnotu v podobě parodického filmečku "Mant!". Dávám za tři, ale je to u mě hodně silná trojka. ()

golfoxovox1 

všechny recenze uživatele

Zajímavý film i námět... Zde je vidět, že o 4DX kinu se uvažovalo už i v minulosti... Nostalgický film o principu filmu jako takovém... Uvedený žánr: Komedie/drama naprosto sedí, protože tohle není film, kde se budete válet smíchy, občas spíše k zamyšlení... A výtečný Goldsmith, velmi netradiční soundtrack ;-) ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Chtělo by se říct, že Dante předběhl svou dobu, když natočil poctu přednímu filmovému šejdířovi a eskamotérovi Williamu Castleovi v první polovině 90. let. Jenže pravdou zůstává, že ani dnes se filmy oslavující okrajové fenomény či překypující sofistikovanými odkazy netěší diváckému zájmu. Jen se o nich víc mluví, protože recenzenti se nyní rekrutují především z řad filmových fandů a nerdů. To nic nemění na faktu, že většinové publikum takové věci nezajímají, takže i snímky, jež u svého cílového publika dnes maximálně bodují (jako např. "Scott Pilgrim") ve výsledku končí jako propadáky. Stejný osud potkal v polovině 90. let také "Matiné" a Burtonova "Eda Wooda". Burton svůj snímek pojal jako ryzí poctu, takže posléze film nejen došel docenění, ale přímo zavdal k znovuobjevení fenoménu Wooda a jeho třeskutých produkcí. "Matiné" bohužel zcela zapadlo, za což bezesporu může fakt, že se zde rámec pocty zcela kontraproduktivně mísí s žánrem dětského filmu. Celá dětská linie vyznívá ve srovnání s Danteho dřívějšími dětskými dobrodružkami "Gremlins" a "Badatelé", jako že byla (možná producenty) násilně napasovaná na to, co mělo být hlavním tématem snímku. Zřejmě vlivem toho jsou pak dětské postavy lajdácky odfláknuté z hlediska profilace a motivací. Bohužel právě dětská linie ve výsledku podkopává nohy i jinak okouzlující poctě králi filmové propagace a přidaných atrakcí. Lawrence Woolsey v bodrém podání Johna Goodmana skvěle evokuje povahu a přednosti legendárního Williama Castlea a ve chvílích, kdy je právě on středem vyprávění, "Matiné" skvěle vystihuje to, co bylo hlavní silou Castlea: pomocí pompézně prezentovaných laciných triků udělat z projekce tuctového céčkového braku nezapomenutelný zážitek. Dante a spol. bravurně odhalují jednotlivé fígle, jako falešné virální kampaně pomocí najatých herců vystupujících coby mravokárci, i s úctou a nadšením dávají nahlédnout na kutilskou povahu samotných přidaných atrakcí. Jen nesouhlasím s mytizováním naivních diváků, kteří vše baší i s navijákem. Klíčem k úspěchu takovýchto podniků byla naopak ochota a touha publika se v kině pobavit a přistoupit na hru navzdory její průhlednosti a očividné umělosti. Po zkušenosti příznačně hektické a spartanské organizace promítání Castleova majstrštyku "Třaslavec" na letošním Festivalu otrlého diváka a neopakovatelném zážitku ze samotné projekce se navzdory nedostatkům "Matiné" nemohu ubránit dojetí a nakonec i zármutku nad tím, že Danteho evidentně srdcová pocta jednomu z jeho oblíbených velikánů filmové historie tlí v zapomnění. ()

Galerie (53)

Zajímavosti (4)

  • Poslední film v kterém se objevila herečka Jesse White. (Pumiiix)
  • Pojem „matiné“ pochází z francouzštiny. Označují se tak divadelní představení či jiné kulturní akce konané zpravidla dopoledne. (Kubeska)

Reklama

Reklama