poster

Payback: Straight Up

Akční / Krimi / Drama / Thriller

USA, 2006, 90 min

Režie:

Brian Helgeland

Předloha:

Donald E. Westlake (kniha)

Scénář:

Brian Helgeland

Kamera:

Ericson Core

Producenti:

Bruce Davey

Střih:

Kevin Stitt

Scénografie:

Richard Hoover

Kostýmy:

Ha Nguyen
(další profese)
  • Fr
    ****

    ,,TAKŽE CO MÁŠ V PLÁNU, PORTERE?“ … ,,DOSTANU ZPÁTKY SVÝ PRACHY“… /// Drsnej týpek, kterej nejen ví co chce, ale i jak toho dosáhnout!... Dokonalá Noirovka, se vším, co k tomuhle žánru patří a Melouš, vzpomínající na lepší časy. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Knihu ,,The Hunter“, kterou v roce 1962 napsal Donalda E. Westlake, jsem nečetl. 2.) Zase se přesvědčím, že píchat Lucy Liu byla fakt nebezpečná záležitost. 3.) Thx za titule ,,fridatom“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ *(3.1.2014)

  • Joe321
    *****

    Tak tedy The Director's Cut je taky pěkná nálož. Přesně pasující hudba, Poter je vykreslený jako větší padouch, není to tak kladné jako druhá verze. Překvapil mě i uplně odlišný vývoj příběhu v druhé půlce, který ovšem snímku samotnému nijak neuškodil. Celkově je Straight Up výborný film, který vyčnívá ultimátním Melem Gibsonem, skvělou režií, hodící se hudbou a parádním příběhem, ale... Ale když si budu v budoucnosti chtít Payback pustit znova, bude to verze '99. Je to hlavně tím, že film podle mě ztratil onu hutnou atmosfréru, kterou tady rozbíjí absence modrého filtru a taková "příjemnější" hudba. I když se to nedá srovnávat, je to jiný film, prostě to tak vnímám.-"I just want my money back."(4.6.2008)

  • genetique
    *****

    Tu je jasný dôkaz toho, že nebyť zmäkčenia pôvodného scenára, film by pravdepodobne dosiahol väčšieho uznania/tržieb, ktorých sa v štúdiách tak obávali. A dobre im tak. Helgelandovi sa týmto určite vrátilo zadosťučinenie, satisfakcia a pocit parádne odrobenej práce. Aspoň takto, keď už nie v kinách. Je pravda, že pôvodný 'Payback' som videl dávno, takže porovnávať až tak nejdem, no toto bol ozajstný nekompromisný nárez. Je to paradox, ale aj napriek tomu, že Porter je v celom filme snímaný ako ten najposlednejší motherfucker, ktorý nemá problém preraziť hubu žene, tak si ho podvedome zafixujem ako hrdinu. A chcem viac coolového Gibsona! Pred a nie za kamerou. 100%.(12.6.2007)

  • pepo
    ****

    Producenti neboli s výsledkom, resp. komerčným potenciálom ani vyznením pôvodného zámeru spokojní a takmer tretina filmu sa pretáčala nanovo. K ich cti slúži, že film nezničili, ale vznikla plnohodnotná a medzi mnohými kultová pecka a jeden z najlepších filmov Mela Gibsona. Trvalo sedem rokov, než svetlo sveta uzrela aj Helgelandova pôvodná verzia. A napriek rovnakému základu a niektorým scénam ide dejovo aj atmosférou o úplne odlišné filmy. Z filmu sa stal drsný, špinavý a politicky úplne nekorektný film noir (aj napriek absencii vnútorného monológu), ktorý dáva ešte viac najavo, že ide o nepriznaný remake trileru z konca 60. rokov - Point Blank. Okrem vnútorného monológu zmizol z filmu aj modrý filter, množstvo scén aj postáv (vrátane hlavného záporáka Krisa Kristoffersona) a hlavne celé záverečné dejstvo je úplne iné a vedené menej tradičnými uličkami. Reakcie sú rôzne. Niekto preferuje pôvodnú verziu, niekto režisérsku. Oba tábory sa však výnimočne zhodnú, že obe Odplaty majú čo ponúknuť. 9/10(16.3.2016)

  • kagemush
    *****

    Hodnotím stejně jako kinoverzi,-a to i přesto že (BACHA SPOILER) závěrečná na nádraží mě zrovna moc nenadchla(i když díky nesladkému závěru taky dobrý), ale spíš proto, jak jsem čuměl ,kterak střih a svojský náhled rejžův v podstatě vytvořili jiný film,kde humor skoro zmizí a temného tolik,že snad i skoroNOIR. A to já rád.(4.6.2010)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace