Režie:
Duncan JonesKamera:
Simon DugganHudba:
Ramin DjawadiHrají:
Travis Fimmel, Paula Patton, Ben Foster, Dominic Cooper, Toby Kebbell, Ben Schnetzer, Robert Kazinsky, Daniel Wu, Clancy Brown, Ruth Negga, Burkely Duffield (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Království Azeroth a říše Draneor se od sebe nemohou lišit víc. Azeroth je vzkvétající říše lidí, v níž moudře panuje král Llane (Dominic Cooper). Jeho vojsko vedené rytířem Lotharem (Travis Fimmel) a společenství mocných kouzelníků v čele s mágem Medivhem (Ben Foster) důsledně chrání mírumilovnou civilizaci. V Draenoru představuje život permanentní boj mezi znepřátelenými rasami Orků, jež spojí až neporazitelný nepřítel, nákaza, která v jejich zemi postupně ničí vše živé. Jejich vůdce Gul´dan vytvoří s pomocí temné magie portál, kterým můžou Orkové proniknout do jiného světa a ten si osídlit. Shodou okolností se jejich cílem stane právě Azeroth, jehož obyvatelé jsou ochotní bránit svou zemi do posledního muže, ostatně nic jiného jim ani nezbývá. Zdá se, že ničivý střet civilizací nelze zastavit, ti, kdo hledají náhradní řešení, přesto existují. (Cinemart)
(více)Videa (32)
Recenze (1 300)
// Distribútor: Universal // Počet premietajúcich kín v USA: 4,157 // Otvárací Víkend v USA: $24,166,110 // Warcraft, fantasy aké tu ešte nebolo. Pre mňa, ako hráča to bol najočakávanejší film od čias Avatara. Sám som hral Warcraft 7 rokov a nahral cca 150 dní, takže nebolo o čom. Treba si uvedomiť, že film je točený od samotného začiatku, nie tak, ako ho hráči v dnešnej dobe poznajú a preto je vysoká pravdepodobnosť, že väčšina bude trošku sklamaná. V krátkosti, ide o naj-akčnejšiu fantasy svetovej kinematografie s neskutočným audiovizuálnym spracovaním a u mňa sa radí na absolútne popredné miesta. Už teraz sa veľmi teším na pokračovanie........ za mňa 100% ()
Produkčne kvalitné - s krásnym fantasy svetom a super maskami, vizuálne vypiplané do detailu. Absencia väčších hercov nevadí, Ben Foster je pre mňa tiež herecká osobnosť. Môj problém asi tkvie v neznalosti hry, pravidiel jej sveta a typu kúziel. A v dramaturgickej zjednodušenosti príbehu - konflikt rás ma dejovo nestrhol, pozornosť som musel rozprestrieť medzi zbytočne veľa postáv a úmrtiam niektorých z nich film venoval príliš málo priestoru na to, ako boli v príbehu dôležité. ()
Skôr, než o filmový skôst, sa tu jedná o nostalgické navrátenie do sveta real time strategických dôb môjho života, keď som s postavičkami tohoto žánru skoro aj sníval. Možno to veľa fanušíkov vidí inak, ale pre mňa je ten film len ďaľším v rade, ktorý dáva jasnú poctu Tolkienovmu Lord of the Rings, nakoľko vo filmovej podobe je ešte evidentnejšie, že veľký počet motívov, rás a nápadov čerpali tvorcovia Warcraft hier práve z oných Tolkienových knížok. To zatial hovorím len o elementoch. Ale tohtoročný vrchol šiestej série Game of Thrones v deviatej epizóde len potvrdil, že je LotR ešte aj po 15 rokoch filmovou trilógiou, ktorá inšpiruje a dáva nápady pre nové diela aj z vizuálnej a choreografickej stránky remesla. Toľko o odkazoch. Samostatne je nový Warcraft veľkolepím, a zároveň príbehovo a postavami trošku skromným filmom, kde je vizuálna stránka najsilnejšiou doménou, a emócie sú len akoby nutnou súčasťou celku. A to je práve škoda, pretože aj keď je spracovanie orkov alebo grifa realistickej podoby obdivuhodná, ani vizuálna stránka nie je na maxime možností, za čo môže určite rozpočet, ktorý nie je malý, ale žial ani nie megalomanský. Výsledok tým pádom mohol byť ešte plnohodnotnejší. Takto to presne pôsobí, ako film vyrobený ľudmi, ktorý vedia skvelo robiť počítačové hry, ale na citlivosť a detailnosť strieborného plátna buňky jednoducho nemajú. A možno je to aj dobre. Ať všetci robia to, čo vedia najlepšie. U Blizzardu je to jasné. ()
“VÁLKA MEZI ORKY A LIDMI SE VEDLA OD NEPAMĚTI. BYLY ALE DOBY, KDY JSME ANI NETUŠILI, KDO JE NÁŠ NEPŘÍTEL...“ /// Přesně tak - herní svět Orků mi zůstal utajen. Naštěstí parchant to má zmáklý, takže prováděl osvětu, abych jako prej těm zubatejm příšerám víc rozuměl. Asi se mu to povedlo, páč jsem byl vcelku spokojenej. Dvouhodinový intro, který, řek bych, hernímu světu rozhodně ostudu neudělalo. Scénář není ničím vyjimečnej, ale solidně zapadá do fantasy světa, ve kterým v tom veškerým digi bordelu nechá dost prostoru postavám. Sice s něma emočně neprožívám, ale (aspoň) dostatečně lidsky soucítím. Viking Fimmel i Paula Patton jsou fajn, akce sice není buhví jaká, ale s příběhem se vhodně doplňujou. Víc bych to nepitval. Hru nedám, ale na další díl si s radostí počkám! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Našel jsem v potoce dvouzubýho parchanta (a v Chrastavě nikdo nechybí). 2.) Knižní a herní sérii sjíždím jako pravej závislák. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ * ()
Tak jsem zase jednou hodila předsudky bokem a skoro úplně dobrovolně vyrazila do kina na Warcraft. Předtím jsem vůbec netušila, kdo jsou Orkové a jejich zuby a celkový vzhled mi přišel docela k smíchu. Upřímně jsem si v prvních pár minutách, kdy si mezi sebou fanoušci hry začali nadšeně šeptat první dojmy, v duchu nadávala, proč já tam mezi ně lezla. Ale dobrý, ono se to ještě rozjede. Zkusím si oblíbit aspoň ty normální lidi, co tam hrají. Jo, tenhle Lothar je docela sympaťák. Královna taky není úplně mimo. Když odmyslím ty zuby, Garona je vlastně taky v pohodě. Kašlat na zuby, je skvělá. A Durotan je ten nejlepší Ork na světě. Proboha, mně se líbí Orkové! Ono už to končí? Prooooč?! Prostě to bylo mnohem lepší, než jsem čekala a moc si přeji dvojku. 4* ()
Galerie (104)
Zajímavosti (49)
- Ve druhé části prvního traileru zazní hudba od Junkieho XL ze závěrečných titulků 300: Vzestup říše (2014). (necisty)
- Ve filmu lze zahlédnout siluetu murloka, což je rasa, která se vyskytuje jak ve hrách, tak i knihách. (Tormund)
Reklama