Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Bluntman
    ***

    Česká kinematografie se dostává z krize stejným způsobem, jakým se z ní vzpamatovala ta hollywoodská: natáčením adaptací slavných knih, pokračování a předělávek i přiváděním starých známých hrdinů do nové doby. HLÍDAČ Č. 47 je toho jako adaptace oceňovaného psychologického románu Josefa Kopty, představitele legionářské literatury, a předělávka Rovenského a Svitákova filmu z roku 1937 ukázkovým příkladem._____ Přestože se jedná o nejlepší Renčův film, nejsem si jistý, komu je vůbec určen a kdo z diváků může (d)occenit, nakolik důsledně je adaptace románu z 20. let a předělávka filmu z 30. natočena za užití formálních prvků oněch dob. Téměř neexistující práce s hloubkou ostrosti, snímání v polocelcích v několikasekundových záběrech, nadužívaním flashbacků motivovaných nájezdem na hrdinovu tvář, neustále se opakující hudební motiv a nadbytečné užití voice-overu, vypravěčská doslovnost a stylistická jednota, divadelně přepjaté herecké výkony s deklamativními dialogy... to vše se dá brát buď jako velice důmyslná nápodoba charakteristických formálních znaků filmů z 30. let, nebo jako rušivá nepatřičnost, která dává za pravdu těm obviňující HLÍDAČE Č. 47 z televiznosti._____ Osobně mám ale problém s tím, že Filip Renč nedovede natočit povedený žánrový film, protože z muzikálu mu vzejde výborná vizuální složka, která je zajímavější a poutavějśí než ta hudební, z romantické komedie pro ženy mu vyjde misogynní a hloupá podívaná a z dobrodružné akce na vodě nechtěně (?) vtipný hixploitation bez akčních scén. Jeho nejnovější počin je tak psychologickým dramatem, ve kterém po psychologii není stopy, protože postavy nejsou dostatečně prokreslené, jejich motivace jsou jednorozměrné a povrchní, a na drama chybí nosný konflikt a jeho pořádnější propracování. Ale oceňuji, že neustále zkouší nové věci a čeří vody české kinematografie.(2.12.2008)

  • triatlet
    *****

    V pomalejším úvodu mi hudba Jiřího Škorpíka evokovala Forresta Gumpa. Přišla mi k tomu psímu počasí a celkové baladické atmosféře taková moc uhlazená. Ale třeba bylo jen cílem předložit vyprávění příběhu, který postupně graduje. Ve finále i hudební podtext koresponduje s dějem - hlavně při Doušových záchvatech. Herecky bravurně zvládnuté - od válkou poznamenaného Douši (charismatický Roden), přes nešťastnou Doušovou (civilně přirozená Siposová), slizského kostelníka (přesvědčivý Dlouhý) až po zakomplexovaného hrobaře (Jiráček). Všichni z ústředního "obdelníku" se navzájem pozorují v okně - začíná to šmírujícím kostelníkem u márnice, pokračuje u vechtrovny, kdy nejdřív Douša po očku nakukuje, jak rodí jeho žena, a následně tam přibíhá kostelník, aby koukal na "šťastnou rodinku". A závěrečný vrahův pohled z okna auta... Vůbec všichni herci dokázali zahrát i pouze očima. takže bylo škoda, že Douša musel křičet, že slyší. Naturalistické záběry z bojišť 1. světové války. Nejúchvatnější scéna: setkání hospodského Douši v plné putyce se svým Osudem. Renč se zase projevil jako perfekcionalista.(13.12.2008)

  • ajuska
    ****

    Solidní drama s jednoduchým, zvolna se rozvíjejícím příběhem, kde blížící se katastrofu skvěle doplňuje vizuální stránka s působivými motivy vytrvalého sněhu či deště a ujíždějících vlaků. Flashbacky nijak výrazně nevadí, ostatně pomáhají proniknout do nitra hlavní postavy, ale faktem je, že opakované vidiny mrtvé Františky jsou postupem času stále otravnější. A co si budeme povídat, bez Rodena v hlavní roli by to šlo do kopru.(15.12.2008)

  • WANDRWALL
    **

    Přál jsem si, aby se konečně podařilo F. Renčovi natočit umělecký film, ale zase je to spíše studenstký film. A přece se mu dostalo konečně i uznání od českých akademiků. Proto tolik Filip plakal na českých lvech. Díval jsem se na to hlavně proto, že je to jeden z posledních filmů, kde hraje V. Dlouhý. Tak mistrný v Divadelním románu či v Lásce z pasáže.(13.9.2010)

  • Ruut
    **

    Docela smutný pohled. Filip Renč určitě měl kdysi talent na točení kvalitních žánrových filmů. Jenže ho rozmělnil v etrádách, reklamách a muzikálech. Určitě ví co na diváka platí, ale taky si je vědom že většinový divák odkojený televizí chce přímočarý a jednoduchoučký příběh. Hlídač 47 Douša je plný polopatického převypravování a velmi, ale opravdu velmi pozvolně se plouží do nepřekvapivého finále. Skvělý je Roden a výprava, to ostatní stojí za pendrek. 50%(28.11.2008)

  • - Film získal roku 2009 cenu diváků na festivalu českých filmů Finále v Plzni v kategorii nejlepší film. (JoranProvenzano)

  • - Režisér Filip Renč o snímku řekl, že ´tento film považuje za to nejlepší, co kdy natočil.´ (hippyman)

  • - Když pomineme muzikál Rebelové (2001), pro Filipa Renče se jedná o teprve první adaptaci historické látky, kterou natočil. (hippyman)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace