poster

Shock Waves

  • USA

    Shockwaves

  • angličtina

    Death Corps

  • Velká Británie

    Almost Human

Horor / Mysteriózní / Sci-Fi

USA, 1977, 90 min

Režie:

Ken Wiederhorn

Kamera:

Reuben Trane

Producenti:

Reuben Trane

Střih:

Norman Gay

Scénografie:

Jessica Sack
(další profese)
  • Flipnic
    ***

    Já nevííím noo ... Sice jsou "zombies-náckové" fakt úsměvný a gore se nedočkáte ani náhodou. Na druhou stranu to má výborný prostředí, "taliánskou kanibalksou atmosféru",pomalé temné tempo ... atd. Není to zas tak hrozný jak zde ostatní úvádějí. První náckové-zombis ve filmu a ještě k tomu v relativně podařeném technicky a vizuálně ... Za mě jako b-éčkovej trash dobrý ...(17.1.2015)

  • Campbell
    ***

    Tak čekal jsem více, ne že bych čekal nějak mnoho. Zombie náckové mě nikdy nijak extra nebraly, ale tady byl celkem dost cool plakát a obsazení v čele Adams a hlavně Cushinga mé očekávání jen podpořilo. Nicméně největší věc co mě tu nasrala byl právě Cushing, byl tu vysoce nevýrazný a nebál bych se označit za jeho nejhorší herecký projev, i když on tu moc neměl co hrát, většinou jen vykukoval zpoza stromu. Atmosféra nijaká a gore žádné. Ale i tak jsem se celkem sem tam bavil a pár scén mě zaujalo, slabší 3*.(10.12.2016)

  • movie
    **

    Film s naprosto dokonalým soundtrackem Richarda Einhorna (nedávno vyšel v luxusní vinyl edici u Waxwork) a špičkovou stylizací Toten Korps, vraždících nazi zombies. Bohužel na moc víc už tvůrcům zjevně nezbylo, což by samo o sobě nebyl největší kámen úrazu. Tím je spíš absence scénáře a zároveň nedotažený koncept Toten Korpses, kteří mají podle báchorky jedné z postav být dokonalým vraždícím strojem, tady se ale spíš jen tak vynořují a zanořují z a do moře a svoje oběti velmi nudně škrtí nebo přinejhorším topí v bazénu. A protože zjevně nebylo ani na herce, tak těch obětí mají skutečně jen velmi málo (cca. 5). Nějak bych si představoval, že by svoji nadliskou moc mohli demonstrovat trochu víc razantněji. Škoda, nápad super, vyznění hodně softové.(30.4.2017)

  • JFL
    ***

    Nebýt údajného historického prvenství v oblasti konceptu zombie eseskáky byl by tento trash, kde skupinka lidí pobíhá tam a zpátky na tropickém ostrově dávno zapomenutý. Výmluvným znakem "Shock Waves" může být fakt, že zatímco v Romerových a postromerovských zombárnách zpravidla lidé dojíždějí na to, že se nedokáží oprostit od svého ega a spojit síly vůči společné hrozbě, zde umírají prostě jen proto, že jsou nemehla; a taky proto, že to prostě scenárista chce a už dlouhou část stopáže nikdo nezaklepal bačkorama. Nicméně nutno uznat, že snímek má své osobité kouzlo, a byť nezáměrně, skýtá velkou zábavu. Ústřední atrakce snímku, tedy jednotka podvodních nemrtvých zabijáků Totenkorps, je zcela absurdně vytěžována, když filmaři nejprve nechají diváky dvacet minut čekat, než se konečně objeví na plátně, a pak dalších dvacet minut jen permanentně lezou z oceánu a zase do něj znovu zalézají. Jakmile ale začne vybíjená, rozjede se zábava naplno. Časoprostor se prolamuje, když esesbáci i jejich oběti mizí pod hladinou či v hustém porostu a vynořují se jinde, logika dostává na frak a až mechanicky strohé likvidace střídají bizarní scény jako "Kdo zabil našeho kumpána? Co se zeptat těch pobledlých týpků v eses uniformách?" A když pak postavy náhodou přijdou na způsob, jak bubáky zlikvidovat, je kouzlo upřímné trashovosti dokonáno. "Shock Waves" sice neskýtá vyloženě hurónskou zábavu, ale ve vodách zombáren představuje milé a stylově čisté povyražení.(22.9.2013)

  • Quint
    ***

    Zombie náckové, pomalu vylézající z moře a nevzrušeně stahující své oběti pod hladinu, mají cosi do sebe. Je otázkou, jak moc bude fanouškům žánru vadit absence některých tradičních žánrových prvků, např. (většího množství) krve, ženské nahoty či hlavně požírání lidí, a jak moc je osloví značná šouravost filmu.(23.4.2005)

  • - Vrak u ostrova je americká loď SS Sapona, která roku 1926 najela na mělčinu a posléze sloužila jako cvičný cíl. (Saccard)

  • - Hotel ve filmu je ve skutečnosti Biltmore Hotel na Floridě, který byl po čas natáčení uzavřen a opuštěn. Režisér Ken Wiederhorn zaplatil za pronajatí budovy k natáčení 250 amerických dolarů. (MeanWhile)

  • - John CarradinePeter Cushing natáčeli celkem 5 dní. Carradine si za svou roli vydělal 5 tisíc amerických dolarů, zatímco Cushing 25 tisíc amerických dolarů (plus leteckou cestu první třídou do a z Londýna, hotelové ubytování a řidiče). (MeanWhile)