poster

Hranice ovládání

  • USA

    The Limits of Control

  • Slovensko

    Hranice ovládania

Krimi / Drama / Mysteriózní / Thriller

USA, 2009, 116 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Renton
    odpad!

    44. MFF KV .. Scénář: Jim Jarmusch .. Absoluto tedio. _ Jim Jarmusch barvitě nasnímal putování Isaach De Bankolé na (společné) dovolené po Španělsku, kolem kterého se objevují a po pár minutách mizí vedlejší postavy (pronášejíc intelektuální žvásty a přinášejíc krabičku sirek na výměnu), bez jakékoliv logiky, směru, vyprávěcí linky, napětí, zábavy, důvodu. Proč vlastně točí (a mnohem více je zarážející, proč někdo platí!!) film, který nemá co divákům říct a sílu má akorát je většinově nasrat? V brzké distribuci vyhledejte jen na vlastní nebezpečí a to platí i pro režisérovy fanoušky. ___ Úvodní slovo Marka Ebena, během festivalové předpremiéry, stálo za bouřlivý potlesk, film Jarmusche jen za opovrhující mávnutí rukou. Perlou projekce byl přítomný John Malchovich který musel sledovat takovou malomluvnou nudu, kde když už se mluvilo, tak převážně španělsky - jen s českými titulky. Nudil se nehorázně, ale v rámci slušnosti to vydržel, i když, z výrazu odhaduji, by nejradši zařval „What the fuck...?“ po vzoru Osbourna Coxe :-)). ___ Kdo si myslí, že moc znamená, ať zajde na hřbitov. Jim už tam taky jednu díru mít bude. Rejža je asi v totální tvůrčí krizi, ale na své jméno a přidělené peníze se rozhodl prostě zkusit cokoliv točit. Návrhy scén však tvořil až při přejíždění ve vlaku.. Bohužel pro diváka. Kde není ovládání není hranice. Jen mrdka. Odpad autorské tvorby, která kašle na diváka. Tu největší hromádku festivalového hnoje a tvůrčí arogance nakonec nereprezentoval na 44. Karlových Varech náš Juraj TMA Herz, ale Jim Jarmusch. Potlesk za to však nesklidil. _____ Více v diskuzi.(10.7.2009)

  • Kaluž
    *

    Vypadá to spíše jako kameramanské cvičení na téma ‘Dva šálky kávy‘ a ne jako další undergroundový klenot kdysi famózního režiséra. Snímek je bez života, kromě té občas zajímavé kamery, hudby a dívky v pláštěnce nemá co nabídnout. Volám po návratu Jima Jarmusche takového, jakého jej máme rádi. Tenhle Jarmusch je jen vyčpělá variace na Davida Lynche.(27.7.2010)

  • Anderton
    ****

    Jarmusch to už možno so svojim štýlom prehnal a dostal sa až na hranicu trpezlivosti svojich skalných fanúšikov, zvyknutých na o cca 10% vyššie tempo predchádzajúcich Jimyho filmov. Film však má svoj rytmus, čiže opakovanie podobných scén a motívov, čo z neho nakoniec robí miernu sebaparódiu. Tým by som chcel okrem iného povedať, že Hranice ovládania nepokladám za nejaký ťažký art film, iba za autorský počin, kde sa klasickým spôsobom na konci previažu dovtedajšie motívy, dialógy a poker ksichty, aby z toho vžišla nejaká tá klasická myšlienka. Skúste film brať takýmto spôsobom, skúste sa naladiť na jeho vlnu, skúste si užívať precízne vybraté lokácie a môžete sa aj pri pomalom rozprávaní inak stále dejového filmu baviť. Ja ho beriem ešte ako takú malú ukážku toho, že život "amerického gangstera" a prevádzkovanie na prvý pohľad príťažlivej profesie je rovnako ubíjajúca nuda, ako život náš. Sprestriť si ho môžete napríklad návštevami múzea.(24.3.2015)

  • CheGuevara
    ***

    Jarmusch rezignuje na vyprávění, na jaké jsme zvyklí ze zámořského lahůdkářství, ale naopak rozehrává filmový minimalismus. To však neplatí o práci kameramana, jehož záběry jsou prakticky autonomními uměleckými díly. Kdybych mohl, tak z tohoto filmu "vytípám" sto "scrýnů" a pověsím je do nejbližší galerie. Ten cit pro kompozici, barvu a světlu je jednoduše úchvatný. Ač chápu Jarmusche, proč nepovažuje samotný příběh za něco důležitého, tak ocenit to náležitě nedokáži.(10.7.2009)

  • Tomco
    ***

    Čo je veľa to je veľa. Obrazovo veľmi pôsobivé, dialógovo zaujímavé, ale v konečnom dôsledku je to o ničom. Nie je to vyslovená nuda, ale po JJ filmoch zvyknem mávať silnejšie pocity.. Neviem kto to tu písal, že je to onania nad sebou samým.. zdôraznil by som, že toto nie je jeden výstrek, ale doslova bukkake. 60%(18.2.2010)

  • - Když postava, kterou hraje Tilda Swinton, mluví o letícím ptáku v místnosti plné písku, tak odkazuje na scénu z filmu Stalker Andreje Tarkovského. (villain)

  • - Spoiler: Scéna, kde Isaach De Bankolé napomene číšníka kvůli dvojitému espressu, je inspirována skutečnou událostí, která se stala 15 let před natočením filmu. Isaach si ve společnosti Jima Jarmusche objednal dvě espressa, avšak dostal dvojité espresso. Isaach na číšníka vyletěl, rozrušeně vysvětlujíc svůj požadavek. Jim tuto situaci okomentoval: „Isaachu, ty espressa piješ fakt vytříbeným stylem.!“  Isaach odvětil: „No jasně, nechtěl jsem dvojité, má jinou konzistenci a teplotu! První vypiju tohle, a pak to druhé za studena! Mám svůj postup. Tak jsem si o to řekl, tak to chci, já jsem přece zákazník!“ Jimovi se to zarylo pod kůži, a proto dvě espressa ve filmu. Isaach De Bankolé si totiž téměř vždy objednává dvě espressa ve dvou šálcích a Jim chtěl tuto Isaachovu kuriozitu ve filmu zachovat. (Niickll)

  • - Přísloví „Každý, kdo si myslí, že je víc než ostatní, ať zajde na hřibitov. Tam pochopí, co je vlastně svět (život). Hrstka prachu,“ které je tkané celým filmem pochází z textu písně „El Que Se Tenga Por Grande“ od interpretky Carmen Linares, album Su Cante (1996). (Niickll)